2,- airtanks zijn te snel leeg / weinig effectief (hoewel je ze met een beetje DIY oftewel fietsventiel + pomp) relatief kan hergebruiken..
stofzuiger met zuig/blaas functie (denk bv aan de bouwmarkt klus stofzuigers) zijn redelijk effectief als je de mond reduceert (je stofzuiger word wel sneller warm omdat hij de druk niet kwijt kan)
ik had eerst een koffer model compressor (50 euro), als je met korte stoten blaast blaas je 75% weg.
maar effectief heb je 1 a 2 bar (7 a 8bar met korte stoten) maar wel pokke herrie
ik heb nu een 200L (of 50L) compressor nadeel is dat deze veel "vocht" produceert dus een vocht filter is niet overbodig "luxe" maar hij blaast 85% tot 95% van je stof weg..
ik zou een
- paar verfkwasten scoren bij de budget winkel,
- extra koelpasta tube(s)
- dasty, ammoniak of een andere ontvetter
- vochtige doekjes op basis van alcohol
- blaas / zuig apparaat naar keuze
De kwast gebruik je om stof "los" te vegen, deze kan je vervolgens uitblazen/zuigen ..
hierna neem je de tijd om je ventilatoren te "ontvetten" (lees plakkende stof te verwijderen)
vervang je ventilatoren als je ze niet naar wens schoonkrijgt ...
Een luchtblaas ding (zelfs die bus van 2,- ) heeft alleen nut als je er niet bij komt met je kwast en niet wilt schroeven .. maar korte stoten .. en wel bij voorkeur buiten de pc (cpu/gpu/psu ventilatoren zal je wellicht van pasta moeten voorzien en helemaal moeten demonteren..)
beste is speaker gaas of muggen gaas voor de grove gaten openingen van je kast te doen ..en deze kan je makkelijker vervangen /' reinigen maar helaas ook sneller "vol" dus het is een trade-off.
ik zelf geef de voorkeur aan een kast om de pc kast heen die de lucht "voorfiltert" zodat je tijdens het stofzuigen die gelijk mee kan nemen .. (en het valt de wederhelft sneller op dat de filter vervangen moet worden
[
Voor 6% gewijzigd door
vso op 20-06-2019 23:25
]