1 auto op 2 namen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1193664

Topicstarter
Ik zou samen met mijn vriend een tweedehands auto kopen aangezien het nogal duur is als we beiden een aparte auto zouden kopen. We wonen niet samen en hebben beiden nog geen rijbewijs. Hij zou dan leren rijden met deze auto en ik doe dit momenteel met mijn ouders hun auto. Aangezien de hogeschool redelijk ver is en ik met de bus veel tijd verlies zou ik van plan zijn om toch meerdere dagen in de week met deze tweedehands auto naar school te gaan. Mijn vriend zou deze auto soms gebruiken om eens ergens naartoe te gaan maar hij heeft deze niet nodig om naar zijn werk te gaan. Ik zou dus meer met deze auto rijden. Is het mogelijk om een auto op 2 namen te zetten en hoe werkt dit dan juist? Hoe zit het met de verzekering en de andere kosten die verbonden zijn aan deze auto?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-07 15:30
een auto kan zover ik weet maar aan 1 iemand gekoppeld worden. ook zou dit niet mogelijk zijn met sparen van schade vrije jaren bij de verzekering.

ik zou aanraden om deze op de naam te zetten van de persoon met de meeste schade vrije jaren, is het een stukje goedkoper.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:28
Een auto kan maar op 1 naam staan en ook maar verzekerd worden door 1 persoon. Wegenbelasting wordt ook maar door 1 persoon betaald. Brandstof en onderhoud kun je natuurlijk wel delen.

Let wel op dat bij een ongeluk het af gaat van de schadevrije jaren van diegene waarop de verzekering staat. En je officieel door moet geven dat de ander een regelmatige bestuurder is van de auto.

[ Voor 35% gewijzigd door .Maarten op 28-05-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat zei de verzekeringsmaatschappij? Al eens gekeken op geld.nl? Wat heb je verder ondernomen om achter deze informatie te komen?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:51

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Houd er ook rekening mee dat de vaste lasten van een auto nog best tegen kunnen vallen (ik heb geen bijzondere auto qua gewicht, leeftijd of problemen, maar ik betaal toch al gauw ¢2000/jaar aan vaste lasten + onderhoud). Ik zie dat je op een hogeschool zit, als je nog recht hebt op een studenten-OV zou ik daar maximaal gebruik van maken en het geld opsparen voot een koophuis oid. Als je eenmaal een auto hebt wil je eigenlijk niet meer zonder ;)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:48:
Wat zei de verzekeringsmaatschappij? Al eens gekeken op geld.nl? Wat heb je verder ondernomen om achter deze informatie te komen?
Ik wou eerst wat meer te weten komen voor ik met de verzekering zou gaan praten. Aangezien ik er zelf niet veel van weet en we het zelf moeten regelen wou ik dus eerst was advies.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 13:45

Acid_Burn

uhuh

Leren rijden met die auto... klinkt als iets Belgisch.. klopt dat?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:03

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat je kunt doen is dat de ene persoon de eigenaar van de auto wordt en de ander bij de verzekering wordt aangemeld als regelmatige bestuurder (in aanvulling op de eigenaar als regelmatige bestuurder).

De eigenaar is verantwoordelijk voor
• aankoop van de auto
• onderhoud van de auto, inclusief APK
• brandstofkosten
• betalen van motorrijtuigenbelasting
• betalen van verzekeringspremie
• het dragen van de enorm gestegen kosten van de verzekeringspremie na iedere geclaimde schade

De tweede bestuurder is verantwoordelijk voor
• ... niets!

Je zult dus heel goede afspraken moeten maken op welke manier de tweede bestuurder bijdraagt in de kosten. Vooral als er een of twee keer een schade is geweest waarbij een andere auto betrokken is, kan dat behoorlijk pijn doen. Daar zul je het vooraf goed over moeten hebben, met name de situatie als alles tegenzit. Wellicht is je vriend over een jaar je vriend niet meer, omdat hij telkens aanrijdingen veroorzaakt. Van hem kun je afscheid nemen, maar de torenhoge verzekeringspremie blijft je nog jarenlang achtervolgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomatoman op 28-05-2019 11:05 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Allereerst: komt de TS toevallig uit België ivm het in de eigen auto mogen lessen? Nogal belangrijk om te weten welk land van toepassing is.

En je kann, mochten je ouders dat willen, overwegen om de auto op hun naam te zetten. Zo ben ik begonnen. Je bouwt geen schadevrije jaren op (wellicht dat sommige verzekeraars achteraf nog mee willen werken), maar je kan goedkoop verzekeren. Ik was jaarlijks maar 240 kwijt voor een afgetrapte Fiesta, met de APK bij een bevriende monteur kwam het op ca 500 per jaar aan vaste lasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

BdK9001 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:52:
Houd er ook rekening mee dat de vaste lasten van een auto nog best tegen kunnen vallen (ik heb geen bijzondere auto qua gewicht, leeftijd of problemen, maar ik betaal toch al gauw ¢2000/jaar aan vaste lasten + onderhoud). Ik zie dat je op een hogeschool zit, als je nog recht hebt op een studenten-OV zou ik daar maximaal gebruik van maken en het geld opsparen voot een koophuis oid. Als je eenmaal een auto hebt wil je eigenlijk niet meer zonder ;)
Dit: dus geen auto kopen, tot je er van vadertje staat ook echt in mag rijden. Mijn auto kost per maand ongeveer € 53 en dat is wegenbelasting en verzekering: als ik er geen meter mee rij, zijn dat de vaste kosten.

Dan heb ik de afschrijving niet eens genoemd.... je kunt wel een auto schorsen, maar dan mag hij niet op straat geparkeerd staan. Het betreft hier dan een Suzuki Celerio, een van de goedkoopste auto's die je op moment nieuw kunt kopen.

Maar veel auto's zijn een stuk zwaarder, dus dan betaal je meer wegenbelasting. Ik ben nog steeds beginnende bestuurder, dus betaal daarom iets meer voor de verzekering. Echter theoretisch zou dat iedere jaar minder moeten worden, mits ik geen schade claim. Alleen omdat andere wel schade claimen, ben ik daar indirect de dupe van.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 28-05-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BdK9001 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:52:
Ik zal als beginnende bestuurder dan nog wel een stuk meer betalen. Samen hebben we een budget van een kleine 20.000 euro en hij werkt dus ik hoop dat dit geen probleem zal zijn aangezien we een auto zouden kopen van max. 5000 euro. Met de bus ben ik momenteel 2 uur onderweg naar school en naar huis kan dit soms nog meer dan 2 uur zijn. Met de auto zou dit maar een half uur zijn dus het verschil is wel groot waardoor ik toch zou kiezen om meestal met de auto te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik woon inderdaad in België voor alle duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:07
In Nederland is een auto op 2 namen zetten niet mogelijk, maar je kunt wel bij de verzekering een regelmatige bestuurder aangeven (aka je partner).
Ik denk dat er in belgie ook wel iets dergelijks is. De eigenaar is natuurlijk verantwoordelijk voor een groot deel van de vaste lasten, maar hoe jullie onderling de kosten verdelen is natuurlijk aan jezelf.

Mijn vraag is dan ook. Wat denk je be berijken door een auto op 2 namen te laten registreren?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
s0ulmaster schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:10:
In Nederland is een auto op 2 namen zetten niet mogelijk, maar je kunt wel bij de verzekering een regelmatige bestuurder aangeven (aka je partner).
Ik denk dat er in belgie ook wel iets dergelijks is. De eigenaar is natuurlijk verantwoordelijk voor een groot deel van de vaste lasten, maar hoe jullie onderling de kosten verdelen is natuurlijk aan jezelf.

Mijn vraag is dan ook. Wat denk je be berijken door een auto op 2 namen te laten registreren?
Dat zouden we inderdaad wel kunnen doen. Want als de auto alleen op mijn naam staat en hij veroorzaakt een ongeluk kan dit wel voor problemen zorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 22:40

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Anoniem: 1193664 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:15:
[...]

Dat zouden we inderdaad wel kunnen doen. Want als de auto alleen op mijn naam staat en hij veroorzaakt een ongeluk kan dit wel voor problemen zorgen...
Dat klinkt inderdaad plausibel en verzekeringsgerelateerd. Heb je een willekeurige verzekeraar deze casus al eens voorgelegd? :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Goudvis schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Dat klinkt inderdaad plausibel en verzekeringsgerelateerd. Heb je een willekeurige verzekeraar deze casus al eens voorgelegd? :)
Nu ik er wat meer over weet zal ik dit zeker doen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:07
tip: probeer in het vervolg meerdere quotes in 1 post te plakken. Dubbelposten op dit forum is niet toegestaan

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan de auto tezamen aanschaffen en dit op papier vastleggen tezamen met alle afspraken mbt onderhoud. De tenaamstelling kan je alleen niet delen, dat is een nadeel.

Verzekeren doe je dan op naam van eigenaar die bij het RDW bekend is, andere persoon als regelmatige bestuurder. Vervolgens leg je vast wie op welk moment de auto mee heeft en spreek je af dat de bestuurder verantwoordelijk is voor schades en boetes. Eventueel nog extra afspraken over de omgang met de schadevrije jaren.

Zolang alles op papier vastgelegd is zal er geen probleem zijn. Echter mocht het tot ruzie leiden kan een gang naar de rechter de enige optie zijn om geld te halen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07 18:33
Anoniem: 1193664 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:44:
[...]. Is het mogelijk om een auto op 2 namen te zetten [...]
"op naam zetten", daarmee wordt meestal de kentekenregistratie bedoeld.

Een auto staat in dat opzicht altijd op 1 naam. Dat kan de naam van een natuurlijk persoon (een mens) of een rechtspersoon (een BV of stichting) zijn. Maar geen 2 namen.

De tenaamgestelde van het kenteken is verantwoordelijk voor een aantal zaken:
1. zorgen dat de auto tenminste WA-verzekerd is
2. zorgen dat er altijd een geldige APK op de auto zit
3. hij wordt aangesproken bij boetes die op kenteken worden geind (flitsboetes etc)
en hoe werkt dit dan juist? Hoe zit het met de verzekering en de andere kosten die verbonden zijn aan deze auto?
Gaat het om de verzekering? Je kunt wel een tweede persoon als regelmatige bestuurder opgeven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor 20K gezamenlijk budget, kan je ook allebei een "minder coole" auto van 3K kopen. Scheelt, waarschijnlijk, bakken met geld in verzekering, onderhoud, afschrijving etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-07 21:27
Auto zal op de naam van 1 persoon moeten komen te staan, dit doe je bij de DIV.
Voordat je naar de DIV gaat moet je eerst je verzekering geregeld hebben. Deze zijn alleen ontzettend duur in België, vergeleken met Nederland (goedkoopste was 3 jaar geleden 3x zo duur dan mijn NL verzekering voor dezelfde wagen).

Maar bij de verzekering kun je overleggen op wie zijn naam de verzekering staat. Het doet er weinig toe op wiens naam de wagen staat, dat is vooral administratief. Zolang de verzekeringsnemer maar correct is. In Nederland is het de jongste bestuurder die belangrijk is, in België kan je verzekeringsmakelaar dat vast wel vertellen :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23
Zet het gewoon op de naam van 1 persoon en deel de kosten. Bij de verzekeraar kun je opgeven dat er ook andere personen in de auto rijden. Mocht jij een verzekering hebben afgesloten en hij maakt een ongeluk, dan gaat dat volgens mijn informatie wel ten koste van jouw schadevrije jaren. Dat is wel iets om rekening mee te houden en goed uit te zoeken.

[ Voor 83% gewijzigd door NotSoSteady op 28-05-2019 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 1193664 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:44:
Ik zou samen met mijn vriend een tweedehands auto kopen aangezien het nogal duur is als we beiden een aparte auto zouden kopen. We wonen niet samen en hebben beiden nog geen rijbewijs.
Dus beiden nog geen rijbewijs.
Hij zou dan leren rijden met deze auto en ik doe dit momenteel met mijn ouders hun auto. Aangezien de hogeschool redelijk ver is en ik met de bus veel tijd verlies zou ik van plan zijn om toch meerdere dagen in de week met deze tweedehands auto naar school te gaan.
Ik ga ervanuit dat hij gaat rijden met de auto onder begeleiding met iemand. Dus dan is de begeleider mede-verantwoordelijk voor een ongeval. In geval van een auto die niet op die begeleider geregistreerd is kan het nog eens boeiend worden. De begeleider moet dan ook nog eens eerst een cursus volgen en de laatste 5 jaar (als ik me niet vergis) geen zware overtreding hebben begaan.
Mijn vriend zou deze auto soms gebruiken om eens ergens naartoe te gaan maar hij heeft deze niet nodig om naar zijn werk te gaan. Ik zou dus meer met deze auto rijden. Is het mogelijk om een auto op 2 namen te zetten en hoe werkt dit dan juist? Hoe zit het met de verzekering en de andere kosten die verbonden zijn aan deze auto?

Alvast bedankt!
Je weet dat de jaren 80 en 90 al bijna een halve eeuw terug zijn? Dat zijn praktijken uit die tijd.

Vandaag anno 2019 mag je de auto niet meer legaal op naam van de ouders verzekeren. Een verzekeringsagent die je dat aansmeert is niet op de hoogte van de laatste wetgeving. In geval van een ongeluk kan dat nog heel boeiend worden.

En dan nog de BIV, de jaarlijkse wegenbelastingen, verzekering en onderhoudskosten.
Heb je al eens je huiswerk hierover gedaan?

Met het budget van 5000 euro ben je al ongeveer 1200 euro kwijt aan de verzekering (simpele BA), BIV en wegenbelasting zonder een km te hebben gereden.
eelcootjuh schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:29:
Maar bij de verzekering kun je overleggen op wie zijn naam de verzekering staat. Het doet er weinig toe op wiens naam de wagen staat, dat is vooral administratief. Zolang de verzekeringsnemer maar correct is. In Nederland is het de jongste bestuurder die belangrijk is, in België kan je verzekeringsmakelaar dat vast wel vertellen :)

Succes
De inschrijving van de wagen maakt inderdaad weinig uit. Net zoals sommigen de auto op hun 6 jarige zoon inschrijven en dan allerlei onzin uitsteken, dan kunnen ze de wagen niet in beslagnemen. Voor de verzekering is het belangrijk dat de juiste personen verzekerd zijn.

-> stel je verzekert die op naam van de ouders en die rijden er 0km per jaar mee. Je maakt een groot ongeluk zoals bijvoorbeeld het omverrijden van de electriteitsverdeelkast. Dan gaan ze zoeken wie er de bestuurder is via buurtonderzoek.

Een eerlijke verzekeringsagent vertelt je dit gewoon open en bloot. Alle andere die het niet zo nauw nemen, daar reken ik niet op als het ooit zover komt in geval van een ongeval met grote gevolgen.

Maar er zijn al heel grote aanwijzingen dat we hier popcorn en bier nodig hebben :Y)
Een ongelukje zit in een klein hoekje.
We wonen niet samen en hebben beiden nog geen rijbewijs.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 28-05-2019 17:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alleen als je het ECHT wilt:

Als je er verstand van hebt (civiel en fiscaal - dus bijvoorbeeld als je rechten studeert ) dan kun je een vennootschap onder firma (VOF) oprichten en de auto op naam van de VOF zetten.

Er komen wel extra kosten bij kijken en ik betwijfel of de nadelen opwegen tegen het voordeel dat je de auto dan gezamenlijk in eigendom hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:02

Blokker_1999

Full steam ahead

De verzekering zal inderdaad niet goedkoop worden. 2 bestuurders onder de 26 op 1 wagen wordt zeer zwaar aangerekend in dit land. Verzekeringen verwachten inderdaad ook dat jij als primaire bestuurder de wagen op jouw naam verzekerd en je vriend er als tweede regelmatige bestuurder bij wordt opgezet. Doe je dat tweede niet en hij veroorzaakt een ongeval zal het eigen deel dat je moet betalen bij een ongeval verhoogd worden en riskeer je dat de verzekering je niet meer als cliënt wenst.

Wil je een idee krijgen van de kost van de verzekering, simuleer deze dan even op de website van Ethias. Daar zal men je ook de vraag stellen of er een tweede, jonge bestuurder is.

Wanneer je tot aankoop overgaat beveel ik je wel aan met een verzekeringsexpert te gaan spreken. Bij de betere verzekeringen kan je vriend namelijk ook later zijn schadevrije jaren meenemen als hij gedurende enkele jaren zonder schade op jouw verzekering heeft gestaan.

Andere kosten: aankoop van de wagen (kosten van keuring zijn voor verkoper), inschrijving (25 euro), belasting op inverkeersstelling, jaarlijkse wegenbelasting, onderhoudskosten, brandstofkosten, ...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07 18:33
In Nederland is rijles op een particuliere autoverzekering keihard uitgesloten. Hoe zou dat in België zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:02

Blokker_1999

Full steam ahead

Kan perfect.

In België kan je op 2 manieren leren rijden:
- via de rijschool. 20u praktijk met begeleiding waarna je minstens 3 maanden alleen, zonder begeleider of passagier moet blijven oefenen voor je het examen mag afleggen. Kan vanaf 18 jaar
- met vrije begeleiding, meestal de ouders. Mag vanaf 17 jaar (18 verplicht voor je het examen mag afleggen). Hier mogen de begeleiders je aanleren van te rijden gedurende minstens 9 maanden. Er moet altijd een begeleider meerijden als je wil rijden.

Van zodra je als jongere met de wagen van de ouders rijdt moet dit uiteraard gemeld worden aan de verzekering zodat zij zich hier van bewust zijn. Vaak komt er dan een kleine stijging op de premie, maar wel beperkt omdat deze meestal als occasienel bestuurder is opgegeven en, in het geval van vrije begeleiding, steeds begeleidt wordt door iemand die al 8 jaar een rijbewijs heeft.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Blokker_1999 kleine toevoeging...tegenwoordig zijn de begeleiders ook verplicht van een een korte cursus te volgen alvorens ze iemand anders mogen begeleiden. Is theorie cursus van ongeveer 3u en kost 20 euro. (Grootste bullshit ooit trouwens, vooral gericht op die 60 en 70 plussers die hun zoon/dochter met wagen leren rijden).

Btw die mensen die 20u rijschool gevolgd hebben en dan 3maand alleen op de baan mogen zijn vaker een groter gevaar dan degenen die ouder begeleiding volgen.

Degene met ouder begeleiding worden mss niet altijd op,de juiste manier opgeleid maar der zit dan toch zeker 9 maand boze papa naast die overmoedige jonge chauffeurs in toom houden itt de gastjes die amper 20u rijschool gedaan hebben en zich direcht schumacher wanen. Laatst zo eentje tegen de aanhanger gehad, gaan ze eerst lopen om na 10 minuutjes terug te komen om te vragen of er niks geregeld kan worden...

Ja sorry p, politie al gebeld, zeg maar dag tegen je rijbewijsje. Krijg je daarna nog eens boze papa over de vloer :D

[ Voor 51% gewijzigd door SadisticPanda op 29-05-2019 07:15 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 1193664 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:05:
[...]

Ik zal als beginnende bestuurder dan nog wel een stuk meer betalen. Samen hebben we een budget van een kleine 20.000 euro en hij werkt dus ik hoop dat dit geen probleem zal zijn aangezien we een auto zouden kopen van max. 5000 euro.
Ik denk dat je dan even andere prioriteiten moet stellen. Samen een auto kopen omdat het zo duur is, en dan praten over een budget van 20.000 slaat natuurlijk nergens op. Genoeg auto's voor minder geld die ook gewoon voldoen als betrouwbaar vervoermiddel. Als hij werkt en een inkomen heeft kan hij ook zelf een auto kopen, al is dat maar eentje van 2.500 euro.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1