Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/629760/header.jpg?t=1556557439

Wat is het?

Mordhau is een Medieval multiplayer fighting game die met maximaal 64 spelers online gespeeld kan worden. Er kan gebruik gemaakt worden van paarden en katapulten. Een soort middeleeuwse variant op Battlefield.

De ontwikkelaar Triternion heeft al een soortgelijke titel op zijn naam, namelijk Chivalry. Voor het combat systeem van Mordhau hebben ze echter meer gekeken naar hoe Mount & Blade dit doet. De game voelt dan ook een beetje als een combinatie van deze twee.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/015/728/259/98249cc7b2ca110813b5bfe24da9a76f_original.png?ixlib=rb-2.0.0&w=680&fit=max&v=1488561165&auto=format&gif-q=50&lossless=true&s=3c4a72b6223a7951e37c87118ced2790

Verhaal

Mordhau is enkel als multiplayer te spelen en bevat dus geen singleplayer met verhaallijn.

Gameplay

Bij de start van het spel kan je kiezen uit een aantal voorgedefinieerde mercenaries, of je kunt zelf een karakter ontwerpen. De keuze van je wapen, je armor en je perks bepalen hoe jouw karakter uiteindelijk speelt.

Zo kan je een enorm bepanserde ridder maken met een groot slagzwaard, welke niet snel naar de grond zal gaan, maar daardoor weer enorm traag is. Je kan ook kiezen voor een ranged variant met een boog. Of je kan er voor kiezen om juist veel in perks te steken in plaats van je uitrusting zo compleet mogelijk te maken. In pricinpe kan je het zo gek maken als je zelf wilt.

Het vecht mechanisme van Mordhau wordt door henzelf beschreven als skill-based free-flowing combat system. Concreet houdt dit in dat je een groot arsenaal aan feints / pary's kicks en dodges tot je beschikking hebt waarmee je flink kunt combineren. De basis hiervan heb je vrij snel onder de knie. Leren hoe je een gevecht tegen meerdere tegenstanders tot een goed einde brengt is echter van een heel ander niveau. Easy to learn, hard to master is hierop zeker van toepassing.

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/015/727/399/a8277cc4e8afb7b99cc94b881b8d10c4_original.gif?ixlib=rb-2.0.0&w=680&fit=max&v=1488556451&auto=format&gif-q=50&q=92&s=3cae6b49f16ae62e6647fc3e76d9d3f3

Handige links

https://www.rockpapershot...er-builds-and-loadouts/#1

[ Voor 3% gewijzigd door Paffelton op 03-06-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Ik zag dat er nog geen topic voor dit spel was. Speel het zelf nu sinds een paar dagen. Wat mij vooral opvalt is dat je vanaf moment één plezier hebt in dit spel. Zelfs al bak je er nog helemaal niks van (fase waarin ik nu zeker nog zit) heb je toch plezier in dit spel.

Zijn er meerdere Tweakers die dit spelen? Wellicht nog mensen die tips hebben voor Mercenary samenstellingen? Wat is bijvoorbeeld slim om naar toe te werken met unlocks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

YES! Mordhau is een guilty pleasure geworden. Ik zou qua unlocks werken naar wat je leuk vindt om te spelen. In het begin is het vooral muscle memory ontwikkelen, en leren dodgen en parrying onder de knie krijgen. Zoek daarvoor de 1v1 servers op, leer je meer van dan met 32 spelers in 32 spelers rennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:18
Ik had nog nooit een spel gespeeld met dit soort gameplay en ook altijd gedacht dat het niks voor mij zou zijn. Maar mijn god wat is dit fucking vet !! Ik ben helemaal hooked. En daarnaast ben ik ook nog eens dramatisch slecht haha !! Echt om te huilen :+

Ik raak vrijwel meteen in paniek en blok constant op het verkeerde tijdstip en heb nog geen idee hoe ik moet counteren of chamberen of wat dan ook, maar ik ben het aan het oefenen telkens wat rondjes tegen bots. En daarna even frontline in om te kijken of het lukt en langzaam aan wordt ik beter. Gisteren voor het eerst positief geeindigd in kills/deaths met een war axe/bloodlust build :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Skybullet schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:57:
Ik had nog nooit een spel gespeeld met dit soort gameplay en ook altijd gedacht dat het niks voor mij zou zijn. Maar mijn god wat is dit fucking vet !! Ik ben helemaal hooked. En daarnaast ben ik ook nog eens dramatisch slecht haha !! Echt om te huilen :+

Ik raak vrijwel meteen in paniek en blok constant op het verkeerde tijdstip en heb nog geen idee hoe ik moet counteren of chamberen of wat dan ook, maar ik ben het aan het oefenen telkens wat rondjes tegen bots. En daarna even frontline in om te kijken of het lukt en langzaam aan wordt ik beter. Gisteren voor het eerst positief geeindigd in kills/deaths met een war axe/bloodlust build :D
Ik heb juist het probleem dat ik altijd een chamber probeer omdat ik al die lui op twitch hoor zeggen dat dat de voorkeur heeft boven een parry. Maar omdat ik vooral de massive 32 vs 32 chaos aan het doen ben op dit moment kom ik vaak in veul tegen veul gevechten terecht. Geloof dat parry dan de voorkeur heeft aangezien je met één parry meerdere attacks kunt blocken, ook als ze niet op exact hetzelfde moment aankomen.

Voorlopig nog veel paniekreacties en weinig muscle memory. 1vs1 duel servers zijn waarschijnlijk slimmer om het spel rustig aan te leren, maar ligt het niveau daar niet ook veel hoger?

Mijn eerste positieve score moet ik nog mee maken. Heb ook nog geen eigen class waar ik mee speel, gebruik voorlopig de knight. Kan de armor wel gebruiken omdat ik mijn parry's en chambers nog niet onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Paffelton schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Ik heb juist het probleem dat ik altijd een chamber probeer omdat ik al die lui op twitch hoor zeggen dat dat de voorkeur heeft boven een parry. Maar omdat ik vooral de massive 32 vs 32 chaos aan het doen ben op dit moment kom ik vaak in veul tegen veul gevechten terecht. Geloof dat parry dan de voorkeur heeft aangezien je met één parry meerdere attacks kunt blocken, ook als ze niet op exact hetzelfde moment aankomen.

Voorlopig nog veel paniekreacties en weinig muscle memory. 1vs1 duel servers zijn waarschijnlijk slimmer om het spel rustig aan te leren, maar ligt het niveau daar niet ook veel hoger?

Mijn eerste positieve score moet ik nog mee maken. Heb ook nog geen eigen class waar ik mee speel, gebruik voorlopig de knight. Kan de armor wel gebruiken omdat ik mijn parry's en chambers nog niet onder de knie heb.
Ja ik ben niet te flauw om toe te geven dat een chamber me nog nooit is gelukt, zelfs niet in de tutorial. Althans... niet bewust van oke ik ga nu een chamer doen en tada hij lukt. :?

Ik heb zelf nog nooit een duel server gejoined, omdat ik denk dat ik daar gigantisch af ga. Ik speel heel mijn leven al enkel shooters.. maar dit spel spreekt me enorm aan en zoals je zelf al aan gaf heb ik ook vanaf de eerste minuut een enorme glimlach op mijn gezicht.

Ik spawnde voor het eerst en zag voor mijn neus een vent voorbij vliegen met een pijl van een ballista in zijn buik. Ik draai me om en er komt een paard op me af denderen, ik schrik en klik gewoon linker muisknop en ik smack die vent zo van zijn paard af ( iets wat me daarna nooit meer is gelukt trouwens ) En daarna loop ik door en valt er een soort mega grote houten toren op mijn hoofd en ben ik dood... Vanaf dat eerste spawn moment online wist ik dat dit mijn spel was _/-\o_ _/-\o_

Ik heb wel wat builds gemaakt na het zien van wat youtube filmpjes en dat helpt me enorm. Daarnaast start ik een local match met 1 bot. en ga door tot ik comfortabel kan winnen keer op keer van die bot. Dan maak ik er 2 bots van etc etc etc. Tot ik mezelf wat beter kan verdedigen en killen in de chaos. Dat is hoe ik het tot nu toe probeer te leren.

Spel draait trouwens als een zonnetje en ziet er ook echt best goed uit op 1440p !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Vandaag voor het eerst een positieve score. Meteen 24-13 =). Die zweihander maakt een flink verschil zeg. Mis alleen mijn Bloodlust perk wel heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
ik ben er al wel weer klaar mee. Het maakt niet uit welke truukjes je probeert te leren in duels of bots. Zodra je het spel echt gaat spelen dan begin je al half dood aan het gevecht door alle pijlen, catapulten, fire bombs, ballistas en met name FRIENDLY damage.

En zodra je daar dan half dood aan komt dan is het meteen 4 tegen 1, blok je misschien 1-2 keer en de derde persoon one shot je jeej.

Ik kom wel terug als er servers zijn waarbij alle range en alle paarden uitgeschakeld zijn. ohja en friendly damage uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Ik vind de pijlen juist wel mee vallen. Kom misschien ook omdat ik Mount & Blade gewend ben waar het veel erger is. En omdat je pijlen kunt blokken met je wapen. Friendly damage heb ik niet echt last van als ontvangende partij. Deel wel veel te vaak team damage uit met een swing, daar moet ik nog aan werken. Die zwaarden komen dan ook achterlijk ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:49

Soggney

Zeekomkommer

Volgende keer als je tussen je teammates bezig bent, geen sideways swing maar stabs and overhead swings (scrollwheel naar voor en achter by default)

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
Soggney schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:53:
Volgende keer als je tussen je teammates bezig bent, geen sideways swing maar stabs and overhead swings (scrollwheel naar voor en achter by default)
Probleem is dat ik soms niet eens door heb dat ik in een teamfight zit en er een teammate naast me staat. Ik drag nogal met de zweihander, dan kom ik ineens een teammate tegen.

Ik maak nu gebruik van de Team Fighting Build van deze guide: https://www.rockpapershot...er-builds-and-loadouts/#1

Die maakt gebruik van een billhook waardoor ik meer stabs gebruik. Merk dat ik nu een stuk minder team damage doe. Sowieso een erg fijne build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beastly
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 19:11
Interessant spel, niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Te veel frontline en geen duels kan de learning curve lastiger maken heb ik gemerkt.

Werk en sportschool hebben er onder te lijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:22
Paffelton schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Als ik het goed begrijp heeft chamber eigenlijk nooit de voorkeur behalve om het ritme van de fight te veranderen.

Denk dat een hoger niveau tegen je opzich niet erg is, daar kan je namelijk veel van leren. Je moet alleen wel het geduld ervoor hebben :o

Ik ben ondertussen weer een kleine 103 uurties verdere in deze game, heerlijk verslavend O+ .
Speel alleen nog steeds voornamelijk frontline, misschien toch maar eens aan de duel servers beginnen.

Zijn er mensen geinterreseerd om samen wat frontline te spelen? Helaas zijn de meeste bekende van me er ondertussen al weer klaar mee :'(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04
Gisteren begonnen met dit spel. Maar holy shit, ik ben slecht in deze game. Maar wel erg verslavend dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
jeremaypieters schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:16:
Gisteren begonnen met dit spel. Maar holy shit, ik ben slecht in deze game. Maar wel erg verslavend dit!
Mooi dat dat zo'n beetje de standaard reactie is van mensen wanneer ze met dit spel beginnen. Speel het nu een week en denk dat max 50% van mijn potjes in een positieve score eindigen. Heb helaas ook nog niet echt veel tijd gehad om het te spelen.
Thasquealer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:50:
[...]

Zijn er mensen geinterreseerd om samen wat frontline te spelen? Helaas zijn de meeste bekende van me er ondertussen al weer klaar mee :'(
Zeker interesse in, alleen komende periode wat weinig tijd. Wat is daar handig in? Discord kanaaltje openen op de tweakers Discord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:22
Paffelton schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:06:
[...]

Zeker interesse in, alleen komende periode wat weinig tijd. Wat is daar handig in? Discord kanaaltje openen op de tweakers Discord?
Helemaal prima, als dat niet lukt kan er eventueel ook nog een discord opgezet worden.

Ikzelf speel meestal elke avond wel en over het algemeen in het weekend nog wat langer.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Is dit qua combat hetzelfde niveau als For Honor? Ik bakte daar niks van en vond het te ingewikkeld. Wil eigenlijk gewoon domme fun :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paffelton
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:22:
Is dit qua combat hetzelfde niveau als For Honor? Ik bakte daar niks van en vond het te ingewikkeld. Wil eigenlijk gewoon domme fun :)
Ik heb For Honor niet gespeeld dus kan de vergelijking niet maken. Combat niveau kan vrij hoog liggen, echter kan je in Mordhau ook domme fun hebben zonder de top van de leaderboards te halen.
Zo is er de ongeschreven regel dat je Bards niet aanvalt, zijn er mensen die enkel koekenpannen als wapen gebruiken en mensen die enkel bear traps gebruiken en mensen in de val lokken.

Grote verschil met For Honor is dat dat geloof ik 3 vs 3 gespeeld wordt. Bij Mordhau kan je 32 vs 32 spelen, wat een enorme chaos is waar ik me momenteel erg goed mee vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:22:
Nee meer hetzelfde niveau als Chivalry. Mordhau is toegankelijker doordat je in een 32v32 match-up lekker als een barbaar al linker-muis-klikkend in kan rennen. Hoe goed je dan bent maakt niet heel veel uit omdat de chaos zo enorm hoog is en door al de gore vijand van vriend niet meer kan onderscheiden.

Mocht je meer de 1v1's willen kun je daarvoor naar de private servers waar een hoge mate van respect voor elkaar is, en iedereen elkaar de ruimte geeft voor de 1v1.

Daarnaast heeft de game een enorm hoge mate van humor, die je al snel gaat waarderen.

Dus als je domme fun zoekt, is dit voor 200% zeker je game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitterbal_
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-03 10:09
Zijn er nog Tweakers die Mordhau spelen? Ik vermaak me iig nog dagelijks met dit spel, blijft hilarisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Gister gekocht in de SSS (Steam Summer Sale) :D

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:01
Generaal Pep schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:29:
Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Gister gekocht in de SSS (Steam Summer Sale) :D
Ben ik ook benieuwd naar want deel 2 zit op Epic store helaas alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Amdwarrior schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:11:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar want deel 2 zit op Epic store helaas alleen.
Chivalry 2 bedoel je dan?

Mordhau gisteren 3 uur gespeeld en er zijn nog servers genoeg! Ik heb me heel erg vermaakt met extreem geweldadig vermoord worden. :D

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:01
Generaal Pep schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:45:
[...]

Chivalry 2 bedoel je dan?

Mordhau gisteren 3 uur gespeeld en er zijn nog servers genoeg! Ik heb me heel erg vermaakt met extreem geweldadig vermoord worden. :D
:F Ja klopt :X Maar dit is dus wel aanrader ?

Net een paar potjes gedaan boogschutter tot nu toe erg goed in tegenstelling tot ridder O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Amdwarrior op 27-06-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb deze game laatst ook op de kop getikt. Een maat van mij begon met Conqueror's Blade, wat mij deed denken aan For Honor die ik destijds heb gespeeld. Alleen.. minder goed. Dus ik keek al snel weer verder.

Een van m’n oude Vermintide gamebuddies raadde me toen Mordhau aan. Dat leek al een stuk interessanter, en toen ik zag dat de game ook nog eens on sale was, toen was de keuze snel gemaakt.

Het was meteen keihard afzien toe ik een pvp match joinde. Je begint echt als groentje in een playerbase die al veel meer ervaring heeft. Maar toch, was het leuk ondanks dat soms het beeld snel begint te draaien en ik me besef dat is weer eens onthoofd ben. ;)

Dus, voorlopig, speel ik vaak even Horde mode tegen bots voor de oefening, en als ik merk dat ik steeds langer goed meekom op de hogere waves dat ik het in pvp matches ook telkens wat beter doe.

Echt leuke game. Jammer dat ik deze niet eerder had ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Dit weekend aangekocht.

Het vechten met zwaarden laat ik nog zo, ik ga voor Pro boogschutter :)
Pagina: 1