Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsline
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 10:18
Beste Tweakers,

Mijn vraag
Voor het buiten projecteren van korte films maken wij gebruik van een beamer. Deze beamers nemen wij mee naar verschillende locaties op een avond. Omdat niet overal een stroom voorziening is zou het top zijn als wij die zelf mee kunnen nemen. Vanwege het buiten projecteren wordt er gebruik gemaakt van een vrij krachtige beamer (zie hieronder).
Mijn vraag is: Zijn er draagbare accu's die krachtig genoeg zijn om een beamer zoals deze voor 20 minuten te voorzien van stroom?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Beamer:
pricewatch: Acer PL6510
321 W Stroomverbruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd wat research te doen maar ik heb moeite met omzetten van waardes naar iets wat te begrijpen is.

Het zou top zijn als iemand meer inzicht zou kunnen bieden!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ze bestaan, maar mijn korte Google-Fu heeft nog geen 230v versie gevonden.
https://www.amazon.com/Up...le-Inverter/dp/B00U5YWKOK

Meeste AC powerbanks gaan maar tot 120 watt belasting. (let op: Wh is de capaciteit, niet wat die kan leveren)

En anders misschien een UPS. Is eigenlijk voor bij stroomuitval.... maar misschien red je het daar 20 minuten op?

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 28-05-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:25
denk niet dat je het hiermee gaat redden. Je moet het in de hoek ‘stille aggregaat’ zoeken. https://www.gentec.nl/nl/104-super-stille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat mag het kosten?
Moet het kant-en-klaar zijn of wil je knutselen?

Je hebt minimaal 150Wh nodig, dat zijn maar 15 goede 18650 cellen.
Als de beamer werkt op een goedkope inverter (leveren nooit een mooie sinus maar een soort blokgolf) dan is er voor weinig geld wel iets in elkaar te knutselen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou een 12v --> 230 V omvormer kopen zoals dit: https://www.allekabels.nl.../sigarettenaansteker.html

En daar een knappe loodaccu aan hangen (33, liever 40 Ah). Eventueel nog een (druppel)lader erbij (simpel ding) en je kan er fijn wat films op draaien :)

Ligt een beetje aan je budget ook. Kant-en-klaar systemen zijn érg duur. tenzij je met een UPS (zoals hierboven en onder is aangegeven) wilt gaan slepen. Is stiekem eigenlijk hetzelfde als een accu met omvormer :)

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 28-05-2019 15:53 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wellicht een UPS die je permanent opgeladen laat?
Daar zijn best stevige exemplaren van te vinden. :)

categorie: UPS en stekkerdozen

Draagbaar? Dat hangt wat van je definitie van draagbaar af. :) Dat soort dingen zijn behoorlijk zwaar. Wellicht dat je dat kunt oplossen door een 19" rack of flightcase te kopen met wieltjes, daarin de UPS, stekerblok en andere noodzakelijkheden te verwerken en klaar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Het korte antwoord is ... snel dit plan vergeten. ;)

Met 321w / en waarschijnlijk altijd nog ruim 200w in een energiebesparende modus gaat dit niet meevallen. De zwaarste powerbank momenteel is de Poweroak 50000mah en de LifePower 2 of 3-series (met 230v aansluiting) .. deze ga je echter beide in enkele minuten helemaal leegtrekken. De Poweroak heeft dan nog een maximale belastbaarheid van 185watt .. ik vermoed echter dat die al onvoldoende gaat leveren.

Je zal denk ik naar iets van een omvormer moeten gaan kijken.

*ter indicatie.. ik heb een LG PF50KS (90w max. / 65w bij energiebesparing) die ik recreatief gebruik op een PowerOak (50000mah) en die trek ik in ca. 5 uur leeg (daar is de 11000mah interne accu bij inbegrepen)

De beamer die jij wilt gebruiken, gebruikt 4 tot 5 keer zoveel vermogen maar ook het continu vermogen is nagenoeg niet te behappen voor high-end powerbanks. Ik had na lang zoeken ook maar keuze uit 4 modellen.

Wellicht een optie om naar een gecombineerd apparaat te kijken dat je in garage's wel eens ziet ... de zgn. "boosters"? Die hebben vaak enorme accu's .. kunnen zeer veel vermogen leveren, en sommigen zijn in zekere zin nog wel portable te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:37
Omvormer die je ook in campers/boten vindt en voldoende accu-capaciteit (denk aan dezelfde deep-cycle accu's die vaak bij diezelfde omvormers verkocht worden). Draagbaar is relatief :)
Pagina: 1