Hoe excursies / trips boeken voor op vakantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:29
Hallo,

Ik ga binnenkort op vakantie, hierbij heb ik voor het eerst een keer een huurauto bij gedaan. Dit betekent dus dat ik makkelijker ergens heen kan / wat meer vrijheid heb. Dit heb ik gedaan omdat ik het vervelend vond om iedere keer met de tourbus van de maatschappij waar ik mijn vakantie boek te gaan. Die gaat alle andere hotels af en is minder comfortabel etc.

Enfin, nu 'moet' ik dan ook zelf de excursies gaan boeken. Hoe doet men dat? Ik heb verschillende excursies / trips gevonden op bijvoorbeeld tripadvisor of getyourguide. Bij beide kan je ze ook boeken. Mijn vraag is vooral of dit betrouwbaar is? Zijn er hier mensen die ervaring hebben om de trip ook daadwerkelijk vooraf (in Nederland al) te boeken via zo'n website?

Ik ga met de vriendin op vakantie naar Sicilië, Italië. Mocht je aanraders hebben, altijd welkom!

Alvast bedankt

Alle reacties

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tripadvisor geeft goede indrukken van tourbedrijfjes, dan gewoon mailen of bellen. Even wat vragen stellen en dan boeken.

Wat voor tours wil je doen? Op Sicilie kan je heel veel zelf doen, maar met name een mooie wandeling op de Etna is wel mooier met een gids. Ik heb wel een naam voor je (als je ergens ten oosten van de Etna verblijft). Verder heb ik daar nooit iets georganiseerds gedaan.

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11 14:43
Hoezo zou je een excursie boeken? Neem gewoon een reisgids mee en ga met je auto zelf langs de mooie plekken. In Italië kom je vanzelf langs leuke dorpjes. Let wel op: sicilië is een bende met veel afval, troep op de verkeerde plekken heb ik gehoord.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals @ZieMaar! zegt: Je kan veel zelf doen op Sicilië.
Pak een goede reisgids en stap in de auto. Er zijn veel prachtige dingen te zien.

Ik weet niet waar je zit en hoeveel je wil rijden?

Pak Wikivoyage erbij, dat is ook zeer handig!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk overigens dat er in de search over Sicilie best wat te vinden is. Maar in aanvulling, ik denk dat ik bijvoorbeeld Palermo wel van de streetfood tours zou doen, daar zie ik de meerwaarde van begeleiding ook wel.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:29
Wij zitten in Giardini-Naxos. Palermo is daar meer dan 3 uur enkele reis vandaan, is ons iets te ver :p. De Etna willen wij inderdaad heen, die komt ook héél erg veel naar voren wanneer ik zoek. Ook de zee natuurlijk. Hadden ook een boottocht gevonden met snorkelen erbij bijvoorbeeld. Lijkt ons ook leuk.

Wij willen wel een 'doe' vakantie, veel zien. Niet iedere dag naar een ander dorpje, daar in de stad te slenteren, beetje winkelen, terrasje te pakken en weer naar huis, die zien er voor mij dan uiteindelijk allemaal hetzelfde uit en kan ik thuis ook doen.

Ik zal eens kijken op WikiVoyage

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nee Palermo is wel wat ver. Google maar eens naar Esplora360. Davide is een hele fijne gids die veel weet en goed Engels spreekt. Dorpjes zou ik juist wel doen, al liggen echt mooie stadjes als Noto of Scicli wellicht iets te ver. Catania (en dan met name de vismarkt) is erg leuk om eens te zien. Ortygia is ook mooi (wel wat drukker). Catania hebben wij toen met de trein gedaan, om geen parkeergedoe te hebben.

Nebrodi (volgens mij) is ook heel mooi, genoeg te doen in die regio.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:02

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tripadvisor en Google Maps. En rijden maar!
Vergeet niet dat je in EU gebied zit dus je kunt gewoon je mobiel gebruiken zonder enge extra kosten :)

Ik vind het zelf heerlijk om zonder een (te) vaste planning ergens heen te gaan.
Van tevoren gewoon de plekken en excursies uitzoeken die je zou willen doen, en dan gaan wanneer je zin hebt (of wanneer het weer meewerkt of juist niet).
Op Gmaps en Tripadvisor zie je meestal wel of je iets moet boeken of niet, en of je dat op voorhand moet doen.
Zo ben ik een paar weken terug met mijn vriendin door Slovenië gereden. Het is in Italië ook zeker goed te doen!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1