Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:40

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een DS218j aangeschaft, samen met 2 2TB schijven (WD Red). Ik wil de data van 1 externe HDD (1TB, ~800GB in gebruik) hierop plaatsen. Ik heb dus die externe HDD gekoppeld aan de NAS, en via DSM de data gekopiëerd. Deze heeft de hele nacht gedraaid, en ik kreeg vanochtend op mijn telefoon ineens meldingen van mijn NAS dat de HDD vol raakt. Ik heb de kopiëer-opdracht gecanceld (want die was nog niet eens klaar) en momenteel is er al 1.63TB van de 1.87TB available storage space gebruikt.

Hoe kan dit? Hoe kan ik dit oplossen?

EDIT: Ik heb alles stilgezet (achtergrondtaken, indexering, etc.) en hij schrijft rustig verder. Inmiddels is er alweer 4GB aan data bijgeschreven. Help, hoe stop ik dit?

[ Voor 13% gewijzigd door Esumontere op 30-05-2019 08:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Externe HDD loskoppelen, dan valt er niks meer te kopiëren. Kwestie van de stekker er uit trekken wanneer je Synology niet wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:47:
Externe HDD loskoppelen, dan valt er niks meer te kopiëren. Kwestie van de stekker er uit trekken wanneer je Synology niet wil luisteren.
Dat is inmiddels gelukt, ja. Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe 800GB op de ene schijf >1.6 TB op de Synology kan innemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
Misschien dubbele kopieeractie gestart?

Kijk anders hoe groot de map is die nu op de nas staat. En vergelijk de grootte van verschillende mappen met de mappen die op je USB drive staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klinkt misschien heel gek maar hoe heb je de schijven ingesteld? Is de netto opslag 2TB of 1TB? Oftewel is er sprake van RAID 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Armo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:53:
Misschien dubbele kopieeractie gestart?

Kijk anders hoe groot de map is die nu op de nas staat. En vergelijk de grootte van verschillende mappen met de mappen die op je USB drive staan.
Die is ~800 GB, net als op de originele HDD.
sypie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:53:
Klinkt misschien heel gek maar hoe heb je de schijven ingesteld? Is de netto opslag 2TB of 1TB? Oftewel is er sprake van RAID 1?
De netto opslag is 2TB, ik heb niets aan de originele configuratie van Synology aangepast (volgens mij RAID 1, dus?).

Kan dit misschien met de "Drive"-package te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Esumontere schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:02:
[...]

Die is ~800 GB, net als op de originele HDD.

[...]

De netto opslag is 2TB, ik heb niets aan de originele configuratie van Synology aangepast (volgens mij RAID 1, dus?).

Kan dit misschien met de "Drive"-package te maken hebben?
Heb je 1 of meerdere shares? Kijk bij File Station (per share) hoe groot ze zijn.
En heb je misschien "recycle bin" aanstaan?

Als je 2x2TB disks hebt en je hebt 2TB beschikbare ruimte dan heb je idd RAID1 (mirror).

En last but not least, geef de NAS eens een reboot.

[ Voor 5% gewijzigd door Armo op 30-05-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
Armo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:10:
[...]

Heb je 1 of meerdere shares? Kijk bij File Station (per share) hoe groot ze zijn.
En heb je misschien "recycle bin" aanstaan?

Als je 2x2TB disks hebt en je hebt 2TB beschikbare ruimte dan heb je idd RAID1 (mirror).
Ik had de inhoud van mijn USB-drive gekopieerd naar de /home/Drive/ folder op mijn NAS. Dat is ook de enige share die ik had. Echter, ik heb nu de data verplaatst naar /home/, de Drive-folder is leeg. Volgens het Drive control panel neemt mijn share echter 950GB in beslag op de NAS? De Drive-folder is echter leeg (0B)...

[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 30-05-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Ik geloof dat ik je niet meer kan volgen :/

Waarom (bijna) 1TB kopiëren naar /home/Drive/ trouwens? De Drive map wordt door Drive app gebruikt. Dus als je Drive gaat instellen op je computer/telefoon (als eigen dropbox achtige cloud) dan wordt er 1TB aan data op je computer/telefoon gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Topicstarter
In het drive admin-console krijg ik bericht dat de Drive 950GB in beslag neemt. De Drive-folder in /home/drive/ is echter leeg. Dat is ook de enige share die ik heb. Zie hieronder:

Synology issue
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aINmeGMKAFPqNdvWkUGjPJLE/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0MVUEGxcaKinxqfaPgTVlyvS/thumb.png

Ik had niet door hoe Drive werkte, vandaar dat ik het daarheen had gekopiëerd.

EDIT: ik denk dat ik de easy-way-out ga nemen. Ik heb het apparaat gisteren geïnstalleerd en de data staat gewoon nog op een externe HDD. Ik ga de NAS naar fabrieksinstellingen zetten, alle data verwijderen en gewoon opnieuw beginnen. Maar eerst: vakantie :D

[ Voor 22% gewijzigd door Esumontere op 30-05-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Drive admin-console laat alleen zien welke volume (1) ervoor gebruikt wordt en wat de capaciteit van die volume is. Dus die 950GB is in gebruik door je volume en niet door de drive zelf.

Anyway, als je data niet in de drive map hoort dan gewoon een andere share aanmaken en daarheen kopiëren.
Pagina: 1