Imac 2017 27 inch met hardware problemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 07:38
Hoi medetweakers,

Ik zit met de volgende situatie: Midden 2017 kocht ik een Imac 27 inch. Sinds een half jaar verliest de Imac steeds de bluetooth verbinding met toetsenbord en muis. Dit gebeurt meerdere keren op een dag. Het is zo frustrerend dat ik een muis met kabel heb aangesloten en het Apple keyboard ook met de kabel heb aangesloten.

Ik heb alle oplossingen die ik online kon vinden geprobeerd, maar het mocht niet baten. Recent heb ik de OS geupdate naar Mojave en het probleem lijkt zich minder vaak voor te doen. Ondanks mijn frustratie is dit voor mij nooit reden genoeg geweest om de Imac retour te sturen voor reparatie.

Twee weken geleden besloot ik office 2016 te updaten naar office 2019. Kort daarna begon mijn Imac uit te vallen. Ook dit gebeurde meerdere keren per dag. Na het uitvallen kreeg ik de Imac niet meer direct aan. Opstarten kon alleen maar door eerst de stekker een paar minuten uit het stopcontact te halen. Mijn vermoeden was dat het gegtriggerd werd door Office 2019, dus ik heb oudere en nieuwere versies van office 2019 geprobeerd. Het resultaat bleef steeds hetzelfde. Kort daarna ben ik terug gegaan naar Office 2016 en sindsdien is het probleem verdwenen.

Normaliter zou ik zeggen dat er sprake is van een softwareprobleem, maar doordat de stekker steeds uit het stopcontact gehaald moest worden na uitvallen twijfel ik erg. Ik heb nog een kleine twee maanden garantie en gezien de aanschafprijs zou het zonde zijn om na de garantietermijn er achter te komen dat het gaat om hardwareproblemen.

Ik heb overigens al een Apple hardware test gedaan, maar daar kwam niks uit. Wat denken jullie? Uit voorzorg aanbieden ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na het vastlopen even in Console kijken wat voor meldingen er voorbij komen rondom tijd van uitvallen. Met die meldingen kom je verder.

PRAM ook al eens gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 22:41
je schrijft dat je nog garantie hebt: aanbieden en niet afwachten