Uszka schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:28:
[...]
Dat is geen kul-argument maar de waarheid en tov van een laptop met ssd was deze idd al traag uit de doos alleen werd dat niet opgemerkt omdat er waarschijnlijk geen ervaring is met ssd's.
Rare redenatie; omdat iemand iets bij nieuw uit doos niet opmerkt dat de machine "minder vlug" aanvoelt dan als je een machine met een SSD had gekocht, was de machine dus nieuw al te traag? Een soort Schrödingers kat waarbij je niet weet noch ziet hoe snel een machine is maar pas na x aantal maanden/jaren gebruik valt het ineens op ofzo?
Het overtuigt me niet in ieder geval een dergelijk argument; als jouw stelling waarheid is, zouden dan niet alle fabrikanten alle machines standaard met een SSD uitvoeren want stel dat je in prijssegment X langzamer bent dan de concurrent?
En zoals veel andere topics, waar we wel op een lijn zitten: meten = weten! Traagheid is subjectief en zomaar een SSD ertegenaan kwakken hoeft het issue niet te verhelpen. Pak 'm beet; rotte driver voor de SATA-controller die bij wijze van spreken nog maar 10% I/O toestaat.
Licht me maar voor. Degradatie? Op een spindle? Je wil nu beargumenteren dat opgewekt magnetisme "minder" wordt? Of ben je nu in de war met een SSD; daar is namelijk "degradatie" wel meetbaar; zowel in performance bij een gloednieuwe SSD alsmede bij bepaalde situaties waar TRIM niet meer werkt.
Vergeet je ook niet dat je SAS3.0 (12Gbps) 15.000RPM disk op 2.5" format kan kopen? Dus ach, als je een punt wil maken over "2.5 HDD", benoem dan de exacte bottlenecks.
Ik weet zelf waarom het na 6 maanden de HDD zo slecht performende. Ik was 6 maanden lang elke dag bezig met virtual machines wat aardig moest schrijven. Nadat ik een SSD in had gezet ging het al sneller dan dag 1.
Dus je vooronderzoek was krom en je hebt dus 6 maanden lang maar aangekeken dat het niet snel genoeg ging?
Kom alsjeblieft niet met je slechte tegen argumenten hier op Tweakers bedankt.
Tipje; zoek mijn posthistorie eens na op GoT en de frontpage en dan voornamelijk als het over storage, virtualisatie en andere zaken gaat. Wat jij misschien bestempelt als "slecht argument" komt mede doordat de topicstarter (en jezelf) alleen roept "is traag!!!!" maar met 0 bewijs komt "waarom" en "hoe erg" of hoe je het ook meetbaar wil maken.
Wie weet zit er wel een AV-pakket in de weg wat continu de pagefile aan het scannen is. Gewoon, als idee. Met een SSD zal dat AV-pakket alleen maar vaker & sneller (what's in a name) de pagefile scannen.
Ze kunnen liever voor 40 Euro een 240GB SSD halen en zonder kop pijn weer lekker surfen dan commando's in een powershell plakken

.
Ja, want het ziet er ook echt naar uit dat topicstarter kundig genoeg is (aanname) dat het wisselen / klonen / herinstalleren / migreren van data een appeltje-eitje wordt.