[apache] htaccess & subdirectory's

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:05
Hoi, ik heb een directory beveiligd met een .htaccess bestand, alleen neemt apache dan de subdirectory's standaard ook op in de beveiliging, en nu wil ik voor één directory een uitzondering maken.

Maar dit wil ik dus NIET via de httpd config doen, maar ook gewoon in een htaccess bestand. Een leeg bestand plaatsen helpt niet, en bij diverse andere dingen krijg ik foutmeldingen.

Wie weet hoe? Want het kan vast wel :)

Verwijderd

Een normaal .htaccess bestand doet het wel? Als dat het wel gewoon doet moet je gewoon de opties aangeven van Allow from All heb ik zo een vermoeden *D dan wel in het .htaccess bestand.

Doet geen enkele .htaccess het. Dan zou ik even de httpd.conf doorlopen om te zien of je het wel mag gebruiken dus AllowOverRide None op All zetten etc etc...

:7 (en erg makkelijk is de site http://www.apache.org)

• Dennis
Ik heb wel gekeken op apache.org maar kom er toch echt niet uit hoor. Hoe stel ik nou in dat hij dus iedereen toegang geeft tot een directory, maar dat er wel een .htaccess bestand staat die dus de andere overwrite (dat laatste snap ik wel).

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Apache override van het hoogste niveau naar het laagste niveau, dus richting root, als je dus een 'container' (een dir in dit geval) van een .htaccess file voorziet dat precies de instellingen van de daarbovenliggende dir overschrijft moet het lukken. je kan dan alleen de dir direkt aanspreken, maar niet (of met de ingestelde authentificatie) de dir eronder.

HTH.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

volgens mij is dit niet mogelijk hoor, apache verkiest denied voor access, en aangezien hij in de root van die subdir al gedenied wor zal die geen access geven whatever je ook erin zet in die subdir...lijkt me

wat je iig kan doen, is gewoon in elke dir (besides die ene) het .hraccess bestandje zetten, en ze allemaal naar 1 passwd file laten verwijzen...

• Dennis
Op vrijdag 27 juli 2001 15:08 schreef Kertje het volgende:
volgens mij is dit niet mogelijk hoor, apache verkiest denied voor access, en aangezien hij in de root van die subdir al gedenied wor zal die geen access geven whatever je ook erin zet in die subdir...lijkt me

wat je iig kan doen, is gewoon in elke dir (besides die ene) het .hraccess bestandje zetten, en ze allemaal naar 1 passwd file laten verwijzen...
Yep, maar dat heeft geen enkel nut.
Op vrijdag 27 juli 2001 14:10 schreef Sebas het volgende:
Apache override van het hoogste niveau naar het laagste niveau, dus richting root, als je dus een 'container' (een dir in dit geval) van een .htaccess file voorziet dat precies de instellingen van de daarbovenliggende dir overschrijft moet het lukken. je kan dan alleen de dir direkt aanspreken, maar niet (of met de ingestelde authentificatie) de dir eronder.

HTH.
Precies, dat wil ik dus ook doen! Maar hoe zet ik in die .htaccess dat iedereen daar toegang toe heeft. Dát is toch wel mogelijk :?

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 15:12 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Yep, maar dat heeft geen enkel nut.
[..]

Precies, dat wil ik dus ook doen! Maar hoe zet ik in die .htaccess dat iedereen daar toegang toe heeft. Dát is toch wel mogelijk :?
luister nu maar naar koning Kertje. Hij heeft gelijk.

Verwijderd

Gewoon een Allow All in de .htaccess in de subdir na de beveiliging.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 16:14 schreef Magio het volgende:

[..]

luister nu maar naar koning Kertje. Hij heeft gelijk.
... heeft ie niet! :P

Je kunt in je httpd.conf aangeven of deny allow override of andersom.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# This controls which options the .htaccess files in directories can
# override. Can also be "All", or any combination of "Options", "FileInfo",
# "AuthConfig", and "Limit"

AllowOverride All
#
# Controls who can get stuff from this server.
#
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

als je hier bij Order eerst allow en daarna deny doet (standard is volgens mij andersom) dan mag je dingen binnen een container die zeer 'restricted' is toelaten. Allow override in dat geval deny.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Er is eigenlijk nog geen antwoord gegeven op de vraag.
Als je .htaccess mag gebruiken, kan je dan een deel protected maken (alle dir's but one), of is het ALLES OF NIETS?

Verwijderd

Ja, je kunt het zelf per file of extentie toepassen.
Pagina: 1