[Switch] waar vind ik een GameCube Controller Adapter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik heb sinds een paar dagen Super Smash op mijn Switch maar ik vind dat spel echt niet te spelen met de joycons (subtiele bewegingen zijn moeilijk uit te voeren).

Ik kan op internet wel een GameCube controller (wel heel duur overigens, als iemand een goed alternatief weet of site hou ik mij aanbevolen) vinden alleen geen controller adapter. Hebben mensen tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Waarom niet de eerste de beste wireless controller die je voor je Switch tegenkomt? Als je even internet gebruikt kom je vast wel iets tegen voor 30euro of zo.

tada

[ Voor 30% gewijzigd door steffex op 29-05-2019 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 10:58
Toevallig gisteren nog gekeken voor een GC controller; wat vind je duur? 3rd party controllers zijn er al (nieuw) vanaf een euro of 15. Weet overigens niet of dit een beetje fatsoenlijke kwaliteit is.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
Tycho500 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:01:
Ik heb sinds een paar dagen Super Smash op mijn Switch maar ik vind dat spel echt niet te spelen met de joycons (subtiele bewegingen zijn moeilijk uit te voeren).

Ik kan op internet wel een GameCube controller (wel heel duur overigens, als iemand een goed alternatief weet of site hou ik mij aanbevolen) vinden alleen geen controller adapter. Hebben mensen tips voor mij?
Hoewel ik je zeker een pro controller voor Smash kan aanbevelen, is dat je vraag niet :) Dus even een overzichtje van de situatie, en dan een antwoord op je vraag:

Nintendo heeft de leveringen voor Europa redelijk slecht uitgevoerd voor de Gamecube adapter, dit lag aan fabricatieproblemen. Gezien het sowieso een redelijk beperkt product ging zijn, zijn officiële adapters moeilijk te vinden. Je kan altijd gaan rondzoeken (eventueel tweedehands), maar er zijn third party alternatieven die zeker degelijk zijn.

- Goedkoopste: koop eentje van AliExpress oid. Deze kosten minder dan tien euro. De risico's: bouwkwaliteit is soms discutabel (behuizing van slechte kwaliteit, poorten die soms heel stroef zijn omdat de mal net te klein is, ...) , en een kans dat één of meerdere van de poorten niet zullen werken.
- Betrouwbaardere third party merken zijn Mayflash. Specifiek deze.
- Als je draadloos wilt gaan, bestaat er deze dongle van 8BitDo. Werkt maar voor één controller per keer.

En tenslotte zijn er nog meer generieke draadloze adapters die andere controllers (PS4, Xbox, WiiU Pro Controller...) op je Switch laten werken. Opnieuw zijn Mayflash en 8BitDo de bekendste en betrouwbare fabrikanten.

Voor GameCube controllers specifiek zou ik gewoon tweedehands gaan zoeken naar een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb inderdaad nagedacht over AliExpress maar ik heb geen zin in de wellicht tegenvallende kwaliteit en lange levertijd.

Ik ben naar Gamemania gegaan en heb daar een gamecube controller gekocht voor de switch, dus zonder adapter. Hij was 29,98 (deze: https://www.gamemania.nl/...r-smash-pad-pro-link--pdp) volgens mij van het merk PDP. Ik ben benieuwd of dat wat is.