Dus beiden nog geen rijbewijs.
Hij zou dan leren rijden met deze auto en ik doe dit momenteel met mijn ouders hun auto. Aangezien de hogeschool redelijk ver is en ik met de bus veel tijd verlies zou ik van plan zijn om toch meerdere dagen in de week met deze tweedehands auto naar school te gaan.
Ik ga ervanuit dat hij gaat rijden met de auto onder begeleiding met iemand. Dus dan is de begeleider mede-verantwoordelijk voor een ongeval. In geval van een auto die niet op die begeleider geregistreerd is kan het nog eens boeiend worden. De begeleider moet dan ook nog eens eerst een cursus volgen en de laatste 5 jaar (als ik me niet vergis) geen zware overtreding hebben begaan.
Mijn vriend zou deze auto soms gebruiken om eens ergens naartoe te gaan maar hij heeft deze niet nodig om naar zijn werk te gaan. Ik zou dus meer met deze auto rijden. Is het mogelijk om een auto op 2 namen te zetten en hoe werkt dit dan juist? Hoe zit het met de verzekering en de andere kosten die verbonden zijn aan deze auto?
Alvast bedankt!
Je weet dat de jaren 80 en 90 al bijna een halve eeuw terug zijn? Dat zijn praktijken uit die tijd.
Vandaag anno 2019 mag je de auto niet meer legaal op naam van de ouders verzekeren. Een verzekeringsagent die je dat aansmeert is niet op de hoogte van de laatste wetgeving. In geval van een ongeluk kan dat nog heel boeiend worden.
En dan nog de BIV, de jaarlijkse wegenbelastingen, verzekering en onderhoudskosten.
Heb je al eens je huiswerk hierover gedaan?
Met het budget van 5000 euro ben je al ongeveer 1200 euro kwijt aan de verzekering (simpele BA), BIV en wegenbelasting zonder een km te hebben gereden.
eelcootjuh schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:29:
Maar bij de verzekering kun je overleggen op wie zijn naam de verzekering staat. Het doet er weinig toe op wiens naam de wagen staat, dat is vooral administratief. Zolang de verzekeringsnemer maar correct is. In Nederland is het de jongste bestuurder die belangrijk is, in België kan je verzekeringsmakelaar dat vast wel vertellen
Succes
De inschrijving van de wagen maakt inderdaad weinig uit. Net zoals sommigen de auto op hun 6 jarige zoon inschrijven en dan allerlei onzin uitsteken, dan kunnen ze de wagen niet in beslagnemen. Voor de verzekering is het belangrijk dat de juiste personen verzekerd zijn.
-> stel je verzekert die op naam van de ouders en die rijden er 0km per jaar mee. Je maakt een groot ongeluk zoals bijvoorbeeld het omverrijden van de electriteitsverdeelkast. Dan gaan ze zoeken wie er de bestuurder is via buurtonderzoek.
Een eerlijke verzekeringsagent vertelt je dit gewoon open en bloot. Alle andere die het niet zo nauw nemen, daar reken ik niet op als het ooit zover komt in geval van een ongeval met grote gevolgen.
Maar er zijn al heel grote aanwijzingen dat we hier popcorn en bier nodig hebben

Een ongelukje zit in een klein hoekje.
We wonen niet samen en hebben beiden nog geen rijbewijs.
[
Voor 32% gewijzigd door
Chevy454 op 28-05-2019 17:28
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.