Luidsprekers op 2 verschillende versterkers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2023
In mijn woonkamer staat een platenspeler (+ versterker). Nu heb ik luidsprekers nodig om aan deze versterker aan te sluiten. Deze luidsprekers had ik ook graag gebruikt als 'home cinema', en om dus ook aan de TV aan te sluiten. De versterker van de platenspeler (en de platenspeler zelf) staat aan de andere kant van de kamer en kan dus niet gebruikt worden aan de TV.

Hoe doe ik dit nu het best? Kan ik luidsprekers op 2 verschillende systemen (versterkers) schakelen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:14
Waarom kan dat niet? Je moet kabels trekken van versterker naar de speakers (ik neem aan dat de speakers wèl bij de tv staan), dus dan leg je gelijk ook een cinch kabel van TV naar versterker. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ipv luidsprekers aan 2 versterkers idd de tulpkabel van de platenspeler richting de versterker bij de tv.

Of heb je een zwaarwegende reden waarom je 2 versterkers wilt gebruiken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Hier is een receiver voor. Sommigen hebben een phono versterker ingebouwd, zodat die aparte versterker bij de platenspeler niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Jorgen schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:30:
Ipv luidsprekers aan 2 versterkers idd de tulpkabel van de platenspeler richting de versterker bij de tv.

Of heb je een zwaarwegende reden waarom je 2 versterkers wilt gebruiken?
Ik had graag de versterker bij m'n platenspeler gehouden, zodat ik dit samen kan bedienen (ik zit dan ook naast de platenspeler als ik muziek beluister).
Idem met de TV, graag had ik de versterker bij de TV gehouden om dus samen te kunnen bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-10 21:40
De eerste hit van Google

De daar genoemde niet-zelfgebeunde switch: Beresford TC-7220

[ Voor 28% gewijzigd door Micktator op 29-05-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

12345a schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:48:
[...]

Ik had graag de versterker bij m'n platenspeler gehouden, zodat ik dit samen kan bedienen (ik zit dan ook naast de platenspeler als ik muziek beluister).
Idem met de TV, graag had ik de versterker bij de TV gehouden om dus samen te kunnen bedienen...
Snap ik, maar het is dubbel en niet heel praktisch voor mijn gevoel.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Thx iedereen, denk toch dat ik voor 1 versterker ga gaan, lijkt mij inderdaad het meest logische!
Pagina: 1