Vraag

• Roestiger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik zoek een?
ik ben na een uitgebreide zwerftocht uitgekomen op de vergelijking tussen de note9 en de s10.

Wat is je budget?
van origine 500 euro maar dat is in deze vergelijking lastig.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik game 2 uurtjes per dag (while commuting), maak veel foto's (jong gezin), browse wat en maak wat aantekeningen

Wat heb je zelf al gevonden?
ben begonnen binnen mijn budget tussen de A50 en S9 (met tele2 maand abbo). Daar won de S9 door oa de soc en de beeldstabilisatie. Kwam de note 9 en s10(e) erg veel tegen tijdens vergelijken dus toch nieuwsgierig.

Tussen de note 9 en de s10 is de vergelijking lastiger. De s10 is op papier in alles gelijkwaardig of beter. De ultra wide angle lens, meer geheugen in het basis model, iets nieuwere soc, inscreen finger unlock (heb nu in de home button dus de plek blijft gelijk). De note 9 biedt de s pen en hoewel mijn laatste stylus in mijn HTC diamond zat zie ik daar wel het nut van in (zeker nu hij daadwerkelijk functie heeft).

Welke vragen heb je hier nog over?
in reviews zie ik dat note gebruikers vaak helemaal om zijn en de s10 niet als stap vooruit zien. Ik twijfel ondanks dat alle pijlen naar de s10 wijzen. Is de s10 inderdaad de betere keuze voor mij?

Beste antwoord (via Roestiger op 29-05-2019 22:06)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
Ik heb zelf een Note 8, en het verschil met de S serie zit op een aantal punten.
Het pennetje is heel duidelijk.
Formaat is groter dan de XL versie en camera gelijk aan de XL van dat jaar, maar beter dan de gewone S versie van dat jaar.
Minder duidelijk is dat er Software verschil is, de Note serie komt halfweg het jaar en pakt nieuwe ontwikkelingen mee. Ook is er langer ontwikkeld en is het het werkpaard van Samsung, bedoeld voor stabiliteit en vaak wat trager met updates tot de bugs er uit zijn.

Dat gezegd, de S is gewoon goedkoper, dus bedenk goed of de overige punten de meerprijs waard zijn voor jou.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Ik heb zelf een Note 8, en het verschil met de S serie zit op een aantal punten.
Formaat is groter dan de XL versie en camera gelijk aan de XL van dat jaar, maar beter dan de gewone S versie van dat jaar.
Minder duidelijk is dat er Software verschil is, de Note serie komt halfweg het jaar en pakt nieuwe ontwikkelingen mee. Ook is er langer ontwikkeld en is het het werkpaard van Samsung, bedoeld voor stabiliteit en vaak wat trager met updates tot de bugs er uit zijn.

Dat gezegd, de S is gewoon goedkoper, dus bedenk goed of de overige punten de meerprijs waard zijn voor jou.

• Roestiger
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-02-2021
swhnld schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:40:

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Gebruik jij het pennetje vaak of is het meer een gimmick?

• swhnld
Ik gebruik het pennetje weinig, af en toe een snelle aantekening is alles terwijl ik tevoren gedacht had het meer te gebruiken. Maar het is wel mijn eerste smartfoon die ik niet na 1 jaar vervangen heb, zo tevreden ben ik ermee.