Nieuwe AMP. tot 1500,- =]

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45
Hallo, ik zoek een goede versterker/receiver voor mijn nieuwe speakers, namelijk Quadral shogun's.
Hier te vinden, en ze staan bij de aurum serie.
http://www.quadral.com/en/index.htm

Aangezien het vrij stevige speakers zijn, zoek ik een versterker, die dus voldoende vermogen kan leveren, en niet te duur is, Zelf na wat geinformeerd te hebben, kwam rega wel goed uit de bus, met name de goedkoopste versie, de brio, maar die heeft maar een vermogen van 2x38 watt, dus ik vraag me af om die genoeg power kan leveren, ik draai toch wel regelmatig redelijk ver aan de volumeknop. Heeft iemand suggesties voor een goede versterker, ik ben dus op zoek naar geluidskwaliteit, tegen een redelijke prijs. Nad, Rotel, en vincent ook wel goed, met name de laatste, maar denk niet dat die in deze prijsklasse beschikbaar zijn.
Ik heb liever geen 2dehands, een ouder model of demo versie is niet zo'n probleem.
Wie weet er iets voor me, Wat een uitstekende geluidkwaliteit heeft, voor een goede prijs, alvast bedankt.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Hmmmmmm.....Marantzje ? Of een HK ? Die hebben vaak wel een lekkere grote voeding...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Voor 1000 pieken heb je al een goeie marantz versterker hoor!

• JT
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Ja, maar die van 1500 is beter :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Zo kun je idd wel door gaan

• FFF
Lol, kan iemand wat types, en/of prijzen noemen? bedankt iig. Het gaat me dus, om een mooi geluid, en d'r hoever geen 100 knopjes op te zitten :D , maar hij moet wel voldoende vermogen kunnen leveren, als ik de zaak eens opendraai zeg maar.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Zozo die zien er kewl uit zeg, wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Verder zit je denk ik een beetje met het zelfde probleem als ik, een versterker die jij zoekt is ook duurder dan je budget :)

• FFF
Mag je vragen hoor, de adviesprijs ligt rond de 999,- p/st ofwel zeg maar 2000,- voor een set.

Ik moet er gewoon een goede amp voor hebben, al moet ik nog een jaar sparen :D

Verder als je de speakers mooi vond, deze heb ik naast B&W 804 gehoord, en nog vele andere, ik vond dat in deze prijsklasse echt niets tegen deze speakers op kan, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Alleen in het middengebied maakt de rest een kans, maar in hoog en laag niet naar mijn mening. Deze sprong kwa klank ook ver naar buiten, tegenover de Quadrals in dezelfde prijsklasse, en kwam zeg maar in de buurd van de veel duurdere aurum serie, en daar staat hij ook bij afgebeeld op de site :D

Wat de amp kost maakt me niet eens zoveel uit, dan maar wat langer sparen, het moet iig goed klinken :D 1000,- meer of minder als je er zo'n lange tijd plezier van kunt hebben is in mijn ogen niet van belang, dan doe ik het nog gewoon ff met wat ik nu heb, als dat me geadviseerd wordt kwa Amp.

Het merk Rega leek mij dus wel wat, het is gewoon 1 bonk kwaliteit, 4 mm dik alu bijtenkant. maar de 2x34 watt leek me wat weinig voor deze speakers. Daarom was ik, zie ook voorgaand topic op zoek naar de prijslijsten, en als het goe dis krijg ik deze ook binnenkort.

het zit er dik in dat ik verder spaar als ik nu nix kan vinden naar mijn smaak.

Maar ik hoop dat iemand em iig ff verder kan helpen, zodat ik eens (nog meer) rond kan gaan kijken wat er allemaal te koop is, en ook andere meningen hoor dan die van een winkelier.

Verwijderd

Als je ff door spaart kan je een NAD c370 kopen. Weinig knopjes en hij kan je speakers makkelijk hebben denk ik zo. 2000,- issie.

• FFF
Die NAD leek me idd ook wel wat, jammer dta de site van DAN de specificaties niet weer geeft, alleen die van de 370 niet, weet iemand die?

• hervaz
NAD c370 is een neutrale goed geteste amp, hij moet je echter wel aanstaan.

De rotel 1060 kost 1795,- die klonk erg lekker!

Specs:

Nad c370

Rotel 1060

Verwijderd

Hai,
Heb sinds enige tijd een Denon PMA-1500 (en da's meteen ook de prijs: 1499) en die voldoet als een razende hoge snelheidstrein!
Heb hem gehoord met Slagerij van Kampen in de cd-speler, en aangesloten op een stel Tannoy's (a 7000 per stuk) op een volume waar je haren van achterover waaien (letterlijk!) en die versterker gaf geen krimp.
Beetje jammer dat de afstandsbediening niet de mogelijkheid geeft de source te switchen maar voor de rest een superbak.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
is die Rotel 1060 al in Nl. te koop dan?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• FFF
Bedankt allemaal, zal de genoemde eens onder de loep nemen :D

• hervaz
Op vrijdag 27 juli 2001 17:54 schreef Heintje het volgende:
is die Rotel 1060 al in Nl. te koop dan?
Ik heb hem uitgebreid beluisterd in enschede.

Ik heb hem ook zien staan in arnhem. (versloot hifi).

Daar stond btw ook die dikke 1070 voor/eind opgesteld, erg mooi spul.

Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/html/prodshots/rc1070.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/html/prodshots/rb1080.jpg

Verwijderd

wij hebben hier dus zojuist een marrantz aangeschaft en werkend gekregen icm een bose accoustimass 15. Retegoed geluid. Van mij zul je niets slechts over marrantz horen......

• FFF
Heb je het type en eventueel de prijs?

Verwijderd

ehm prijs losse versterker heb ik niet. Maar icm een DV3100(dvd-speler) van marrantz + de versterker een SR7100 was ie ongeveer 2200-2300 piek.

we hebben er wat af kunnen pingelen omdat we de boxen erbij namen, laten we zeggen dat we zo'n 2000 piek hebben betaald. niet duur duzzzz.

leverancier: Smiths in arnhem.

edit: ik geloof dat die dvdspeler los erges rond de 800-900 piek koste, maar dit was al een aanbieding(scheelde al gauw een paar honderd pieken. Ik de normale prijs dus neiet :'( ) ff zoeken duzz

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 27 juli 2001 20:17 schreef neographikal het volgende:
wij hebben hier dus zojuist een marrantz aangeschaft en werkend gekregen icm een bose accoustimass 15. Retegoed geluid. Van mij zul je niets slechts over marrantz horen......
Met alle respect, maar die versterker is een Dolby digital versterker. En dat is wel een andere klasse dan de versterker waar we het nu over hebben :). Want zelfs een stereoversterker van 1500 piek is IMO beter dan een DD receiever van 2200 piek. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ow shit, erover heen gelezen, soz.....

das idd een betere kwaliteit voor n stereoversterker. Tis maar wat je eraan wilt hangen hae??

Ik ben iig totaal verzot op t geluid van die versterker + boxen. Ten tweede ben k heeeeeellll blij met t ding omdak gratis een sony stereo tegen de oude van me folks in mocht ruilen, een Onkyo TX904 + akoustmass 5 boxen. Nieuwprijs 9 jaar geleden 2500 :P zalig :P

maar jah, je hebt gelijk JvS, idd is dat een andere klasse.

• Heintje
Op vrijdag 27 juli 2001 18:39 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ik heb hem ook zien staan in arnhem. (versloot hifi).

Daar stond btw ook die dikke 1070 voor/eind opgesteld, erg mooi spul.

[afbeelding]
[afbeelding]
Shit, als ik me nu maar weer in kan houden en tervreden blijf met m'n eigen Rotelletjes...

Dat zou dus ook mijn tip zijn: Rotel. Een heerlijk, eerlijk, doorzichtig, maar toch krachtig geluid en niet te analytisch.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

En, was het wat?? icm met welke speakers?

• hervaz
Op zaterdag 28 juli 2001 11:04 schreef Xanandu het volgende:

[..]

En, was het wat?? icm met welke speakers?
Het was zeker wat, een krachtige, prachtig klinkende versterker, detailrijk en lekker agressief.

Ik heb hem beluisterd op chario syntar 200T speakers en op infinity delta 70.

• TimMer
  • Niet online
Hier zo'n beetje hetzelfde...
Ik heb nu een Sony STR-DE415 Dolby Prologic versterker staan, met 4 lullige satellietspeakertjes, een center en een subwoofer (die overigens wel lekker is) van Sony eraan.

Nu wil ik overstappen naar een beter systeem.
Ik zat te denken aan Infinity Delta 60 speakers aan een Marantz versterker.

Maar...... is het ook mogelijk om die Infinity's aan m'n huidige versterker te hangen? Dat scheelt me namelijk toch ff Fl.1000 - Fl.1500; dat is toch aardig wat voor iemand van 20.

Die Infinity's zijn 6 Ohm en ik zou echt niet weten of m'n huidige versterker ze kan aansturen. Ook vermoed ik dat het volledige potentieel van de speakers niet wordt benut met mijn huidige versterker, klopt dat?

Voor de rest: ik heb de Marantz PM-8000 op internet gezien, die lijkt me echt bruut, alleen: hoe duur is 'ie?

Zijn die Delta 60's eigenlijk geschikt voor de muziek die ik draai: trance, hardtrance, hardcore, rap, rock, blues?? Ik moet dus heldere hoge tonen hebben, maar niet schel, en mooie warme bassen, die meestal ook voelbaar moeten zijn. Of is het handiger om naar JBL te kijken? Ik heb die Delta 60's gehoord bij een kennis, hij had ze aan een (zeer dure) JVC Dolby versterker hangen, en ik kreeg het er koud van, zo mooi als dat ze klonken.

M'n budget is overigens +/- Fl.2500, als ik nog een flinke tijd doorspaar misschien Fl.3000, maar dan houdt het op. Daar gaan de Infinity's nog vanaf, dus houd ik Fl.1100 - FL.1600 over voor de (eventuele) versterker.

Hopelijk weet iemand hier de antwoorden op; JvS, Jag?????

• FFF
Hallo, sony staat niet echt bekent als een goede, ik zit nu ff bij mŽn vriendin, misschien kan ik je al ik thuis heb de prijs van die marantz opgeven, ik heb nu dus ook een oude sony amp, maar als je speakers koopt van 2500,/ zeg maar dan blijft je versterker toch een erg zwakke schakel, maar als je er 1 van 1000,- met die van 2000= vergelijkt is die van 1000,- ook in veel gevalleen slechter en geeft dus minder geluid. Dus het is gewoon maar net hoeveel je er aan uit wilt geven.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:29

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 28 juli 2001 11:56 schreef hervaz het volgende:

Ik heb hem beluisterd op chario syntar 200T speakers ...
[off-topic]

:9

[/off-topic]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• hervaz
Op zondag 29 juli 2001 16:51 schreef TimMer het volgende:
Ik heb nu een Sony STR-DE415 Dolby Prologic versterker staan, met 4 lullige satellietspeakertjes, een center en een subwoofer (die overigens wel lekker is) van Sony eraan.

Maar...... is het ook mogelijk om die Infinity's aan m'n huidige versterker te hangen? Dat scheelt me namelijk toch ff Fl.1000 - Fl.1500; dat is toch aardig wat voor iemand van 20.

Die Infinity's zijn 6 Ohm en ik zou echt niet weten of m'n huidige versterker ze kan aansturen. Ook vermoed ik dat het volledige potentieel van de speakers niet wordt benut met mijn huidige versterker, klopt dat?

Voor de rest: ik heb de Marantz PM-8000 op internet gezien, die lijkt me echt bruut, alleen: hoe duur is 'ie?

Zijn die Delta 60's eigenlijk geschikt voor de muziek die ik draai: trance, hardtrance, hardcore, rap, rock, blues?? Ik moet dus heldere hoge tonen hebben, maar niet schel, en mooie warme bassen, die meestal ook voelbaar moeten zijn. Of is het handiger om naar JBL te kijken? Ik heb die Delta 60's gehoord bij een kennis, hij had ze aan een (zeer dure) JVC Dolby versterker hangen, en ik kreeg het er koud van, zo mooi als dat ze klonken.

M'n budget is overigens +/- Fl.2500, als ik nog een flinke tijd doorspaar misschien Fl.3000, maar dan houdt het op. Daar gaan de Infinity's nog vanaf, dus houd ik Fl.1100 - FL.1600 over voor de (eventuele) versterker.

Mag ik er ook een antwoord op geven? :P

Ik heb ook infinity speakers op een reciever staan en die trekt het niet, lees anders even de draad ""amp voor 3k"" van mij.

Die marantz is naar mijn mening ook niet echt een geschikte amp voor die speakers (maar dat is natuurlijk eigen smaak!!!), een pm7000 zag ik al voor 1099,- dus een pm8000 zit er iets boven, ik was dan (als ik marantz wou) als voor een pm17 gegaan. (wel 2dehands).

• FFF
ik dnek dat ik zelf maar ga kijken, naar de merken vincent en rega.
Deze leveren denk ik de meeste geluidkwaliteit voor hun geld.
Deze zijn bijde heel degelijk opgebouwd, en je vind als, de instappers zeg maar voor onder de 1500,- en bijde hebben ook dure producten.

Hoe het komt dat ze zo goedkoop zijn en toch goed ligt denk ik, na me er wat mee bezig te hebben gehouden aan het volgende.

REGA: is zeer eenvoudig, en daarom zit er geen dure electronica in de signaalweg zeg maar die, het geluid kan verpesten, en is het redelijkbetaalbaar, omdat je niet voor onzin betaald.

Vincent: Wordt gewoon zeer goedkoop door chinese handjes geproduceerd.

Het was wel mijn eigen topic maar ik zou andere mensen deze merken aanraden, en ik ga eerst hier maar eens naar kijken, of ze wel voldoende vermogen hebben mijn speakers aan te sturen, maar aan de geluidskwaliteit twijfelt geen haar op mijn hoofd (en ik heb toch een volle bos) :D

• FFF
Op zondag 29 juli 2001 16:51 schreef TimMer het volgende:

Ik hoop mar dat dat mag :D

Om eerdlijk te zijn, denk ik dat als JVC het al haald, en zelfd met een dolby AMP, dan kan iedere wat beter amp het veel beter :D als je naar de goede merken gaat kijken, kijk maar naar de merken die ik net genoemt heb, die hebben goede versterkers. Als ik nog een tip mag geven, ik zou eens naar de zelfde speakers kijken als ik heb. Kijk maar eerste topic voor link.
Kosten 2000,- per set als adviesprijs, maar ik denk dat je ze voor dezelfde of misschein een paar 100,- meer mee kan krijgen als die je nu wilt. ik weet wel, dat de Band tweeter verschikkelijk goed de hoge tonen weer geeft, geloof tot 80 KHz Of 60 KHz dat hoor je weleenswaar niet meer, toch schijnt het dat je dat geluid erg gaat waarderen. Verder kun je voor bass echt nix beters krijgen denk ik. prachtig stevig laag. En deze speakers zijn waarschijnlijk ook minder veeleisend kwa versterker.

• hervaz
Op zondag 29 juli 2001 21:36 schreef FFF het volgende:
ik dnek dat ik zelf maar ga kijken, naar de merken vincent en rega.
Deze leveren denk ik de meeste geluidkwaliteit voor hun geld.
Deze zijn bijde heel degelijk opgebouwd, en je vind als, de instappers zeg maar voor onder de 1500,- en bijde hebben ook dure producten.

Hoe het komt dat ze zo goedkoop zijn en toch goed ligt denk ik, na me er wat mee bezig te hebben gehouden aan het volgende.

REGA: is zeer eenvoudig, en daarom zit er geen dure electronica in de signaalweg zeg maar die, het geluid kan verpesten, en is het redelijkbetaalbaar, omdat je niet voor onzin betaald.

Vincent: Wordt gewoon zeer goedkoop door chinese handjes geproduceerd.

Het was wel mijn eigen topic maar ik zou andere mensen deze merken aanraden, en ik ga eerst hier maar eens naar kijken, of ze wel voldoende vermogen hebben mijn speakers aan te sturen, maar aan de geluidskwaliteit twijfelt geen haar op mijn hoofd (en ik heb toch een volle bos) :D
Heb je ze al eens beluisterd?

• FFF
Op zondag 29 juli 2001 22:28 schreef hervaz het volgende:

[..]

Heb je ze al eens beluisterd?
Ja, ik heb ze besteld. Ik heb ze vergeleken, met B&W (800,- duurder per set)
en deze klonken naar mijn smaak gewoon een stuk mooier. Verder heb ik ze vergeleken, met aurum's (geloof 2000,- per stuk) en klonk vrijwel hetzelfde, alleen hebben de aurum's meer problemen met plaatsenvolgens mij. Verder ook met de duurste uit de ascent serie, (1400,- per stuk) Maar deze klonken gewoon veel voller warmer en steviger. Daarom werden ze ook in 2 winkels meteen voorgesteld, en gezegt dat het de meest aantrekkelijke waren in deze prijsklasse.
Dus lijkt me zeker de moeite waard om toch eens een kijkje te gaan nemen. Wel kan ik je bij voorbaat zeggen dat de leveringstijd wat kan uitlopen, als de winkel ze niet op voorraad heeft, want voor de enorme vraag naar deze speakers, zijn ze gewoonweg op, en moeten ze bijgeproduceert worden, geloof dat de importeur, van de winkel waar ik ze kocht, alleen nog op voorraad had in mahonie rood. De andere kleuren zijn er eind augustus weer geloof ik. Maar ik vindt het prachtge speakers, en ze lijken me ook heerlijk, om een dvd mee te kijken ofzo, aangezien er echt flink wat geluid uit komt, en ik weet niet of je hem graag open draait, ik heb hem loeihard horen spelen, en hij vervormd dus helemaal niet.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op zondag 29 juli 2001 22:41 schreef FFF het volgende:

[..]

<<verhaal over speakers>>
Ik denk dat hervaz die versterkers van rega en vincent bedoelt :o

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik zie veel de naam Rotel staan. Doet me deugd. Ik heb ook zo'n 15 jaar een Rotel, en heb er nog nooit een seconde spijt van gehad.

Mooi zuiver geluid, genoeg kracht om lekker in het laag te kunnen.

Echt topklasse!

Ik zou alleen lekker zelf gaan luisteren bij RAF of Richersounds. (weet niet zeker of die Rotel verkopen btw)

• TimMer
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 22:01 schreef FFF het volgende:

[..]

Ik hoop mar dat dat mag :D

Om eerdlijk te zijn, denk ik dat als JVC het al haald, en zelfd met een dolby AMP, dan kan iedere wat beter amp het veel beter :D
Het is wel een zeer zware versterker van JVC, een of ander ding met een touchpad-afstandsbediening, hij zal dus niet goedkoop geweest zijn. Ik heb de specs overigens niet gezien.
als je naar de goede merken gaat kijken, kijk maar naar de merken die ik net genoemt heb, die hebben goede versterkers.
Bedankt voor je reactie in ieder geval. :)
Vincent wordt mij een beetje te gortig met de prijzen en REGA vind ik niet zulke lekkere specs hebben. Ik heb al bij allerlei producenten gekeken op internet, het wordt een van de volgende merken:
- Marantz (waarschijnlijk)
- NAD
- Denon
Als ik nog een tip mag geven, ik zou eens naar de zelfde speakers kijken als ik heb. Kijk maar eerste topic voor link.
Kosten 2000,- per set als adviesprijs, maar ik denk dat je ze voor dezelfde of misschein een paar 100,- meer mee kan krijgen als die je nu wilt.
Het zijn inderdaad mooie speakers. Er zijn alleen een paar verschillen met de Infinity, terwijl die dingen me juist bevallen:

- De Quadral heeft 2 woofers en een tweeter, de Infinity 2 woofers, een middentoon en een tweeter. Ik weet niet of dit beter is, lijkt mij wel. Dan kunnen de speakers die zich bezighouden met extreem laag en hoog zich daarop concentreren, in plaats van ook de middentonen te moeten spelen. Het lijkt mij dat dit de snelheid van de bassen ten goede komt. Aan de andere kant heb ik geloof ik ergens ooit iets gelezen over dat 2-weg systemen beter zijn dan 3-weg, I dunno...

- De gevoeligheid van de Infinity's is is volgens mij hoger: 90dB/2,8V/1m tegenover 88/1W/1m. Nu weet ik niet of er verschil zit tussen 1W en 2,8V in dit geval. De standaard is dB/1W/1m, dus waarom Infinity deze waarde niet opgeeft...?

- De woofers van de Infinity's zijn 3 cm groter dan die van de Quadral's.

De Quadral's gaat wel tot 80KHz, waar de Infinity's 'maar' tot 35KHz gaan, maar ik vermoed dat je dit verschil niet echt hoort.
Er moet overigens wel een kwalitatief betere tweeter in de Quadral's zitten dan in de Infinity's, tenzij de specs een beetje opgeblazen zijn.

De Infinity's zijn ook maximaal tot 200W belastbaar, de Quadral's tot 150W, maar dit maakt verder geloof ik niet zoveel uit.
ik weet wel, dat de Band tweeter verschikkelijk goed de hoge tonen weer geeft, geloof tot 80 KHz Of 60 KHz dat hoor je weleenswaar niet meer, toch schijnt het dat je dat geluid erg gaat waarderen. Verder kun je voor bass echt nix beters krijgen denk ik. prachtig stevig laag. En deze speakers zijn waarschijnlijk ook minder veeleisend kwa versterker.
Hoezo zouden deze versterkers minder veeleisend zijn qua versterker? Ik ben hard aan het studeren op audiogebied, dus vergeef me deze, misschien stomme, vraag.

In ieder geval veel luistergenot toegewenst met je speakers en bedankt voor de reactie en tips! :)
Die marantz is naar mijn mening ook niet echt een geschikte amp voor die speakers (maar dat is natuurlijk eigen smaak!!!)
Hoezo zou Marantz geen geschikte versterker zijn voor de Delta 60's? Welk merk zou dan wel geschikt zijn, rekening houden met het budget van Fl.1100 tot Fl.1600?

Ik heb in ieder geval besloten na het lezen van de reacties dat ik de Delta 60's en een nieuwe versterker erbij ga kopen. >:)

De boxen kosten Fl.1400, ik houd dus nog Fl.1100 tot Fl.1600 over voor de versterker.
Nog iemand ideeën?

• TimMer
  • Niet online
Ik heb trouwens die andere thread eerder al gelezen, er waren nu weer wat replies toegevoegd. Een echte eindkeuze voor mij zit er niet tussen, de discussie eindigde bij Rotel. Gruwelijk goed spul, maar ook gruwelijk duur en je zocht naar een versterker voor metal, niet voor dance en dergelijken. Bedankt voor de tip in ieder geval. :)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Rotel is niet gruwelijk duur.

Ik heb 15 jaar geleden een Rotel versterker gekocht voor 2250 gulden. Dat is dus maar 150 piek per jaar; nog geen twee kwartjes per dag.

Ik denk dat er veel "goedkopere" merken zoiets niet halen; dan zijn ze al stuk of verouderd.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 juli 2001 00:29 schreef Ritch het volgende:

[..]

Ik denk dat hervaz die versterkers van rega en vincent bedoelt :o
Maar ik denk dat FFF een beetje vol is van z'n speakers :o

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 02:59 schreef MisterDon het volgende:
Rotel is niet gruwelijk duur.

Ik heb 15 jaar geleden een Rotel versterker gekocht voor 2250 gulden. Dat is dus maar 150 piek per jaar; nog geen twee kwartjes per dag.

Ik denk dat er veel "goedkopere" merken zoiets niet halen; dan zijn ze al stuk of verouderd.
True, maar dan moet ik wel Fl.2250 hebben, en dat heb ik dus niet. M'n uiterste max is FL.1600, dat vind ik ook wel genoeg voor een versterker.

• TimMer
  • Niet online
Zijn er nog winkels die het aanraden waard zijn? Ik woon in Noordwijk (ZH), dus in de buurt van Leiden. Houd alstublieft wel rekening met mijn budget, aan elitewinkels zoals Hobo heb ik weinig aan met Fl.1600. :)
Ik heb trouwens sowieso een schijthekel aan winkels waar alles eiken- en beukenhout met gouden accenten is, daar betaal je alleen al 400 poppen voor de winkel, service en 'eer dat je hem daar gekocht hebt'.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 juli 2001 03:16 schreef TimMer het volgende:

[..]

True, maar dan moet ik wel Fl.2250 hebben, en dat heb ik dus niet. M'n uiterste max is FL.1600, dat vind ik ook wel genoeg voor een versterker.
Rotel begint al wel rond de 600 piek denk ik... een 972 moet je voor dat geld wel kunnen kopen

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 03:20 schreef JvS het volgende:

[..]

Rotel begint al wel rond de 600 piek denk ik... een 972 moet je voor dat geld wel kunnen kopen
Bruut... >:) Nooit geweten dat Rotel betaalbaar was voor studenten. :)

• TimMer
  • Niet online
De 972 is alleen wel 2X 60Watt, is dit niet ietwat karig voor boxen die maximaal 200Watt aan kunnen? :? Zomaar een idee, ik heb er nog niet zoveel verstand van. Ik heb de faq overigens wel al gelezen en ik heb alle threads ook gevolgd.

Waar zijn die power-amplifiers van Rotel eigenlijk voor? Achter een eindversterker hangen of iets dergelijks om zo het eindvermogen op te krikken?

Is de Rotel RX-975 niet interessant trouwens?
Dan zit er ook nog een tuner in. Of is de kwaliteit van de versterker zelf dan minder?
De specs zien er in ieder geval goed uit.

De Infinity Delta 60's gaan tot 200Watt, hoeveel Watt moet je versterker dan zijn optimaal of maakt dat niet zoveel uit?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 juli 2001 03:25 schreef TimMer het volgende:
De 972 is alleen wel 2X 60Watt, is dit niet ietwat karig voor boxen die maximaal 200Watt aan kunnen? :? Zomaar een idee, ik heb er nog niet zoveel verstand van. Ik heb de faq overigens wel al gelezen en ik heb alle threads ook gevolgd.
(houd me in, omdat er echt 1000 mensen met irri boekjes kwamen zeuren dat je rotel 'maar' 2x60 watt was, en de sony ernaast 2x120 watt :X :X :X).

Nee, geloof me. Dat is een kwaliteitsding. Specificaties zeggen he-lemaal niets over hoe goed een versterker is. En dan heb ik het niet alleen over de klank, maar ook over het feit dat die rotel gewoon een stukkie meer controle over een speaker heeft dan mijn Sony ES versterker, die 2x120 watt zou zijn. Dus nee, dat is niet erg. Sterker nog. Je zal hooguit 10watt gebruiken, en gemiddeld zo'n 0,1Watt ofzo.

ps, for the record: m'n ouders spelen met die rotel met B&W dm604's en dat gaat gewoon goed. Die dingen "hebben" ook zogenaamd 200watt. De vermogens die op speakers staan, moet je echt gelijk vergeten, want die zeggen al helemaal niets.

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 03:32 schreef JvS het volgende:

[..]

(houd me in, omdat er echt 1000 mensen met irri boekjes kwamen zeuren dat je rotel 'maar' 2x60 watt was, en de sony ernaast 2x120 watt :X :X :X).
Excuus, ik had moeten vermelden dat ik al op de hoogte ben van het feit dat Watt weinig zegt. Het gaat om de gevoeligheid dB/1W/1M, I know. :P
Nee, geloof me. Dat is een kwaliteitsding. Specificaties zeggen he-lemaal niets over hoe goed een versterker is. En dan heb ik het niet alleen over de klank, maar ook over het feit dat die rotel gewoon een stukkie meer controle over een speaker heeft dan mijn Sony ES versterker, die 2x120 watt zou zijn. Dus nee, dat is niet erg. Sterker nog. Je zal hooguit 10watt gebruiken, en gemiddeld zo'n 0,1Watt ofzo.
Okee, thanks voor de info. Wattage maakt dus totaal geen reet uit of toch wel iets? Even voor de duidelijkheid, ik probeer het helemaal te begrijpen. De gevoeligheid is het belangrijkst, dat weet ik.
ps, for the record: m'n ouders spelen met die rotel met B&W dm604's en dat gaat gewoon goed. Die dingen "hebben" ook zogenaamd 200watt. De vermogens die op speakers staan, moet je echt gelijk vergeten, want die zeggen al helemaal niets.
I know. :)

• TimMer
  • Niet online
JvS: kan je die Rotel 972 dan vol open zetten met die Delta 60's eraan zonder dat hij vervormt? :?

• TimMer
  • Niet online
Ik ben wel geinteresseerd in die Rotel-versterkers. Nog een paar puntjes:

- Het enige verschil tussen de 972 en de 1060 is de phono-ingang op de 1060, right?

- Ik ben geinteresseerd in de 1070, wat kost die ongeveer?

- Wat is het verschil tussen damping factor 150 (RA-972 en RA-1060) en 400 (RA-1070)

- Welke is beter: de Rotel 1070 of de Marantz PM8000? Welke zou jij kiezen? Zijn er belangrijke verschillen?

Welke versterker raadt jij me nu uiteindelijk aan voor die Infinity Delta 60's?
Ik wil:
- het liefst het volledige potentieel van die speakers benutten
- dat de set een goed geluid geeft
- dat de bassen voelbaar zijn
- dat de versterker in mijn budget van FL.1600 past, minder mag altijd >:)

Sorry als ik lastig ben, maar de enige experts die ik op audiogebied ken die ik kan vertrouwen zitten hier allemaal op Tweakers.net :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

alle versterkers gaan denk ik vervormen als je ze vol opendraait, met een flink hard opgenomen cd. De vraag is, of het nodig is dat te doen. :o. Ik denk dat je bij de helft al heel graag zachter wil luisteren. verder is het gedrag van een versterker op zulke achterlijke niveaus m.i. absoluut niet interessant.

Ik ken de PM78 van Marantz en de Ra971 van rotel (beide voorlopers). Ik zou bij die twee de rotel gekozen hebben.

Maak je om de rest van al die spec's maar niet zo druk, maar ga eens luisteren. Volgens mij is een 1070 niet te betalen voor je. (denk dat-ie vrij duur is).

stassen is over het algemeen niet echt duur. Ik kom net dit tegen:
code:
1
2
NAD 317      fl.1159,-
VINCENT SV 231  fl.1380,-

Die nad is een wijs ding! zeker voor het geld, dat-ie nu moet kosten. Het is niet het nieuwste model, maar wel een gaaf ding!

verder hoorde ik hier veel lui over Vincent enzo. Ik ken het niet, maar zie dat er in de goedkopere klasse ook amps van zijn!

• hervaz
Op maandag 30 juli 2001 03:47 schreef TimMer het volgende:
Ik ben wel geinteresseerd in die Rotel-versterkers. Nog een paar puntjes:

- Het enige verschil tussen de 972 en de 1060 is de phono-ingang op de 1060, right?

- Ik ben geinteresseerd in de 1070, wat kost die ongeveer?

- Wat is het verschil tussen damping factor 150 (RA-972 en RA-1060) en 400 (RA-1070)

- Welke is beter: de Rotel 1070 of de Marantz PM8000? Welke zou jij kiezen? Zijn er belangrijke verschillen?

Welke versterker raadt jij me nu uiteindelijk aan voor die Infinity Delta 60's?
Ik wil:
- het liefst het volledige potentieel van die speakers benutten
- dat de set een goed geluid geeft
- dat de bassen voelbaar zijn
- dat de versterker in mijn budget van FL.1600 past, minder mag altijd >:)

Sorry als ik lastig ben, maar de enige experts die ik op audiogebied ken die ik kan vertrouwen zitten hier allemaal op Tweakers.net :)
- De 1060 kan stukken meer stroom leveren, dus eerder wat moeilijke speakers aansturen.

- De 1070 kost 3500,-

- versterker die ik aan zou raden: rotel 1060, kost 1795,- maar met wat pingelen moet je hem voor 1600,- kunnen hebben.

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 06:47 schreef hervaz het volgende:

[..]

- De 1060 kan stukken meer stroom leveren, dus eerder wat moeilijke speakers aansturen.

- De 1070 kost 3500,-

- versterker die ik aan zou raden: rotel 1060, kost 1795,- maar met wat pingelen moet je hem voor 1600,- kunnen hebben.
Okee, het wordt nu kiezen tussen de RA-1060 en de RA-972.

Hoezo kan de 1060 meer stroom leveren, de specs die ik bij Rotel vond geven dit niet aan. Ze verbruiken allebei 300Watt aan stroom en er is alleen een phono input bij de RA-1060 extra en het 'line level input' is >95dB, in plaats van 95dB bij de RA-972, of zit ik nu poep te praten? >:) :D

• FFF
Hallo,

De merken die ik had genoemd, Rega en Vincent, staan er bekend om dat ze voor hetzelfde geld, vaak net wat meer kwaliteit bieden, uitleg staat in mijn vorige topic.
Daaronder komen meestal de merken, NAD, en rotel, denon, marantz en onkyo
(Dat zou voor mij ook de volgorde zijn waar ik in ga kijken, met Nad en rotel op gelijke kwaliteit hoogte) Maar het is natuurlijk persoonlijk, en waarschijnlijk zijn er veel ook goede producten. maar hier onder komen dan de standaard merken als technics, kenwood .... Met sony op ongeveer de laatste plaats :D Hoe wel sommige ook goede topmodelllen hebben, vindt ik dat je voor die prijs weer beter een klasse hoger kunt kopen. die vincent hierboven trekt mijn aandacht, en ook het merk Cyprus lijtk em wel wat, maar ik denk dat dat net wat te duur wordt, cyprus heeft de producten ook zeer mooi afgewerkt. En is zeker ook de moeite waard een kijkje bij te gaan nemen.
Verder kan ik zeggen dat bovengenoemde merken, rega en vincent weinig bekendheid hebben, en dat het vaak juist die merken zijn, die voor dezelfde prijs net iets meer bieden als bijvoorbeeld Rotel.
Maar wat bovenstaat is mijn mening, Dus er zullen allicht mensen zijn die er anders over denken.

• TimMer
  • Niet online
Niemand? :?

• FFF
Sorry had je vraag niet gezien :)
Ik weet niet precies hoe het bij die rotel zit maar het zit een beetje zo:
Luidsprekers hebben ernergie nodig om goed te kunnen werken, Dus die energie moet de versterker leveren. Nu kan het zo zijn, dat een goede 2x25 watt, nog meer energie kan sturen naar de versterker, dan een 2x50 watt ofzo. Dus hoe meer energie hij kan sturen, hoe stabieler alles eigenlijk, en dan laat hij het bij pieken, als de luidsprekers veel enregie nodig hebben het ook niet afweten.
Weet niet of dit was wat je bedoelde, maar vaak leveren de betere versterkerds met de helft minder watt, nog meer energie, dan bijvoorbeeld een sony, ofzo. En de ene rotel kan dus ook meer energie leveren als de ander, en als je dan luidsprekers hebt die meer vragen kan het zijn, dat een goedkjoiper minder zwaar mode het niet trekt.

Verwijderd

Officiele prijzen:

Marantz PM7000: F 999,-
Marantz PM8000: F 1299,- of F 1399,-

Greetz

• hervaz
Op maandag 30 juli 2001 10:19 schreef FFF het volgende:
Hallo,

De merken die ik had genoemd, Rega en Vincent, staan er bekend om dat ze voor hetzelfde geld, vaak net wat meer kwaliteit bieden, uitleg staat in mijn vorige topic.
Daaronder komen meestal de merken, NAD, en rotel, denon, marantz en onkyo
(Dat zou voor mij ook de volgorde zijn waar ik in ga kijken, met Nad en rotel op gelijke kwaliteit hoogte) Maar het is natuurlijk persoonlijk, en waarschijnlijk zijn er veel ook goede producten. maar hier onder komen dan de standaard merken als technics, kenwood .... Met sony op ongeveer de laatste plaats :D Hoe wel sommige ook goede topmodelllen hebben, vindt ik dat je voor die prijs weer beter een klasse hoger kunt kopen. die vincent hierboven trekt mijn aandacht, en ook het merk Cyprus lijtk em wel wat, maar ik denk dat dat net wat te duur wordt, cyprus heeft de producten ook zeer mooi afgewerkt. En is zeker ook de moeite waard een kijkje bij te gaan nemen.
Verder kan ik zeggen dat bovengenoemde merken, rega en vincent weinig bekendheid hebben, en dat het vaak juist die merken zijn, die voor dezelfde prijs net iets meer bieden als bijvoorbeeld Rotel.
Maar wat bovenstaat is mijn mening, Dus er zullen allicht mensen zijn die er anders over denken.
Ik kan het niet met je eens zijn want ik heb rega en vincent nog noit gehoord :)

Ennuh...van het merk cyprus heb ik nog nooit gehoord...Cyrus daarentegen wel >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.cyrus.co.uk/Silver_hark_2.jpg

Deze spullen dus.

• FFF
idd en cyrus schijnt ook nog eens goed te klinken, ik heb al een cyrus 3 gezien, voor 980,- en als je bij nader inzien, de versterker toch wa5t te weining vermogen vindt hebben ga je naar cyrus toe, en kun je hem laten ombouwen, zodat hij exact hetzelfde is als een cyrus 5 of cyrus 9. De adviesprijs van cyrus 5 is 1999,-

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 12:03 schreef Celeron_clocker het volgende:
Officiele prijzen:

Marantz PM7000: F 999,-
Marantz PM8000: F 1299,- of F 1399,-

Greetz
Is de Marantz PM8000 of de Rotel RA-1060 nu beter? Het verschil Fl.1600 / Fl.1399 vind ik niet te gek. Misschien kan ik die Rotel nog goedkoper dan Fl.1600 vinden, ik zie wel.

Verwijderd

De Marantz PM8000 heeft alleen Klasse-A meer dan de PM7000. Ik geloof dat ie 2x 25watt Klasse-A heeft en dat heeft de PM7000 niet, verder zijn ze gelijk aan elkaar. Ik zelf zou voor de PM7000 kiezen als je toch geen Klasse-A gebruikt. Ik denk dat de Marantz net iets strakker is dan de Rotel, maar Rotel is absoluut geen slecht merk. Je moet maar kijken wat je doet.

Greetz

• TimMer
  • Niet online
Ik heb de knoop doorgehakt, dit wordt hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/product/hifi/large/pm8000.jpg

Specifications of PM8000

Features
Colour black & gold
Metal front panel y
Remote control RC8000PM
D-Bus y
Number of inputs 5
Phono input MM
Tape in/out 2
Rec-out selector y
Tape monitor y
Source direct y
Gold cinch all
Speaker terminals all screw type
Other metal front panel, switched AC output x3
Specifications
RMS power into 8/4 ohms 95W/ 155W (25W RMS 8 when Class A)
DIN power into 8/4 ohms 105W/ 165W
IHF dynamic power into 8/4 ohms 120W/ 185W
Total Harmonic Distortion 0.004%
Damping factor 150
Signal-to-noise CD/Phono (MM/MC) 88/85 dB
Frequency range 10 - 65k Hz
Channel separation (1kHz/10kHz) >80/ 70 dB
Cabinet dimensions (W x H x D) 440 x 159 x 375 mm
Maximum dimensions (W x H x D)
Weight 12.3 kg

>:) >:) >:) >:)

• FFF
Ik denk dat een Rotel versterker beter is als marantz, net ff wat beter klinkt, Maar het voordeel van marantz is dat je een bijpassende cd speler bijvoorbeeld, veel goedkoper zijn als Rotel.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 14:06 schreef TimMer het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt, dit wordt hem:

[afbeelding]

Specifications of PM8000

Features
Colour black & gold
Metal front panel y
Remote control RC8000PM
D-Bus y
Number of inputs 5
Phono input MM
Tape in/out 2
Rec-out selector y
Tape monitor y
Source direct y
Gold cinch all
Speaker terminals all screw type
Other metal front panel, switched AC output x3
Specifications
RMS power into 8/4 ohms 95W/ 155W (25W RMS 8 when Class A)
DIN power into 8/4 ohms 105W/ 165W
IHF dynamic power into 8/4 ohms 120W/ 185W
Total Harmonic Distortion 0.004%
Damping factor 150
Signal-to-noise CD/Phono (MM/MC) 88/85 dB
Frequency range 10 - 65k Hz
Channel separation (1kHz/10kHz) >80/ 70 dB
Cabinet dimensions (W x H x D) 440 x 159 x 375 mm
Maximum dimensions (W x H x D)
Weight 12.3 kg

Ga je dat Klasse-A ook echt gebruiken? Anders kun je net zo goed de PM7000 nemen, bespaart je 200-400 gulden, maar je moet het natuurlijk zelf weten. Zelf heb ik de PM-17 en die vind ik echt vet! :)

Greetz

• hervaz
Op maandag 30 juli 2001 14:06 schreef TimMer het volgende:
Dus je hebt de rotel en de pm8000 gehoord en toen vond je de marantz dus beter?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 juli 2001 15:20 schreef hervaz het volgende:

[..]

Dat zal je wel hopen. :) En dat zou ook kunnen, want de PM78 en de ra971 verschilden ook best wel. (imo in voordeel van de rotel :o). Ik hoop niet dat je voor die "klassa a" bent gevallen... :X

• Heintje
Die Infinity Delta's zijn heel goed, mmaar je moet wel een forse kamer hebben om ze tot hun recht te laten komen. Ik heb de Delta 40's gehad, en die bliezen m'n kamer zo'n beetje op.

De Delta 40's en Delta 60's zijn de kwalitatieve topppers uit de Delta-lijn (met een prachtig klinkende Emit-tweeter).
De 30 en de 50 zijn smaller en klinken ook verhoudingsgwijs nogal dun en wat saaier. De 70 is 'too complex for it's own good' (4-wegsysteem), en klinkt werkelijk nergens naar.

Als je voor de Delta 60's gaat zou ik echt Rotel als partner nemen, anders wordt het geluid te warm en te dik. Delta 40's gaven trouwens al geen spoor van vervorming op extreme volumes met twee Rotel monoblokken ervoor. Dus knallen zit met de Delta 60's dus ook wel goed!

Mocht je toch voor de Rotel gaan, dan niet de 972. Een beetje een zwakke broeder in de Rotel-lijn, waarbij features ten koste zijn gegaan van de kwaliteit. Neem dan de 971 mkII. Die nieuwere 1060 heb ik niet gehoord, en daar kan ik dus niet over oordelen.

• Ritch
Op maandag 30 juli 2001 20:41 schreef Heintje het volgende:
De 70 is 'too complex for it's own good' (4-wegsysteem), en klinkt werkelijk nergens naar.
Ik heb deze laatst geluisterd met de rotel 1060 en was niet echt weg van plus dat ze iets te duur zijn voor mij. Mooiste wat ik toen gehoord heb waren de chario syntar 200t, die wel net in m'n budget pasten. Die delta 40's zijn nog weer een stukkie goedkoper, komen die er beter uit dan een 70? Ik heb een kleine kamer, dus voor de power hoef ik het niet te laten...
Mocht je toch voor de Rotel gaan, dan niet de 972. Een beetje een zwakke broeder in de Rotel-lijn, waarbij features ten koste zijn gegaan van de kwaliteit. Neem dan de 971 mkII. Die nieuwere 1060 heb ik niet gehoord, en daar kan ik dus niet over oordelen.
Volgens de rotel 2001 catalogue is het een updated classic, maar hij is er dus eigenlijk op achteruit gegaan? Wou hem namelijk binnenkort gaan luisteren, maar hij is dus minder? De 971 mkII heb ik nog niet gezien/gehoord, de 970 wel, kun je me wat vertellen over de verschillen tussen deze twee? thx!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 11:11 schreef JT het volgende:
Ja, maar die van 1500 is beter :)
Hehe, lekker dikke DUH! opmerking :).
Welke van F1500,- trouwens (nou?) :) Die PM8000 toch? Echt mooi dat ik die een week geleden nog ongeveer 350 stuks in me handen heb gehad, en de pm7000 mocht ik ook 300 keer uit en in elkaar schroeven en lassen. (distributieaanpassingen). Maargoed, boeie?!

Een ding wat ik niet snap, je heb de knoop doorgehakt, hedde dat ding ook gehoord? Mooi dat je Marantz neemt, na mijn vakantiewerk wil ik niets anders meer dan dat :) Beetje vooroordeel maar dat heeft iedereen wel bij sommige merken denk ik :)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
ga eens kijken naar NAD, vind ik versterkers met een mooi geluid.
Weet niet of het goed matched met je speakers.. Maar is zeker het beluisteren waard.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Heintje
Op maandag 30 juli 2001 21:18 schreef Ritch het volgende:

[..]

Ik heb deze laatst geluisterd met de rotel 1060 en was niet echt weg van plus dat ze iets te duur zijn voor mij. Mooiste wat ik toen gehoord heb waren de chario syntar 200t, die wel net in m'n budget pasten. Die delta 40's zijn nog weer een stukkie goedkoper, komen die er beter uit dan een 70? Ik heb een kleine kamer, dus voor de power hoef ik het niet te laten...
[..]

Volgens de rotel 2001 catalogue is het een updated classic, maar hij is er dus eigenlijk op achteruit gegaan? Wou hem namelijk binnenkort gaan luisteren, maar hij is dus minder? De 971 mkII heb ik nog niet gezien/gehoord, de 970 wel, kun je me wat vertellen over de verschillen tussen deze twee? thx!
Infinity:
Ik vind van wel. Maar smaken verschillen. Ik heb alle Delta's beluisterd en de 'even' getallen uit de serie zijn het "lekkerst". Dit komt volgens mij door de frontbreedte. De 60's zijn gewoon de 40's met meer kastinhoud en extra woofer. Hen je in kleine kamer niet nodig. Ik heb de 40's gebruikt in 3,5hx3,5bx3h. Echt ruim voldoende. Als je meer lage tonen zou willen, moet je ze gewoon iets dichter bij de achterwand zetten.

Rotel:
De 972 is minder dan de 971: dat weet ik zeker. Ik heb de 971 en 972 alletwee naast elkaar beluisterd en ik hoorde echt verschil. De goedkopere is dus beter.
De 971 is weer verbeterd ten opzichte van de voorganger 970BX (die ook lekker is hoor). Maar de 971 is net zo krachtig en iets helderder.

Als je een stapje wilt overslaan in kwaliteit dan kan ik je de RC972 voorversterker met losse RB971 eindversterker(s) aanraden. Betere klank (ik had dus eerst de RA971 met een losse RB971 eindversterker maar met de losse voorversterker RC972 is echt een wereld van verschil: zuiverder en veel beter laag), beter te upgraden en meer variatie mogelijk (monoblokken, bi-ampen)

Als je wilt mail ik je een recensie van de RA971mkII.

• Ritch
Op maandag 30 juli 2001 23:44 schreef Heintje het volgende:

[..]

Infinity:
Ik vind van wel. Maar smaken verschillen. Ik heb alle Delta's beluisterd en de 'even' getallen uit de serie zijn het "lekkerst". Dit komt volgens mij door de frontbreedte. De 60's zijn gewoon de 40's met meer kastinhoud en extra woofer. Hen je in kleine kamer niet nodig. Ik heb de 40's gebruikt in 3,5hx3,5bx3h. Echt ruim voldoende. Als je meer lage tonen zou willen, moet je ze gewoon iets dichter bij de achterwand zetten.
toch volgende keer de 40's es gaan luisteren dan...
Rotel:
De 972 is minder dan de 971: dat weet ik zeker. Ik heb de 971 en 972 alletwee naast elkaar beluisterd en ik hoorde echt verschil. De goedkopere is dus beter.
De 971 is weer verbeterd ten opzichte van de voorganger 970BX (die ook lekker is hoor). Maar de 971 is net zo krachtig en iets helderder.
Kan ik meteen hier wat van gaan luisteren :)
Als je een stapje wilt overslaan in kwaliteit dan kan ik je de RC972 voorversterker met losse RB971 eindversterker(s) aanraden. Betere klank (ik had dus eerst de RA971 met een losse RB971 eindversterker maar met de losse voorversterker RC972 is echt een wereld van verschil: zuiverder en veel beter laag), beter te upgraden en meer variatie mogelijk (monoblokken, bi-ampen)
Denk niet dat m'n portomonnee dat toe laat :(
Als je wilt mail ik je een recensie van de RA971mkII.
Graag! M'n email adres zit onderhand in je mailbox...

• TimMer
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 15:20 schreef hervaz het volgende:

[..]

Nee, zal ik voor de zekerheid nog maar ff doen... :) :P Maar van de mensen die een PM8000 hebben beluisterd lees ik alleen maar goede verhalen, van de Rotel 1060 lees ik wisselende verhalen, plus dat de specs van de PM8000 beter zijn. Maar goed, ik ga nog wel ff luisteren. Nog tenten in de buurt van Leiden die ze waarschijnlijk allebei wel hebben? :?

• Ritch
Op dinsdag 31 juli 2001 11:42 schreef TimMer het volgende:

[..]

Nee, zal ik voor de zekerheid nog maar ff doen... :) :P Maar van de mensen die een PM8000 hebben beluisterd lees ik alleen maar goede verhalen, van de Rotel 1060 lees ik wisselende verhalen, plus dat de specs van de PM8000 beter zijn. Maar goed, ik ga nog wel ff luisteren. Nog tenten in de buurt van Leiden die ze waarschijnlijk allebei wel hebben? :?
Djeez, je hebt nog niet door dat het om smaak gaat? De kwaliteit van die rotel is goed genoeg, alleen moet je het geluid wat er uit komt mooi vinden. Ga dus eerst eens luisteren en het zou me nix verbazen als je met nog iets heel anders thuis komt...

• TimMer
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 12:36 schreef Ritch het volgende:

[..]

Djeez, je hebt nog niet door dat het om smaak gaat? De kwaliteit van die rotel is goed genoeg, alleen moet je het geluid wat er uit komt mooi vinden. Ga dus eerst eens luisteren en het zou me nix verbazen als je met nog iets heel anders thuis komt...
Ik weet dat het om smaak gaat, maar als de kwaliteitsverschillen dusdanig zijn, dan doet de smaak er niet toe, dan kan iedereen horen welke beter is. Zoals in vergelijking Yoko - Rotel.

• Ritch
Op woensdag 01 augustus 2001 00:15 schreef TimMer het volgende:

[..]

Ik weet dat het om smaak gaat, maar als de kwaliteitsverschillen dusdanig zijn, dan doet de smaak er niet toe, dan kan iedereen horen welke beter is. Zoals in vergelijking Yoko - Rotel.
Ja maar we hebben het hier over een marantz en een rotel, dan is het verschil niet dusdanig.
Maar bijt je nou niet vast op wat andere zeggen en specs, ga deze luisteren, kijk welke je het mooist vind en vraag of ze nog iets hebben wat ongeveer zo klinkt, of juist niet.

• FFF
over het algemeen wordt verondersteld, dat rotel meer geluidkwaliteit heeft. Maa4r marantz heeft, goedkopere en toch goede cd-spelers etc. een mooier design over het algemeen. En meestal gewoon wat meer functies, de adviesprijs van die 8000 is geloof ik 1499,- maar je kunt wel op korting rekenen. Verder zou je ook kunnen kijken naar de 7000 omdat die een stuk goedkoper is en duidelijk in de buurt komt, danwel vrijwel hetzelfde is zonder klasse A.
Rotel en NAD zijn ook zeer goed, misshcien kwa geluid nog net iets beter, maar dat moet je zelf maar bepalen, maar ik zou ze zeker overwegen, mzzl

Verwijderd

Ik zag deze reciever voorbij komen

http://www.rotel.com/products/rx975.htm

weet iemand ook het prijskaartje ervan ??

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op woensdag 01 augustus 2001 00:15 schreef TimMer het volgende:

[..]

Niks tegen Yoko ja! Maken vette radio en wereld ontangertjes!

• FFF
Op woensdag 01 augustus 2001 10:59 schreef Driez het volgende:
Ik zag deze reciever voorbij komen

http://www.rotel.com/products/rx975.htm

weet iemand ook het prijskaartje ervan ??
de 975 niet, maar alle omliggende producent, kunt je vinden op www.rikstoet.nl

Verdre kun je bij een gewone dealer de prijs vragen, of een importeur mailen :D

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 15:07

Daar op het einde tegenover de vobis in de breestraat zit een leuk zaakje. Aan de andere kant ook nog een (B&O) de boter of vismarkt wat is het en als je de breestraat verder uitgaat daar in die bocht ook. Dus 3 bij elkaar, kun je lekker switchen. Ik ben er nog niet geweest maar ik ga ook maar eens opjacht.

Een marantz cd6000 ose zal het waarschijnlijk wel worden met een rotel integrated amp (zoveel positieve verhalen) en dan nog speakers...b&w eerst maar eens proberen. Misschien zie ik je nog!

Verwijderd

Buizen , eind/voor??

Zelfbouw zal niet zo duur zijn en kan stuk mooier zijn dan de 'normale' setjes >:) maar dan moet je erwel zin in hebben

anders, Marantz? Rotel? Sja, doe is gek :Y) ga eens beetje rondkijken op hear.nl oid :?

• TimMer
  • Niet online
Beter!! >:) Morgen komen ze van Correct 2X Infinity Delta 60 leveren voor FL.998 totaal, verzendkosten zijn voor hen!! >:) :P
Nu nog ff versterkers gaan luisteren, Rotel, Marantz en HK hebben mijn interesse. Wordt weer grappig dus komende weken. :9

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Ik heb zelf vorige week 2 JBL'S TI-600 gekocht en daat ben ik ERG blij mee

Afbeeldingslocatie: http://www.afferden.net/gorash/ti600.jpg

Nu zag ik in diezelfde zaak de Marantz PM-7000 staan en ik kan je zeggen dat dit echt een ERG mooie versterker is voor een nog betere prijs. Ik heb hem dus geluisterd op verschilende boxen en ik moet zeggen dat ie ERG goed klinkt. Ik heb en voor 799 zien staan in een zaak in Nijmegen, in het zwart is ie er nog. De zilveren ga ik morgen fijn ophalen ;)

Als je meer wilt weten icq je me gewoon ff

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1