Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Mijn Marantz M-CR511 heb ik afgekoppeld van mijn TV en mijn KPN ontvanger.

Ik heb nu twee boxen aangesloten en wil van mij USB stick muziek afspelen, maar ik het apparaat gaat niet meer aan. Nergens kan ik info over het probleem vinden. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door RoelofVos op 28-05-2019 18:38 . Reden: verkeer typenummer opgegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Kortsluiting?
Al gekeken of het ding een zekering heeft of de relais aanspring (een relais hoor je aan een tik bij 1 seconde na het aanzetten). Indien het een relais heeft.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Het vreemde is dat hij het prima deed totdat ik hem ontkoppelde van TV en KPN ontvanger. Misschien dat er een zekering inzit, maar dan moet ik hem openschroeven en daar wacht ik nog even mee. Zelf dacht dat er een mogelijkheid zou kunnen zijn om het apparaat te resetten door het tegelijkertijd indrukken van bepaalde knoppen, maar in de documentatie en ook op de website van Marantz kan ik daar niet over vinden. Een relais hoor ik niet, er gebeurt totaal niets als ik de steker in het stopcontact doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shot voor open doel, maar (per ongeluk) de voedingsplug gedeeltelijk los getrokken met het ontkoppelen van de andere apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Wat bedoel je met de voedingsplug?
Er zit een losse voedingskabel bij die ik inplug aan de achterkant van het apparaat.
Maar ik sluit niks uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
Dit soort dingen breng ik altijd naar een ervaren hifi zaak die ook audio apparatuur repareert. Ze hebben de kennis in huis en weten hoe ze aan de onderdelen kunnen komen. Dan weet je zeker of iets te maken valt en voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Ja, daar zal het uiteindelijk ook wel op uitdraaien, maar ik probeer meestal eerst het probleem zelf op te lossen. Ik kan het niet uitstaan dat het ding het altijd deed en nu ineens, na loskoppelen, niet meer.
Overigens is het een Marantz M-C511 (dus geen 611)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
RoelofVos schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:38:
Ja, daar zal het uiteindelijk ook wel op uitdraaien, maar ik probeer meestal eerst het probleem zelf op te lossen. Ik kan het niet uitstaan dat het ding het altijd deed en nu ineens, na loskoppelen, niet meer.
Overigens is het een Marantz M-C511 (dus geen 611)
je kan nog een andere voedingskabel inpluggen. Misschien heb je een draadbreuk veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofVos
  • Niet online
Heb ik geprobeerd, maar ook geen succes. Morgen zal ik hem eens open schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@RoelofVos Dit topic past beter in Audio en HiFi. Ik verplaats het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:39
Ik zou nog even proberen om het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat hoeft niet via het menu, maar kan ook door twee toetsen tegelijk in te drukken.

Zie de online handleiding voor de werkwijze: http://manuals.marantz.com/MCR511/EU/NL/WBSPSYbjusvbli.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn de luidsprekeraansluitingen toevallig kortgesloten?
Pagina: 1