gevlinderde betonvloer of gietvloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-09 20:05
Hoi allen,

Mijn vriendin en ik zijn ons momenteel aan het oriënteren voor passende vloer in ons nieuwbouwhuis wat het eerste kwartaal 2021 opgeleverd gaat worden. Wellicht zijn wij wat aan de vroege kant maar aangezien wij al keuzes moeten gaan maken omtrent keukens etc. lijkt ons het handig de vloer hier meteen ook op af te stemmen. Onze voorkeur gaat dan ook uit naar een gietvloer of iets wat hier op lijkt. Wij zijn bij vrienden gaan kijken en een gietvloer voelt super fijn onder voeten echter ben ik bang dat met een kat en in de toekomst kinderen er niet veel van deze vloer over zal gaan blijven.Ik las op het internet dat een gevlinderde betonvloer een alternatief zou kunnen zijn. Heeft iemand toevallig ervaring met een soort gietvloer die krasbestendig is voor huisdieren/kinderen of een betonvloer als alternatief? Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31
Als je hem af laat vlinderen zorg dan in ieder geval voor een goede coating en houd deze ook bij. Ik kom met mijn werk vaak genoeg tegen dat de vloeren nog zo poreus zijn dat alles er in trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:47
Ik had 2 katten en een gietvloer, wat is precies het probleem ? Ik begrijp het niet helemaal, ik zie niet in wat katten voor invloed hebben op de vloer .. behalve dat je de haren ziet als je een heel lichte vloer neemt natuurlijk. Ik vind gietvloeren helemaal top maar hou erg in het volgende:

- Kan krassen geven als er echt lomp wordt gedaan (zware tafels schuiven etc. zand onder stoel poten)
- Duur (Want zeer arbeids intensief, 3 lagen systeem meestal om alle oneffenheden uit de ondervloer weg te halen)
- Heel mooi (subjectief)
- Makkelijk schoon te maken (geen voegen)
- Super goede geleiding van vloerverwarming
- Kan slecht tegen sommige type viltjes (zwarte vlekken)
- Kan iets verkleuren door UV
- Is eenvoudig weer helemaal mooi te maken over x-aantal jaar door een nieuwe toplaag te rollen (!)

De buren hadden een betonvloer, die hadden niets anders dan drama ermee. Daar kwam de gehele beton laag van x-cm los op een gegeven moment, de vloer kraakte als je er over heen liep. Dat is tot rechtzaak aan toe gegaan geloof ik haha.Maar dit is typisch geval van n=1 dus neem dit met een korrel zout. Die betonvloer is trouwens nog duurder dan een gietvloer geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Lollercopter op 28-05-2019 12:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:20
Je hebt in je nieuwbouwwoning een anhydriet of zandcementdekvloer. Beiden zijn afwerklagen waar leidingen in zitten en niet bijzonder sterk. Het 'verkeer' tijdens het klussen laat die toplagen al slijten op plekken waar je veel komt. Vlinderen kan alleen bij een echte betonvloer, niet zo'n deklaag. De gietvloer blijft dan over als enige optie.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-09 20:05
Lollercopter schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:22:
Ik had 2 katten en een gietvloer, wat is precies het probleem ? Ik begrijp het niet helemaal, ik zie niet in wat katten voor invloed hebben op de vloer .. behalve dat je de haren ziet als je een heel lichte vloer neemt natuurlijk. Ik vind gietvloeren helemaal top maar hou erg in het volgende:

- Kan krassen geven als er echt lomp wordt gedaan (zware tafels schuiven etc. zand onder stoel poten)
- Duur (Want zeer arbeids intensief, 3 lagen systeem meestal om alle oneffenheden uit de ondervloer weg te halen)
- Heel mooi (subjectief)
- Makkelijk schoon te maken (geen voegen)
- Super goede geleiding van vloerverwarming
- Kan slecht tegen sommige type viltjes (zwarte vlekken)
- Kan iets verkleuren door UV
- Is eenvoudig weer helemaal mooi te maken over x-aantal jaar door een nieuwe toplaag te rollen (!)

De buren hadden een betonvloer, die hadden niets anders dan drama ermee. Daar kwam de gehele beton laag van x-cm los op een gegeven moment, de vloer kraakte als je er over heen liep. Dat is tot rechtzaak aan toe gegaan geloof ik haha.Maar dit is typisch geval van n=1 dus neem dit met een korrel zout. Die betonvloer is trouwens nog duurder dan een gietvloer geloof ik.
Bedankt voor je reactie! Wij wonen nu in een appartement waarbij de kat nog wel eens wil verschieten wanneer er plotseling een deur open of dicht gaat en dus vlucht en zijn nagels flink uitzet. Op het laminaat wat wij nu hebben is niets te zien maar kan mij voorstellen dat dit bij de gietvloer een ander verhaal is. Heb je misschien een link van jouw gietvloer dan kan ik eens gaan informeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kneepie schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Bedankt voor je reactie! Wij wonen nu in een appartement waarbij de kat nog wel eens wil verschieten wanneer er plotseling een deur open of dicht gaat en dus vlucht en zijn nagels flink uitzet. Op het laminaat wat wij nu hebben is niets te zien maar kan mij voorstellen dat dit bij de gietvloer een ander verhaal is. Heb je misschien een link van jouw gietvloer dan kan ik eens gaan informeren!
Tsja, er zijn veel verschillende kwaliteiten gietvloeren (en verwerkers ervan). Wij hadden een paar prutsers die meerdere zaken fout hebben gedaan, wat ze natuurlijk zelf niet vonden. Uiteindelijk is de leverancier van de vloer op komen draven om de situatie te beoordelen en die was zeer duidelijk en hard tegenover de verwerker (gelukkig). En dit was overigens een gerenommeerd bedrijf, niet wat doe het zelvers met een kwaliteitsproduct (woonbeton). De vloer is er dus nogmaals in gegaan, met alle nadelen van 3-5 mm extra vloer erbij. Deuren inkorten, plinten opnieuw verven etc. Nu 3 jaar later is het duidelijk een gebruikte vloer met krassen en pitten her en der. Als je een mes laat vallen dan zit er een pit in. En kattennagels zorgen ook voor (lichte) krassen.

Het hoort bij het soort vloer en er werd ook aangegeven dat in ongeveer 8 jaar de vloer opnieuw gelakt zou moeten worden. Dat gaan wij dan ook makkelijk halen. Ik zou zelf niet meer voor een gietvloer gaan, maar ik moet eerlijk zijn, het ziet er fantastisch uit. Mijn voorkeur zou nu uitgaan naar een PU gietvloer die we in een ander gedeelte hebben liggen. Stoot vast, vlek vast, geen krassen, mooi en prettig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
Kneepie schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:46:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat de kat grip genoeg heeft op de gietvloer om krassen te maken, maar zeker weten doe ik het niet elke kat is anders natuurlijk. Bij ons was dat niet gebeurd in 2 jaar tijd in ieder geval.
Ik heb geen link van mijn vloer helaas, ik heb het idee dat dat bedrijf inmiddels gestopt is ? Er zijn veel cowboys in deze branch op het moment, ga voor een vakman met goede referenties. Laat je goed informeren over de laag opbouw, val niet voor een goedkoop iemand die minder lagen doet waardoor je kans heb dat oneffenheden in de ondervloer toch zichtbaar worden. Ik zou een Polyurethaan vloer nemen en geen ander type (epoxy) voor in een woonhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmoleum hebben wij als alternatief genomen, goedkoper, robuuster en qua looks net zo mooi en veelzijdig. Gaan we weer leggen in ons te bouwen huis.

Neem het mee als tip, gietvloeren kunnen ook prachtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:37
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:20
Lollercopter schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:24:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat de kat grip genoeg heeft op de gietvloer om krassen te maken, maar zeker weten doe ik het niet elke kat is anders natuurlijk. Bij ons was dat niet gebeurd in 2 jaar tijd in ieder geval.
Ik heb geen link van mijn vloer helaas, ik heb het idee dat dat bedrijf inmiddels gestopt is ? Er zijn veel cowboys in deze branch op het moment, ga voor een vakman met goede referenties. Laat je goed informeren over de laag opbouw, val niet voor een goedkoop iemand die minder lagen doet waardoor je kans heb dat oneffenheden in de ondervloer toch zichtbaar worden. Ik zou een Polyurethaan vloer nemen en geen ander type (epoxy) voor in een woonhuis.
Vandaar de krassen, de kat gebruikt nagels voor grip.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 16:03
Marmoleum betonlook is erg netjes en minder kwetsbaar dan een gietvloer, ik vermoed dat hij ook nog wat goedkoper is omdat het gewoon minder arbeidsgangen zijn.
Gietvloeren kom ik op mijn werk nog wel eens tegen in grootkeukens omdat het naadloos is met opgesmeerde plinten maar ik vind het erg kwetsbaar. Schuiven met stoelen ook al zitten er viltjes onder geeft toch krassen. Ik zou die kat zijn nagels knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Vandaar de krassen, de kat gebruikt nagels voor grip.
Ongetwijfeld. Wij mensen laten ook krassen na met onze schoenen of andere (lichaams) delen :+ . Maar niet dusdanig zichtbaar of opvallend dat het als storend kan worden opgemerkt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lopen honden rond, geen problemen. Maar als je een krasvrije vloer wilt dan vallen er veel af. Hout, pvc, marmoleum, gietvloeren. Allemaal krijg je wel krassen.

Marmoleum met een marmerlook is erg vergevingsgezind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:37
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik zie niet in waarom je niet een betonvloer kan (laten) aanbrengen en die kan afwerken als zichtvloer. Let op dat vlinderen alleen niet voldoende is, als je wilt dat de vloer vloeistofdicht is dan zul je moeten gaan werken met een olie oid, die 'masseer' je er dan asl het ware in met het vlinderen waardoor de vloer helemaal dicht is.

Weegt wel wat natuurlijk, maar ik ben van mening dat je beton doet of iets heel anders, en niet iets wat 'er op lijkt' ;)

Hoe je met comfort zit weet ik niet, je brengt nogal een massa aan, die kan in je voordeel werken als je een modern verwarmingssysteem hebt waarbij je huis zo goed als het hele jaar op dezelfde temperatuur is bijvoorbeeld. Bij meer conventionele vloerverwarming kan die massa ook in je nadeel werken want voordat je die massa warmgestookt hebt ben je wel even verder..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik heb woonbeton/beton ciré gekozen in mijn nieuwbouwwoning. Zag er in de showroom geweldig mooi uit. Het lag er volgens de verkoper een paar jaar - en ook in de daar veelgebruikte keuken was eigenlijk geen enkele slijtage te zien van de vloer.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Misschien eens kijken voor een grindvloer? Zelf hebben we die laten leggen omdat één van onze viervoeters meer grip nodig had ivm epileptische aanvallen, bijkomend voordeel was dat alles in een wip schoon te maken is met een dweil.

Krassen, vlekken, stukjes uit: allemaal geen last van, ligt er nu al meer dan 10 jaar in!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik wil in mijn nieuw te bouwen woning een 'echte' betonvloer, gevlinderd en behandeld, misschien ook wel gepolijst. Heb veel gekeken naar allerlei soorten gietvloeren, betonlook, cire etc etc etc maar het is me allemaal veel te strak en te egaal en klinisch, of men probeert juist met wat vegen en slecht uitgevoerde verfeffecten beton na te bootsen. Ik heb dus liever het echte materiaal. Dus 'woonbeton', dus een gestortte dikke laag als vervanging van de dekvloer, en geen gegoten dunne laag OP de dekvloer.

Maar... ik lees dat de kans op scheurtjes etc onvermijdelijk is. De aannemer raad het zelfs af om die reden. Nu vind ik het op zich geen ramp als er wat onregelmatigheden in zo'n vloer zitten, maar het moeten natuurlijk geen scheuren worden waar de grand canyon jaloers op is. Ik heb hier en daar wat gezien op youtube, o.a. van Woodstock: YouTube: Woonbeton: nadelen en aandachtspunten en dit vind ik acceptabel, al moet ik zeggen dat de scheuren die te zien zijn bij de opengewerkte vloerverwarning, me wel iets te groot zijn...

Hoe ervaren jullie dit? Hoe 'erg' zijn de onoverkomelijke scheuren? Val het toch tegen, of is er goed mee te leven? Is eea misschien te verminderen door dikker te storten, of dillitatievoegen te gebruiken? Door een zeer traag opstookprotocol?

[ Voor 9% gewijzigd door jowi op 23-11-2021 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
Pixeltje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:32:
Ik zie niet in waarom je niet een betonvloer kan (laten) aanbrengen en die kan afwerken als zichtvloer. Let op dat vlinderen alleen niet voldoende is, als je wilt dat de vloer vloeistofdicht is dan zul je moeten gaan werken met een olie oid, die 'masseer' je er dan asl het ware in met het vlinderen waardoor de vloer helemaal dicht is.

Weegt wel wat natuurlijk, maar ik ben van mening dat je beton doet of iets heel anders, en niet iets wat 'er op lijkt' ;)

Hoe je met comfort zit weet ik niet, je brengt nogal een massa aan, die kan in je voordeel werken als je een modern verwarmingssysteem hebt waarbij je huis zo goed als het hele jaar op dezelfde temperatuur is bijvoorbeeld. Bij meer conventionele vloerverwarming kan die massa ook in je nadeel werken want voordat je die massa warmgestookt hebt ben je wel even verder..
Dit is exact wat ik heb laten doen in onze nieuwbouw woning.

Gietvloer vond ik geen optie (kleine kinderen, kat, hond) in ons kantoor zie ik redelijk wat beschadigingen. Moet wel zeggen dat die gietvloer 1 kleur is.

Ik heb dus een echte betonvloer laten storten welke vervolgens is gevlinderd en behandeld. Antraciet gekleurd.

Bij mij zijn er beneden een aantal dillitaties toegepast, veela onder de deuren.
De woonkamer en keuken (8x6) waar de keuken in het midden staat is 1 geheel. Grote kans dat hier ergens een scheurtje komt.We hebben daar expres gekozen voor geen dillitatie. Ik heb stalen H balken in het zicht en ook is de afwerking in de H balk wat ruw. Zelfde geld voor de afwerking bij de douchedrain.

De vloer ligt bij mij door de gehele woning incl badkamer en toilet.

Ik zit nog in het opstook protocol dus ik heb nog geen scheuren, wel wat gaatjes door oerhout welke nog worden dicht gemaakt.

Mijn redenen om voor beton te gaan:
  • Echt beton !
  • Een grote massa beton waar ook de vloerverwarming in zit (welke ook kan koelen)
  • Goedkoper dan betonstorten en vervolgens een afwerkvloer (pvc bijv)
  • Past in het industrial ontwerp van het huis
  • kan ook op buiten worden toegepast (zodat de binnenvloer doorloopt in het terras)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Bovenstaande post brengt me ah denken; ik wilde eigenlijk alleen 'echt' beton in woonkamer en gang, zie plaatje. Maar dat betekent dat de overige ruimtes dus een zandcementdekvloer krijgen (dus wc, garage en technische ruimte). Is dat wel handig? Is het niet beter om dan meteen de hele begane grond in beton uit te voeren?

Mbt dillitaties, is het slim om die in dat geval (indien nodig) precies onder de muren te laten lopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGLsttntipMRuRMq2SydMQ2j6lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lvEIzruXbt5RuBrjCfxk0q8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
mijn vloer werd gestort na de muren dus dat gaat niet lukken dan.

Als je het overal gaat doen zou ik het onder de deuren doen.

Kamer is wel een groot stuk, ik vond het niet mooi om daar een dillitatie te hebben. Enige optie was dan door de keuken/kamer kast heen, maar dat zat dan precies tegen over de stalen balken. Ik heb dus besloten om de gok te nemen.

Wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhx2rcKUTfA61uAMnzwRoO-LtdA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPAt3vTLBMzUKr3ixIXsxc0c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lb0QLhyJn9Umav0fbf3-GaV8wkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NacrdIbsleOINuA7I0bQx5SV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31hrpTsmkq3VLBst2Q2I6cHoS0c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87PWVcgNlZQobgIV1Ungf1QE.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7WSqdf0kWvGnJ7QTAZTMK0BS1A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JeYQm8llb82TraQC9KHIRzB.jpg?f=fotoalbum_tile

• jowi
Ik vind dat het ook wel wat karakter geeft, wat barsten hier en daar. Wat ik begrijp zijn het oppervlakkige scheuren in de (relatief hardere) toplaag. Wat dat betreft is het ook moeilijk kiezen, of je bepaalt dat er vantevoren al een grote, lange, rechte 'scheur' ergens zit, of je wacht af waar het materiaal zelf beslist om te gaan werken. Grote kans dat je ook scheuren krijgt als je wel voor dillitatie kiest. Misschien wat minder, maar toch. Als de vloer alleen gevlinderd is en niet gepolijst, zit er toch al een heel veel tekening in de vloer waardior het niet zo erg opvalt, itt een strakke egale gietvloer, of een glimmende, gepolijste betonvloer, daar zal een scheur of barst ook meer opvallen.

De houten vloer in mijn vorige appartement was ook niet snaarstrak, daar zaten ook barsten en noesten in, sommige planken sloten niet perfect aan, schotelden wat, kleurverschil, kraakten... prima. Vrienden van mij hadden een hele dure superstrakke houten vloer, dat leek op goedkoop plastic laminaat, zo perfect en eentonig. Dat is niet mijn ding.

Ik zal toch eens mijn aannemer vragen wat beter is; alleen de wk en gang in beton, en dan de rest als zandcementdekvloer, of dan beter maar alles in beton, met wat strategische dillitaties letterlijk onder de muren die de vertrekken scheiden.

[ Voor 30% gewijzigd door jowi op 25-11-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dezjay schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:37:
mijn vloer werd gestort na de muren dus dat gaat niet lukken dan.

Als je het overal gaat doen zou ik het onder de deuren doen.

Kamer is wel een groot stuk, ik vond het niet mooi om daar een dillitatie te hebben. Enige optie was dan door de keuken/kamer kast heen, maar dat zat dan precies tegen over de stalen balken. Ik heb dus besloten om de gok te nemen.

Wat plaatjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je toevallig ook wat foto's van hoe de vloer er nu uitziet? En kun je aangeven wat de kosten zijn geweest per m2? Vind dit wel een intressante optie :).

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Hier in de schuur een gevlinderde betonvloer,
8x6 meter 15 cm dik was 1900 euro 3 jaar terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXW_RMm4APZzCdRV27GpTj1HEso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdwnPKn3dHJPhBfDvuRl5xCS.jpg?f=fotoalbum_large

Maar voor een woning moet er wel een coating op want natte vuiligheid trekt er wel in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ_GZF-9-H8eU_irk3SXON_vhoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWdZOchL1l4ta7BBQXieNttZ.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Niet alleen coating, maar ook wapening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
Niet alleen coating, maar ook wapeningsnet en vloerverwarming, en voorkomen van koudebruggen. Met storten en vlinderen alleen ben je er niet. 15cm is wel flink dik zeg! Denk dat het in een woonkamer maar de helft zal zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
jowi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:19:
Niet alleen coating, maar ook wapening
Uiteraard en isolatie en eventueel vloerverwarming.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40PKGn1H-1yZpXQbwAvvYyfyMtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbdFLYf9h57yMML1UXCO3pVp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3thDOz3TTVZ-tvT29z6SB_j38U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7chx0GbAg1KtJLakSFcXpaq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaSU2uP0l4h5u4b4l5Q6URU1GGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Rqk86dosISp2bGg6Qf1uQ6P.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
jowi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:23:
Niet alleen coating, maar ook wapeningsnet en vloerverwarming, en voorkomen van koudebruggen. Met storten en vlinderen alleen ben je er niet. 15cm is wel flink dik zeg! Denk dat het in een woonkamer maar de helft zal zijn ofzo.
Ninja edit ? :)

Er staat ook wel eens een tractor of auto in de schuur, daarom 15cm, hier en daar zelfs bijna 20cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Dat gat in het midden, komt daar iets van een brug of autolift in?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
jowi schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:47:
Dat gat in het midden, komt daar iets van een brug of autolift in?
Daar zit een heftafel in ik dacht iets van 1500 kilo max.
Dat is ideaal, als je aan het klussen bent doe je hem op sta of zit hoogte.
En als je klaar bent laat je hem zakken en is het gewoon een vlakke vloer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVBCP8-_tvapQ3shiI3taJZV2Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYbrWpsOra9Ayutj4VhCzXWa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FL4cZ9-UQRHUQTy-nhOKzyoLgWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLFmYGcWhOUf2fDG9QyPXWoD.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geen foto waar hij vlakke in de vloer zit, ben altijd wel ergens mee bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
--Erik-- schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:28:
Heb je toevallig ook wat foto's van hoe de vloer er nu uitziet? En kun je aangeven wat de kosten zijn geweest per m2? Vind dit wel een intressante optie :).
Ik ben nog aan het afwerken maar zal.morgen wat foto's posten en ook wat detail foto's maken.

Prijs zat op een 100,- per m2
Dit is op basis van een kleur (antraciet) en 7 cm dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Dezjay schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:57:
[...]

Ik ben nog aan het afwerken maar zal.morgen wat foto's posten en ook wat detail foto's maken.

Prijs zat op een 100,- per m2
Dit is op basis van een kleur (antraciet) en 7 cm dik
Is die prijs met of zonder aanleg van vloerverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
Zonder, vloerverwarming heb ik laten leggen, vervolgens zelf de isolatieband rondom geplakt, folie over de vloerverwarming en extra netten geplaatst.

Isolatieband en netten heb ik zelf gedaan zodat ze snel konden storten. Ik wou niet wachten 😂
Die prijs is dus puur voor de betonvloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Folie over de vloerverwarming en daarna gestort? Dat lijkt me niet goed? Je wil toch juist dat de buizen IN je vloermateriaal terecht komen, dat het om de buizen heen vloeit, zodat de warmte goed en direct aan de vloer wordt afgegeven. Nu zit daar dus ruimte (lucht) tussen, en lucht is een hele goede isolator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
Zit speciale folie tussen, zodat het de betonvloer zwevend is. Lucht word er wel uitgedrukt door het gewicht van het beton.

Vloerverwarming is dus gedaan door een ander bedrijf, heb speciaal iemand gezocht die puur zulke vloeren stort.

[ Voor 37% gewijzigd door Dezjay op 27-11-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Is 'woon' beton qua samenstelling nog bijzonder of anders? Fijner van structuur, of andere toevoegingen? Ik bedoel, heb je voor het storten van een betonvloer voor in je woning simpelweg een aannemer en en paar kuub beton nodig van de lokale betonboer en een vlindernachine, of wil je zoiets toch laten doen door specialistiche interieur- en vloerbedrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
jowi schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:40:
Is 'woon' beton qua samenstelling nog bijzonder of anders? Fijner van structuur, of andere toevoegingen? Ik bedoel, heb je voor het storten van een betonvloer voor in je woning simpelweg een aannemer en en paar kuub beton nodig van de lokale betonboer en een vlindernachine, of wil je zoiets toch laten doen door specialistiche interieur- en vloerbedrijven?
somigge hebben een "eigen" recept bij de betonboer.

maar het kan met een standaard vloeren mengsel, de meeste hebben wel hun eigen afwerk middeltjes ( niet zelde flevopol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
Net even wat zitten googelen, zag bij een aantal betonvloerenvlinderaars (LOL) dat ze bij het vlinderen nog wat met pigmenten of ander strooigoed kunnen doen om de kleur wat te veranderen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dezjay
Bij mij werd de kleur in de beton wagen gegooid.

Impregneer spul werd wel met het vlinderen erin gestrooid en gevlinderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
fonsoy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:05:
Ik heb woonbeton/beton ciré gekozen in mijn nieuwbouwwoning. Zag er in de showroom geweldig mooi uit. Het lag er volgens de verkoper een paar jaar - en ook in de daar veelgebruikte keuken was eigenlijk geen enkele slijtage te zien van de vloer.
En hoe ziet het er bij jou uit? Wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanm
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-09 11:06
Heeft iemand het ook een aantal jaar in de badkamer? Ik heb inmiddels een paar offertes, maar twijfel of ik het in de badkamer moet doen i.v.m. scheuren. Eentje zegt krimparm beton toe te passen, en geven dus een aantal jaar garantie daar op. Uiteraard is dat ook de duurste...
Pagina: 1