Toon posts:

Apps werken niet windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na het oplossen van het vorige probleem: Tazzios in "Opstartprobleem na vervangen HDD naar SSD"
Nu ben ik aangekomen op het volgende probleem.

Op mijn originele SSD werkt mijn app store niet en bepaalde apps. De apps blijven op bijwerken staan. Zie afbeelding: https://ibb.co/xFhvW0w
Als ik de laptop opnieuw opstart dan staat alles op MS-RESOURCE nog iets. Via google had ik een code gevonden om in te voeren bij Windows Powershell, na het invoeren blijven de apps op bijwerken staan.

In het apps en onderdelen menu staat het ook niet goed. Lijkt alsof er geen een app geladen kan worden. Zie afbeelding: https://ibb.co/4JthnfC Soms staat er ook twinui onder de apps. Heb al van alles geprobeerd, maar zonder resultaat.

Alle updates zijn geinstalleerd.

Wie kan me helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:58:
[...] Via google had ik een code gevonden om in te voeren bij Windows Powershell [...]
.... Namelijk?

Ik kan je ook een PowerShell "code" geven die je hele systeem onklaar maakt. Dus wellicht handig om even te vermelden wat je precies gedaan hebt.

Anders zou ik gewoon Windows even herstellen naar fabrieksinstellingen (https://support.microsoft...ows-10-reset-or-reinstall)

[ Voor 52% gewijzigd door Room42 op 29-05-2019 10:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:15:
[...]

.... Namelijk?

Ik kan je ook een PowerShell "code" geven die je hele systeem onklaar maakt. Dus wellicht handig om even te vermelden wat je precies gedaan hebt.

Anders zou ik gewoon Windows even herstellen naar fabrieksinstellingen (https://support.microsoft...ows-10-reset-or-reinstall)
Oke dat wist ik niet. Ik had deze code gebruikt:
code:
1
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode - Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd gehad ook. Werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarom was dit überhaupt nodig? :?

En de spatie in "- Register" is trouwens onjuist. De parameter is "-Register". Wellicht dat dat nog helpt. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 23:02
Ik heb zoiets ook eens gehad. Uiteindelijk was ik het zo dat dat ik gewoon een fresh install heb gedaan. Dat loste het wel op. Natuurlijk geeft het wel weer veel gedoe om alles weer te krijgen zoals je het had, maar soms is dat gewoon niet anders.

Ik raad je aan een verse installatie te doen. Vergeet niet een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Wednesday 29 May 2019 @ 19:09:
[...]

Oke dat wist ik niet. Ik had deze code gebruikt:
code:
1
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode - Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Ik heb windows al opnieuw geinstalleerd gehad ook. Werkte helaas niet.
Wie heeft gezegd dat je dat PowerShell commando moest uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een keer een verse installatie gedaan. werkte helaas niet.

Niemand had gezegt om een powershell commando te doen. Heb op google de fout opgezocht en alles geprobeerd wat er stond. Ik heb ook bijna nergens rechten toe. Kan bijvoorbeeld ook geen foto's openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Verwijderd En wat gaat er nou steeds mis dan? Wat doe je dat het afwijkt van de standaard waardoor het opeens niet meer werkt? Is je installatiemedium wel ok?

Begin dit eens uit te werken om de vinden waar de oorzaak zit. Doe dan opnieuw een schone installatie en zorg dat je de fout niet opnieuw maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:02:
Ik heb al een keer een verse installatie gedaan. werkte helaas niet.

Niemand had gezegt om een powershell commando te doen. Heb op google de fout opgezocht en alles geprobeerd wat er stond. Ik heb ook bijna nergens rechten toe. Kan bijvoorbeeld ook geen foto's openen
Geen admin rechten dus? Heb je de schijf helemaal geformatteerd alvorend windows te installeren?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1