[Verbetering] GoT in Titel bij Inlogschem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tqwan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2021
Lieve Adjes,

Ik vroeg me af of een van jullie de titel van de inlog pagina kan veranderen.

van "Inloggen"

naar "Inloggen - GoT"
of "Inloggen - Gathering of Tweakers"

Naast dat het natuurlijk beter staat en consistenter is met andere pagina, werkt het daarnaast ook wat beter met wachtwoordmanagers, zoals LastPass, KeePass, Dashlane en 1Password.

Groetjes,

Tqwan

OS: Windows 7 64 Bit Processor: Intel Core i7 860 Moederboard: MSI P55-GD65 Memory: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK Power supply: Antec TruePower TP-650 Hard disk: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Videocard: XFX HD 5870 XXX 1024 MB GDDR5 PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik weet niet precies hoe password managers werken, maar volgens mij werkt keepass in op basis van URL. Dat lijkt mij ook een stuk solidere aanpak, maar voor die password manager hoef je het in ieder geval dus niet te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Gropah op 30-05-2019 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Keepass doet het inderdaad gewoon op URL, het verbaast me dat ze dat niet allemaal doen :o ah dat bedoel je, leest idd mooier in het overzicht.

Desalniettemin is het wel zo vriendelijk om aan te geven waar je inlogt, ook ihkv accessibility. (En weinig moeite, me dunkt).
edit:

Overigens dan geen 'Inloggen - GoT' maar 'Inloggen - Tweakers', immers log je sitebreed in.

Anyway, dit past beter in Mooie Features, de mods hier kunnen de code niet aanpassen dus ik verplaats het topic even :P

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 30-05-2019 10:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:24

Wish

ingwell

F_J_K schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:48:
Keepass doet het inderdaad gewoon op URL, het verbaast me dat ze dat niet allemaal doen :o

Desalniettemin is het wel zo vriendelijk om aan te geven waar je inlogt, ook ihkv accessibility. (En weinig moeite, me dunkt).
edit:

Overigens dan geen 'Inloggen - GoT' maar 'Inloggen - Tweakers', immers log je sitebreed in.

Anyway, dit past beter in Mooie Features, de mods hier kunnen de code niet aanpassen dus ik verplaats het topic even :P
Lastpass doet het ook gewoon op URL. Volgens mij allemaal. Ik geef dan gewoon een beschrijving op als ik dat noodzakelijk vind. Maar zelfs die pakt hij (of geeft een suggestie) meestal op basis van de URL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hJUzBUB6RlwY9MMmj2h2SZS3/full.png

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn KeepassXC doet het anders op basis van titel van het venster. Gebruik de global keyboard shortcut en het bied aan je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen op basis van de titel van het venster die je aan die entry hebt gekoppeld. Om dan te matchen op 'Inloggen - Firefox' maakt het veel te algemeen en ga je verkeerde logins invoeren als je meerdere sites hebt die zo werken voor de login pagina.

Ik kan een URL invullen bij m'n entries in KeepassXC, maar dat is om vanuit het programma zelf de site te kunnen openen. Niet om te matchen voor je gebruikersnaam en wachtwoord. Dat vereist toegang tot de browser en dat gaat niet zomaar. Je zal dan de browser add-on moeten hebben, die ik voor Linux en KeepassXC nog niet zojuist* gevonden heb. Daarnaast is Firefox niet mijn main browser, maar een andere die geen add-ons als zodanig heeft en moet ik wel op titel matchen.

* https://addons.mozilla.or.../addon/keepassxc-browser/

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 30-05-2019 10:15 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate