Batterij vervangen MacBook Pro Retina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Heren,

Ik krijg de melding dat ik de batterij moet vervangen van mijn MacBook Pro 15" Retina (Mid 2012-Early 2013).

iFixit heeft hier een mooie kit voor:
https://nl.ifixit.com/Sto...013-Battery/IF117-047?o=5

Maar ik zie het ook op Aliexpress voor 1/2 van de prijs.

Nu vermoed ik dat al die mikmak direct uit China komt dus kan ik het net zo goed bij Ali bestellen. Of vergis ik mij nu hevig en gaat mijn laptop onverwachts exploderen because it's made in China.

Graag jullie deskundige opinie

Let me share my screen...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

ifixit is een bekend bedrijf. Wil je het riskeren voor 50 Euro?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Snake schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:37:
ifixit is een bekend bedrijf. Wil je het riskeren voor 50 Euro?
Ik houd wel van een risico. Als alleen iemand kan bevestigen dat dit allemaal uit 1 en de zelfde fabriek komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
iFixit is een betrouwbare partij, waarbij je ook nog eens meer tools bij krijgt en je geen 29 (!) dagen hoeft te wachten tot het bezorgd is. Ik zou zo'n accu voor in een laptop die nog best wat centen waard is nooit bij een site als AliExpress kopen.
Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:40:
[...]

Ik houd wel van een risico. Als alleen iemand kan bevestigen dat dit allemaal uit 1 en de zelfde fabriek komt?
Zelfs al komt het uit dezelfde fabriek, dan zegt dat nog steeds niks. Het kan best dat iFixit alleen de goede partijen accu's koopt en dat AliExpress het niet zo nauw neemt en ook de mindere kwaliteit accu's inkoopt.

[ Voor 47% gewijzigd door Hahn op 28-05-2019 17:42 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Ok.. goede punten. Heb product bij iFixit gekocht.

Laat weten hoe het is verlopen...

[ Voor 66% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
iFixit biedt de mogelijkheid om vanuit Duitsland te versturen. Binnen 3 dagen in huis, met een mooie kaart, een beetje met deze strekking (kon de originele kaart niet vinden):
Afbeeldingslocatie: https://craftingagreenworld.com/wp-content/uploads/2014/09/iFixit-and-the-Right-to-Repair2014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Las op Reddit ook van iemand die issues had met die iFixit accu dus het zegt ook niet alles...

Maargoed, zekere voor het onzekere dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:16:
Las op Reddit ook van iemand die issues had met die iFixit accu dus het zegt ook niet alles...

Natuurlijk kan je altijd alsnog problemen hebben, maar bij wie heb je die liever? Bij AliExpress zal je het moeten terugsturen naar China en ben je zo weer weken, zo niet maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:25:
[...]

Natuurlijk kan je altijd alsnog problemen hebben, maar bij wie heb je die liever? Bij AliExpress zal je het moeten terugsturen naar China en ben je zo weer weken, zo niet maanden verder.
Én de verzendkosten konden wel eens hoger zijn dan de prijs van de betreffende accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39

4POX

Everybody is wired

De oude batterij zit als een huis vastgelijmd. ifixit levert de chemicalen om de battery te verwijderen. Je kan het zelf ook proberen met zippo brandstof. Maar ik zet mijn geld op het ifixit setje.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Hahn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:40:
Het kan best dat iFixit alleen de goede partijen accu's koopt en dat AliExpress het niet zo nauw neemt en ook de mindere kwaliteit accu's inkoopt.
Het zou ook prima andersom kunnen overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rvanpruissen schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Het zou ook prima andersom kunnen overigens :)
Alles kan, maar gezien de lage prijzen bij AliExpress vind ik het niet heel aannemelijk dat zij de beste partijen opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Tja, een Volkswagen en Mercedes gaan ook stuk, ookal smijt je er een ton tegenaan.
Als je een argument zoekt om Chinese troep in je Mac te schroeven, leef je uit, maar dan heb je geen recht van klagen meer natuurlijk als-ie over een jaar weer vervangen moet worden >:)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

nelizmastr schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:23:
[...]

Tja, een Volkswagen en Mercedes gaan ook stuk, ookal smijt je er een ton tegenaan.
Als je een argument zoekt om Chinese troep in je Mac te schroeven, leef je uit, maar dan heb je geen recht van klagen meer natuurlijk als-ie over een jaar weer vervangen moet worden >:)
Ik heb vorige maand mijn 45 euro accu vervangen. DIe was een jaar oud. Hij was nog niet stuk, maar ik krijg de deksel niet meer terug. Twee cellen stonden zo bol als Oliver Bommel. De accu had ik gekocht bij een batterijboer naast mijn favoriete milktea cafe

De officiele Apple dealer gaf aan dat ze geen batterijen vervangen. Die doen alleen de complete topcase. De accu is duur. Maar dan krijg ik gratis een blok aluminium, toetsenbord en een trackpad bij cadeau. Maar daar heb ik niet voor gekozen.

Op facebook werd ik door iedereen op 1 winkel gewezen. Ik ben daar heen gereden en daar is voor 95 euro de accu vervangen. Nu maar hopen dat die langer dan een jaar volhoud.

Eigenlijks wil ik helemaal geen batterij in mijn Macbook. Ik werk 99 procent op de adapter. Helaas draait mijn Macbook dan op 800Mhz snelheid zonder batterij. Niet vooruit te branden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
E 95 vind ik IMHO geen geld; om al die lijm eraf te halen ben ik ruim een uur aan het pielen geweest. Tel daar de kosten van een goede set bij op en (mits ze een goede akku gebruiken) dan zeg ik goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

tweazer schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:09:
E 95 vind ik IMHO geen geld; om al die lijm eraf te halen ben ik ruim een uur aan het pielen geweest. Tel daar de kosten van een goede set bij op en (mits ze een goede akku gebruiken) dan zeg ik goede keus!
Over een paar maanden weet ik meer over de kwalitiet van deze accu. Misschien staat die over een jaar ook bol. Ik weet niet hoe de komende jaren de batterijen markt voor de a1502 zal zijn. Misschien moet ik elk jaa wel de accu vervangen. Misschien heb ik dan wel een ifixit cell.

De kerel gebruikte een soort plamuurmes gedipt in zippo aansteker brandstof. Kreeg de battery best snel los.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
Ik heb de batterij los gemaakt met visgaren en de ifixit kit. Even een snufje genomen van het lijmoplosmiddel en bij de kruidvat extra gehaald. Met het plamuurmes gaat het wellicht snel, maar wel ten koste van krassen op de binnenkant van de kast. Als teveel kracht wordt gezet sluit ik niet uit dat je door de kast heen kunt krassen/patronen aan de onderkant zichtbaar kan maken.. Je ziet de binnenkant niet, maar toch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Qua garantie zit je beter bij iFixit, als je in Europese shop koopt https://eustore.ifixit.com/Garantie/
verder zit je bij Ali, met BTW en inklaringskosten, en zit er amper verschil in prijs als je deze(+- 25,- erbij telt)
@Hahn Je krijg de 'toolset' niet, daar betaal je voor €79,95 v €89,95.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
tweazer schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:51:
Met het plamuurmes gaat het wellicht snel, maar wel ten koste van krassen op de binnenkant van de kast. Als teveel kracht wordt gezet sluit ik niet uit dat je door de kast heen kunt krassen/patronen aan de onderkant zichtbaar kan maken.. Je ziet de binnenkant niet, maar toch.....
Naast de krassen is het is een behoorlijk risico om een lithium ion accu uit een huisdeel te halen (die daar niet voor ontworpen is) met een metalen object zelfs voor degene die hier ervaren mee zijn.

Doe dit daarom ook niet, je hebt een behoorlijke rommel als je uitschiet.. naast het gezondheidsrisico en het huis dat je moet gaan luchten.

[ Voor 10% gewijzigd door joon op 03-06-2019 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen

rvanpruissen

rePear.it

tweazer schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:51:
Met het plamuurmes gaat het wellicht snel, maar wel ten koste van krassen op de binnenkant van de kast.
Slecht plan: plamuurmessen zijn geleidend (kortsluiting) en je prikt makkelijk in de accu met spectaculaire/gevaarlijke resultaten (YouTube: How to replace an A1502 Retina Macbook Pro battery
Hackus schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:19:
...
verder zit je bij Ali, met BTW en inklaringskosten, en zit er amper verschil in prijs als je deze(+- 25,- erbij telt)
Betalen particulieren die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rvanpruissen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:40:
[...]

Slecht plan: plamuurmessen zijn geleidend (kortsluiting) en je prikt makkelijk in de accu met spectaculaire/gevaarlijke resultaten (YouTube: How to replace an A1502 Retina Macbook Pro battery

[...]

Betalen particulieren die dan?
Boven de €22,- betaal je sowieso BTW, en betaal je zgn inklaringskosten( de kosten die 'PostNL' maakt om dit voor je te regelen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:27
De Apple stores zelf vervangen de batterij voor 209 euro. https://support.apple.com/nl-nl/mac/repair/service
De vraag is vind je de 100 euro besparing het de moeite waard om het zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen

rvanpruissen

rePear.it

Hackus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:43:
[...]

Boven de €22,- betaal je sowieso BTW, en betaal je zgn inklaringskosten( de kosten die 'PostNL' maakt om dit voor je te regelen)
Volgens mij moet je dan de pech hebben dat de douane het checkt. Als particulier heb ik dit vrijwel nooit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rvanpruissen schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:48:
[...]

Volgens mij moet je dan de pech hebben dat de douane het checkt. Als particulier heb ik dit vrijwel nooit eigenlijk.
Je bent verplicht aangifte doen van aankopen buiten Europa.(soms zit het in de prijs erbij, dan regelt oa EMS dat gelijk) Net waar je koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De reden dat postnl zou graag de partner met Aliexpress wilde worden.

Sinds die overeenkomst kreeg ik steeds vaker geen postbode meer aan de deur. Maar een kaartje in de bus. Er ligt iets voor je op het postkantoor. Ik op de fiets. Ja hoor. Er zit extra invoerkosten op het pakketje. Nu vind ik dat niet zo erg om te betalen. Maar ome postnl vraagt ook nog in mijn ogen een dikke administratie vergoeding.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1