Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Beste lezers,

Mijn PC heeft veel last van stof, dit komt door de stoffige omgeving.

Nu lijkt het me handig om een kleine compressor aan te schaffen om alle PC's (2)/apparatuur schoon te houden.

Powerplus POWX1700
Zou dit model voldoen? https://www.bol.com/nl/p/powerplus-powx1700-compressor-8-bar/9200000087945515/

Ik heb totaal geen verstand van deze apparaten.

Alvast bedankt voor het advies! :)

Groet,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimator909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 14:23
ja hoor die lijkt me prima om een beetje stof weg te blazen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Ik denk eigenlijk dat dat totaal niet biedt wat jij zoekt.

Die kleine compressortjes hebben maar een laag debiet. Voor een band oppompen is dat geen issue, de druk bouwt rustig verder op (zolang het niet weglekt). Iets langer wachten en je bent er.

Jij heb een luchtstraal nodig. Dan kom je uit op een pomp met hoog debiet, of een opslagtank waar de compressor van tevoren wat druk in heeft opgebouwd. Maar tenzij ik er overheen gelezen heb, heeft deze volgens mij beide niet.

Afhankelijk van hoe vaak je de boel uitstoft is een busje perslucht waarschijnlijk ook prima:
https://www.bol.com/nl/p/...phRRKOA_0.21.ProductTitle

En als het een omgeving is waar echt veel stof wordt opgevangen (en je dus bezig blijft) kan het slim zijn om een andere behuizing te kopen met stoffilters. Die trek je er dan 1 keer in de zoveel tijd uit om de stofzuiger langs te halen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:19
Volgens mij heb je om effectief stof weg te blazen een opslagtank nodig. Deze heeft dat niet, en verplaatst dus puur lucht (34 l/min*). Een stofzuiger met blaasfunctie is dan effectiever.

*ter vergelijking, een casefan verplaatst gemiddeld 1500 l/min