Beste laptop grafisch design

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212312

Topicstarter
Welke laptop raden jullie aan voor mijn opleiding grafisch vormgever? (Liever geen MacBook Pro)

In mijn zoektocht komt ik uit op de Dell XPS 15 - Asus Zenbook pro 15 maar zou graag jullie (de kenners) mening eens willen horen. Belangrijk is dus dat de laptop Illustrator, Indesign en Photoshop vlotjes kunnen draaien.

https://www.asus.com/us/Laptops/ASUS-ZenBook-Pro-15-UX550GE/

Alvast bedankt voor de tips!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1212312 op 28-05-2019 13:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Het was handig geweest als je de standaard topic start in had gevuld, want nu missen we je budget en of je hem mee gaat nemen e.d. Zijn deze pakketten de enige pakketten die je gaat gebruiken of ga je er ook nog andere grafische dingen mee doen?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raznov schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:05:
Het was handig geweest als je de standaard topic start in had gevuld, want nu missen we je budget en of je hem mee gaat nemen e.d. Zijn deze pakketten de enige pakketten die je gaat gebruiken of ga je er ook nog andere grafische dingen mee doen?
Beste,

Budget is €1500-€2000. Ik ga hem uiteraard meenemen maar zou ook steeds mijn oplader meenemen. De batterijduur is dus niet per se doorslaggevend.Ik ga mijn opleiding pas starten in september dus ben niet 100% zeker van de programma's maar dit gaan wel de belangrijkste zijn. Op termijn zou ik eventueel ook autocad willen installeren dus de laptop moet zeker wel krachtig genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
- Het is de bedoeling om een zeer goede laptop te vinden voor grafische werken mee te verrichten.

Welke programma's?
- Photoshop
- Illustrator
- AutoCAD
- InDesign
- Office

Wat is je budget?
€1500-€2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ga de laptop veel op verplaatsing gebruiken maar dit beïnvloed mijn keuze niet zozeer aangezien je de laptop kan opladen toch ;) ?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al wat research gedaan en ik kom uit bij de Dell XPS 15 i7 en bij de Asus Zenbook Pro 15. Maar alle tips zijn welkom!

Ik weet dat de MacBook Pro dé laptop is voor grafische programma's maar ik sta zelf niet echt open voor Apple. Dus ben ik op zoek naar de Windows tegenhanger is van de MacBook Pro.

Graag zou ik jullie mening willen vragen over bovenstaande laptops en eventueel met alternatieven komen?

Alvast bedankt! Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Op zich had dit ook in het andere topic verder gekund denk ik? Voor die Dell kan je mogelijk ook nog studenten korting krijgen?

Zelf heb ik nu een jaartje of 10 terug een opleiding Communication and Multimedia Design gedaan en daarvoor een laptop van dergelijk budget gekocht. Achteraf merkte ik dat ik Photoshop, Illustrator, InDesign en Premiere ook prima kon draaien op een iets goedkopere machine. Je kan natuurlijk ook overwegen om naar een 14 inch te gaan? Iets mobieler. Dit zou bijv een optie kunnen zijn (en met het topic doorlezen kan je ook nog wat geld besparen op de NL prijs van dit model): [Ervaringen & Discussie] Huawei MateBook X Pro (2018).

Maar er zijn vast wel meer mensen met ervaring omtrent CAD en laptops.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Raznov schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:33:
Op zich had dit ook in het andere topic verder gekund denk ik? Voor die Dell kan je mogelijk ook nog studenten korting krijgen?

Zelf heb ik nu een jaartje of 10 terug een opleiding Communication and Multimedia Design gedaan en daarvoor een laptop van dergelijk budget gekocht. Achteraf merkte ik dat ik Photoshop, Illustrator, InDesign en Premiere ook prima kon draaien op een iets goedkopere machine. Je kan natuurlijk ook overwegen om naar een 14 inch te gaan? Iets mobieler. Dit zou bijv een optie kunnen zijn (en met het topic doorlezen kan je ook nog wat geld besparen op de NL prijs van dit model): [Ervaringen & Discussie] Huawei MateBook X Pro (2018).

Maar er zijn vast wel meer mensen met ervaring omtrent CAD en laptops.
Deze Huawei lijkt inderdaad ook een zeer goed toestel! Echter vertrouw ik dit niet zo ivm de stopping van samenwerkingen met Ameriakanse bedrijven zoals Google en vooral Windows.

Ik sta zeker wel open voor een kleiner model dan 15 inch maar zeker niet kleiner dan 14 inch :)

Heel jammer van Huawei want deze laptop is prijs kwaliteit ongetwijfeld één van de betere op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste,

Met het oog op een grafische opleiding ben ik op zoek naar een geschikte laptop. In mijn zoektocht ben ik dus op deze 3 modellen uitgekomen: Huawei MateBook X Pro - Dell XPS 15 - Asus ZenBook Pro.

Deze alle 3 met i7 processor, 16G RAM en een SSD van minimum 512G.

Over de MateBook weet ik niet of de 14 inch geschikt is voor fotobewerkingen, illustrator, indesign,.. puur op vlak van schermgrootte bedoel ik dan.

Zouden jullie me kunnen helpen een beslissing te maken? Liefst met degelijke argumenten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:24
Ik gok dat het deze modellen zijn?

https://tweakers.net/pric.../1180885;1274051;1207153/

Misschien handiger als je zelf een soortgelijke lijst kan maken.

Zo op het oog:
- De MateBook X Pro heeft weliswaar een i7, maar dat is een i7 U processor, en dus minder krachtig dan de i7 H processoren die in de XPS 15 en de ZenBook Pro zitten.
- Ook de grafische kaart bij de X Pro is stuk zwakker (MX 150) dan de 1050 (Ti) die in de XPS en ZenBook zitten
- RAM is DDR3 bij de X Pro t.o.v. DDR4 bij de XPS en ZenBook

Voorkeur zou uitgaan naar XPS 15, vanwege upgradeability en accuduur (als dat belangrijk is). Maar dan zou ik het via Dell.nl bestellen, aangezien daar vaak kortingsacties actief zijn.

Let wel dat de refresh van de XPS 15 is aangekondigd, en dat het zinvol is om een maandje te wachten zodat je of het nieuwste model hebt, of het 'oude' model voor goedkoper kan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:40

br00ky

Moderator Harde Waren
@Anoniem: 1212312, ik heb je topics gemerged want 3x binnen een week over hetzelfde lijkt me wat te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Met een Full HD resolutie op een 15" scherm doe je jezelf echt te kort. Geen lol aan te beleven.

Ik zou daarom voor een hogere resolutie gaan. Hier een paar goede opties (imho):

pricewatch: Lenovo Yoga 730-15IWL (81JS0052MH)
pricewatch: Asus ZenBook Flip 15 UX562FD-A1039T
pricewatch: Dell XPS 15 9570 VHXFW (versie met 4K scherm dus)
pricewatch: HP Spectre x360 15-bl110nd

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat zijn jullie meningen/ervaringen met deze MSI laptop? Is deze geschikt om Photoshop, Illustrator, eventueel later Revit en autocad vloeiend op te draaien?

https://www.vandenborre.b...1iLwMOEAYYASABEgLQ6vD_BwE
Pagina: 1