Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hey

Ik heb een saphire 4gb rx480. waarvan 1 van de fans moeilijk begint te doen.
Hij doet het nog wel, maar maakt een zeer irritant geluid als hij op volle kracht draait.
helaas is hij al uit de garantie.

Ik heb nog overwogen hem te vervangen, maar vind op dit moment de prijs van een 2060 niet opwegen tegen de performance winst.

Alleen ik hoop dat dit eind dit jaar veranderd is. Maar tot die tijd moet ik iets.
Dus ik wil die fan of heel het koelerblok vervangen. alleen ik kan daar eigenlijk niets voor vinden.
De fandiameter zelf is grofweg 92mm, maar maar een paar mm hoog, en zit vastgebakken in de behuizing van de gpu cooler. Er is dus geen ruimte voor een standaard 92mm fan

Dus vraag 1. weet iemand of en hoe je zon van kunt vervangen ?
Vraag 2. Een fan in de koeler past niet. maar Ik zet te denken, als ik de huidige fan eruit dremel. En een standaard fan bovenop de behuizing van die 480 schroef/hotglue. En dan hopelijk de kabels van de huidige fan aan die nieuwe knoop. Is er dan een reden waarom dat niet zou werken ?

Plaatje voor de volledigheid
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-04/8d.jpg

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik zou vooralsnog niet gaan dremelen.
Vaak heeft zo'n videokaart fan ook een bijbehorende mounting, dan kan je er niet zomaar een andere 92mm in zetten.

Heb je al gegoogled of iemand anders al ooit eens zo'n fan vervangen heeft en daarvan een guide/video geplaatst heeft?

Je zou Sapphire zelf eens kunnen mailen wat een vervangen fan eventueel kost.
Op Ebay/Ali staan (géén idee of dat ook voor deze kaart is) ook gewoon videokaart fans te koop.

[ Voor 31% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-05-2019 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Na 1 sec googlen kwam ik al op ontzettend veel informatie dat jou vraag zeker zal beantwoorden. Een beetje eigen inzet is niet overbodig :)

YouTube: SAPPHIRE How To: Change or Clean a Quick Connect Fan - installatie

En voor zo'n fan zou je Alternate is kunnen proberen benaderen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 28-05-2019 17:19 ]