Momenteel heb ik een Synology DS1513+ in gebruik voor opslag van documenten, foto's, films, series en virtual machine data. Zaken worden momenteel via Windows devices benaderd, ook word er geregeld gebruik gemaakt van diverse Synology Apps (DSFile). Backup verloopt via RSYNC naar een tweede NAS (QNAP bij mijn ouders thuis). Verder gebruik ik de NAS ook als NFS target voor mijn ESX host (Dell PowerEdge R720), echter gebruik ik dit niet heel veel omdat de NAS er niet sneller van word en er maar beperkt plek vrij is op de NAS.
In de NAS zit 4gb geheugen en er zitten nu vijf 2TB disken in, het volume zit richting de 95% vol.
Features die ik nu gebruik op de nas zijn:
In de NAS zit 4gb geheugen en er zitten nu vijf 2TB disken in, het volume zit richting de 95% vol.
Features die ik nu gebruik op de nas zijn:
- Let's encrypt integratie voor meerdere certificaten
- Reversed proxy
- Sonarr - draait op een VM op de PowerEdge
- Radarr - idem als Sonarr
- NZBGet - draait op een VM met SSD storage omdat uitpakken erg lang duurt op de nas
- Plex - draait op een separate VM op de PowerEdge
- Zouden jullie gaan voor een simpele NASen dan de applicaties zoals hierboven op losse VMs laten draaien of is het slim om een krachtigere NASte pakken en dan de applicaties zoals hierboven op de NAS te draaien?
- Zijn er slimmigheden te bedenken om het uitpakken en parren van NZGBet sneller te laten gaan? Als alternatief kan er een SSD volume worden toegevoegd voor de applicaties
- Voordeel van een krachtigere NAS is dat er eventueel een VM op kan draaien die ik als jump server kan gebruiken en ik de PowerEdge standaard uit kan laten staan, echter weet ik niet of dit goed is voor de algemene performance van de NAS
- Heeft een SSD cache zin in deze opzet?