Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de eigenaar ervan achterhalen? Het toestel ligt af, en ik ken de SIM-code natuurlijk niet.

McBain

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
met het nummer op de simkaart (serienummer) de provider bellen en vragen of het een abbonement is ? zo ja.. dan weet je de eigenaar, zo nee... dan hebbie een telefoon erbij :)

Have a wheelie good weekend!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Naar de politie gaan, melden dat jij ém hebt, als íe ém niet binnen zoveel tijd op komt halen is íe voor jou... (denk dat GSM dan al verouderd is :P)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Idd melden bij de politie, type + imei-opgeven en wanneer hij na een jaar niet door iemand geclaimd wordt is 'ie van jou!
Welk toestel is het overigens? :?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Op vrijdag 27 juli 2001 09:46 schreef McBain het volgende:
...
Het toestel ligt af, ..

McBain
In België gevonden zeker...? ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

naar mij opsturen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 juli 2001 10:31 schreef Ook het volgende:

[..]

In België gevonden zeker...? ;)
Vertaling naar het Nederlands: ...het toestel staat uit... :D

Zo grappig, als je niet oplet val je direct door de mand!

Bedankt voor de tips, overigens!

Verwijderd

mijn broer heeft dat 3 maanden geleden ook gehad :) zat in de botsauto's in Duitsland had die een nokia gevonden.. We hebben de simlock eraf gehaald lader gekocht en bellen maar >:)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
^^^

mee eens :+

• bakkiepleur
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

[Onzinmodus]Op eten[\Ozinmodus]

• FoolZero
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Gewoon naar de politie brengen. Niet dat ze er daar veel doen, maar dan heb je iig correct gehandeld...

Yeah en ik ben een sint... :P

Zou het je lukken om de SIM code te kunnen kraken? >:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38
Op vrijdag 27 juli 2001 09:46 schreef McBain het volgende:
Hoe kan ik de eigenaar ervan achterhalen? Het toestel ligt af, en ik ken de SIM-code natuurlijk niet.

McBain
Als het een Nokia of een Siemens is, kun je vrij makkelijk via een datakabel en een proggie de "sim-code" uitlezen. Dus ff een iemand met een datakabel zoeken.

Maar het is natuurlijk wel netter om de telefoon naar de politie te brengen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op vrijdag 27 juli 2001 11:41 schreef mafiasven het volgende:
mijn broer heeft dat 3 maanden geleden ook gehad :) zat in de botsauto's in Duitsland had die een nokia gevonden.. We hebben de simlock eraf gehaald lader gekocht en bellen maar >:)
ik kan me voorstellen dat het wel leuk is enzo als je een gsm vind en je kan hem gebruiken, maar stel je eens voor als JIJ die telefoon kwijt raakt, dan zou je ook wel willen dat diegene die hem vindt bij het politiebureau brengt

schiet me een spreekwoord te binnen

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

dit is niet om je af te zeiken hoor, ik weet niet wat ik in zo'n geval zal doen

How bad is it on a scale from one to Spurs

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Uh.... naar de politie brengen mischien? Dat doe je toch met alle gevonden voorwerpen? Waarom de moeite doen om zelf detectivje te spelen, als de eigenaar aangifte heeft gedaan, dan komt het vanzelf wel weer goed.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

je kan eerst beter aan de provider zelf vragen van wie die is
dat gaat sneller dan die slome klote politie.

de meeste mensen staan geregt bij de provider met prepay

op het kleine kaartje staat een nummer die moet je bij de hand hebben als je de provider belt.

ik weet alleen niet de provider nummers voor, ik denk een andere tweaker wel

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Tuurlijk, welke provider?

DT: 0800-0770
Ben: 0800-7123
Telfort: 0800-4444444 (Geduld is een schone zaak... Een ogenblik geduld aub.)
Libertel: 0800-0560
KPN: 0800-0106

Verwijderd

precies gewoon of naar de politie gaan of bovenstaande nummer bellen, erg kut als je een abbo hebt en je raakt je toestel kwijt...

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-03 22:04

Garrett

Watercooler

Op vrijdag 27 juli 2001 23:27 schreef rick-80 het volgende:
....erg kut als je een abbo hebt en je raakt je toestel kwijt...
Tenzij je 'm verzekerd hebt :)

I love watercooling

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16
Op vrijdag 27 juli 2001 23:29 schreef Garrett het volgende:

[..]

En je toestel eigenlijk helemaal niet gestolen is >:)

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09-2025
maar welk toestel is het nou ??

• Steije
  • Laatst online: 04-02 09:29
Op zaterdag 28 juli 2001 10:02 schreef Conan het volgende:
maar welk toestel is het nou ??
Ja wil wel weten of je hem niet naar de politie moet brengen >:)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09-2025
Op zaterdag 28 juli 2001 10:16 schreef steije het volgende:

[..]

Ja wil wel weten of je hem niet naar de politie moet brengen >:)
ssstttt..... :P

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 23:29 schreef Garrett het volgende:

[..]

precies als je 'm verzekerd hebt is er niets aan de hand, maar er zijn veel mensen die zo'n ding niet verzekerd hebben en dan hang je :)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:41 schreef mafiasven het volgende:
stoer man! :r

"Koel joh, we hebben een telefoon gevonden en zelf gehouden, zal ons verrekken dat de persoon van wie de telefoon was er misschien wel voor heel lang voor heeft lopen sparen of werken...stoer man, en wij hebben hem alleen maar hoeven vinden...bruut"

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik zou echt niet vrolijk met een phone rondlopen als je weet dat iemand hem mist en er misschien erg lang voor gespaard heeft ofzo.. en als ik zelf mn telefoon kwijt was zou ik het ook zeer op prijs stellen als de vinder hem eerlijk aflevert bij het politiebureau.

misschien kun je iemand uit zn telefoonboek bellen en vragen of die zn adres weet.. maar je gaf geloof ik al aan dat er een password op zit dus ik zou dan verder geen moeite doen en gewoon naar het politiebureau brengen.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:17
Op zaterdag 28 juli 2001 16:09 schreef Kertje het volgende:

[..]

stoer man! :r

"Koel joh, we hebben een telefoon gevonden en zelf gehouden, zal ons verrekken dat de persoon van wie de telefoon was er misschien wel voor heel lang voor heeft lopen sparen of werken...stoer man, en wij hebben hem alleen maar hoeven vinden...bruut"
Als die persoon er zo lang voor had moeten sparen/werken dan was hij ook wel wat zuiniger op dat ding geweest .. Niet ?

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 19:04 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Als die persoon er zo lang voor had moeten sparen/werken dan was hij ook wel wat zuiniger op dat ding geweest .. Niet ?
juist mensen moeten niet zo zeuren :+ wat zouden diegene in dezelfde situatie gedaan hebben.. nu zeggen ze dat wel maar als t er op aankomt houden ze dat ding ook

Verwijderd

heb een half jaar ook 1tje gevonden, netjes (telefonisch) aangegeven en ondertussen men eigen simkaart erin gepropt...heb nog steeds geen bericht gehad...dus ben nog steeds een blije gebruiker ervan :+

• kmf
  • Niet online

kmf

Wat beter zou zijn (ik vertrouw de politie niet), even je eigen telefoonnummer achterlaten bij de politie, als de eigenaar naar de politie komt, moeten ze hem/haar jou maar laten bellen. (als het een lekkere meid is, heb je nog meer geluk :) )

als de telefoon na een jaar nog niet is opgehaald, heb je er tenminste al een jaar kunnen gebruiken. (simkaart netjes apart bewaren)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

[..]

Alsof het onmogelijk is dat de telefoon er gewoon uit z'n/haar zak gevallen is |:(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 28 juli 2001 19:36 schreef mafiasven het volgende:

[..]

juist mensen moeten niet zo zeuren :+ wat zouden diegene in dezelfde situatie gedaan hebben.. nu zeggen ze dat wel maar als t er op aankomt houden ze dat ding ook
ach ja joh, dat maakt het dan helemaal wel goed, iedereen is net zo'n eerlijke vinder als jij, je hoeft je helemaal niet te schamen. |:( :r

Een BEETJE moeite doen is natuurlijk ook teveel gevraagd voor jou.
Telefoonnummer achterlaten bij gevonden voorwerpen/ politie.

Hoe luidt het gezegde ook alweer? "zoals de waard is..."? :r |:(

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, mensen, bedankt voor de reacties.

Het betreffende toestel is van het merk Bosch. Ik weet het type niet, maar als je even rondkijkt op straat, kun je er de vloer mee plaveien, iedereen heeft zo een. Het toestel is waarschijnlijk uit de eigenaar z'n broekzak gevallen onder het fietsen, aangezien ik hem op het fietspad vond en er een deuk in zat (:P applausje voor deze scherpzinnige opmerking, ik word nog detective). Het is niet mijn bedoeling hem te houden voor mezelf, ik ga het nummer van de provider opbellen, aangifte doen, en ondertussen mag m'n broertje of zusje er mee pochen bij zijn/haar vriendjes.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 28 juli 2001 22:07 schreef McBain het volgende:
Mensen, mensen, bedankt voor de reacties.

Het betreffende toestel is van het merk Bosch. Ik weet het type niet, maar als je even rondkijkt op straat, kun je er de vloer mee plaveien, iedereen heeft zo een. Het toestel is waarschijnlijk uit de eigenaar z'n broekzak gevallen onder het fietsen, aangezien ik hem op het fietspad vond en er een deuk in zat (:P applausje voor deze scherpzinnige opmerking, ik word nog detective). Het is niet mijn bedoeling hem te houden voor mezelf, ik ga het nummer van de provider opbellen, aangifte doen, en ondertussen mag m'n broertje of zusje er mee pochen bij zijn/haar vriendjes.
pas op dat je broertje het straks niet kwijt raakt. :)
Komt de heetste babe van je dromen in een superstrak fietsbroekje langs om haar telefoon op te halen. Jij: "sorry, mijn broertje heeft het zoekgemaakt... Kan ik het goedmaken met een uur massage? " :D

Verwijderd

[..]

tuurlijk, je verliest expres je telefoon |:(
Op zaterdag 28 juli 2001 19:36 schreef mafiasven het volgende:

[..]

van die houding van je word ik echt kots misselijk :r

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 28 juli 2001 21:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Hoe luidt het gezegde ook alweer? "zoals de waard is..."? :r |:(
wat heb ik er mee te maken? :+ ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 20:16 schreef WieMie het volgende:
Tuurlijk, welke provider?

DT: 0800-0770
Ben: 0800-7123
Telfort: 0800-4444444 (Geduld is een schone zaak... Een ogenblik geduld aub.)
Libertel: 0800-0560
KPN: 0800-0106
kwam ie niet uit belgie :? :P :+

enne lekkere tweakers hier zeg :r :r
aardig ook hoe je met andermans spullen omgaat :r :r

Verwijderd

onlangs ben ik mijn tas met alles erin (sleutel/adres/id e.d) verloren..en geloof me dat doek eg niet expres.......De eerlijke vinder belde me op dat ik hem op kon komen halen.....nou daar was ik dus heeeel blij om O+
Ik vind dan ook dat als je spullen vind die niet van jouw zijn je de eigenaar moet informeren...is deze niet bekend zeg dan tegen de politie dat wie zich meld dat ie dat ding kwijt is het bij jouw op kan komen halen.
NOOIT bij de politie afgeven.....dan houden hun hem zelf of raken hem kwijt ofzo :(
Pagina: 1