Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht met goed scherm! + waarom geen filter schermh

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan starten met professionele fotografie (+fotobewerking) en eventueel later videobewerking. Hiervoor zoek ik een goede laptop waar ik lang plezier van kan hebben (en mag dus ook wel wat kosten).

Via Tweakers / andere online search kwam ik uit op een HP Envy x360 15-cn0300nd. Eenmaal in huis merkte ik twee grote nadelen: 1. Helderheid van scherm kon echt niet fel! (Ergens online gevonden staat: 253 cd/m²),
2. Vond hem te zwaar (2.14kg).
Vandaar teruggestuurd en weer opnieuw aan het kijken.

Dit zijn mijn filters:
• 13" - 14"
• Intel Core i7
• GeForce MX150, GeForce GTX 1050 Max-Q, GeForce MX250 of Intel Iris Plus 640
• Vanaf 16GB 
• IPS
• T/m 1,33kg
• Budget gok ik tussen 1000 en 1400 eu.

Echter; nu merk ik pas hoe verschikkelijk lastig het is om online te zoeken op schermhelderheid / nits (cd/m2) bij laptops! Je krijgt hier bizar weinig resultaten in en geen enkele website bied de mogelijkheid om hierop te filteren.

Hoe kan ik nou weten welke laptops zowel aan m'n filters voldoen als aan mijn -blijkbaar aparte- wens voor een hoge schermhelderheid?

Ik kwam nu via Tweakers uit op; HP Envy 13-aq0350nd. Maar ik kan nergens online vinden hoe deze laptop qua scherm is.

Mijn vragen:
1. Waarom lijken deze gegevens zo lastig / onbelangrijk in laptop-wereld? In mijn ogen lijkt het me zeker in fotobewerkingswereld toch wel een belangrijk ding?
2. Heeft iemand tips om toch te achterhalen / op te kunnen filteren?
3. Heeft iemand tips voor laptops vergelijkbaar met HP Envy 13-aq0350nd waarvan wel bekend is dat het scherm prachtig is?
4. Weet iemand een locatie rondom randstad waar vele laptops te bekijken zijn (Desnoods dat maar doen).

Help is much appreciated!

Groetjes, Manon