Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorgebouwde zware AMD Epyc workstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Ik ben opzoek naar een bedrijf wat binnen de EU voorgebouwde machines op basis van AMD Epyc bouwt. Ik doe veel data science werk en heb meer cores en memory nodig dan veel consumenten hardware toe laat. Voorheen deed ik dit met verschillende cloud servers en een machine in een colo, maar ik merk dat de latency van grote data bestanden heen en weer sturen en valideren toch wat vervelend is. Daarom zou ik graag een machine thuis hebben staan met voldoende horsepower om prototypes te kunnen draaien, voordat ik een cluster bij Azure of Google opstart (met alle kosten en frustraties die daar vaak achterweg komen).
Ik had zelf al een AMD Threadripper systeempje bijelkaar geklikt, maar belasting technisch gezien is een voorgebouwde machine handiger (ivm met investeringsaftrek, wat beetje een ellende is met allemaal losse componenten). Iemand een goede tip voor een dienstverlener die zulke machines bouwt? (the usual suspects zoals Lenovo, Dell en HP bieden op dit moment na wat rondklikken helaas nog geen ThreadRipper/Epyc aan).

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Is custom built t.o.v. premade een optie?
Bij diverse winkels kun je een systeem zelf samenstellen en gelijk laten bouwen door de winkel, heb je alsnog 1 factuur voor een compleet systeem, kun je alles naar eigen hand zetten en is het waarschijnlijk makkelijker aftrekbaar..

Nog een overweging: gaat het ding 24/7 onder load draaien? Zo niet zou ik een Threadripper overwegen, iets meer performance voor de helft van het geld van een Epyc. De top of the line TR, met 32/64 cores/threads kost 1800 euro t.o.v. de Epyc die hetzelfde doet voor 4500+.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-11 03:20
Wat betreft de investeringsaftrek, het betreft 1 systeem wat je bouwt. Dus dat is geen probleem. Anders zou een keuken of dergelijke verbouwing ook niet in aanmerking komen voor de KIA. Je maakt het jezelf makkelijker als je de onderdelen incl opbouw bij 1 partij besteld.

Edit: Zie dat iemand mij net voor is maar geheel correct wat betreft het fiscale deel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dino111 op 29-05-2019 21:22 ]