Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Omdat mijn oude telefoon gestolen is heb ik een nieuwe aangeschaft (galaxy s7) . Ik had op mijn Hotmail account mijn agenda staan. Vanwege veiligheidsredenen heb ik het wachtwoord veranderd van het Hotmail account. Gek genoeg blijft hij zowel - in Outlook op de laptop - als op de telefoon - nog wel e-mailtjes binnenladen. Dit is wel een probleem dat ik vaker met Hotmail heb gehad dat ik het wachtwoord verander en het niet overall goed wordt doorgevoerd…maargoed dat is nu het probleem niet.

Het probleem is dat ik met geen mogelijkheid de agenda op de telefoon kan synchroniseren. Heb alle instellingen nagekeken van zowel de accounts als het calendar programma op de telefoon. Ik heb het account verwijderd en opnieuw toegevoegd aan de telefoon. Ik heb het ook via andere calendar apps geprobeerd maar het wil helaas maar niet lukken. Bij de account instellingen geeft hij gewoon aan dat alles goed gesynchroniseerd is incl. de agenda...

De agenda is overigens wel gewoon te zien via de browser op outlook.live.com. Iemand enig idee waar het probleem kan zitten? Ik vermoed dat gedoe met het wachtwoord, maar ik kan maar op 1 plaats mijn Hotmail wachtwoord veranderen..

[ Voor 4% gewijzigd door Super Stunner op 29-05-2019 21:04 ]

Beste antwoord (via Super Stunner op 30-05-2019 10:10)

Verwijderd

Super Stunner schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:00:
Ik vermoed dat gedoe met het wachtwoord, maar ik kan maar op 1 plaats mijn Hotmail wachtwoord veranderen..
Account van de telefoon verwijderen en opnieuw toevoegen (met waarschijnlijk het nieuwe wachtwoord)?

En welke app gebruik je voor de agenda?
Als je de Google agenda gebruikt, moet je het account als "Exchange" toevoegen, en als je dan ook nog gebruik maakt van 2 staps verificatie, moet je een app wachtwoord maken via de browser interface.

<edit>
Je hebt het account al een keer opnieuw toegevoegd zie ik. Toen moest je toch al het nieuwe wachtwoord gebruiken neem ik aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2019 08:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Super Stunner schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:00:
Ik vermoed dat gedoe met het wachtwoord, maar ik kan maar op 1 plaats mijn Hotmail wachtwoord veranderen..
Account van de telefoon verwijderen en opnieuw toevoegen (met waarschijnlijk het nieuwe wachtwoord)?

Als je de Google agenda gebruikt, moet je het account als "Exchange" toevoegen, en als je dan ook nog gebruik maakt van 2 staps verificatie, moet je een app wachtwoord maken via de browser interface.

<edit>
Je hebt het account al een keer opnieuw toegevoegd zie ik. Toen moest je toch al het nieuwe wachtwoord gebruiken neem ik aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2019 08:07 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat het specifiek lijkt te gaan om de instellingen op de Android foon, verplaats ik het even naar de Android buren. (Al zit het inderdaad een beetje op de rand van CSA en daar).

-

Check (in de online setting van Hotmail) even of je daar iets van 2 factor authentication hebt aan staan, en/of applicatiespecifieke wachtwoorden. Zo ja: die tweede factor gebruiken / appspecifiek password aanmaken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:05:
[...]

<edit>
Hiermee heb ik het probleem opgelost. Het hotmail acount was als google account toegevoegd i.p.v. een exchange account. Daarna ook de 2 factor auth ingesteld. Mijn dank is groot _/-\o_