[PC] PS4 controller connect niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonSGS
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02-2021
Mijn vraag

Sinds vandaag een ps4 controller aangeschaft om te gebruiken op mijn pc. Een xbox controller werkte in het verleden goed maar deze was toe aan een vervanging vandaar de ps4 controller. Ik heb deze controller vandaag gekocht en geconnect met de pc. Als ik de ps4 controller aansluit hoor ik wel het "bling" geluid van device detected maar kan ik er voor de rest niets meer (hij wordt niet gevonden in steam in windows 10 worst die gevonden als ps4 wireless connector.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb 3d party plugins gebruiks zoals DS4 en inputmapper. Dit leverde geen succes op. Klinkt dit iemand bekent in de oren laat alsjeblieft een bericht achter.

Fijne dag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 20:45

Oekol

waka waka hey hey

Het is mij ooit wel gelukt om via ds4 te connecten. Kan me herinneren dat de ps4 niet per se voor PC gemaakt is itt Xbox controller en dat die daarom vanwege uiteraard Microsoft makkelijker te connecten is.

Wat voor foutmelding geeft ds4? Volgensmij kon ik 'm alleen connecten via de kabel en niet draadloos.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonSGS
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-02-2021
@Leoon. hij geeft de melding niet connected. Hij kan de hele controller niet vinden. Ik heb ook inputmapper geprobeerd meer deze vind hij ook niet. Het vreemde is dat wanneer de controller met usb verbonden wordt windows wel het "blump" geluid weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:39
Waarom heb je een PS4 controller gekocht? Is daar een specifieke reden voor?

Anders gewoon terugbrengen en omruilen voor een Xbox One controller. Die zijn wel gewoon plug and play.
Met een PS4 controller zal je toch af en toe met programma's bezig blijven, om de boel in te stellen enz. En dan worden er ook vaak xbox controls aangegeven. Het is gewoon niet heel handig.

DS4 zou drivers moeten installeren, is dat wel goed gegaan?

[ Voor 41% gewijzigd door WEBGAMING op 29-05-2019 22:09 ]