Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-01 13:08
Goedendag mede-tweakers,

Binnenkort mag ik verhuizen naar een nieuwbouw appartement waar ik éindelijk weer beschik over glasvezel.
Dit keer ga ik over op 500/500Mbit bij T-Mobile.

Momenteel heb ik een Linksys router en that's it. Omdat dit nu al eigenlijk niet genoeg is én ik over ga op een veel hogere snelheid, wil ik m'n netwerk ook verder pushen.

Nu wilde ik Ubiquiti apparatuur bestellen om m'n netwerk uit op te bouwen. Hier kan ik lekker mee hobbyen en zoals ik heb gelezen is de stabiliteit en performance super.

Het volgende had ik in gedachten, inclusief ruwe plattegrond met de oppervlaktes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sINDVeH.png

Natuurlijk neem ik er ook een Cloud Key bij.

Nu was ik benieuwd of iemand hier ervaringen had met de In Wall AC's? Ik vind namelijk de 8XXMbit op 5Ghz wat mager. Dus twijfel al om de In Wall Pro of HD te nemen. Heeft iemand een speedtest op de goedkopere In Wall AC's?

De reden dat ik de In Wall AC's wil zijn puur de looks, omdat ze zo subtiel zijn.

Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag!

Bedankt alvast! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 18:06

lier

MikroTik nerd

Op het forum bij UBNT zit iemand die alle firmwares "speedwise" met elkaar vergelijkt. Hij gebruikt daarvoor diverse UAP's en verschillende devices:

https://docs.google.com/s...mVse8/edit#gid=1783967935

Als je een beta account neemt op het forum dan kan je hem daar ook volgen:

https://community.ubnt.co...oughput-Tests/m-p/2192979

Zelf heb ik de UAP-AC-IW vervangen door de UAP-AC-IW-Pro, als ik nu moest kiezen zou ik in de woonkamer de HD nemen en op overige plekken de UAP-AC-IW. Maar het hangt natuurlijk helemaal af van wat je wensen (en budget) zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Bjarn schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:23:
Heeft iemand een speedtest op de goedkopere In Wall AC's?
Bij mijn ouders heb ik het huis volgehangen met die dingen, echter hebben die maar een 100/100Mbit/s abonnement en dat wordt op 5Ghz makkelijk gehaald. Zegt natuurlijk weinig over of er 500Mbit/s wordt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Bedankt! Ik heb het volgende lijstje nu samengesteld en denk dat dat voor nu voldoende is.

Is de switch van 60W voldoende voor de twee In-Wall AC's? En zou ik nog een VoIP toestel kunnen aansluiten op die switch?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GxSzj1s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:54
Hebben jullie die In-Wall AC's ook daadwerkelijk ingebouwd? Of zitten ze 'gewoon' rechtstreeks op de inbouwdozen gemonteerd? Zit er ook over te denken om ze aan te schaffen, maar vraag me af of het wel gaat passen met een stopcontact in de inbouwdoos er direct naast (die ik nog wel zou willen gebruiken).

[ Voor 6% gewijzigd door Mitt3nz op 28-05-2019 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:07
Voordat je extra geld uit geeft aan een Pro of HD, hebben de clients die je gaat gebruiken wel toereikende hardware aan boord om boven die 867 Mbit link speed uit te komen?

Hier in huis is dat alleen een MacBook Pro, de rest van de devices zit voor zo ver ik weet op 2x2 MiMo en kan überhaupt niet harder (of t moet al de iPhone XR van vrouwlief zijn, maar wat heb je op een tel aan meer dan 867 Mbit?). Ik heb zelf een AC-IW op de slaapkamer, en om een filmpje te streamen op de TV of iPad gaat t meer dan snel genoeg. Data over zetten vanaf laptop naar NAS doe ik meestal ook draadloos. Als t echt haast heeft prik ik er wel een kabel in.

CloudKey zou ik ofwel de nieuwe generatie nemen of wel helemaal niet, t is leuk voor de statistieken, maar echt nodig heb je m niet, scheelt weer een leuk bedrag, kun je dat in een duurder AP steken als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mitt3nz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:06:
Hebben jullie die In-Wall AC's ook daadwerkelijk ingebouwd? Of zitten ze 'gewoon' rechtsteeks op de inbouwdozen gemonteerd? Zit er ook over te denken om ze aan te schaffen, maar vraag me af of het wel gaat passen met een stopcontact in de inbouwdoos er direct naast (die ik nog wel zou willen gebruiken).
Dat is de reden dat ik een AC LR heb gemonteerd in huis. Ik wilde eerst een Inwall model, maar die past niet naast een stopcontact zonder dat je ingrijpend moet verbouwen aan het frontje of andere creatieve oplossingen moet zoeken. Het is dan net zo makkelijk (en mijn inziens net zo netjes) om rondom het stopcontact een schotelvormig AP te monteren. Let wel even op met de antenne patronen, sommige AP's wordt behoorlijk op aangeraden om ze horizontaal te monteren, anderen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
gastje01 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:14:
CloudKey zou ik ofwel de nieuwe generatie nemen of wel helemaal niet, t is leuk voor de statistieken, maar echt nodig heb je m niet, scheelt weer een leuk bedrag, kun je dat in een duurder AP steken als je wilt :)
Zat ook te kijken of ik zo'n CloudKey zou aanschaffen (heb bijna exact dezelfde setup nodig als OP), maar volgens mij kan ik die Unifi Management Controller net zo goed op mijn RPI 3B+ (met PoE), naast PiHole, draaien.
BlackWhizz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Dat is de reden dat ik een AC LR heb gemonteerd in huis.
Heb je misschien een foto? Ben benieuwd hoe je het aan je muur gemonteerd hebt :) Heb helaas geen systeemplafond in mijn woonkamer :D

[ Voor 22% gewijzigd door Mitt3nz op 28-05-2019 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
-double post, sorry-

[ Voor 94% gewijzigd door Mitt3nz op 28-05-2019 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Kan ik wel voor je maken, maar heeft weinig zin. Dit stopcontact zit op ongeveer 2 mtr hoog omdat daar eerst een scherm van een camerasysteem hing. Afgelopen jaar heb ik dat stopcontact + coax veranderd naar stopcontact + dubbel UTP WCD. Dus met een kleine meter kabelgoot omhoog en een kabel van iets meer dan een meter ben ik naar het plafond gegaan.

Montage van het AP is wel simpel; iig bij mijn AC-LR kun je de standaardbeugel gewoon monteren aan het plafond (kies je gereedschap afhankelijk van het type plafond). Het AP heeft een inhammetje wat je vrij kunt maken (en evt later terugplaatsen) als je netwerkkabel via de zij-invoer moet.

Van wat ik er van gelezen heb is een Inwall qua bereik trouwens wel minder als een AC-LR. Eigenlijk zou je een inwall ook hoog op moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-07 14:56
Ik heb een vijftal AC-IW's (naast een aantal andere types) hangen thuis:
met twee van die apparaten trek je nog geen 10W

[ Voor 15% gewijzigd door Max-Imus op 28-05-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mitt3nz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:06:
Hebben jullie die In-Wall AC's ook daadwerkelijk ingebouwd? Of zitten ze 'gewoon' rechtstreeks op de inbouwdozen gemonteerd? Zit er ook over te denken om ze aan te schaffen, maar vraag me af of het wel gaat passen met een stopcontact in de inbouwdoos er direct naast (die ik nog wel zou willen gebruiken).
Ja dit past, maar niet zoals Unifi het bedoeld heeft. Ik heb deze ingebouwd, maar ik heb gaten langs de wcd moeten boren om hem vast te maken, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a58NOuXeKXmdFLsA9vfUiqtm/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:46
De reden dat ik de In Wall AC's wil zijn puur de looks, omdat ze zo subtiel zijn.
Ik moet zeggen dat ik zo'n access point dat bij een stopcontact uitsteekt alles behalve subtiel vind 8)7 Ik heb zelf een tweetal Unifi Lites aan het plafond gehangen, eentje in de hoek van de woonkamer, de ander op de overloop op eerste verdieping. De kabel van de woonkamer gaat via de verwarmingsbuis (die achter een gordijn zit) de vloer in, die op de eerste verdieping gaat met een korte kabelgoot naar de zolder. Tweedehands €50 per stuk betaald, en halen (zojuist met iperf getest) 433 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 09:09
Ik heb een ac-inwall, had een losse telefoonaansluiting in de muur die op zichzelf stond dus die eraf geschroefd en de inwall geplaatst.

Past prima.

Qua performance haal ik met de s10 op ongeveer 2m afstand 460mbit down en 445mbit up.

Dit is gewoon via speedtest app gedaan.
Verbinding is een 500mbit glas van xs4all.

Voor het aanzicht is een inwall wel beter weg te werken dan bijv een ap-ac-pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
rens-br schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Ja dit past, maar niet zoals Unifi het bedoeld heeft. Ik heb deze ingebouwd, maar ik heb gaten langs de wcd moeten boren om hem vast te maken, zie:
Ah, maar dan heb je dus een losse WCD op een kleine afstand van de dubbele WCD voor je stopcontacten? Ik heb nu een drievoudige WCD (2 x stopcontact plus 2 x UTP paneeltje), dus dan komt het te krap op elkaar te zitten denk ik.
tm474881 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:28:
Ik heb een ac-inwall, had een losse telefoonaansluiting in de muur die op zichzelf stond dus die eraf geschroefd en de inwall geplaatst.
Dus rechtstreeks op de WCD? Hoe ver van de grond af ongeveer?

[ Voor 28% gewijzigd door Mitt3nz op 28-05-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mitt3nz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:49:
Ah, maar dan heb je dus een losse WCD op een kleine afstand van de dubbele WCD voor je stopcontacten? Ik heb nu een drievoudige WCD (2 x stopcontact plus 2 x UTP paneeltje), dus dan komt het te krap op elkaar te zitten denk ik.
Nee, het was ook een 3 voudige. Heb vervolgens het frame vervangen door een twee-voudige en nieuwe gaten gemaakt (onder en boven) om de In Wall op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
rens-br schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:59:
[...]

Nee, het was ook een 3 voudige. Heb vervolgens het frame vervangen door een twee-voudige en nieuwe gaten gemaakt (onder en boven) om de In Wall op te hangen.
Ah, je had die nieuwe gaten nodig omdat je hem niet op de WCD kon schroeven zonder dat die dan tegen het frame van de 2 stopcontacten aankwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Mitt3nz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:01:
Ah, je had die nieuwe gaten nodig omdat je hem niet op de WCD kon schroeven zonder dat die dan tegen het frame van de 2 stopcontacten aankwam?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Alright. Ik ben niet vies van een beetje boorwerk dus ik denk dat ik ook voor deze oplossing ga :) Twijfel nog wel of ik de In-Wall HD of de normale In-Wall moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:07
Mitt3nz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:15:
[...]

Alright. Ik ben niet vies van een beetje boorwerk dus ik denk dat ik ook voor deze oplossing ga :) Twijfel nog wel of ik de In-Wall HD of de normale In-Wall moet nemen.
Dat ligt aan je clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
gastje01 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:19:
[...]

Dat ligt aan je clients.
Klopt, en ook hoeveel switch poorten ik nodig ga hebben. Zie dat de HD er 4 biedt, en de normale 'maar' 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjarn
Voordat je extra geld uit geeft aan een Pro of HD, hebben de clients die je gaat gebruiken wel toereikende hardware aan boord om boven die 867 Mbit link speed uit te komen?
Dat is een hele goed inderdaad. Nu ben ik geen expert op het gebied van wireless, maar is het niet zo dat ik met 1,7Gbit een stabielere verbinding heb? Ook al halen ze die snelheid nooit. Als in, die 1,7Gbit zou meer apparaten aan kunnen op één IW HD AC dan op één IW AC met 867Mbit?
Aha, ik hoor van veel mensen dat ze 'm juist wel hebben om vanaf een afstand hun netwerk te bedienen. Heb je deze ook niet nodig voor de apps in dit geval?

En wat is precies het verschil met de Gen2 en Gen1 qua voordelen/nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb een AC-IW, in het midden van een blok van drie inbouwdozen (links 230V, rechts UTP) van Jung. Het... past. De IW gaat als een trein qua WiFi.

De Gen1 AP's zijn oudere hardware met minder geheugen en worden niet echt meer ondersteund door Ubiquiti. Je kan ze beter vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48
(Schop)

Ik overweeg voor ons nieuwe huis ook de in-wall, maar kan bar weinig foto’s vinden van mensen die hem hebben geplaatst in/bij een raam met andere stopcontacten.

Kan iemand aub wat foto’s posten (nog beter: die plaatsen in een review van de in-wall?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@burnedhardware
Deze is van @rens-br :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MP1NzITqhRhuGhSp-s8IHGxtnx4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a58NOuXeKXmdFLsA9vfUiqtm.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De twee die ik heb geplaatst. Had een loze leiding met inbouwdoos in een 3-raam zitten. Dat een 2-raam voor gekocht en de IW past er precies naast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuamH0sD6ATzVjf3RC-fo7rzSu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VGIqXfI0Jc3rBr3xV9hG01m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nS5b7rgI6IaDzJYF0LpA-wZTuCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYu6njjk10zrbOeLcQdW1QOY.jpg?f=fotoalbum_large

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
@rens-br

Past de de AC in-wall goed op een enkelvoudige wcd, zoals je normaliter zou hebben met een coax of telefoonaansluiting? Ik lees in wat reviews dat de AC in-wall niet “lekker” zou passen ivm Amerikaanse formaat.

Edit:
@Bastien lijkt erop van wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Miki schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:22:
[...]

@rens-br

Past de de AC in-wall goed op een enkelvoudige wcd, zoals je normaliter zou hebben met een coax of telefoonaansluiting? Ik lees in wat reviews dat de AC in-wall niet “lekker” zou passen ivm Amerikaanse formaat.

Edit:
@Bastien lijkt erop van wel :)
Daar is die voor bedoeld. Dus dat gaat zeker passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtjok
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-10-2020
Goedemiddag Iedereen,

Ik ben ook bezig met het opzetten van mijn thuisnetwerk en zat eerst te denken aan cat6 kabels met stugge kern te trekken door leidingen en deze af te monteren op een cat6 inbouw doos en vanuit hier mijn AP verbinden. Ik heb geen loze leidingen waar ik de AP op kan doen.

Nu kom ik de Ubiquiti UniFi In-Wall HD tegen en dit lijkt mij een mooie oplossing. Nu vraag ik mij echter het volgende af. Normaal gesproken is het beter om cat kabels met een stugge kern te trekken door leidingen en deze afmonteren op inbouw doos. Nu zie ik dat in de In Wall een RJ45 connector moet.

Normaal gesproken is het niet aan te raden om een RJ45 connector op een kabel met stugge kern te monteren. Maar dat zou dan betekenen dat ik een cat kabel met soepele kern moet trekken.

In de meterkast scheelt dit ook weer aangezien ik dan geen patch paneel nodig heb en alles gewoon op een Unifi switch kan aansluiten.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken en hoe sommige dit opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkinnyD!
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik heb in de afgelopen twee weken meerdere stugge kabels voorzien van een rj45 connector en het werkt prima. Ik wist namelijk niet dat dit niet de bedoeling was.

Wel heb ik het idee dat bijv bij mijn switch je niet teveel moet bewegen, omdat de connectie tussen kabel/connector toch minder goed is.. niet aan te raden dus, maar het werkt wel bij mij.

Overigens voor de inwall kan je ook een keystone + connectorkabeltje plaatsen zoals in onderstaand filmpje te zien is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartrijnhout
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Even een vraag over het bereik, in onze nieuwbouwwoning die nog gebouwd gaat worden heb ik wel interesse om de in wall te installeren.
Als ik in de woonkamer en in de keuken zo'n in wall unit zet heb ik dan in de gehele beneden verdieping goed bereik? Woonkamer en keuken zijn een open ruimte tussen de woonkamer en hal/wc/berging zit een binnen muur van 10cm zandkalksteen. Ik verwacht het niet maar ben benieuwd.
Woning beneden is z'n 9m breed bij 13m lang daar binnen zit dus ook de toilet, hal en berging.

Yesterday is history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
Ik heb per verdieping (ook nieuwbouw) een AP. In de huiskamer een inwall HD, op 1 en 2 een normaal AP lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartrijnhout
Met AP op 1 en 2 bedoel je denk ik zo'n schotel op 1ste en 2de verdieping?
burnedhardware schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:53:
Ik heb per verdieping (ook nieuwbouw) een AP. In de huiskamer een inwall HD, op 1 en 2 een normaal AP lite

Yesterday is history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
perkplantje schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:09:
Met AP op 1 en 2 bedoel je denk ik zo'n schotel op 1ste en 2de verdieping?

[...]
Inderdaad woonkamer de in-wall HD en verder 2x een UAP-AC-Lite
Een op de overloop (plafond 1e verd) en een op ooghoogte aan een muur in een kamer op de 2e verd. Dekking op beide verdiepingen is prima, er zit veel ijzer in de vloeren, maar de wanden zijn van die gipsblokken.

Op 2e verdieping het 5g kanaal vastgezet omdat dat ding radar detecteert (en dan wisselde van kanaal)

Setup is icm fritzbox (wifi uit) , een ubiquity 8 poorts 60watt POE switch en op een oude pc heb ik onder Debian de controler draaien.

Draait prima.

[ Voor 7% gewijzigd door burnedhardware op 03-01-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartrijnhout
En beneden met een IW HD goede dekking door gehele beneden verdieping ?
burnedhardware schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Inderdaad woonkamer de in-wall HD en verder 2x een UAP-AC-Lite
Een op de overloop (plafond 1e verd) en een op ooghoogte aan een muur in een kamer op de 2e verd. Dekking op beide verdiepingen is prima, er zit veel ijzer in de vloeren, maar de wanden zijn van die gipsblokken.

Op 2e verdieping het 5g kanaal vastgezet omdat dat ding radar detecteert (en dan wisselde van kanaal)

Setup is icm fritzbox (wifi uit) , een ubiquity 8 poorts 60watt POE switch en op een oude pc heb ik onder Debian de controler draaien.

Draait prima.

Yesterday is history

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:15
Het lijkt zo ingewikkeld. Je begint met een USG, Dan een switch, cloud key en 2 wifi APs.
En dat alles voor een normaal huis.

Waarom niet gewoon een router met SFP poort voor je internet en minimaal 2 POE LAN poorten waar je wifi APs op aangesloten kunnen worden? USG, Cloud Key is helemaal niet nodig. Je moet functioneel internet hebben. 1x instellen en klaar.

Ik heb 2 AC In-Walls, aangesloten op een MikroTik hEX POE router voor data+voeding. De glasvezel SFP module van T-Mobile in de router en klaar. Cheap, simpel en oerstabiel zonder overbodige zaken.

Daarnaast heeft de router 4 POE poorten dus je kan hier en daar nog een switch of (Unifi) AP plaatsen waar nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 18:59

Nox

Noxiuz

Controleer je dekking, als je met 1 ap toe kan geeft dat zoveel meer stabiliteit. Geen roaming, minder interferentie, geen controller-achtige dingen nodig en het scheelt gewoon geld.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burnedhardware
Jazco2nd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:52:
Het lijkt zo ingewikkeld. Je begint met een USG, Dan een switch, cloud key en 2 wifi APs.
En dat alles voor een normaal huis.

Waarom niet gewoon een router met SFP poort voor je internet en minimaal 2 POE LAN poorten waar je wifi APs op aangesloten kunnen worden? USG, Cloud Key is helemaal niet nodig. Je moet functioneel internet hebben. 1x instellen en klaar.

Ik heb 2 AC In-Walls, aangesloten op een MikroTik hEX POE router voor data+voeding. De glasvezel SFP module van T-Mobile in de router en klaar. Cheap, simpel en oerstabiel zonder overbodige zaken.

Daarnaast heeft de router 4 POE poorten dus je kan hier en daar nog een switch plaatsen waar nodig.
mijn setup werkt overigens prima zonder de controller, die zit er meer op voor de fun. Ik heb de POE switch om de bende van losse POE injectors te voorkomen.

De dekking is overal prima (behalve op een aantal plekken in de tuin). access point op elke verdieping is in mijn geval nodig omdat er weinig tot geen signaal overblijft als het door de vloer heengaat. Achteraf gezien zou ik de in-wall niet meer nemen, maar een lite AP ophangen in de huiskamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROl346hR8FRNbmkVbyQR-j4IZBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLqF1e5GbbqXtdvK2TNwjBSF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaGwhWK2e-e9JawZ0NFy2JLHV5s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdHlGuBaM8oQfkIAyD1s90Gy.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 25% gewijzigd door burnedhardware op 04-01-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:15
@burnedhardware het was slechts een reactie op de first post van @Bjarn
Ziet er bij mij net zo uit als bij jou, zonder die zwarte adapter dan, maar die is van iets anders lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
Ah... ik quote je om richting @bartrijnhout te beamen dat al het andere fancy ubiquity spul onnodig is :)
Daarna bedacht ik me dat ik zelf in dit draadje fotos had gevraagd van de in-wall, dus heb ik die van mezelf er ook maar bijgezet.
TS heeft ongetwijfeld geen anderhalf jaar gewacht om wifi speeltjes te kopen...

[ Voor 13% gewijzigd door burnedhardware op 04-01-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:31
Product is al maanden lastig te verkrijgen. Zie ook de levertermijnen steeds verder opschuiven. Kan ik wellicht in dit topic 4 mensen vinden die met mij een 5pack willen aanschaffen? Zie dat die via Azerty nog redelijk snel te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier toevallig mensen die zo'n In Wall AC verstopt hebben in een (zwevend) TV Meubel o.i.d.

Uiteraard snap ik dat het signaal daarmee beperkt wordt maar ben benieuwd hoeveel capaciteit verlies zoiets in de praktijk met zich meebrengt als je bijvoorbeeld 8 meter verderop zit.

Gaat ook om een nieuwbouwhuis met Glasvezel waarin we de stopcontacten en loze leidingen achter het TV meubel laten uitkomen.

Afbeeldingslocatie: https://www.meubella.nl/media/catalog/product/cache/1/image/575x420/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/v/tv-meubel_flame_160_-_wit6.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:29
Bastien schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:12:
De twee die ik heb geplaatst. Had een loze leiding met inbouwdoos in een 3-raam zitten. Dat een 2-raam voor gekocht en de IW past er precies naast.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt voor de fotos. Welk schakelmateriaal is dit / hoe breed is jouw tweevoudige afdekraam?

Ik twijfel of een AC-IW past naast een Jung AS500 WCD. Een tweevoudig raam zou 152mm zijn bij mij.
Een enkel raam 80.5mm.
De AC-IW is 86mm.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Greatsword schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:39:
Zijn er hier toevallig mensen die zo'n In Wall AC verstopt hebben in een (zwevend) TV Meubel o.i.d.

Uiteraard snap ik dat het signaal daarmee beperkt wordt maar ben benieuwd hoeveel capaciteit verlies zoiets in de praktijk met zich meebrengt als je bijvoorbeeld 8 meter verderop zit.

Gaat ook om een nieuwbouwhuis met Glasvezel waarin we de stopcontacten en loze leidingen achter het TV meubel laten uitkomen.

[Afbeelding]
Heb je dit nog zo uitgevoerd? Wat is je ervaring?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-07 14:36
Greatsword schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:39:

[Afbeelding]
S0epkip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Heb je dit nog zo uitgevoerd? Wat is je ervaring?
Beter laat dan nooit...

Ik heb zelf al enkele jaren mijn In-Wall HD in de tv kast liggen in de richting van de sofa. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over het internet, merk weinig verlies van snelheid (houten wand). Enige nadeel is dat er in de kast wel weinig ventilatie is dus hij voelt wel altijd warm aan...

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
nujtrug schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:06:
[...]

[...]

Beter laat dan nooit...

Ik heb zelf al enkele jaren mijn In-Wall HD in de tv kast liggen in de richting van de sofa. Ik heb nog nooit iemand horen klagen over het internet, merk weinig verlies van snelheid (houten wand). Enige nadeel is dat er in de kast wel weinig ventilatie is dus hij voelt wel altijd warm aan...
Ik heb zelf inmiddels een 6 Lite plat in de tv kast liggen, werkt prima.

PVO

Pagina: 1