Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Gisteren bij een camera winkel binnengelopen met interesse in een Sony A7 III en een mooie 35mm. De totaalprijs kwam op €3.000 en daarop vroeg ik de verkoper of hij nog iets met de prijs kon.

Gelijk pakte hij een 5 jarige full coverage plan. Een soort Apple Care voor je camera en liet mij zien dat dit normaal €199 kost. “Dit kan ik je er gratis bijgeven. Het verzekert je 5 jaar tegen val, stoot en waterschade”.

Nou, dat is toch mooi meegenomen dacht ik en daarop gelijk die €3.000 afgetikt. Toen ik thuis kwam en nog even de voorwaarde wilde opzoeken, zag ik op hun eigen site staan dat dit momenteel gratis wordt meegeleverd bij aanschaf van een Sony camera. Een sigaar uit eigen doos dus!

Ik bellen met het hoofdkantoor en die zeiden dat het om een foutje op de site ging: de actie was allang verlopen. Ik heb dit dus echt bij mijn aankoop gekregen terwijl dit normaal €199 had gekost.

Ok, dacht ik, beetje knullig maar een fout is menselijk. Toch nog eens even kijken op site van de concurrent. En warempel, ook daar de zelfde tekst. Nog even gebeld ter bevestiging; ‘ja hoor meneer, zit er gewoon standaard bij’.

Ik de verkoper geconfronteerd dat het helemaal geen fout is. Antwoord van de verkoper, ‘raar, raar ,raar. Wij begrijpen er niets van en zullen de vraag bij Sony neerleggen’.

Dan heb ik al zoiets van, het stat op je site en op die van je concurrent, dus er valt niets voor te leggen aan Sony, mijn inziens

Niet veel later ‘inderdaad, Sony heeft deze actie verlengd. We willen je daarom een cadeaubon van €50 opsturen'

Ik heb daarop een voorstel gedaan om te schikken met een cadeaubon van €100, de helft van de oorspronkelijke sigaar uit eigen doos, die ik notabene ook weer bij hun moet besteden.

Daar willen ze niet in mee want 'het feit blijft, je hebt die coverage er bij gehad, of het nu gratis was of niet'.

Nu ben ik een zakelijk type en dat is mijn goed recht. Ik kon die camera ook bij de concurrent kopen dus daarom vraag ik om hun beste aanbod en word blij gemaakt met een sigaar uit eigen doos. Niet cool.

Daarnaast is het natuurlijk onzin om te stellen dat ik al blij moet zijn met die 5 jarige verzekering 'gratis of niet', want dat is al onderdeel van de camera en wordt door Sony zelf geleverd en niet door de camerawinkel.

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening in deze. Ik geloof niet dat ik onredelijk ben om te schikken met €100. Dat is 3,33% korting :+

Daarnaast ben ik benieuwd in hoe groot de winstmarges vandaag de dag zijn om camera's en lenzen.

Groet!

Let me share my screen...

Beste antwoord (via Aviv1 op 28-05-2019 15:33)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

lasharor schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Hoezo bedrog, reageer eens normaal. Je zegt zelf al: "Niet veel later ‘inderdaad, Sony heeft deze actie verlengd. We willen je daarom een cadeaubon van €50 opsturen' " gaat dus om een fout, ze lossen het op door je een cadeau bon te geven.
Ik heb tijdens mijn studies een jaar of 8 in elektronicazaken gewerkt als verkoper. 99 van de 100 keer zijn dit geen fouten, maar doelbewuste acties. Het wordt pas een fout als je betrapt wordt. Televisies met slechte marges worden slecht afgesteld, idem voor subwoofers krijgen een papieren prop en/of vreemde instelling op de aangesloten versterker, verkoop van verlengde garanties op niet in aanmerking komende producten, opwaarderen van ongeprijsde accessoires, noem maar op. Veel verkopers gedreven op marge in de detailhandel zijn niet te vertrouwen, zo blijkt ook hier.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

De deal is al gemaakt. Je bent gepiepeld en dat is vervelend maar vrij weinig aan te doen. Pak die € 50,- haal er een lekker ijsje van als de zon weer schijnt en ga door met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:19
Ik weet niets van de wetgeving op dit gebied, maar als je het hele spul terugbrengt (in dezelfde staat als je het hebt gekochtt uiteraard) kun je naar de concurrent en daar onderhandelen. Grote kans dat ze je dan wel wat aanbieden of dat je door aan te geven de verkoop ongedaan te willen maken alsnog een aanbieding willen doen.

Aan de andere kant, je hebt de camera wel voor deze prijs gekocht, blijkbaar vond je het dus het geld waard. Dan is 50,- een mooie bijvangst.

[ Voor 34% gewijzigd door Paulus73 op 28-05-2019 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:35
Paulus73 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:34:
Ik weet niets van de wetgeving op dit gebied, maar als je het hele spul terugbrengt (in dezelfde staat als je het hebt gekochtt uiteraard) kun je naar de concurrent en daar onderhandelen. Grote kans dat ze je dan wel wat aanbieden.
WKOA geldt helaas niet bij directe winkelaankopen :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
emnich schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:33:
De deal is al gemaakt. Je bent gepiepeld en dat is vervelend maar vrij weinig aan te doen. Pak die € 50,- haal er een lekker ijsje van als de zon weer schijnt en ga door met je leven.
De deal is gemaakt op basis van bedrog, als de verkoper wist dat dit gewoon bij de camera hoorde. Ik wil niet kwaad spreken maar ik neem aan dat je dat dondersgoed weet. Dat is dus geen eerlijk zakendoen.

Jouw opmerking slaat dus nergens op. Mijn leven gaat door, geen zorgen
Paulus73 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:34:
Ik weet niets van de wetgeving op dit gebied, maar als je het hele spul terugbrengt (in dezelfde staat als je het hebt gekochtt uiteraard) kun je naar de concurrent en daar onderhandelen. Grote kans dat ze je dan wel wat aanbieden of dat je door aan te geven de verkoop ongedaan te willen maken alsnog een aanbieding willen doen.

Aan de andere kant, je hebt de camera wel voor deze prijs gekocht, blijkbaar vond je het dus het geld waard. Dan is 50,- een mooie bijvangst.
Ik hoef het spul niet terug te brengen. Ook hier doet het er niet toe of ik het het geld waard vond of niet. Als de verkoper had gezegd, sorry maar wij kunnen niets aan de prijs doen, dan had ik de keuze om wél of níet te kopen. In dit geval ben ik over de streep getrokken met iets dat al een onderdeel was van de deal.

Alsof je een auto wil kopen en de verkoper geeft je er een claxon bij. Snap je mijn punt? :+

[ Voor 46% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:19
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:35:
[...]
WKOA geldt helaas niet bij directe winkelaankopen :)
Net maar even gegoogled (zie https://blog.iusmentis.co...kstenen-winkel-eigenlijk/ ), maar het ruilen in kledingwinkels of bij andere stenen winkels is een service en geen recht dus. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 10:17
Dus:

- Je koopt voor €3.000,- aan fotospullen.
- Je Krijgt 'gratis' een service t.w.v. €200,-
- De verkoper liet het overkomen alsof dit een 'bonus' was (bewust of onbewust)
- Achteraf bleek dat niet zo te zijn
- Nu eis jij €100,- omdat er een fout gemaakt is

De bonus bleek minder bonus dan gedacht, de winkel heeft je geen korting gegeven of een andere bonus die hen iets kostte en nu eis je €100? Ik vraag me oprecht af waar je zo moeilijk over doet, het kost je een hoop tijd, moeite en frustratie. En straks heb je misschien geen €3.000 maar €2.900 betaald. Mijn advies: Doe niet moeilijk en accepteer het, volgende keer koop je mooi iets bij de fototoko een straat verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aviv1
Ghengis schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:42:
Dus:

- Je koopt voor €3.000,- aan fotospullen.
- Je Krijgt 'gratis' een service t.w.v. €200,-
- De verkoper liet het overkomen alsof dit een 'bonus' was (bewust of onbewust)
- Achteraf bleek dat niet zo te zijn
- Nu eis jij €100,- omdat er een fout gemaakt is

De bonus bleek minder bonus dan gedacht, de winkel heeft je geen korting gegeven of een andere bonus die hen iets kostte en nu eis je €100? Ik vraag me oprecht af waar je zo moeilijk over doet, het kost je een hoop tijd, moeite en frustratie. En straks heb je misschien geen €3.000 maar €2.900 betaald. Mijn advies: Doe niet moeilijk en accepteer het, volgende keer koop je mooi iets bij de fototoko een straat verder.
Bedankt voor de opsomming en timeline. Punt blijft:
Ook hier doet het er niet toe of ik het het geld waard vond of niet. Als de verkoper had gezegd, sorry maar wij kunnen niets aan de prijs doen, dan had ik de keuze om wél of níet te kopen. In dit geval ben ik over de streep getrokken met iets dat al een onderdeel was van de deal.

Alsof je een auto wil kopen en de verkoper geeft je er een claxon bij. Snap je mijn punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:02

lasharor

7 december 2004

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:38:
[...]

De deal is gemaakt op basis van bedrog, als de verkoper wist dat dit gewoon bij de camera hoorde. Ik wil niet kwaad spreken maar ik neem aan dat je dat dondersgoed weet. Dat is dus geen eerlijk zakendoen.

Jouw opmerking slaat dus nergens op. Mijn leven gaat door, geen zorgen.
Hoezo bedrog, reageer eens normaal. Je zegt zelf al: "Niet veel later ‘inderdaad, Sony heeft deze actie verlengd. We willen je daarom een cadeaubon van €50 opsturen' " gaat dus om een fout, ze lossen het op door je een cadeau bon te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Jouw opmerking slaat dus nergens op. Mijn leven gaat door, geen zorgen
Als de verkoper dit wist dan kan je het op dwaling gooien maar zelfs daarbij is de korting dermate klein dat ik betwijfel of dit onder dwaling valt.

Dus je kan je rechtsbijstandverzekering inschakelen, zelf iets beginnen er een hoop tijd en energie in stoppen of even slikken en doorgaan.

Ik snap echt dat het vervelend is maar is al dat gezeik je echt € 50,- waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18
Marge op fotocameras is niet zo hoog dus er valt weinig te onderhandelen, als je wilt onderhandelen moet je het in de vorm doen van iets extra erbij zoals een tas of stafiefje en niet in cash.

Bij de concurrent had je ook geen honderden euros korting gekregen. Je hebt die 5jaar garantie erbij gekregen dat is toch mooi?Jje zal er blij mee zijn als je het nodig hebt en op een foto camera van 3k is 5jaar garantie meer waard dan €50 extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

Claxon is wettelijk verplicht en hoort op een auto te zitten.
Garantiepakket > wettelijke basis is niet verplicht.
Kromme vergelijking dus.

Aangezien je blijkbaar toch al klaar bent met de verkoper waarom wil je dan uitbreiding van een kortingsbon die je daar dus niet wil besteden?

Jij hebt de deal gemaakt waarvan je eerst tevreden mee was. Nu blijkt dat je een "slechte deal" hebt gemaakt wil je achteraf het proces nog eens overdoen.

Take your losses en leer er van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 22:59
Je hebt een camera gekocht
Je bent over de streep getrokken door 5 jaar extra garantie voor €0,-

Je hebt beide gekregen toch?

Wat is dan het probleem. De verkoopargumenten staan nog steeds. Of die korting nu geleverd wordt door Sony of de winkel maakt voor jou (en je beslissing) toch niet uit?

De winkel wil je zelfs nog een cadeaubon toesturen t.w.v. 50,-. Gelijk accepteren!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
[...]

"Reageer eens normaal?" :?

Het is een lopende actie sinds Februari 2019 en hij loopt nog steeds. Een verkoper/official reseller hoort dat te weten. Als de verkoper dat dus wist en hij geeft mij dat 'gratis' er bij, is dat bedrog. Simpel.

Als verkoper zegt, wij kunnen niets aan de prijs doen, is dat eerlijk en heb ik de mogelijkheid om wel/niet te kopen.

Nu heb ik iets gekocht op basis van iets dat al onderdeel was van de deal. Ik snap werkelijk waar niet hoe jullie mij nu als 'uitvreter' proberen af te serveren 8)7

Als consument heb je het recht om te onderhandelen en op basis daarvan besluit je wel/niet te kopen.

De cadeaubon van €50 komt dus nadat de deal is gemaakt.

Blijkbaar geen zakelijk ingestelde mensen hier.

En voor de duidelijkheid: het gaat mij niet eens om die korting maar van het zakendoen. Daarnaast ben ik benieuwd naar onze onderhandelingspositie als consument. De indruk wordt namelijk gegeven dat er amper onderhandelings-marge bestaat op electronica, maar is dit werkelijk waar?

[ Voor 11% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
Als het je écht om de houding van de verkoper (noem het winkel) gaat, dan zou ik beginnen met een spiegel. Het gaat hier om wederkerigheid. Je kan beter die winkel binnen stappen, en een gesprek hebben in de zin van 'joh, ik voel me een beetje beetgenomen want zus en zo' als de verkoper (zeg winkel) empathisch reageert en zelf een tegemoetkoming voorstelt dan is het opgelost, zo niet weet je dat je daar nooit meer hoeft te komen.

Maar zélf een voorstel doen om te 'schikken'. Wat verwacht je zelf als je zo'n houding hebt? Het komt op mij zeer arrogant over, dat helpt niet echt als je tot een overeenstemming wil komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:41

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou mij ook behoorlijk genaaid voelen. Ik zou proberen om het terug te brengen, als ze dat niet doen is het denk ik helaas niet anders. Lullige verkoper actie van de winkel. Typische verkoop praatjes in mijn ogen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Pindakaas schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:49:
Je hebt een camera gekocht
Je bent over de streep getrokken door 5 jaar extra garantie voor €0,-

Je hebt beide gekregen toch?

Wat is dan het probleem. De verkoopargumenten staan nog steeds. Of die korting nu geleverd wordt door Sony of de winkel maakt voor jou (en je beslissing) toch niet uit?

De winkel wil je zelfs nog een cadeaubon toesturen t.w.v. 50,-. Gelijk accepteren!
Hoezo accepteren? Het is toch geen cadeautje waar ik blij mee moet zijn? Je onderhandelt op een bedrag van €3000 en een cadeaubon van €50 is 1,6% korting dat je notabene weer uitgeeft bij de zelfde zaak.

Als de verkoper mij deze cadeaubon vóór betaling had aangeboden, was het een eerlijk aanbod en had ik de keuze wel/niet te happen. Doodsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou me ook genaaid voelen, maar in dit geval toch zou ik toch met het voorstel akkoord gaan.
Zoals als genoemd zit er op camera's vrij weinig marge, ik betwijfel dus of je bij de concurrent een betere deal kan krijgen. Wellicht een gratis SD-kaartje ofzo, maar die kun je nu van die 50 euro ook kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Ghengis schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:52:
Als het je écht om de houding van de verkoper (noem het winkel) gaat, dan zou ik beginnen met een spiegel. Het gaat hier om wederkerigheid. Je kan beter die winkel binnen stappen, en een gesprek hebben in de zin van 'joh, ik voel me een beetje beetgenomen want zus en zo' als de verkoper (zeg winkel) empathisch reageert en zelf een tegemoetkoming voorstelt dan is het opgelost, zo niet weet je dat je daar nooit meer hoeft te komen.

Maar zélf een voorstel doen om te 'schikken'. Wat verwacht je zelf als je zo'n houding hebt? Het komt op mij zeer arrogant over, dat helpt niet echt als je tot een overeenstemming wil komen.
Ik snap hier ook niets van :+ Ik heb al betaald en kom er achter dat mijn bonus al een bonus was. Ik heb dus geen korting gekregen in welke zin dan ook. De deal is dus gebaseerd op een niet bestaande korting.

Dan doet de verkoper achteraf alsnog een aanbod: €50 shoptegoed. Dan heb ik het volste recht om daar niet akkoord mee te gaan en de zaak terug te brengen of een tegenaanbod te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Ik snap hier ook niets van :+ Ik heb al betaald en kom er achter dat mijn bonus al een bonus was. Ik heb dus geen korting gekregen in welke zin dan ook. De deal is dus gebaseerd op een niet bestaande korting.

Dan doet de verkoper achteraf alsnog een aanbod: €50 shoptegoed. Dan heb ik het volste recht om daar niet akkoord mee te gaan en de zaak terug te brengen of een tegenaanbod te doen
Op basis van welke wet vind je dat je daar het volste recht toe hebt? Serieuze vraag want dan kunnen we kijken of dat klopt. Ik vermoed namelijk dat je er geen recht toe hebt omdat ik niet veel verder dan dwaling kom, en zoals gezegd, het m.i. te klein daar voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:56:
[...]

Hoezo accepteren? Het is toch geen cadeautje waar ik blij mee moet zijn? Je onderhandelt op een bedrag van €3000 en een cadeaubon van €50 is 1,6% korting dat je notabene weer uitgeeft bij de zelfde zaak.

Als de verkoper mij deze cadeaubon vóór betaling had aangeboden, was het een eerlijk aanbod en had ik de keuze wel/niet te happen. Doodsimpel.
[...]

Tuurlijk heb je wel korting gekregen. Je hebt immers extra garantie gekregen.
3000,- voor je camera
199,- voor de extra garantie
---------------------
3000 afgerekend. --> Dus 199 korting!

Zo moeilijk is die rekensom toch niet. Dit is ook precies waarom jij over de streep bent getrokken. Door deze korting.

Dat die korting uiteindelijk niet door de winkel wordt gegeven maar door Sony betekent niet dat jij geen korting hebt gekregen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:30:

Nu ben ik benieuwd naar jullie mening in deze. Ik geloof niet dat ik onredelijk ben om te schikken met €100. Dat is 3,33% korting :+
Vragen is zeker niet onredelijk. Geen 'nee' accepteren is misschien wel onredelijk. Je hebt twee keuzes: de schikking accepteren of proberen het terug te geven (en dan maar hopen dat ze dat doen). Hoe zwaar wegen hier je principes...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Aviv1

In grote lijnen ben ik het met je eens.
Ik zou alleen willen zeggen dat jij ook weet dat een extra garantie van 199 euro nooit 199 euro kost als je dat daadwerkelijk moet kopen. Zie het als een adviesprijs waar mee gecommuniceerd word op het moment dat een product in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[...]

En die verkoper/winkel heeft ook het volste recht om jou een dikke middelvinger te geven, om het maar ff heel cru te zeggen.

Als je het niet eens bent met de gang van zaken dan breng je de hele santekraam weer terug onder het mom van dwaling en ga je verder shoppen bij de concurrent

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jadero
[...]

Juist op dat 'ik heb het volste recht om' haak ik behoorlijk af. Je hebt helemaal nergens recht op, dat bedoel ik nu met die arrogante houding, zo kom je nergens anders dan dat er straks twee partijen uit elkaar gaan. Je krijgt al een aanbod van €50,- wat die winkel helemaal niet hoeft te doen.

Wat je zelf al noemde: Je maakt je druk om 3,33% van de aankoopprijs. Niet eens meer want je hebt al een aanbod gehad en dat gaat over 1,66%. Waar je al niet druk mee kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
emnich schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Op basis van welke wet vind je dat je daar het volste recht toe hebt? Serieuze vraag want dan kunnen we kijken of dat klopt. Ik vermoed namelijk dat je er geen recht toe hebt omdat ik niet veel verder dan dwaling kom, en zoals gezegd, het m.i. te klein daar voor is.
Het spul zit nog in de doos en is geseald. Nu heb je inderdaad gelijk dat je niet altijd kan retourneren in een fysieke winkel dus dat recht heb ik niet per se. Volgens mij biedt deze winkel de zelfde voorwaarden in hun fysieke winkel als op hun webshop dus kan het wel. Een mondelinge overeenkomst is echter ook bindend maar ik ben niet van plan het spul terug te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Jij vraagt of er iets met de prijs gedaan kan worden. De verkoper pakt het verzekeringsplan erbij en zegt "Dit kan ik je er gratis bijgeven. Het verzekert je 5 jaar tegen val, stoot en waterschade".

Waar in dit verhaal ben jij bedrogen? Nergens. De verkoper gaf aan dat hij je het verzekeringsplan er gratis bij mocht geven, en dat heeft hij gedaan. En dat klopte dus ook, want er was een actie dat de winkel onder bepaalde voorwaarde de gratis dekking mocht aanbieden. De verkoper heeft het toch niet doen voorkomen alsof jij de enige in de wereld bent voor wie hij het bedrag aanpast? Dat komt immers niet naar voren in je verhaal.

Dat de winkel je vervolgens daar bovenop nog €50 korting geeft omdat jij vindt dat je niet goed (genoeg) geïnformeerd bent vindt ik heel erg netjes van ze. En dat ze niet bereid zijn om te gaan onderhandelen kan ik mij heel goed voorstellen, je staat immers niet op de markt.

Pak je (dubbele) verlies winst en geniet van je nieuwe camera..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:07:
[...]
Een mondelinge overeenkomst is echter ook bindend maar ik ben niet van plan het spul terug te brengen.
Dan heb je bij deze geen verdere onderhandelingspositie meer. Klaar, slotje!

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Pindakaas schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:02:
[...]

[...]

Tuurlijk heb je wel korting gekregen. Je hebt immers extra garantie gekregen.
3000,- voor je camera
199,- voor de extra garantie
---------------------
3000 afgerekend. --> Dus 199 korting!

Zo moeilijk is die rekensom toch niet. Dit is ook precies waarom jij over de streep bent getrokken. Door deze korting.

Dat die korting uiteindelijk niet door de winkel wordt gegeven maar door Sony betekent niet dat jij geen korting hebt gekregen.
toon volledige bericht
Dit is toch lariekoek ten top? Die €199 zit al bij de deal inbegrepen. Het is dus onderdeel van het aanbod. Net als de batterij en het nek-koord dat bij die camera hoort.

Die €199 is technisch gezien geen onderdeel van de onderhandeling. Elke andere klant zou dit namelijk ook krijgen. Elke andere leverancier zou dit namelijk ook geven.

Of ik die verzekering een bijkomend voordeel vind of niet, doet er niet toe. Dit is het aanbod en óp dat aanbod onderhandel ik. Snap je het? Het heeft niets te maken met rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Toch benieuwd om welke winkel het gaat, als ik het lees lijkt het me Kamera Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:11:
Toch benieuwd om welke winkel het gaat, als ik het lees lijkt het me Kamera Express.
Als je goed leest, lees je dat Kamera-Express de concurrent is die deze actie ook op hun website heeft staan. Maar ik hoef hier niet de winkel te flamen. Daar gaat het mij ook weer niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48

Gelijk pakte hij een 5 jarige full coverage plan. Een soort Apple Care voor je camera en liet mij zien dat dit normaal €199 kost. “Dit kan ik je er gratis bijgeven. Het verzekert je 5 jaar tegen val, stoot en waterschade”.
Is toch geen woord aan gelogen door die verkoper? Verdient misschien niet helemaal de schoonheidsprijs aangezien het kennelijk voor iedereen geldt..maar lijkt me nog steeds een mooie deal.

Daarnaast: was je blij geweest als hij in plaats van bovenstaande de 50 euro kadobon / korting had aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Als je goed leest, lees je dat Kamera-Express de concurrent is die deze actie ook op hun website heeft staan. Maar ik hoef hier niet de winkel te flamen. Daar gaat het mij ook weer niet om.
Als het kamera express is, kan je ongebruikt de spullen retourneren. Hun bieden dezelfde wet koop op afstand policy aan ook als je in de winkel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:11:
[...]

Dit is toch lariekoek ten top? Die €199 zit al bij de deal inbegrepen. Het is dus onderdeel van het aanbod. Net als de batterij en het nek-koord dat bij die camera hoort.
Die 199 is toch pas onderdeel van het aanbod geworden toen je begon over korting?
Die 199 'korting' is toch wat jou over de streep heeft weten te halen om de camera daar toch te halen?
Die 199 heb je toch nog steeds niet hoeven te betalen?

Die €199 is technisch gezien geen onderdeel van de onderhandeling. Elke andere klant zou dit namelijk ook krijgen. Elke andere leverancier zou dit namelijk ook geven.
Is dat zo? Elke andere leverancier? Elke andere camera ook?
Daarnaast lijkt het alsof de specifieke medewerker daar toen anders over dacht.

Of ik die verzekering een bijkomend voordeel vind of niet, doet er niet toe. Dit is het aanbod en óp dat aanbod onderhandel ik. Snap je het? Het heeft niets te maken met rekenen.
Schijnbaar heb je dat aanbod toen geaccepteerd. Omdat je er achter bent gekomen dat andere zaken dezelfde korting aanbieden is het opeens niet meer goed genoeg?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
brainovic schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Is toch geen woord aan gelogen door die verkoper? Verdient misschien niet helemaal de schoonheidsprijs aangezien het kennelijk voor iedereen geldt..maar lijkt me nog steeds een mooie deal.

Daarnaast: was je blij geweest als hij in plaats van bovenstaande de 50 euro kadobon / korting had aangeboden?
Daar ben ik het niet mee eens. "Dit kost normaal €199" wekt de indruk dat het een apart product is dat je er bij had kunnen aanschaffen en normaal niet had gekregen.

Dat is dus niet waar. Ook als ik niet om korting vroeg, zat dit er bij. Het is en blijft dus een sigaar uit eigen doos.

Het verdient dus zeker niet de schoonheidsprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Pindakaas schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:22:
[...]

*Die 199 is toch pas onderdeel van het aanbod geworden toen je begon over korting?

Nee natuurlijk niet, het zit er toch standaard bij? Er staat toch ook op de website:
"De kaart wordt automatisch toegevoegd in uw winkelwagen"

*Die 199 'korting' is toch wat jou over de streep heeft weten te halen om de camera daar toch te halen?

Dat is waar. Omdat ik dacht dat ik een speciaal aanbod had gehad dat de meneer die achter mij stond niet had gekregen als hij niet om korting had gevraagd.

*Die 199 heb je toch nog steeds niet hoeven te betalen?
Omdat het een onderdeel (Y) is van de camera en dus mede de waarde bepaalt van het totaal (X). Die totaalwaarde X probeer ik vervolgens omlaag te krijgen. Je kan Y dan niet weer gebruiken. Gaan we uiteindelijk toch rekenen _/-\o_ Hopelijk snap je het nu :+

[...]

Is dat zo? Elke andere leverancier? Elke andere camera ook?
Daarnaast lijkt het alsof de specifieke medewerker daar toen anders over dacht.

Elke officiële leverancier van Sony, ja. En bij aanschaf van een Sony A7 III.

[...]

Schijnbaar heb je dat aanbod toen geaccepteerd. Omdat je er achter bent gekomen dat andere zaken dezelfde korting aanbieden is het opeens niet meer goed genoeg?

Ik denk dat je het gewoon niet wil begrijpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
Je hebt het idee zo in je recht te staan, dat je blind bent geworden voor enige andere argumentatie. Ik heb het idee dat je hier bevestiging zoekt en wanneer je die niet vindt ga je, hoppa, de verdediging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. "Dit kost normaal €199" wekt de indruk dat het een apart product is dat je er bij had kunnen aanschaffen en normaal niet had gekregen.

Dat is dus niet waar. Ook als ik niet om korting vroeg, zat dit er bij. Het is en blijft dus een sigaar uit eigen doos.

Het verdient dus zeker niet de schoonheidsprijs.
Dus op je vraag had hij dus gewoon "nee" kan niets van af, sorry moeten zeggen.

Maar nu heeft hij gezegd in andere woorden Nee maar nu is er wel een deal met gratis verzekering.

Bij het 2e voel je je gepiepeld blijkbaar omdat je toch niet zo'n goede onderhandelaar bent als je dacht.

En wil je via email toch nog jouw beoogde deal in hindsight rond breien.

Nou da's gelukt je krijgt 50 euro. Kan je mooi in je zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34

... een Sony A7 III en een mooie 35mm. De totaalprijs kwam op €3.000 ...
Welke 35mm?
(om even een indicatie te hebben, hoe "scherp" die 3000€ is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:51:
(...) De indruk wordt namelijk gegeven dat er amper onderhandelings-marge bestaat op electronica, maar is dit werkelijk waar?(...)
Als iemand die in een elektronicawinkel gewerkt heeft kan ik je dit inderdaad bevestigen. Winstmarges van bijvoorbeeld 3% - 6% op een product zijn geen uitzondering. Uiteraard verschilt dit per productgroep binnen de elektronica, maar als je rijk wil worden moet je vooral geen elektronicawinkel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Barrycade schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:35:
[...]

Dus op je vraag had hij dus gewoon "nee" kan niets van af, sorry moeten zeggen.

Bij het 2e voel je je gepiepeld blijkbaar omdat je toch niet zo'n goede onderhandelaar bent als je dacht.

En wil je via email toch nog jouw beoogde deal in hindsight rond breien.

Nou da's gelukt je krijgt 50 euro. Kan je mooi in je zak steken.
Inderdaad, als hij "nee, maar er is een speciale actie" gezegd had was het eerlijk zakendoen. Nu was het "Ja, alsjeblieft". Begrijp je de nuance?
Maar nu heeft hij gezegd in andere woorden Nee maar nu is er wel een deal met gratis verzekering.
Nee, dat heeft de verkoper dus niet gezegd want als hij dat zódanig had gezegd was het eerlijk zakendoen. In plaats daarvan heeft de verkoper de indruk gewekt dat ik iets kreeg wat ik normaal gesproken niet zou hebben gekregen.

En hoe kun je stellen dat ik geen goede onderhandelaar ben? Het gaat om eerlijkheid, dus als mij deze 'aanbieding' voor de ogen wordt gehouden, vertrouw ik er op dat dit een gift is dat ik anders niet had gekregen.

Dit is dus waarschijnlijk een verkooptruc geweest door te verzwijgen dat dit al reeds inbegrepen was in de deal. Er vanuit gaande dat de verkoper dat wist.

Op de factuur staat trouwens ook geen - €199 ipv €199 maar een leeg veld. Het lijkt er dus op dat de verkoper dit gewoon als verkooptruc heeft ingezet en dat is en blijft niet netjes.
Daan XVII schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Als iemand die in een elektronicawinkel gewerkt heeft kan ik je dit inderdaad bevestigen. Winstmarges van bijvoorbeeld 3% - 6% op een product zijn geen uitzondering. Uiteraard verschilt dit per productgroep binnen de elektronica, maar als je rijk wil worden moet je vooral geen elektronicawinkel beginnen.
Bedankt voor de bevestiging. Als consument zoek je bij grote aankopen altijd de grens op en wil je naar huis gaan met het gevoel dat je een dealtje hebt gemaakt. Althans, zo zit ik in elkaar. Hoe groter het totaalbedrag, des te meer onderhandelings-ruimte er bestaat. Het is dus ook geen schande om te onderhandelen en als blijkt dat er geen ruimte is, weet je als consument dus ook dat je niet teveel betaald hebt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 17:00
Pak het gewoon aan, "iets met de prijs doen" komt veelal niet verder dan een geheugenkaartje erbij of een filter die je niet wilt. Voor die 50 euro kan je allebei je geheugensloten vullen met een leuke geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
jip_86 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:55:
Pak het gewoon aan, "iets met de prijs doen" komt veelal niet verder dan een geheugenkaartje erbij of een filter die je niet wilt. Voor die 50 euro kan je allebei je geheugensloten vullen met een leuke geheugenkaart.
Ik heb het ook aangepakt en weet je wat, als de verkoper mij die €50 cadeaubon al bij het onderhandelen had aangeboden, had ik ook gehapt. Alleen heeft hij waarschijnlijk een verkooptruc gebruikt door mij een sigaar uit eigen doos te geven en dat is niet netjes. Maar goed, dit punt heb ik nu al tienmaal gemaakt.

Daarnaast was ik ook benieuwd naar de onderhandelingspositie van ons als consument op electronica in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Omdat blijkt dat het een actie is van Sony en niet van de fotowinkel ben je ontevreden? En als je dat niet had geweten was het anders geweest? Kom op man, dit is belachelijk.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
SnoeiKoei schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:00:
Omdat blijkt dat het een actie is van Sony en niet van de fotowinkel ben je ontevreden? En als je dat niet had geweten was het anders geweest? Kom op man, dit is belachelijk.
Ik stel voor dat je even terugleest wat ik hierover al gezegd heb. "Omdat blijkt dat het een actie is van Sony" is hier totaal niet aan de orde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben het met je eens dat het niet netjes is van de verkoper, ik zou zo'n actie ook zeker niet waarderen. Hij hield je gewoon bewust voor de gek.

Ik heb zelf ook jarenlang in de elektronica retail gewerkt, marges op fotocamera's zijn erg klein. Bij een aankoop van zeg maar €2000 kon ik er nog wel eens een geheugenkaart of een extra accu bij doen van max 30-40 euro, maar meer dan dat was eigenlijk niet mogelijk. Ik zou de cadeaukaart ook accepteren, (maar van wat ik begrijp gaat het jou meer om de excuses van de verkoper die je gewoon in de maling nam.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:00:
Alleen heeft hij een verkooptruc gebruikt door mij een sigaar uit eigen doos te geven en dat is niet netjes. Maar goed, dit punt heb ik nu al tienmaal gemaakt.
Hoe ben je precies zo zeker van die kwade opzet?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Jazzy schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:02:
[...]

Hoe ben je precies zo zeker van die kwade opzet?
Als je mijn berichten leest zie je dat ik daar dus niet zeker van ben maar dat alleen vermoed: "er vanuit gaande dat"

/edit: ik zal deze zin ook even aanpassen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:07:
... ik ben niet van plan het spul terug te brengen.
Waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
Zoveel stennis om een vermoeden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
tl;dr:
Bij deze je bevestiging: Je hebt gelijk. Het is niet netjes geweest. (blij met deze bevestiging? Mooi en nu even redeneren als een volwassenen).

Je geeft aan dat de actie is verlengd. Wellicht is de verkoper simpelweg vergeten dat de actie verlengd is en wilde jou als klant aan zich binden door jou te matsen en jou alsnog gebruik te laten maken van de actie.

Je leest het zelf; marges op deze producten zijn nihil (~ 3%). Hiermee had je tussen de 50-90 euro aan korting KUNNEN krijgen.
De beste man geeft je een 5-jarige verzekering 'gratis' t.w.v. 199 euro en daar bovenop nog eens 50 euro cadeau/compensatie/ tegemoetkoming of hoe je het ook wilt zien.

Je bent niet gepiepeld, je hebt een goede deal en uiteindelijk 250 euro bespaard (ik gebruik hier bewust niet het woord korting ;))

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 28-05-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 21:39
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Welke 35mm?
(om even een indicatie te hebben, hoe "scherp" die 3000€ is)
Hier ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Welk merk lens zit erbij @Aviv1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 17:00
Volgende keer dus even inlezen voor je zo veel geld uit gaat geven. Mijn camera's koop ik vaak als er een cashback of actie loopt. Verder gewoon laten varen, het is de energie niet waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 14:19

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Daarnaast was ik ook benieuwd naar de onderhandelingspositie van ons als consument met electronica in het algemeen.
Uiteraard is het niet transparant dat er in de winkel wordt gedaan alsof zij iets extra's doen, terwijl dit al vanuit de fabrikant wordt aangeboden. Maar de winkel heeft een winstoogmerk en het lijkt mij naïef om te denken dat na één vraag om korting direct het beste aanbod wordt gegeven...

Met onvoldoende kennis kan je een gunst vragen en ben je afhankelijk van de winkelier. Als je wil onderhandelen moet je voldoende kennis hebben om jouw lagere bod te beargumenteren en het aanbod van de winkelier op waarde te kunnen schatten.

Met voldoende onderzoek vooraf had jij geweten dat andere winkels het pakket er gratis bij leveren en dat had je kunnen gebruiken als argument dat je nog wel iets meer van de winkel verwachtte. In dit geval had jij deze kennis niet en heb jij het bod van de winkel geaccepteerd.

Dat jij achteraf informatie verzameld en opnieuw lijkt te willen onderhandelen is de verkeerde volgorde.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
CuBras schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:12:
tl;dr:
Bij deze je bevestiging: Je hebt gelijk. Het is niet netjes geweest. (blij met deze bevestiging? Mooi en nu even als volwassenen redeneren).

Je geeft aan dat de actie is verlengd. Wellicht is de verkoper simpelweg vergeten dat de actie verlengd is en wilde jou als klant aan zich binden door jou te matsen en jou alsnog gebruik te laten maken van de actie.

Je leest het zelf; marges op deze producten zijn nihil (~ 3%). Hiermee had je tussen de 50-90 euro aan korting KUNNEN krijgen.
De beste man geeft je een 5-jarige verzekering 'gratis' t.w.v. 199 euro en daar bovenop nog eens 50 euro cadeau/compensatie/ tegemoetkoming of hoe je het ook wilt zien.

Je bent niet gepiepeld, je hebt een goede deal en uiteindelijk 250 euro bespaard (ik gebruik hier bewust niet het woord korting ;))
Dat die marges nihil zijn wist ik niet. Daarom probeer je als consument dus te onderhandelen. En nogmaals, die €50 kwam alleen maar nadat ik er achter kwam dat die €199 dus niet "gegeven" was want het was al inclusief. Uiteindelijk heb ik dus €50 bespaard en geen €249 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Mikkie001 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:19:
[...]

Uiteraard is het niet transparant dat er in de winkel wordt gedaan alsof zij iets extra's doen, terwijl dit al vanuit de fabrikant wordt aangeboden. Maar de winkel heeft een winstoogmerk en het lijkt mij naïef om te denken dat na één vraag om korting direct het beste aanbod wordt gegeven...

Met onvoldoende kennis kan je een gunst vragen en ben je afhankelijk van de winkelier. Als je wil onderhandelen moet je voldoende kennis hebben om jouw lagere bod te beargumenteren en het aanbod van de winkelier op waarde te kunnen schatten.

Met voldoende onderzoek vooraf had jij geweten dat andere winkels het pakket er gratis bij leveren en dat had je kunnen gebruiken als argument dat je nog wel iets meer van de winkel verwachtte. In dit geval had jij deze kennis niet en heb jij het bod van de winkel geaccepteerd.

Dat jij achteraf informatie verzameld en opnieuw lijkt te willen onderhandelen is de verkeerde volgorde.
Daar heb je zeker een punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:46

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je had je nog veel meer geld bespaard als je helemaal geen camera had gekocht. Als je het daarvoor doet...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
Aviv1 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:20:
[...]

Dat die marges nihil zijn wist ik niet. Daarom probeer je als consument dus te onderhandelen. En nogmaals, die €50 kwam alleen maar nadat ik er achter kwam dat die €199 dus niet "gegeven" was want het was al inclusief. Uiteindelijk heb ik dus €50 bespaard en geen €249 ;)
Zoals ik schrijf, wellicht was het de beste man ontschoten dat de actie verlengd was. In deze situatie heb je dus daadwerkelijk 250 euro hebben bespaard, want het was immers niet meer inclusief, maar heeft hij je gematst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
CuBras schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:22:
[...]

Zoals ik schrijf, wellicht was het de beste man ontschoten dat de actie verlengd was. In deze situatie heb je dus daadwerkelijk 250 euro hebben bespaard, want het was immers niet meer inclusief, maar heeft hij je gematst.
Als hij net als ik ook niet wist dat de actie (nog) liep, waren wij allebei in de veronderstelling dat ik als consument gematst ben. Zo kan je het idd zien :)

Mensen, bedankt voor jullie input/opinie. Uiteindelijk denk ik dus dat er nihil winstmarge bestaat op electronica en is die €50 achteraf in dat geval een OK-deal.

Of de verkoper nu wel of niet deed alsof hij mij een favor deed, zullen we nooit weten.

Ik blijf van mening dat je bij grote aankopen altijd moet proberen om iets met de prijs/aanbod te doen. Dat is gewoon onderdeel van het spel en is ook hartstikke gezond voor de economie _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Aviv1 op 28-05-2019 15:32 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ik heb tijdens mijn studies een jaar of 8 in elektronicazaken gewerkt als verkoper. 99 van de 100 keer zijn dit geen fouten, maar doelbewuste acties. Het wordt pas een fout als je betrapt wordt. Televisies met slechte marges worden slecht afgesteld, idem voor subwoofers krijgen een papieren prop en/of vreemde instelling op de aangesloten versterker, verkoop van verlengde garanties op niet in aanmerking komende producten, opwaarderen van ongeprijsde accessoires, noem maar op. Veel verkopers gedreven op marge in de detailhandel zijn niet te vertrouwen, zo blijkt ook hier.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
FirePuma142 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Kijk dit is dus een eye-opener. En laat ik dit zeggen; ik ben zelf -zoals blijkt- zakelijk en commercieel ingesteld, dus ik vind het prima als de verkoper aan zijn kant ook een beetje slim probeert te zijn. Er wordt niet voor niets gezegd dat een deal pas goed is als het aan beide kanten een beetje pijn doet.

Het bewust verkeerd afstellen van een televisie vind ik een grensgeval. Het is misleidend. Het verzwijgen van een actie om die vervolgens als gift aan te bieden, is ook misleiding.

En daar ging het mij om in dit topic. Niet of ik uiteindelijk nou wel of niet een goede prijs betaald heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:06
Ik kan TS wel begrijpen.
TS vraagt om korting, maar krijgt "korting" die er sowieso al bij zou zitten, ongeacht of het gevraagd zou zijn of niet. Of denk je dat die camera zou zijn meegegeven zonder korting als TS er niet naar had gevraagd? Lijkt mij niet.

Nu vind ik de cadeaubon wel netjes van hen, maar begrijp wel dat TS zich er wel wat vreemd bij voelt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dit topic heeft weinig met aankoopadvies te maken, en is teveel gebaseerd op de boosheid van de TS om nuttig te zijn in Shopping Forum. Dus bij dezen een slotje.

@Aviv1: Zou je in het vervolg je post kunnen editen in plaats van meerdere posts achter elkaar te plaatsen?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.