is mijn usb stick kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• arjan_1995
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-07 13:39
hallo tweakers,

ik heb denk ik wat stoms gedaan, en ik wil vragen of jullie mij kunnen helpen om dit te fixen. niet het einde van de wereld als het niet lukt. maar ik probeer het toch.
ik heb net een nieuwe pc gebouwd voor mijn vader en hier moest ik windows op zetten. ik was bij mijn vader thuis en de enige PC was zijn oude pc met windows 7 en een core2duo(niet heel snel meer dus:P), dus probeerde ik deze te gebruiken om een nieuwe windows 10 install te downloaden met behulp van de window creation media tool. dit vondt de computer niet heel leuk maar ik vol met goede moed stak mijn 16gb usb stick in de pc en begin de download.

na 5 uur gewacht te hebben, waarvan 4 uur de download op 53% stond besloot ik het op te geven. ik klikte de media creation tool weg en toen zei die dat die eerst nog alles ging opruimen dus dat ik nog een paar minuten geduld moest hebben.
1,5 uur later was die hier nog steeds mee bezig dus toen was ik er klaar mee en trok ik mijn usb eruit.
toen ik thuis kwam en het op mijn eigen pc probeerde echter, herkende hij de usb stick niet meer.
ik heb hem al gebrobeerd te formatteren en al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren. ook heb ik hetzelfde op mijn laptop geprobeerd maar ook daar kon ik de schijf niet gebruiken. ik kan er ook geen nieuwe partitie op aanmaken.

heeft een van jullie nog een idee? of heb ik het verpest en moet ik toch een nieuwe kopen?

bij voorbaat dank,
Arjan

Beste antwoord (via arjan_1995 op 30-05-2019 01:13)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
De USB is wel zichtbaar in de verkenner?

Kan je de USB gebruiken in de Media Creation Tool op je eigen pc?

Een 16GB stick kost geen drol dus heel veel zorgen zou ik mij er niet om maken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47

• arjan_1995
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-07 13:39
Uszka schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:59:

usb is wel zichtbaar in de verkenner maar als ik hem probeer te openen krijg ik de melding dat die eerst geformatteerd moet worden. als ik dit dan probeer dan zegt die dat dat niet is gelukt.
media creation tool herkent de schijf niet

nee weet ik, maar ik dacht misschien is het nog te redden.
ik ben en blijf een gierige hollander XD

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:29
Mijn advies, even met een Linux live cd proberen.
Die trekt zich over 't algemeen wat minder aan van de vreemde locks die Microsoft nog wel eens wilt opwerpen

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13
Gewoon de Windows 10 als ISO downloaden met het media creation tool, dus niet direct naar USB.
Daarna op USB zetten met een ander alternatief USB wrtiting tool.
Zelf gebruik ik UltraISO om de ISO's naar USB te schrijven.
Dit geeft dan een bootable Windows USB installatie voor zowel MBR als UEFI systemen.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2hod16v.png