Goedemiddag,
Mijn vriendin en ik zijn ons momenteel aan het verdiepen in wellicht een nieuwe game PC.
Zelf heb ik een jaar of 3 geleden zelf een PC in elkaar gezet, alleen heb ik de afgelopen 3 jaar
mezelf niet meer bezig gehouden met de nieuwe technologie, waardoor ik zelf een beetje verloren ben.
Wellicht kunnen jullie ons een beetje op weg helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe voor games. Verder logischewijs Discord, chrome, word etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zit momenteel op 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een toetsenbord en muis aanwezig! Scherm moet nog worden aangeschaft maar dat hoeft niet binnen het budget te passen. Windows moet wel bij de prijs nog worden berekend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst een tower met een glazen/doorzichtige panel. Als het de kosten heel erg kan onderdrukken om een beter systeem te bouwen dat is het geen prioriteit.
Voor de rest een moederbord en videokaart en processor dat een goede 2 a 3 jaar mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het goed functioneerd :)!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het de moderne games kan afspelen op 60fps 1080P
Systeem niet te veel geluid maakt alsof het ontploft.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen door wat meer inzicht te geven in welke processor,
moederbord en videokaart goed zijn anno 2019.
Er zit een groot prijsverschil in, en we weten niet of we nou een videokaart van 350 euro, of 175 het beste kunnen pakken. En waar het verschil nou precies in zit.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groeten,
Timo
Mijn vriendin en ik zijn ons momenteel aan het verdiepen in wellicht een nieuwe game PC.
Zelf heb ik een jaar of 3 geleden zelf een PC in elkaar gezet, alleen heb ik de afgelopen 3 jaar
mezelf niet meer bezig gehouden met de nieuwe technologie, waardoor ik zelf een beetje verloren ben.
Wellicht kunnen jullie ons een beetje op weg helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In principe voor games. Verder logischewijs Discord, chrome, word etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget zit momenteel op 1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is een toetsenbord en muis aanwezig! Scherm moet nog worden aangeschaft maar dat hoeft niet binnen het budget te passen. Windows moet wel bij de prijs nog worden berekend.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst een tower met een glazen/doorzichtige panel. Als het de kosten heel erg kan onderdrukken om een beter systeem te bouwen dat is het geen prioriteit.
Voor de rest een moederbord en videokaart en processor dat een goede 2 a 3 jaar mee kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het goed functioneerd :)!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het de moderne games kan afspelen op 60fps 1080P
Systeem niet te veel geluid maakt alsof het ontploft.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie ons op weg kunnen helpen door wat meer inzicht te geven in welke processor,
moederbord en videokaart goed zijn anno 2019.
Er zit een groot prijsverschil in, en we weten niet of we nou een videokaart van 350 euro, of 175 het beste kunnen pakken. En waar het verschil nou precies in zit.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groeten,
Timo