Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-04 17:13
Ik heb zondag 26 mei mijn nieuwe OnePlus 7 Pro besteld via X winkel. Eigenlijk wilde ik naar de winkel gaan in Amsterdam om hem te halen, maar door werk en ongeduld heb ik hem toch maar via hun website besteld.

X winkel heeft hele snelle levertijden namelijk: voor 23:30 besteld, volgende dag in huis. En ja hoor, zondag nog verstuurd en mijn telefoon zou maandag geleverd worden. Maandag kreeg ik het bericht dat de bezorger tussen 10:50 en 12:50 langs zou komen. Er moest getekend worden, dus ik had er voor gezorgd dat er ten alle tijden iemand thuis zou zijn. Toen ik om 15:00 keek of hij al geleverd was, stond er dat de zending vertraging had opgelopen echter werd mij verzekerd dat de bezorger nog voor 22:00 die dag langs zou komen. Niet dus… Toen ik rond het einde van de dag weer keek, stond er: Uw pakket is beschadigd en gaat retour afzender. Ik had toen al mijn vermoedens dat het toestel gestolen was. Dinsdag X winkel gebeld en inderdaad; zij hadden een lege doos retour gekregen.

Even dacht de mevrouw van de klantenservice dat ik hem retour had gestuurd (zonder inhoud), maar toen ik haar had uitgelegd dat de bezorger niet eens aan de deur was geweest geloofde ze mij gelukkig. De mevrouw ging verder en legde uit dat er een onderzoek bij PostNL zou worden gestart, en dat deze maximaal 5 werkdagen zou duren. Ik vroeg of ik een ander toestel of mijn geld terug kon krijgen waarop zij antwoordde dat het niet mogelijk was. Ik moest eerst het onderzoek afwachten. Is dat niet gek? Ik kan hier helemaal niets aan doen en het probleem is tussen X winkel en PostNL. X winkel zegt zelf dat ze deels verantwoordelijk zijn voor de verzending. Ik vind het toch wel raar dat zij niets voor mij kunnen betekenen. Ik heb geen product ontvangen, dus ik zou gewoon mijn geld terug moeten krijgen als ik daar om vraag toch?

Wat ik eigenlijk dus wil weten is; wat moet ik hier mee aan? Moet ik mijn geld terug eisen? Of moet ik het toch maar afwachten? Het conflict is immers tussen X winkel en PostNL. Ik heb 759,- betaald en heb geen nieuwe telefoon. Wat de uitkomst van dat ‘onderzoek’ ook is, ik moet toch mijn geld terug krijgen of een andere telefoon. Waarom moet er dan gewacht worden op de uitkomst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-07 11:23
ik denk dat je gewoon moet wachten. belsimpel geeft aan dat het 5 werkdagen duurt en dat is inderdaad lang als je graag iets wil ontvangen.
mocht postnl toegeven dat het hun fout is dan krijg jij je geld terug of belsimpel zorgt voor een telefoon.

Ik zou geen overhaaste stappen maken nu en ff wachten.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
Wat ik gewoon gek vind is dat het eigenlijk niet uit maakt wat er uit dat onderzoek komt. Als hij daadwerkelijk gestolen is, moeten ze mij een nieuwe sturen of mijn geld terug geven. Als hij kwijt is, precies het zelfde. Ze kunnen toch een andere sturen, en als ze hem toch nog vinden, die telefoon gewoon aan iemand anders verkopen. Het enige wat ze nu doen is mij als klant ontevreden maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 13:21

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zou de naam van het bedrijf even weghalen :). Dat is wel zo netjes, dat bevordert vaak ook de welwilligheid om het snel en eenvoudig op te lossen! :)

[ Voor 55% gewijzigd door Frozen op 29-05-2019 14:46 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 14:53

MrMonkE

★ EXTRA ★

Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:35:
Wat ik gewoon gek vind is dat het eigenlijk niet uit maakt wat er uit dat onderzoek komt. Als hij daadwerkelijk gestolen is, moeten ze mij een nieuwe sturen of mijn geld terug geven.
Zou je hem deze keer misschien niet toch wel liever zelf ophalen?
Verder ken ik de regels niet maar het klinkt me gewoon als een shop die niet geleverd heeft.

nou kijk: @Artifax legt het hier onder uit!

[ Voor 5% gewijzigd door MrMonkE op 29-05-2019 14:40 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:27
De wet bepaalt dat als je iets bestelt bij een winkel, deze verantwoordelijk is voor de bezorging tot en met jouw drempel (art. 7:11 BW). Ongeacht wat er in de voorwaarden staat en ongeacht welke vervoerder de winkel inschakel, de winkel is aansprakelijk als het pakket niet ongeschonden over jouw drempel gaat.

Wordt het bij een ander huis afgegeven, bijvoorbeeld je buren, dan blijft het de verantwoordelijkheid van de winkel dat die buren het pakket aan jou geven. (Ténzij jij specifiek bij bestellen had gezegd, geef maar aan de buren.)

Je staat dus sowieso in je recht, echter zou ik adviseren om het onderzoek nog even af te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Vind dit ook vreemd, zeker omdat je het pakket nooit hebt gezien / ontvangen en dat dit vanuit PostNL is gedaan. Dit is iets tussen Belsimpel en PostNL, maarja, wat doet je er tegen?
Voortaan grote aankopen maar in de winkel doen. Gelukkig gaat het vaak goed, maar in dit geval komt het ook goed, maar duurt gewoon langer. Vooral met de komende vrije dagen, zal het nog langer duren.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Aangezien je hem online besteld hebt kun je je altijd beroepen op de Wet Koop of Afstand. Daarmee mag je ongeacht de reden een aankoop ontbinden. Ook al voordat je het product ontvangen hebt.

Als ze dus moeilijk doen met een ander exemplaar sturen zou ik dat gewoon doen, en ondertussen en andere bestellen (evt bij andere webshop). Het kan wel even duren voordat je je geld terug hebt maar daar moeten ze wel gewoon aan meewerken. Dan kan je ook direct melden dat ze het helemaal niet opnieuw hoeven te sturen. Overigens betaal ik mede om die reden online eigenlijk nooit vooraf als het even kan, dan wel via PayPal of de credit card: die hebben uitstekende kopersbescherming itt bijvoorbeeld iDEAL.

[ Voor 15% gewijzigd door MadEgg op 29-05-2019 14:42 ]

Tja

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er is inderdaad geen enkele reden voor Belsimpel om de levering uit te stellen. Het is niet netjes, klantonvriendelijk, en mag ook niet.

Je hebt eigenlijk geen goed middel om je geld snel terug te krijgen, behalve het starten van een kort geding. De enige reële optie die je hebt is ontbinden van de koop (via wkoa of vanwege wanprestatie), wachten op je geld, de iPhone ergens anders bestellen, en een negatieve review achterlaten.

Belsimpel is een klantonvriendelijk bedrijf. Ze sturen hele joviale e-mails met 'je' en 'jij', en 'we vinden het heel vervelend', maar ondertussen behandelen ze hun klanten niet als koning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:24:
Ik heb zondag 26 mei mijn nieuwe OnePlus 7 Pro besteld via BelSimpel. Eigenlijk wilde ik naar de winkel gaan in Amsterdam om hem te halen, maar door werk en ongeduld heb ik hem toch maar via hun website besteld.

Belsimpel heeft hele snelle levertijden namelijk: voor 23:30 besteld, volgende dag in huis. En ja hoor, zondag nog verstuurd en mijn telefoon zou maandag geleverd worden. Maandag kreeg ik het bericht dat de bezorger tussen 10:50 en 12:50 langs zou komen. Er moest getekend worden, dus ik had er voor gezorgd dat er ten alle tijden iemand thuis zou zijn. Toen ik om 15:00 keek of hij al geleverd was, stond er dat de zending vertraging had opgelopen echter werd mij verzekerd dat de bezorger nog voor 22:00 die dag langs zou komen. Niet dus… Toen ik rond het einde van de dag weer keek, stond er: Uw pakket is beschadigd en gaat retour afzender. Ik had toen al mijn vermoedens dat het toestel gestolen was. Dinsdag Belsimpel gebeld en inderdaad; zij hadden een lege doos retour gekregen.

Even dacht de mevrouw van de klantenservice dat ik hem retour had gestuurd (zonder inhoud), maar toen ik haar had uitgelegd dat de bezorger niet eens aan de deur was geweest geloofde ze mij gelukkig. De mevrouw ging verder en legde uit dat er een onderzoek bij PostNL zou worden gestart, en dat deze maximaal 5 werkdagen zou duren. Ik vroeg of ik een ander toestel of mijn geld terug kon krijgen waarop zij antwoordde dat het niet mogelijk was. Ik moest eerst het onderzoek afwachten. Is dat niet gek? Ik kan hier helemaal niets aan doen en het probleem is tussen Belsimpel en PostNL. Belsimpel zegt zelf dat ze deels verantwoordelijk zijn voor de verzending. Ik vind het toch wel raar dat zij niets voor mij kunnen betekenen. Ik heb geen product ontvangen, dus ik zou gewoon mijn geld terug moeten krijgen als ik daar om vraag toch?

Wat ik eigenlijk dus wil weten is; wat moet ik hier mee aan? Moet ik mijn geld terug eisen? Of moet ik het toch maar afwachten? Het conflict is immers tussen Belsimpel en PostNL. Ik heb 759,- betaald en heb geen nieuwe telefoon. Wat de uitkomst van dat ‘onderzoek’ ook is, ik moet toch mijn geld terug krijgen of een andere telefoon. Waarom moet er dan gewacht worden op de uitkomst?
toon volledige bericht
Jij hoeft nergens op te wachten, dat is een zaak tussen verkoper en hun vervoerder. Jij kunt daar niet 'de dupe' van worden. Zij behoren je een ongebruikt toestel te leveren zoals je bent overeengekomen. zij verzaken dat te doen, dus kun je als je wilt de koop ontbinden. (Herroepen kan niet want de gekochte zaak is niet geleverd, dus geen bedenktijd)
Dit zou ik niet zo 1-2-3 doen, eerst hen de kans geven zsm te leveren en niet afwachten op onderzoek.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 05-06-2019 17:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 19:00
MadEgg schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:40:
Aangezien je hem online besteld hebt kun je je altijd beroepen op de Wet Koop of Afstand. Daarmee mag je ongeacht de reden een aankoop ontbinden. Ook al voordat je het product ontvangen hebt.

Als ze dus moeilijk doen met een ander exemplaar sturen zou ik dat gewoon doen, en ondertussen en andere bestellen (evt bij andere webshop). Het kan wel even duren voordat je je geld terug hebt maar daar moeten ze wel gewoon aan meewerken. Dan kan je ook direct melden dat ze het helemaal niet opnieuw hoeven te sturen. Overigens betaal ik mede om die reden online eigenlijk nooit vooraf als het even kan, dan wel via PayPal of de credit card: die hebben uitstekende kopersbescherming itt bijvoorbeeld iDEAL.
Even de pragmatische inslag nemen:
1. bestel nogmaals dezelfde telefoon via dezelfde winkel (of een ander)
2. na levering annuleer je je oorspronkelijke bestelling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:44:
[...]

(Herroepen kan niet want de gekochte zaak is niet geleverd, dus geen bedenktijd)
Dat kun je niet zo hard stellen, zie bv. deze uitspraak.
consolefreak schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:48:
[...]

Even de pragmatische inslag nemen:
1. bestel nogmaals dezelfde telefoon via belsimpel (of een ander)
2. na levering annuleer je je oorspronkelijke bestelling.
Dat is leuk als je het geld hebt liggen, het geld kunt missen, en Belsimpel graag een krediet verschaft, maar het is geen echte oplossing.

[ Voor 38% gewijzigd door GlowMouse op 29-05-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GlowMouse schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:48:
[...]

Dat kun je niet zo hard stellen, zie bv. deze uitspraak.
Ontbinden....
Herroepen onder zgn bedenktijd, bedenktijd gaat pas in op de dag van ontvangst.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Postnl en onderzoeken is bij nog geen gouden combi geweest. TS, met creditcard betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Dat is leuk als je het geld hebt liggen, het geld kunt missen, en Belsimpel graag een krediet verschaft, maar het is geen echte oplossing.
Akkoord. Daarom dus: niet vooraf betalen, of langs betere weg dan iDEAL. In het geval van deze winkel kan dat in ieder geval met credit card zo te zien. Maar goed, dat is nu mosterd na de maaltijd.

Alsnog hoop ik dat er wat spaargeld oid achter de hand is - de kans dat je dit geld uiteindelijk niet terug krijgt lijkt me verwaarloosbaar. Voor zover ik weet staan ze niet op het randje van faillissement.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 19:00
[...]

Voor bestellingen op internet gebruik ik vrijwel altijd een creditcard omdat het mij dekt in het geval van problemen, ook belsimpel bied die betaalmethode aan.

Overigens als je het geld wél hebt om een telefoon van 730 euro te kunnen betalen, maar daarna géén reserve hebt kan je vragen stellen bij de financiele huishouding en prioriteiten. Ik ga ervanuit dat TS niet zo krap bij kas zit gezien het aankoopbedrag van de telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 19:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hashtagxjulian aangezien dit om leveringen gaat in de juridische sfeer, schopje van TPL naar SF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
Anoniem: 1036995 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:54:
Postnl en onderzoeken is bij nog geen gouden combi geweest. TS, met creditcard betaald?
Helaas niet... Wel mijn les geleerd. Ga voortaan met After Pay of inderdaad Creditcard betalen bij dit soort hoge bedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
consolefreak schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Voor bestellingen op internet gebruik ik vrijwel altijd een creditcard omdat het mij dekt in het geval van problemen, ook belsimpel bied die betaalmethode aan.

Overigens als je het geld wél hebt om een telefoon van 730 euro te kunnen betalen, maar daarna géén reserve hebt kan je vragen stellen bij de financiele huishouding en prioriteiten. Ik ga ervanuit dat TS niet zo krap bij kas zit gezien het aankoopbedrag van de telefoon.
Heb het geld wel om er nu nog een te kopen, maar wil dit uit principe niet doen eigenlijk. Ik vind het gewoon erg klantonvriendelijk dat ze niet een ander toestel op sturen of het geld terug storten. Vanavond maar op hoge poten op bellen, voor de 4de keer.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:46
Zo gek is het toch niet dat ze maximaal een paar dagen nodig hebben om onderzoek te doen? Ik snap dat het frustrerend is, maar andersom zou je ook willen dat er gedegen onderzoek werd gedaan. Geduld is een schone zaak.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
vuurtjih schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:01:
Zo gek is het toch niet dat ze maximaal een paar dagen nodig hebben om onderzoek te doen? Ik snap dat het frustrerend is, maar andersom zou je ook willen dat er gedegen onderzoek werd gedaan. Geduld is een schone zaak.
Snap het onderzoek ook, maar daar hoef ik niet de dupe van te zijn. Je zou denken dat ze klanten tevreden willen houden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:56:

Helaas niet... Wel mijn les geleerd. Ga voortaan met After Pay of inderdaad Creditcard betalen bij dit soort hoge bedragen.
Oplossing van het probleem van de oorzaak.
Eigenlijk wilde ik naar de winkel gaan
Dat was in de basis de enige oplossing om dit incident te voorkomen.

Het wordt nu gelijk hebben en gelijk krijgen, ergens door je eigen ongeduld moet je nu geduldig zijn.

Het onderzoek kent natuurlijk 2 kanten, hetzelfde geld heb jij telefoon eruit getrokken, kapotte doos terug gegeven en tegen PostNL man gezegd 'stuur maar retour'. Wij moeten je ook op je blauwe ogen geloven dat dit verhaal ook echt zo is gebeurd. Deal met postbode dat hij voor 450 ook een 7 Pro krijgt, even verhaaltje bedenken en klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 29-05-2019 15:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:44

skoozie

SCSI

Kan je niet de koop ontbinden (en dan over 2 weken ofzo je geld terug) en een nieuwe aanschaffen?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09
SinergyX schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:03:
[...]

[...]

Het wordt nu gelijk hebben en gelijk krijgen, ergens door je eigen ongeduld moet je nu geduldig zijn.

Het onderzoek kent natuurlijk 2 kanten, hetzelfde geld heb jij telefoon eruit getrokken, kapotte doos terug gegeven en tegen PostNL man gezegd 'stuur maar retour'. Wij moeten je ook op je blauwe ogen geloven dat dit verhaal ook echt zo is gebeurd. Deal met postbode dat hij voor 450 ook een 7 Pro krijgt, even verhaaltje bedenken en klaar.
In dat geval was er getekend voor ontvangst, daar lijkt in dit geval geen sprake van te zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Heb het geld wel om er nu nog een te kopen, maar wil dit uit principe niet doen eigenlijk. Ik vind het gewoon erg klantonvriendelijk dat ze niet een ander toestel op sturen of het geld terug storten. Vanavond maar op hoge poten op bellen, voor de 4de keer.
Ik kan uit ervaring vertellen dat bellen geen zin heeft bij Belsimpel.
Hackus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Ontbinden....
Herroepen onder zgn bedenktijd, bedenktijd gaat pas in op de dag van ontvangst.
Herroepen is in dit geval straattaal voor ontbinden. Ik heb geen idee wat je hier probeert te zeggen, maar wat de rechter in de eerder gelinkte uitspraak oordeelde is dat uit niets blijkt dat je niet kunt herroepen/ontbinden voordat je het product hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Snap het onderzoek ook, maar daar hoef ik niet de dupe van te zijn. Je zou denken dat ze klanten tevreden willen houden...
Ben het helemaal met je eens, je word nu de dupe van iets wat buiten je om ligt.
Belsimpel gaat nu contact opnemen met postnl, en postnl zal waarschijnlijk niks vinden.

Heb dit ook ooit meegemaakt, was geld gewoon kwijt. Was wel een minder bedrag, maar dan nog. Webwinkels lappen helaas vaker regels aan de laars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
SinergyX schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:03:
[...]

[...]

Ik zelf was niet aanwezig, ik was aan het werk. Mijn ouders en opa en oma waren thuis. Daarnaast slaat het nergens op dat de bezorger pas aan het einde van de dag heeft aangegeven dat het pakket 'beschadigd' was, terwijl hij wel door de straat heeft gereden, eerder die dag.. Ook is aan GPS data te zien dat hij niet aan de deur is geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:43
Frozen schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:38:
Ik zou de naam van het bedrijf even weghalen :). Dat is wel zo netjes, dat bevordert vaak ook de welwilligheid om het snel en eenvoudig op te lossen! :)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
Krijg het onderwerp niet weg :X . Ook heeft iedereen de webwinkel al in de mond. Heb hier niet bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

theblindman schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:05:
[...]

In dat geval was er getekend voor ontvangst, daar lijkt in dit geval geen sprake van te zijn :)
Nee hoor, grote zaken maak ik altijd open waar de postbode bij is, dan pas teken ik. Dit geval kan precies hetzelfde.
Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:07:
[...]
Ik zelf was niet aanwezig, ik was aan het werk. Mijn ouders en opa en oma waren thuis. Daarnaast slaat het nergens op dat de bezorger pas aan het einde van de dag heeft aangegeven dat het pakket 'beschadigd' was, terwijl hij wel door de straat heeft gereden, eerder die dag.. Ook is aan GPS data te zien dat hij niet aan de deur is geweest.
Dan heb je met de postbode ergens bij je werk afgesproken, maar dat maakt ook helemaal niet uit, het gaat hier niet om beschuldig maar om de twee kanten van zo'n onderzoek.

Als we iedereen op hun blauwe ogen moeten geloven, is het snel afgelopen in Nederland met veel bedrijven. Zulke onderzoeken zijn er met een reden (los dat ik PostNL de meest hatelijke dingen toewens), je kan nu met flinke stampij je gelijk gaan halen, maar tegen de tijd dat je dat hebt, ben je net zover als je nu moet wachten.
En lekker quoten.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 29-05-2019 15:11 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
Overigens heb ik op Marktplaats gekeken en vond ik hier een nieuwe gesealde OnePlus 7 Pro. In de kleur die ik besteld had en de hoeveelheid RAM en ROM. IMEI nummer afgeplakt op de doos. Toen ik onder mijn eigen naam reageerde werden de berichten gelezen maar niet beantwoord. Toen ik onder een andere naam reageerde kreeg ik meteen antwoord. Natuurlijk niet zeker dat dat de mijne is, maar wel ronduit verdacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
SinergyX schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Nee hoor, grote zaken maak ik altijd open waar de postbode bij is, dan pas teken ik. Dit geval kan precies hetzelfde.
In principe is dit streng verboden... Er moet altijd eerst getekend worden voordat het pakket overhandigd mag worden. Werk zelf ook als koerier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GlowMouse schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Ik kan uit ervaring vertellen dat bellen geen zin heeft bij Belsimpel.

[...]

Herroepen is in dit geval straattaal voor ontbinden. Ik heb geen idee wat je hier probeert te zeggen, maar wat de rechter in de eerder gelinkte uitspraak oordeelde is dat uit niets blijkt dat je niet kunt herroepen/ontbinden voordat je het product hebt ontvangen.
Zoals ik direct als zei kun je wel ontbinden door het in gebreke blijven van levering/ niet nakomen overeenkomst. (niet de methode herroepen onder bedenktijd) verder weer nutteloze reacties op mij. dat jij geen idee hebt gaat het niet om, als TS het maar begrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-07 11:04
De winkel volgt de algemene voorwaarden van Thuiswinkel Waarborg.

Daarin staat:

Artikel 13 - Levering en uitvoering

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze
algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer
geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk
binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is
overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of
indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat
hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat
geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en
recht op eventuele schadevergoeding.

De 30 dagen hoef je niet meer te wachten, er is immers al aan jou bekend gemaakt dat de telefoon 'vermist' is, en dat zij een lege doos retour hebben ontvangen.

Bellen dus en ontbinden, of 'eisen' dat ze per direct een telefoon opsturen...

Willen zij niet bewegen dan wellicht wil de webcare op twitter wel sneller bewegen. Die houden over het algemeen niet zo van dergelijke verhalen zo open en bloot in het openbaar.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TS, url geven van dit topic? Dit lezen honderden/duizenden mensen. Ook drukmiddel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

Ik vind het vrij acceptabel om 5 werkdagen te wachten op uitslag van dit onderzoek. Natuurlijk heb jij er niks mee te maken, maar er zijn situaties te bedenken waarin het onwenselijk is om direct een nieuw toestel op te sturen, of om direct het geld terug over te maken. Bijvoorbeeld:

- Is de bezorger zelf betrouwbaar? PostNL kan deze bezorger beter weg doen voordat er een nieuw toestel wordt opgestuurd.
- Is deze bezorger omgekocht/bedreigd door de bewoner om het pakketje leeg te retourneren?
- Is er ergens anders in het bezorgproces een verhoogde risico op het verlies van pakketjes ?

Binnen 5 dagen kan er veel duidelijk worden. Het lijkt me dat dit bedrijf het doet om zichzelf te beschermen en vanwege mogelijke eerdere ervaringen. Niet alleen om klanten te pesten :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MadEgg
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Comgenie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:29:
Ik vind het vrij acceptabel om 5 werkdagen te wachten op uitslag van dit onderzoek. Natuurlijk heb jij er niks mee te maken, maar er zijn situaties te bedenken waarin het onwenselijk is om direct een nieuw toestel op te sturen, of om direct het geld terug over te maken. Bijvoorbeeld:

- Is de bezorger zelf betrouwbaar? PostNL kan deze bezorger beter weg doen voordat er een nieuw toestel wordt opgestuurd.
- Is deze bezorger omgekocht/bedreigd door de bewoner om het pakketje leeg te retourneren?
- Is er ergens anders in het bezorgproces een verhoogde risico op het verlies van pakketjes ?

Binnen 5 dagen kan er veel duidelijk worden. Het lijkt me dat dit bedrijf het doet om zichzelf te beschermen en vanwege mogelijke eerdere ervaringen. Niet alleen om klanten te pesten :P
Het onderzoek is logisch. Dat TS daarop moet wachten niet. Zowel de webshop als PostNL hebben toegegeven dat het artikel nooit geleverd is aan TS en dat het dus niet de schuld van TS is dat de telefoon vermist is. De shop zou ook dondersgoed moeten weten dat TS volledig in zijn recht staat om de koop per direct te ontbinden. Het enige klantvriendelijke wat ze dus kunnen doen is naast het onderzoek ook direct een ander exemplaar toezenden.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MadEgg schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Het onderzoek is logisch. Dat TS daarop moet wachten niet. Zowel de webshop als PostNL hebben toegegeven dat het artikel nooit geleverd is aan TS en dat het dus niet de schuld van TS is dat de telefoon vermist is. De shop zou ook dondersgoed moeten weten dat TS volledig in zijn recht staat om de koop per direct te ontbinden. Het enige klantvriendelijke wat ze dus kunnen doen is naast het onderzoek ook direct een ander exemplaar toezenden.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Laatst online: 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

MadEgg schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Het enige klantvriendelijke wat ze dus kunnen doen is naast het onderzoek ook direct een ander exemplaar toezenden.
Ik probeerde juist uit te leggen waarom het niet wenselijk is om direct een ander exemplaar toe te zenden :P . Ook al is het 100% niet de schuld van TS.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Comgenie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Ik probeerde juist uit te leggen waarom het niet wenselijk is om direct een ander exemplaar toe te zenden :P . Ook al is het 100% niet de schuld van TS.
Ik snap dat de winkel dat liever niet doet. Als ze bang zijn voor de postbezorger zouden ze een andere pakketbezorgdienst kunnen inschakelen. Maar als ik in de schoenen van TS zou staan zou ik per direct ergens anders een bestellen en deze annuleren. Daar wordt de webshop ook niet beter van omdat ze dan hun winstmarge mislopen, naast de kosten die voortvloeien uit dit probleem met PostNL.

Dus niet alleen vanuit klantvriendelijkheid maar ook vanuit omzetbehoud zou de webshop gewoon moeten uitleveren.

Tja

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Hashtagxjulian
UPDATE: Krijg net een zeer onverwachts belletje van Belsimpel met de mededeling dat ik een nieuwe opgestuurd krijg. PostNL heeft meteen toegegeven dat het pakket vermist/gestolen is en dat het niet mijn schuld is. Daarna nog een belletje gekregen van een Belsimpel medewerker die mijn topic had gezien! Hij heeft mij verder uitgelegd wat er allemaal gebeurd is. Ongelofelijk verhaal wat ik hier niet kan/ga delen. Belsimpel kon hier niets aan doen, en heb begrip gekregen voor het onderzoek wat ze willen doen voor het sturen van een ander. Het heeft wat moeite gekost, maar toch nog snel opgelost.

Bedankt voor jullie reacties, topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:06
Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:51:
UPDATE: Krijg net een zeer onverwachts belletje van Belsimpel met de mededeling dat ik een nieuwe opgestuurd krijg. PostNL heeft meteen toegegeven dat het pakket vermist/gestolen is en dat het niet mijn schuld is. Daarna nog een belletje gekregen van een Belsimpel medewerker die mijn topic had gezien! Hij heeft mij verder uitgelegd wat er allemaal gebeurd is. Ongelofelijk verhaal wat ik hier niet kan/ga delen. Belsimpel kon hier niets aan doen, en heb begrip gekregen voor het onderzoek wat ze willen doen voor het sturen van een ander. Het heeft wat moeite gekost, maar toch nog snel opgelost.

Mooi dat je toch nog zo snel een oplossing hebt. Valt me ook op hoe vaak er door winkels wordt meegelezen :+ .

Nu heb je ons natuurlijk wel lekker gemaakt met een spannend verhaal, die dus geen climax gaat krijgen :')

naja veel plezier met je telefoon d:)b

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Super, toch benieuwd naar het verhaal :) :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
nu wil ik de advocaat van de duivel spelen:

hadden ze ook een nieuwe opgestuurd als ze dit topic niet waren tegengekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hamazaki schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:00:

Nee, dan had je moeten wachten op 5 dagen onderzoek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mogelijk, mogelijk niet, dat weet je niet en zal je nooit weten.
We zijn natuurlijk al 2 dagen verder, een onderzoek kan standaard wel 5 werkdagen zijn, maar kan ook gewoon in 2 dagen afgewikkeld worden.

Lullig is alleen, de komende 2 dagen komt er alleen niets binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Frozen schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:38:
nou, de naam aangeven heeft in ieder geval veel geholpen. ik zal dit onthouden voor mijn toekomstige problemen bij webshops >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 29-05-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat kan tegenwoordig gewoon ongestraft, ook al is de schuldige makkelijk te traceren. Postnl zal deze persoon niet opsporen omdat postnl goedkoop uit wil blijven zijn met de privé uitbestedingen, iedereen mag bezorger worden á €1 per bezorgde pakket.
Dus de winkel is weer eens het slachtoffer van winkeldiefstal.

[ Voor 16% gewijzigd door Manke op 29-05-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Ik zou zelf wachten, die paar dagen, in het kader van niet moeilijk doen als het niet nodig is.
Maar ik vraag me wel af wat de zin is van het afwachten van dit onderzoek, immers het toestel is gewoon niet geleverd dus het gaat er gewoon op uitdraaien dat ze een nieuwe moeten gaan sturen.
Volgens mij gaat PostNL niet iets kunnen roepen wat invloed gaat hebben op dat gegeven.

Wat er met dit exemplaar is gebeurd lijkt me tussen Winkel en PostNL.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 29-05-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:29
Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:13:
[...]

In principe is dit streng verboden... Er moet altijd eerst getekend worden voordat het pakket overhandigd mag worden. Werk zelf ook als koerier.
Als koerier weet jij ook dat je niet tekent voor wat er in zit, maar voor het ontvangst van 'de doos'

Eind goed al goed, je krijgt een nieuwe. Ik weet niet wat voor reactie je op MP hebt achter gelaten, maar dat zal vast niet zo netjes zijn geweest en dan zou ik er ook niet op reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 15:48

Toch benieuwd, had die OnePlus op marktplaats er nog iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online

Waarschijnlijk wel, want PostNL heeft direct schuld bekend en daarmee is het onderzoek dus afgesloten. Technisch gezien is er ook niet anders gebeurd dan aangegeven door Belsimpel, TS heeft namelijk gewoon het onderzoek moeten afwachten wat maximaal 5 werkdagen zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:13:
[...]

Ik kreeg onlangs van een medewerker van Samsung het dringende verzoek om het pakketje met m'n nieuwe tablet eerst te openen en dan pas te tekenen, aangezien ze erg veel last schijnen te hebben van diefstal. DHL bezorger deed gelukkig niet moeilijk daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 18:53

Drunken_Bear

Pro Niksnut

wellicht ook nog even bij de politie aangifte doen i.v.m. die verdachte marktplaats advertentie?

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:05
Manke schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:08:
Dat kan tegenwoordig gewoon ongestraft, ook al is de schuldige makkelijk te traceren. Postnl zal deze persoon niet opsporen omdat postnl goedkoop uit wil blijven zijn met de privé uitbestedingen, iedereen mag bezorger worden á €1 per bezorgde pakket.
Dus de winkel is weer eens het slachtoffer van winkeldiefstal.
Dan hadden ze het verzekerd moeten versturen.

Tevens is de dader niet makkelijk te traceren. Want wie zegt dat het de bezorger is? Dat is een aannamen die we doen. Maar daar koop je niets voor bij een rechter. Dan wel op staande voet ontslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-07 20:56
Drunken_Bear schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 12:45:
[...]

wellicht ook nog even bij de politie aangifte doen i.v.m. die verdachte marktplaats advertentie?
Dat zou ik alleen doen als het IMEI nummer klopt met het vermiste toestel van TS.

Je gaat toch niet bij iedere verdachte MP advertentie aangifte doen zonder concreet bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-07 16:19
Bericht aan de mod: Je haalt de naam van de winkel wel uit het bericht van TS maar meerdere comments geven de naam van de winkel alsnog aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
mugenmarco schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:22:
Bericht aan de mod: Je haalt de naam van de winkel wel uit het bericht van TS maar meerdere comments geven de naam van de winkel alsnog aan.
Daar hebben ze een topic report voor uitgevonden. Komt er veel sneller een mod als dat je een reactie plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:37
"en heb begrip gekregen voor het onderzoek wat ze willen doen voor het sturen van een ander. "
Leuk dat het is opgelost.

Jij zag dat onderzoek tussen de verzender en de transporteur, maar dat ging verder natuurlijk.
Wie zegt dat jij niet loog en dat de transporteur netjes had geleverd? Vandaar dat ze niet onmiddellijk een 2de sturen maar eerst de echte schuldige zoeken.
Niet leuk, maar begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 20:29

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik bestel nooit op vooraf betalen, en anders reserveer ik het wel en kom ik het persoonlijk ophalen.

[ Voor 42% gewijzigd door Nijl op 05-06-2019 16:26 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Misschien kunnen ze deze vraag hier even beantwoorden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Comgenie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:29:

Ik snap je punt, maar ik vraag me wel af of dit ech realistische scenario's zijn en of ze hier wat aan zouden kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

Blokker_1999

Full steam ahead

Ja, dat is een realistisch scenario. Waarom zou de verkoper het onderzoek niet mogen afwachten van PostNL? Waarom moet deze een koper op zijn/haar blauwe ogen geloven wanneer deze zegt iets niet (correct) ontvangen te hebben? Werkt dat fraude en diefstal niet net in de hand?

De winkel heeft een leverplicht en heeft deze uiteindelijk ook voldaan. Dat ze hun belofte van levering de volgende dag niet zijn nagekomen is spijtig, maar daar was dan wel weer geen wettelijke verplichting toe. En zelfs al had TS de koop willen ontbinden, had TS alsnog het onderzoek moeten afwachten zodat de verkopende partij zekerheid heeft over wat er gebeurd is en of TS de waarheid heeft gesproken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-07 18:53

Drunken_Bear

Pro Niksnut

targaryanwolf schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:54:
[...]

Dat zou ik alleen doen als het IMEI nummer klopt met het vermiste toestel van TS.

Je gaat toch niet bij iedere verdachte MP advertentie aangifte doen zonder concreet bewijs?
nee maar je kan (als de advertentie in de buurt is) eventjes langswippen om de telefoon te bekijken en dan weet je genoeg.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
cadsite schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:07:
[...]

Leuk dat het is opgelost.

Jij zag dat onderzoek tussen de verzender en de transporteur, maar dat ging verder natuurlijk.
Wie zegt dat jij niet loog en dat de transporteur netjes had geleverd? Vandaar dat ze niet onmiddellijk een 2de sturen maar eerst de echte schuldige zoeken.
Niet leuk, maar begrijpelijk.
Kortom: je bent als consument schuldig totdat het tegendeel is bewezen. En totdat jouw onschuld is bewezen, is de handelaar van mening dat hij zijn plichten niet hoeft na te komen. Een goede manier om direct de relatie met je klant te verpesten.
Blokker_1999 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:23:
Ja, dat is een realistisch scenario. Waarom zou de verkoper het onderzoek niet mogen afwachten van PostNL? Waarom moet deze een koper op zijn/haar blauwe ogen geloven wanneer deze zegt iets niet (correct) ontvangen te hebben? Werkt dat fraude en diefstal niet net in de hand?
Omdat de handelaar met de consument heeft afgesproken binnen een dag te leveren. Als dat door omstandigheden - zoals hier - al niet lukt, zorg je als handelaar ervoor dat levering toch zo snel als mogelijk kan gebeuren. Eventueel door het goed zelf te bezorgen zodat je als handelaar zeker weet dat het op tijd aankomt.

Als vervolgens uit onderzoek blijkt dat levering in eerste instantie wel heeft plaatsgevonden en de consument hierover heeft gelogen, kan de handelaar aangifte van fraude doen en een strafzaak afwachten en/of zelf een civiele procedure instellen.

Pacta sunt servanda - afspraken moeten nagekomen worden. Andersom gaat de verkoper ook op zijn strepen staan als de consument de afspraken niet nakomt.
En zelfs al had TS de koop willen ontbinden, had TS alsnog het onderzoek moeten afwachten zodat de verkopende partij zekerheid heeft over wat er gebeurd is en of TS de waarheid heeft gesproken.
De consument hoeft niet te wachten op het onderzoek alvorens te kunnen ontbinden. Ontbinden is direct mogelijk en de handelaar heeft zich daar maar aan te houden. De handelaar had de consument ook tevreden kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
@Dimens Ik krijg de indruk dat jij (en meerdere hier) zeer waarschijnlijk met twee maten meten. Draai het verhaaltje eens om. Je wilt een product retourneren en door omstandheden (werk, ongeval, familie problemen) lukt dat niet binnen de afgesproken termijn. Je stelt de tegenpartij hiervan op de hoogte en deze toont geen enkel begrip, wijst je op de afspraak en neemt direct juridische stappen.

Naar mijn idee mag er van beide partijen best wat coulance zijn. Zo ging het vroeger toen we nog een winkel in gingen voor een product toch ook?

Ik ken de wet niet op de letter, maar volgens mij moet je de leverancier, ongeacht afgesproken levertijd, toch wat speelruimte geven.

Het enige wat je anders kan doen, is de koop ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krulliebol
LA-384 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:38:
Ik ken de wet niet op de letter, maar volgens mij moet je de leverancier, ongeacht afgesproken levertijd, toch wat speelruimte geven.
Los van deze specifieke zaak: dit vind ik wel een interessante stelling.

Vandaag de dag verkies ik nog wel eens webwinkel B boven webwinkel A, omdat B morgen zegt te leveren en A pas overmorgen. Als B z'n belofte dan niet nakomt, voel ik me genaaid en had ik het liever aan B gegund. Is dat onterecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Krulliebol schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:56:
[...]

Vandaag de dag verkies ik nog wel eens webwinkel B boven webwinkel A, omdat B morgen zegt te leveren en A pas overmorgen. Als B z'n belofte dan niet nakomt, voel ik me genaaid en had ik het liever aan B gegund. Is dat onterecht?
Zoals ik het lees op websites die hierover informeren; de webwinkel moet zich aan de gestelde levertermijn houden, lukt dat niet, moet er geïnformeerd worden en mag de klant kostenloos de overeenkomst annuleren/ontbinden. In principe is er dus ook een leverplicht, zolang de klant de overeenkomst niet annuleert. Er moet dan wel weer een nieuwe datum/tijd afgesproken worden. Sowieso moet er binnen 30 dagen geleverd worden.

Ik vind dat het bestellen via internet een bepaalde afstand creëert waardoor mensen eenvoudiger onrealistische verwachtingen en eisen gaan stellen. Dingen die je in een fysieke winkel niet of veel minder snel zou doen.

En natuurlijk zou ik het ook vervelend vinden als de levertijd niet gehaald wordt, maar ga ik er een groot punt van maken en dingen eisen? Nee, dan maar een dag (of soms 3, als het net voor het weekend is besteld) later in ontvangst nemen. Vervolgens maak ik een mentale notitie en zal een volgende keer twee keer nadenken of ik bij die webshop ga bestellen.

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 06-06-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Krulliebol schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:56:
[...]

De voorspelde levertijd vind ik altijd meer een indicatie dan een verplichting.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
LA-384 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:38:
@Dimens Ik krijg de indruk dat jij (en meerdere hier) zeer waarschijnlijk met twee maten meten. Draai het verhaaltje eens om. Je wilt een product retourneren en door omstandheden (werk, ongeval, familie problemen) lukt dat niet binnen de afgesproken termijn. Je stelt de tegenpartij hiervan op de hoogte en deze toont geen enkel begrip, wijst je op de afspraak en neemt direct juridische stappen.
En zolang de tegenpartij zich aan de wettelijk toegestane juridische stappen houdt, heeft hij daar het volledige recht toe. Hij mag coulant zijn, maar dat hoeft hij niet.
Naar mijn idee mag er van beide partijen best wat coulance zijn. Zo ging het vroeger toen we nog een winkel in gingen voor een product toch ook?
Inderdaad. We mogen met z'n allen best wat coulanter zijn. Maar coulance werkt twee kanten op en niet een. Dus niet een handelaar die coulance gaat afdwingen omdat hij zelf niet coulant kan zijn door eigen regels/protocollen.

Dat is immers wat hier is gebeurd. De handelaar dwingt meerdere dagen extra levertijd af omdat een onderzoek bij PostNL afgerond moet worden. Daarbij wordt ook nog eens vermeld dat de consument geen geld terug kan krijgen totdat het onderzoek is afgerond en daarmee onjuist impliceert dat herroepen niet mogelijk is - wat natuurlijk wel het geval is.

Coulant zijn is een handelaar een beetje extra tijd geven om buiten de afgesproken tijd alsnog te leveren en coulant zijn is als handelaar gebruik maken van die tijd ook al je weet niet volledig zeker of de consument het goed toch heeft ontvangen en dus fraude pleegt. De kans daarop is zeer gering en in alle andere gevallen zul je toch nog steeds een toestel moeten leveren. Waarom dan wachten op een onderzoek?
Volgens de wet moet je eerst een ingebrekestelling sturen met daarin een redelijk termijn voor de verkoper om de overeenkomst alsnog na te komen. Wordt die overeenkomst binnen die termijn niet nagekomen of laat de verkoper binnen die termijn al weten dit niet te doen, is hij in verzuim en heb je recht op een schadevergoeding.

Hier is een redelijk termijn een dag. Toestellen die door andere consumenten worden gekocht kunnen immers ook binnen een dag geleverd worden. Het nieuwe toestel voor de TS dus ook.
Het enige wat je anders kan doen, is de koop ontbinden.
Dit kan direct en daarvoor is geen ingebrekestelling of verzuim nodig.

Gelukkig is de TS tevreden met de oplossing die Belsimpel heeft geboden. Ik zou het niet accepteren zo lang zonder levering te zitten in afwachting van een onderzoek bij PostNL. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze niet willen leveren en het onderzoek willen afwachten, is omdat ik verdacht word van fraude. Als een overeenkomst al zo moet beginnen, maak ik liever direct een eind aan de overeenkomst en ontbind hem.

Er zijn vast genoeg andere handelaren die graag mijn geld ontvangen en mij ook beter willen behandelen.
LA-384 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:00:
[...]
Ik vind dat het bestellen via internet een bepaalde afstand creëert waardoor mensen eenvoudiger onrealistische verwachtingen en eisen gaan stellen.
Nogal vreemd om mensen te beschuldigen van onrealistische verwachtingen als die verwachtingen door de handelaren zelf geschept worden. Als die verwachtingen onrealistisch zijn, moeten handelaren ze misschien niet scheppen.

Je kreeg het idee dat o.a. ik met twee maten zou meten. Maar volgens mij meet jij hier nu toch echt zelf met twee maten.
Dingen die je in een fysieke winkel niet of veel minder snel zou doen.
Of wordt in een fysieke winkel door een kleinere afstand meer realistische verwachtingen geschept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:51
Shit wat haat ik zulke topics. Ben nu onwijs nieuwsgierig over de marktplaats advertentie en wat Belsimpel met TS heeft besproken. :(

[ Voor 48% gewijzigd door UltraInstinct op 07-06-2019 01:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krulliebol
#metoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 11-06 08:10
UltraInstinct schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 01:46:
Shit wat haat ik zulke topics. Ben nu onwijs nieuwsgierig over de marktplaats advertentie en wat Belsimpel met TS heeft besproken. :(
Dit is een soort proef waarbij de telefoon wordt gevolgd door PostNL en Belsimpel en zo de rotte werknemers in de kraag te vatten.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-06 18:16
Je mag de verkoper aansprakelijk stellen. Alleen dit kun je het beste doen via de mail of brief. Als je voor brief kiest verzend het aangetekend. Dit omdat de aansprakelijke gestelde partij kan zeggen dat de brief nooit is aangekomen. Hier kun je helaas niks aan doen. Je stelt een duidelijk termijn wanneer je het opgelost dient te hebben. Een termijn moet minstens 14 dagen of langer duren. Dan pas kan je stappen ondernemen. Tip: overleg altijd met een jurist voor je stappen zet. Zo weet je wat je het beste kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Mandrake466 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 06:40:
[...]

Dit is een soort proef waarbij de telefoon wordt gevolgd door PostNL en Belsimpel en zo de rotte werknemers in de kraag te vatten.
Zo dat is nog al een statement die je maakt. En die doen ze bij random consumenten? Terwijl je er ook gewoon iemamd voor kan inhuren? En als ze het al deden waarom stuurde belsimpel niet direct een nieuwe? Ze weten immers dat je telefoon ergens anders bevind. En wat doen ze als hij netjes aankomt? Dan is TS dus de heletijd te volgen.....

Dat PostNL proeven uitvoert met bedrijfen wil ik nog inkomen zonder bron. Maar bij random consumenten nee dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushroomician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07 19:02
Het is voor beiden partijen vervelend en je kunt ook wat sympathie tonen als je wordt gevraagd om wst geduld te hebben. Ja het is de verantwoordelijkheid van de zaak, maar 5 dagen de tijd nemen om iets te verifiëren is op Ich niets mis mee.

Stel noubdst blijkt dat jij en die postbode vriendjes zijn die dit vaker doen, of misschien diezelfde postbode gewoon weer niet bezorgd? Dan zouden ze direct nog een toestel kwijt zijn.

We zijn mensen en de webwinkel wordt ook gerund door mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 12:56
Hashtagxjulian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:35:
Wat ik gewoon gek vind is dat het eigenlijk niet uit maakt wat er uit dat onderzoek komt. Als hij daadwerkelijk gestolen is, moeten ze mij een nieuwe sturen of mijn geld terug geven. Als hij kwijt is, precies het zelfde. Ze kunnen toch een andere sturen, en als ze hem toch nog vinden, die telefoon gewoon aan iemand anders verkopen. Het enige wat ze nu doen is mij als klant ontevreden maken.
Mijn ervaring bij deze winkel is ook niet al te best. Zo zelfs dat ik er niet meer bestel. Nou is dit natuurlijk wel iets waar ze zelf niets aan kunnen doen. Hoe machteloos het ook voelt, het is even niet anders dan wachten. Ja de winkel is verantwoordelijk voor het pakketje, maar ze zijn ernaar aan het handelen. Het is gewoon afwachten wat PostNL in zo'n geval doet. Ik zal lekker de telefoon pakken en PostNL is met een pittig telefoontje vragen hoe het zit. Hier zit tenslotte de fout. Beter nog, mail ze. Heb het zwart op wit. Haal er wat artikelen bij en laat ze haast maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kastr0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
Septimamus schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:07:
[...]

Mijn ervaring bij deze winkel is ook niet al te best. Zo zelfs dat ik er niet meer bestel. Nou is dit natuurlijk wel iets waar ze zelf niets aan kunnen doen. Hoe machteloos het ook voelt, het is even niet anders dan wachten. Ja de winkel is verantwoordelijk voor het pakketje, maar ze zijn ernaar aan het handelen. Het is gewoon afwachten wat PostNL in zo'n geval doet. Ik zal lekker de telefoon pakken en PostNL is met een pittig telefoontje vragen hoe het zit. Hier zit tenslotte de fout. Beter nog, mail ze. Heb het zwart op wit. Haal er wat artikelen bij en laat ze haast maken.
Volgens mij heb je iets gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:51
Mushroomician schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
Het is voor beiden partijen vervelend en je kunt ook wat sympathie tonen als je wordt gevraagd om wst geduld te hebben. Ja het is de verantwoordelijkheid van de zaak, maar 5 dagen de tijd nemen om iets te verifiëren is op Ich niets mis mee.

Stel noubdst blijkt dat jij en die postbode vriendjes zijn die dit vaker doen, of misschien diezelfde postbode gewoon weer niet bezorgd? Dan zouden ze direct nog een toestel kwijt zijn.

We zijn mensen en de webwinkel wordt ook gerund door mensen.
IMO is dat niet helemaal waar, aangezien hij best wat betaald voor de telefoon mag je ook verwachten dat het snel geregeld word.
De telefoon natuurlijk is weg en waar die is een raadsel, wel is het duidelijk dat de telefoon nooit bij hem is geweest. Dan zou je een nieuwe kunnen sturen en zelf de rest met de post regelen.
In mijn werkveld is dat normaal. Er gebeurt wel eens iets waardoor UPS een fout maakt.
Dan sturen we eerst een nieuwe order af en handelen daarna alles af met UPS.
Klant blij met een snelle oplossing en wij kunnen dit rustig uit zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mushroomician schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:47:
Als dat bewezen kan worden, maakt het voor Belsimpel weinig uit of er een of twee toestellen zijn verstuurd. In beide gevallen kan Belsimpel strafrechtelijke en civiele stappen ondernemen.

En kan het niet bewezen worden, zal Belsimpel toch moeten leveren. Vrij weinig reden dus om te wachten, want:
Dimens schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Kortom: je bent als consument schuldig totdat het tegendeel is bewezen. En totdat jouw onschuld is bewezen, is de handelaar van mening dat hij zijn plichten niet hoeft na te komen. Een goede manier om direct de relatie met je klant te verpesten.
Pagina: 1