Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swetsky
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-06 23:34
Mijn vraag

Mijn vrouw en ik hebben ons oog laten vallen op een smartwatch phone zoals ze dat noemen.

Een smartwatch waar ook een nano simkaart in kan en waarmee je daarna kunt bellen, maar ook gesprekken ontvangen. Dit los van een eventuele bellen via Bluetooth functie die sommige smartwatches hebben.

Maar hoe zou dat werken tussen telefoon en watch? Ik kan bij onze provider vragen om duo sim uit te geven voor onze beide telefoonnummers. Handig denk ik, maar ik weet ook dat een nummer maar op een plaats tegelijkertijd gebruikt kan worden. Of telefoon of watch.

Hoe zou dat werken met onze smartphone en watch? Schakelen ze automatisch of moet je dat handmatig doen?

Of is het verstandiger om als je van die direct call functie gebruik wilt maken er een apart nummer / sim te plaatsen?

De telefoon is een Pocophone F1 en de watch de Kospet Brave.

Wie kan mij hierin helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swetsky
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb maar heel snel gekeken op de site van de smartwatch, maar maakt die niet gewoon gebruik van de simkaart van de telefoon via bluetooth?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het is nogal een edge-case, denk dat er weinig zijn met dezelfde constructie en er is ook weinig over te vinden...

Wat ik her en der lees is dat je gewoon hetzelfde nummer kan hebben en vrijelijk kan switchen tussen apparaten, maar hoe dat dan precies in zijn werk gaat weet ik niet.

Misschien kun je even contact opnemen met Kospet? Die weten vast hoe de steel in de vork zit ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swetsky
@fm77 De smartwatch heeft beide mogelijkheden. Bellen via de telefoon via Bluetooth en een simkaart plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens https://www.xiaomitoday.c...ch-phone-with-4g-support/ bel je niet met je watch maar via BT op je telefoon.

Tenzij ik de review verkeerd lees: de watch kan niet zelf bellen. Er staat ook duidelijk in de review dat ze alleen een SIM met 4G hebben geplaatst.

/edit: toch wel
Calls and messages from the clock itself.
Moet je je alleen afvragen of je een klokje wil wat de dag niet doorkomt op 1 lading, zelfs op 3G niet. En hoe je denkt dat het eruit ziet als je je pols tegen je hoofd moet houden om iemand te verstaan?

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2019 19:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet of dit iets universeel is, of afhankelijk van de provider. Of dat wat ik hier neerzet ondertussen achterhaald is.

Vroeger was het zo dat bij 2 sim's met hetzelfde nummer dat je met beide kan bellen (waarschijnlijk niet tegelijk, duh). Oproepen ontvangen is op de sim die het laatste geregistreerd is op het netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door kluyze op 28-05-2019 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Nog een overvloedige vraag en opmerking misschien: wat is er precies mis met de belfunctie via bloetoet?

En de opmerking: bellen via een horloge is ruuuuuuuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swetsky
@MAX3400 als ik de specificaties en de review lees staat er echt bellen via telefoon. 🤔

@Wintervacht waarom bellen via de watch? We hebben een kleine die soms acuut medische aandacht nodig kan hebben. Die 20 seconden om je telefoon te pakken snoep je er op deze manier af. Ik heb dan altijd een telefoon bij me 😊

[ Voor 7% gewijzigd door Swetsky op 28-05-2019 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Johan360 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:00:
@MAX3400 als ik de specificaties en de review lees staat er echt bellen via telefoon. 🤔

@Wintervacht waarom bellen via de watch? We hebben een kleine die soms acuut medische aandacht nodig kan hebben. Die 20 seconden om je telefoon te pakken snoep je er op deze manier af. Ik heb dan altijd een telefoon bij me 😊
Prima reden hoor :)
Ik zie alleen het nut van de sim niet zo, via blauwtand gaat de spraak en de controle ook via je horloge, zolang je telefoon binnen BT bereik is uiteraard.
Ben je vaker wel dan niet 10 meter of meer verwijderd van je telefoon dan snap ik het uiteraard wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wintervacht schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:51:
[...]

Ben je vaker wel dan niet 10 meter of meer verwijderd van je telefoon dan snap ik het uiteraard wel :)
Eens maar een smartphone gaat vaak langer mee "idle" dan die smartwatch. En dan wil je dus idd je smartphone pakken, zeker bij ee medisch noodgeval.

@Johan360 waarom niet een prepaid dumbphone kopen? Die zijn kleiner, lichter, gaan dagen mee op een accu. En dan schakel je je "vaste smartphone" na 3x bellen door naar je dumbphone; hang je die lekker ouderwets aan je riem ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Johan360 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:00:
waarom bellen via de watch? We hebben een kleine die soms acuut medische aandacht nodig kan hebben. Die 20 seconden om je telefoon te pakken snoep je er op deze manier af. Ik heb dan altijd een telefoon bij me 😊
Ik weet niet hoe acuut je hiermee bedoelt, maar mocht het iets serieus zijn dan zou ik een losse sim voor de watch aanschaffen (simonly wellicht zoals al aangegeven was). In geval van een noodgeval wil je geen gedoe hebben met een wel of niet goed werkende duo-sim of doorschakeling.

Edit:
Verder ook geen idee hoe het bellen werkt op dat ding, maar het lijkt me dat je daar ook een losse headset bij nodig zal hebben. Dus om die 20 seconden te besparen zal je die dus ook constant aangesloten moeten hebben. Lijkt me beter om gewoon je telefoon 24/7 binnen handbereik te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door fm77 op 28-05-2019 21:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

MAX3400 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:55:
[...]

Eens maar een smartphone gaat vaak langer mee "idle" dan die smartwatch. En dan wil je dus idd je smartphone pakken, zeker bij ee medisch noodgeval.

@Johan360 waarom niet een prepaid dumbphone kopen? Die zijn kleiner, lichter, gaan dagen mee op een accu. En dan schakel je je "vaste smartphone" na 3x bellen door naar je dumbphone; hang je die lekker ouderwets aan je riem ofzo.
Klopt, maar TS gaf aan onmiddelijk een mogelijkheid tot bellen nodig te hebben, dan is een smartwats wel handig.
Ik weet niet wàt er met Johan360 Junior is, maar als het een kwestie van leven of dood kan zijn wil je natuurlijk niet gaan zoeken naar je telefoon.
Dan is het zeker handig als hij aan je riem hangt, lekker retro ook ;)

En echt dè ultieme dad-vibe, zeker als je 'm ook nog in zo'n plastic hoesje doet _O-

Als tijd van het hoogste belang is kan ik een smartwatch voor bellen ook niet echt aanraden, een nummer zoeken of invoeren op zo'n ding is een crime en duurt in een paniekmoment gewoon langer dan bellen met een telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Wintervacht op 28-05-2019 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:21
andere optie: Garmin heeft op dit moment in een aantal van hun horloges een panic function ingebouwd : bepaalde knop op je horloge een paar seconden ingedrukt houden en via BT stuurt jouw telefoon (moet natuurlijk dus wel binnen bereik zijn) je GPS locatie en een alarm sms/mail naar voorgedefinieerde nummers.
(Oh ja die panic function werkt ook als crashdetectie bij het hardlopen en fietsen: dan stuurt je horloge vanzelf een signaal uit, maar dat terzijde..) Weet alleen even niet welke modellen het nu hebben, heb zelf een Fenix 5X+die het heeft, maar dat kan wellicht buiten je budget vallen (wel maar ongeveer om de 1,5 a 2 weken opladen...)

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1