Toon posts:

Lijm/Kit resten van Spack verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.880 views

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 21:55
Over iets meer dan 3 weken word onze nieuwe keuken geplaatst en we zijn druk bezig met de voorbereidingen daarvoor.

De oude keuken, 11 jaar geleden door Brugman geïnstalleerd, is met kit aan de muur gezeten.
Het gaat hier om hoge kasten, waarbij de nieuwe keuken op die plek lage kasten heeft.

De vraag is nu dus, hoe krijg ik die kit resten weg?

Het liefst natuurlijk zonder de spack laag te slopen, en met zo weinig mogelijk moeite ;)

90 procent van de kit laat zich verwijderen met de hand, maar de laatste restjes krijg ik niet weg.

tips?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Kitverwijderaar gebruiken :Y

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• BasvanS
Was ook mijn eerste idee, maar werkt dat met de poreusheid van de spack, en overleeft de spack het? De gebruiksaanwijzig is altijd "verwijder de kitresten met een plamuurmes".

Dan gaat dus niet werken..

[Voor 18% gewijzigd door BasvanS op 29-05-2019 10:23]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Zit het heel erg in het zich? Anders zou ik het eraf krabben en even met een busje spack repair eroverheen spuiten. Van dichtbij zie je het verschil. Maar op een afstandje niet.

• BasvanS
.Maarten schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:22:
Zit het heel erg in het zich? Anders zou ik het eraf krabben en even met een busje spack repair eroverheen spuiten. Van dichtbij zie je het verschil. Maar op een afstandje niet.
je staat natuurlijk regelmatig in de keuken, op 75 CM een beetje naar die muur te staren (om het nou koken te noemen...) ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Uhh... neem aan dat je wandje ook opnieuw gaat sauzen of verven?
Dus gewoon over de kit heen gaan met de kwast. Ja, je zal zien dat het "patroon" van de spack anders is, maar anders zal je het plaatselijk opnieuw moeten aanbrengen zoals @.Maarten al aangeeft.

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

BastaRhymez schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:35:
Uhh... neem aan dat je wandje ook opnieuw gaat sauzen of verven?
Dus gewoon over de kit heen gaan met de kwast. Ja, je zal zien dat het "patroon" van de spack anders is, maar anders zal je het plaatselijk opnieuw moeten aanbrengen zoals @.Maarten al aangeeft.
Dat heb ik zelf ook gedaan op een spackmuur, ook in de keuken. Eigenlijk precies dezelfde situatie als de TO heeft.

Ik heb eerst zoveel mogelijk met een los stanleymes weggeschraapt en gesneden tot het zo goed als weg was en daarna overgeverfd met latex. Zolang de verf nog nat is denk je dat het werkt, maar zodra het droog is zie je heel duidelijk de kitstreep. Zelfs vanaf 2 meter.

'Gewoon' overheen verven zou ik dan ook niet aanraden, want dat blijf je zien. Spackrepair is een goede tip die ik zelf ook nog even ga proberen.

[Voor 9% gewijzigd door Ethiron op 29-05-2019 12:46]

• BasvanS
Ethiron schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Dat heb ik zelf ook gedaan op een spackmuur, ook in de keuken. Eigenlijk precies dezelfde situatie als de TO heeft.

Ik heb eerst zoveel mogelijk met een los stanleymes weggeschraapt en gesneden tot het zo goed als weg was en daarna overgeverfd met latex. Zolang de verf nog nat is denk je dat het werkt, maar zodra het droog is zie je heel duidelijk de kitstreep. Zelfs vanaf 2 meter.

'Gewoon' overheen verven zou ik dan ook niet aanraden, want dat blijf je zien. Spackrepair is een goede tip die ik zelf ook nog even ga proberen.
Precies waar ik bang voor was, heb je ook nog speciale kit/lijm remover geprobeerd voordat je verfde?

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:48

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Ik heb hier goede ervaringen mee:

https://www.toolstation.nl/stanley-glasschraper/p49285

(Waarom is deze 2x zo duur bij Bol.com? :s)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Dat werkt niet goed op een muur met structuur, zoals spack. :)

@BasvanS Ik heb geen middeltjes geprobeerd nee, alleen het mesje. Ik ga me wel eens verdiepen in die middeltjes.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hebben jullie wel door dat het om een ondergrond met vrij grove structuur gaat? Daar werken dit soort krabbers niet op.

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:16
Opnieuw spacken lijkt de enige mogelijkheid om het echt netjes te krijgen. Wellicht dat je iets op die plek op kan hangen, of er iets voorzetten zodat de kitrestjes wegvallen.

• BasvanS
Raling schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:02:
Opnieuw spacken lijkt de enige mogelijkheid om het echt netjes te krijgen. Wellicht dat je iets op die plek op kan hangen, of er iets voorzetten zodat de kitrestjes wegvallen.
Dat lijkt het wel te gaan worden idd.. de muur zojuist opnieuw gewit nadat ik de randen met spackspray heb bespoten. Het word wel minder, maar als je eenmaal weet dat het er zit...

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Is het nog een optie om het weg te snijden?

Misschien vlak langs de kitrand een waterpas leggen, dan met een stanleymes een paar strakke lijnen trekken. Aan de andere kant van de streep herhalen. En dan daartussen heel licht wegschrapen met een beitel of grote platte schroevendraaier.

Dan creëer je als het ware een soort smalle sleuf... als je zorgt dat die maar een paar mm diep is, kun je hem daarna wellicht goed repareren met de spray.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 21:31
Die spac is niet redden, beschadigingen blijf je zien door structuurverschil. Glad stucen en sauzen met een goed afneembare muurverf.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:31
Boormachine met zo'n opzet staalborstel erlangs halen? Met wat geluk sla je de kit eraf zonder het spackwerk teveel te beschadigen. Werkt het niet kun je alsnog met spackrepair aan de gang.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Sheila93
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 25-05 22:08
*knip*
Welkom op Tweakers. Een oud topic omhoog halen voor het promoten van een product is niet de bedoeling.

[Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 25-05-2023 22:53]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee