Forwarding uitgeschakeld outlook.

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Op het werk maken wij gebruik van outlook. We zijn van Google naar MS overgegaan Alleen werkt deze mbv een outlook app op Ipad en een online versie outlook. Waarbij we middels een RSA dongle moeten inloggen. In deze beide versies kan je niet auto-forwarding kiezen. Ik zou dit toch graag willen zodat mijn email in mijn app komt.

Als ik een betaalde versie van outlook zou hebben is dit wel mogelijk. Deze heb ik niet en mijn werkgever bied deze ook niet aan. Het hele pakket heeft voor mij ook geen waarde, behalve deze mogelijkheid.

Is er een mogelijkheid om forwarding toch mogelijk te maken ? Buiten zelf alles door te sturen.

Ik kon het antwoord op deze vraag nergens online vinden. De email bevat bepaald geen staatsgeheimen.

Bedankt

edit:typo

[ Voor 8% gewijzigd door AI0003 op 27-05-2019 22:58 . Reden: typo ]

Imac, PS3, HP Pavillion

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En al zijn het geen staatsgeheimen. Zou jij het leuk vinden als je een emotionele mail aan je baas stuurt, hij stuurt dat bewust / onbewust door naar een ander mail-adres en iemand anders leest dat toevallig omdat je baas nog stond ingelogd op de PC thuis waar nu net zijn 17-jarige puber achter zit?

Maar, als het allemaal vrij onzinnig is wat je wel & niet mag van je baas; neem aan dat je in dezelfde bewoordingen het al in zijn / haar kantoor hebt geroepen? Leverde het een constructief gesprek op?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
Hij kan dat net als ik gewoon vanuit zijn client handmatig doorsturen. Mijn verantwoordelijke zou dit ook graag anders zien. Alleen het moederbedrijf heeft hier voor gekozen. Hiervoor hadden we een google bedrijfs mail adres(niet herkenbaar als google). Alleen door deze nieuwe structuur kan is de forwarding optie weg. Ik werk niet op kantoor. Kantoor medewerkers hebben gewoon het hele MS Office pakket, zij kunnen wel doorsturen.

Dus ik snap je voorbeeld, alleen gaat het in deze situatie niet op.

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AI0003 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:02:
Kantoor medewerkers hebben gewoon het hele MS Office pakket, zij kunnen wel doorsturen.
Reden: op kantoor zal nog een andere vorm van veiligheid / controle gelden wie er achter een PC zit en wie er mailt en met welk account is ingelogd. Jij bent "onzichtbaar" in de buitendienst en bij verlies van je iPad & RSA, wil je baas misschien zoveel mogelijk risico's beperken?

Je kan hoog & laag springen; als het van hogerhand is opgelegd, dan is daar waarschijnlijk enkele tonnen aan geld tegenaan gegooid om het gerealiseerd te krijgen. Dan moet je met hele goede onderbouwde argumenten komen om het anders te krijgen.

Oftewel; ik kan raden tot ik een ons weeg maar de officiele reden ligt toch echt dan ergens op een heeeel duur bureau bij een heeeel dikbetaald iemand die heeeel belangrijk is voor de ICT van het hele concern.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Op wat voor server draait de mail? Een 365 server of een mailserver in eigen beheer?

Op de mailservers die ik draai voor klanten kunnen ze (naast forwarding in hun mailprogramma) ook inloggen op de webmail, en op de server een forward of afwezigheidsassistent aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
Ik log in op outlook.com met mijn email en token. Hele kale versie. Ik kan op de ipad versie wel add-ins installeren cloudextend oneplacemail en anderen. Alleen die zeggen mij niet zo veel. @MAX3400 Als ik er voor kies om een betaald 365 abonnement te nemen kan ik wel doorsturen. Dus ik heb meer het idee dat dit de goedkope oplossing is. Het is ook niet verboden dit te doen, alleen zijn de kosten voor jezelf. Onze ICT collega's hadden hier weinig over te zeggen..

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@AI0003, je kijkt er aan de verkeerde kant tegenaan. Het is niet dat je kan doorsturen omdat je een betaalde dienst afneemt, het is juist dat je het niet kan omdát er een betaalde versie, voor bedrijven, is afgenomen. Hier kan de IT afdeling extra beleid op configureren en een van die opties is dus het volledig uitschakelen van automatisch doorsturen.

Leuk dat jij geen 'staatsgeheimen' ontvangt, maar een ander in de organisatie kan wél met bedrijfskritieke gegevens werken en via de mail krijgen. De concurrentie zal dan maar wat blij zijn als die gegevens lekken.

De eerste stap die je had moeten nemen, is met je leidinggevende praten. Kan hij/zij jou niet verder helpen, dan kan je altijd nog je vraag aan de IT afdeling stellen. Zij kunnen dan zeer waarschijnlijk uitleggen waarom het niet mogelijk is.

Ik zie je vraag dan ook als schending van Het algemeen beleid #verbodenhacken. Wij gaan niet helpen om bedrijfsbeleid te omzeilen omdat je het vervelend vind telkens met een RSA token in te loggen. Daar is een reden voor.
Om die reden sluit ik dit topic. Ben je het er niet mee eens en kan je aantonen dat je met je leidinggevende en/of IT afdeling hebt gesproken met het antwoord erbij, kan je mij altijd nog benaderen via DM.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.