Belgische Umicore sluit deal met mijnbouwbedrijf Glencore vo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Topicstarter
Betreft het nieuwsartikel: Belgische Umicore sluit deal met mijnbouwbedrijf Glencore voor levering kobalt
https://tweakers.net/nieu...voor-levering-kobalt.html

@Koekiemonsterr

Ik ben het eens met Mathi159. Waarom een foto tonen van iets wat blijkbaar niet bij het verhaal hoort?

En waarom een mijnwerker een ambachtelijk beroep noemen? 9/10 keer is dit gewoon foute arbeid: kinderen en onderbetaald.
Maargoed als de foto weg is hoeven we de discussie over mijnwerkers, ambachtelijk en artisanaal ook niet te voeren. :)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Mijn gedachte was dat menigeen zich niet direct iets kan voorstellen bij een artisanale mijn. Vandaar de foto. En als je het nieuwsbericht leest dan zie je dat het ook deels een stuk context en achtergrond bevat. Als het over het winnen van kobalt gaat, spelen deze mijnen geen onbelangrijke rol. Dus waarom zou ik dat niet even 'inzichtelijk' mogen maken door middel van een foto? In zoverre past het dus wel bij het bericht, en Umicore benoemt artisanale mijnen specifiek in hun stelling dat ze er geen gebruik van maken. Dus het hoort in die zin tot op zekere hoogte wel gewoon bij het verhaal.

Ambachtelijk is niet meer dan een synoniem voor artisanaal; dat zegt niks over het punt dat het inderdaad veelal 'foute arbeid' is. Maar goed, blijkbaar is daar ook al discussie over, in plaats van over de inhoud, dus ik schrap dat wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Koekiemonsterr op 29-05-2019 16:57 ]