Tycho500 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:01:
Ik heb sinds een paar dagen Super Smash op mijn Switch maar ik vind dat spel echt niet te spelen met de joycons (subtiele bewegingen zijn moeilijk uit te voeren).
Ik kan op internet wel een GameCube controller (wel heel duur overigens, als iemand een goed alternatief weet of site hou ik mij aanbevolen) vinden alleen geen controller adapter. Hebben mensen tips voor mij?
Hoewel ik je zeker een pro controller voor Smash kan aanbevelen, is dat je vraag niet

Dus even een overzichtje van de situatie, en dan een antwoord op je vraag:
Nintendo heeft de leveringen voor Europa redelijk slecht uitgevoerd voor de Gamecube adapter, dit lag aan fabricatieproblemen. Gezien het sowieso een redelijk beperkt product ging zijn, zijn officiële adapters moeilijk te vinden. Je kan altijd gaan rondzoeken (eventueel tweedehands), maar er zijn third party alternatieven die zeker degelijk zijn.
- Goedkoopste: koop eentje van AliExpress oid. Deze kosten minder dan tien euro. De risico's: bouwkwaliteit is soms discutabel (behuizing van slechte kwaliteit, poorten die soms heel stroef zijn omdat de mal net te klein is, ...) , en een kans dat één of meerdere van de poorten niet zullen werken.
- Betrouwbaardere third party merken zijn Mayflash. Specifiek
deze.
- Als je draadloos wilt gaan, bestaat er deze dongle van
8BitDo. Werkt maar voor één controller per keer.
En tenslotte zijn er nog meer generieke draadloze adapters die andere controllers (PS4, Xbox, WiiU Pro Controller...) op je Switch laten werken. Opnieuw zijn Mayflash en 8BitDo de bekendste en betrouwbare fabrikanten.
Voor GameCube controllers specifiek zou ik gewoon tweedehands gaan zoeken naar een goede.