Ik ben nu al drie keer met zo'n reis mee geweest. Naar Amerika, Canada en IJsland. Alle drie de keren via Fox Vakanties via de ANWB en dat is alle drie de keren heel goed bevallen. Normaal gaat zo'n reis pas door als de groep van 30 personen vol is, maar de eerste twee keren was de groep wat kleiner. De eerste reis was met 12 mensen. Voordeel is dan wel dat je meer dingen kunt doen als groep. Met 30 mensen is de groep te groot om bijvoorbeeld samen uit eten te gaan, dus moet je gaan in groepjes.
Bij de eerste twee reizen was het ook zo geregeld dat je een hotelkamer voor jezelf had, een twee persoonskamer voor alleen gebruik. Tegenwoordig is dat optioneel. Ondanks dat het bij de reis naar Canada iets van 800 euro extra koste heb ik er toch voor gekozen, omdat je al de hele dag met elkaar optrekt. Dan is het wel fijn om je even terug te kunnen trekken in je eigen hotelkamer. Dat is mij wel wat waard.
Bij de eerste reis was het ook ontmoeten op Schiphol en dan als groep het vliegtuig in. Ook dat is veranderd. Ik zag de mensen bij de laatste reis pas in Canada. Op zich geen probleem. Het loopt wel los.
De samenstelling van de groep is ook heel divers. Dat loopt van 18 tot 56. En de verdeling mannen en vrouwen verschilt ook. Zo waren er bij de laatste reis veel meer vrouwen dan mannen. 7 mannen en het dubbele aantal vrouwen. Niet verkeerd. Ik heb een paar keer met alleen dames gedineerd.
Alle keren was de samenstelling van de groep genoeg divers zodat er altijd wel iemand bij zit waar je mee op kunt trekken en iedereen gaat ook met dezelfde instelling mee, dus ik heb me nog nooit 1 moment verveeld bij al deze reizen. De volgende staat al op de planning: Nieuw-Zeeland.
Ik kan het zeker aanraden! Het is het meer dan waard. Ik heb geen ervaringen met andere reisorganisaties, maar Fox zit aan de wat duurdere kant, maar daar staat tegenover dat de reizen ook wat luxer zijn. Ik heb dit vernomen van een reisgenootje van een eerdere reis die ook wel eens met shoestring zo'n reis gemaakt heeft.
O ja, om maar even de koe bij de horens te vatten. Er is geen date uit 1 van de reizen ontstaan, helaas. Maar dat is ook niet de insteek van deze reizen. Het is gewoon gezellig samen op vakantie. Het is leuk als er wat bloeit, maar met die insteek moet je de reis niet boeken. Dan heb je misschien meer kans bij een partybus-singlereis naar Ibiza oid.
[
Voor 8% gewijzigd door
rimave op 28-05-2019 11:45
]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.