Excel blad verplaatsen zonder formules onjuist te maken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LQG
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2022
Mijn vraag
Ik heb een tabblad (1) met gegevens die als bron worden gebruikt voor een ander tabblad (2). Nu wil ik de gegevens van Tablad 1 verplaatsen naar een ander tabblad, zonder dat daarbij de formules op tabblad 2 onjuist worden en op 'verwijzing' komen te staan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel op de Mac

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd te kopiëren maar dan klopt de celverwijzing niet meer. Google levert me ook niks op.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Knippen en plakken in plaats van kopiëren en plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe wordt er nu naar het werkblad verwezen? Gaat dat op nummer of naam van het blad? Als je op naam werkt, zou het niet uit moeten maken of het werkblad 1, 2 of 5 is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LQG
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2022
Het is opgelost. Ik had een aantal kolommen op 'verbergen' staan, die van belang waren voor de formules.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Ik denk niet dat dat laatste het probleem kan oplossen dat je in je eerste bericht beschrijft.
Als je de gegevens van blad1 hebt verplaatst naar een ander blad en je naar de formules wil blijven verwijzen die eerst in blad1 stonden, dan zul je in alle bladen in de formules de naam van blad1 moeten wijzigen in de naam van het nieuwe blad. Dat kun je snel doen met 'Zoeken - Vervangen' (en dit in elk blad waarin formules staan die naar het nieuwe blad verwijzen).