Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-03 20:00
Mijn Probleem
Op het moment zit ik met een struggle, ik heb een computer op marktplaats gekocht omdat het een leuke deal was en ik een pc wilde hebben om met redelijke kwaliteit Fortnite en PUBG te spelen, maar ik heb last van veel haperingen in met name Fortnite en soms PUBG, ik speel met shadows uit en de rest van de settings zijn high /ultra. Het probleem zit hem voor zover ik weet in de CPU, deze draait constant 100%. De temperatuur is tussen de 50-60 graden.

De haperingen vinden vaak plaats in de lobby, wanneer ik spring, het begin van het spel en soms ook middenin de game....

Ik game met een 144hz 1080p monitor.

Zou een upgrade naar een i7 4770 of 4790 veel kunnen uitmaken? Of kan ik beter een nieuwer systeem aanschaffen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
i5 4690K @3.8Ghz, Geforce GTX 970, 16gb ddr3 1600MHz.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Framelimiter instellen, opstartprogramma's uitschakelen, instellingen aanpassen in Nvidia control panel, high performance power plan geselecteerd, Windows 10 opnieuw installeren en een kleine overclock naar 4.2 en 4.5 ghz.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit erg vervelende probleem...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
waarom maak je een nieuw topic? Games problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46
Wat zijn je framerates? En je zegt te spelen op high of ultra, heb je al geprobeerd wat het doet als je lagere settings gebruikt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
Heb ik zeker geprobeerd, mijn frames zijn wel constant tussen de 100 en 144 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Echt constant, of heb je framedrops? Want als je framerate nooit onder de 100 komt, dan ligt het eerder aan je netwerkverbinding (lag) dan aan je computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
@Hahn Soms wat framedrops, het is meer zo dat ik aflees dat mijn CPU steeds op de 100% draait en wanneer ik dan mijn muis beweeg mijn game raar doet, hij haakt erg dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MathijsR1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:39:
@Hahn Soms wat framedrops, het is meer zo dat ik aflees dat mijn CPU steeds op de 100% draait en wanneer ik dan mijn muis beweeg mijn game raar doet, hij haakt erg dan.
Welke processen gebruiken op dat moment de CPU? Zit er iets te storen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
Wat is het geheugengebruik?
Welk moederbord?
Zit er een ssd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
@Room42 Uit mijn hoofd weet ik niet precies welke processen dat allemaal zijn, ik heb alles wel eens afgesloten en alleen fornite laten draaien en dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
@Uszka

Geheugengebruik is rond de 7000Mb
Moederbord is een MSI B85-G41 PC Mate
Computer heeft een SSD (die goed werkt)
Op de SSD draait Windows, ik heb ook nog een HDD en daar zet ik alle games op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MathijsR1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:39:
100% CPU boeit niet als jij gewoon dikke framerates haalt. Je zal toch echt met meer informatie moeten komen voordat we er iets zinnigs over kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
Ik weet verder niet wat ik er allemaal nog meer over kan zeggen. Het is een vaag probleem en ik kom er moeizaam achter. Daarom vraag ik hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MathijsR1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:42:
@Room42 Uit mijn hoofd weet ik niet precies welke processen dat allemaal zijn, ik heb alles wel eens afgesloten en alleen Fortnite laten draaien en dat maakte geen verschil.
Check dat toch even in de task manager. Het liefst natuurlijk tijdens het spelen, maar ik weet niet of je een 2e monitor hebt. Als je de game minimaliseert zal hij waarschijnlijk minder CPU gebruiken. Alternatief kun je eens in een venster (dus niet full-screen) proberen te spelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
@Room42 Ik gebruik geen tweede monitor, ik heb eens gespeeld op windowed en windowed-fullscreen.
Het maakt niet veel uit, want hij blijft haperen. CPU blijft 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MathijsR1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:50:
@Room42 Ik gebruik geen tweede monitor, ik heb eens gespeeld op windowed en windowed-fullscreen.
Het maakt niet veel uit, want hij blijft haperen. CPU blijft 100%
Ja, ik bedoel dus: Speel even in een venster, dan kun je de task manager 'always on top' laten meedraaien, zodat je kunt zien welke processen de CPU gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
@Room42 Bedankt, ik kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR1
Probleem inmiddels opgelost, heb mijn processor vervangen.
Pagina: 1