[Vakantie] Singlereizen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintillius
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Wat zijn jullie ervaringen met singlereizen? Wat was de samenstelling van de groep? Waarom heb je het gedaan en zou je het weer doen? Heb je een eigen kamer genomen of een gedeelde? Zijn het gezellige groepen?

Let's discuss :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zijn jouw ervaringen dan?

Ik ben er op zich wel in geïnteresseerd maar heb nooit de stap durven zetten, eigenlijk. Had altijd wel een excuus.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Een vriendin van me heeft er een aantal gedaan, met wisselende ervaringen.
De ene groep is jong, dynamisch en houdt van stappen, bij een andere reis is het om 7 uur opstaan, heel de dag acriviteiten en vroeg naar bed want je moet er om 7 uur weer uit, vaak gepaard met een wilde variatie aan personen, van 20 tot 50, vanalles wat.
Ik zou zeggen trek het programma goed na, lees reviews over de organisatie en stel je open op :)

Het wil ook wel eens voorkomen dat iemand 'singles reizen' verwart met 'hookup reizen' en het gemunt heeft op mensen van het andere (of hetzelfde) geslacht. Niks.mis mee alsndat de wederzijdse insteek is dus, maar iets om opnte letten ;)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06 22:03

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Afgelopen maart naar Costa Rica geweest met een single/groepsreis. Was mijn eerste echte single reis, jaar ervoor naar Argentinië/Chili/Brazilië geweest met een groepsreis (echter in gezelschap van bekende).

De Costa Rica reis had een single gezelschap van mijn leeftijd (25 - 45) en een paar oudere stellen (allen 60+), echter wel een hele leuke groep waar iedereen zich vermaakt heeft.

Reis naar Argentinië/Chili/Brazilië had een andere vrijgezel mee (rare kerel van ~70), eigenlijk waren alle reizigers >60. Iets wat je met dit soort (dure) reizen ook deels kunt verwachten. De meeste Nieuw Zeeland groepsreizen zitten ook vol met ouderen.

In beide gevallen een eigen kamer genomen, waar ik zeker geen spijt van had. In de meeste gevallen kost je dit een €300-500. Argentinie was een vrij eeeh negatieve uitzondering :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik ga al een aantal jaar met een alleengaande reisorganisatie op wintersport. Mijn ervaring is positief, vooral omdat iedereen dezelfde interesse heeft, De sneeuw.

Alleengaande betekent niet dat iedereen single is, maar ook mensen die iemand thuis hebben die niet op wintersport wilt.

Ook hier is de leeftijd van alles wat, maar dat maakte em niet uit. Dit jaar had ik voor het eerst een gedeelde kamer, omdat ik te laat was voor een eigen kamer. Anders heb ik toch liever een eigen kamer. Toch net wat makkelijker.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 22:23
Hier ook een aantal keer gedaan. Beviel me prima. Belangrijkste is dat de organisatie en type reis je ligt. Dat trekt de mensen aan waar mee je het moet doen de vakantie.

Deed zelf rondreizen, dan ligt je programma min of meer vast, bevallen de deelnemers je nu niet heb je altijd nog het dagprogramma ;)

Qua leeftijden kan je vaak al wat details zien over de groep die al geboekt heeft. Ben zelf 32 dus wel zo leuk als je niet met alleen zestig jarigen zit :p Is ook net wat je zelf leuk vind, zelf vind ik van alle leeftijden wat ook wel zo gezellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier ook vooral goede ervaringen met groepsreizen. In totaal 3x gedaan waarvan 2x samen met een vriend geboekt. De laatste reis had ik een maand vakantie door opname van overuren en ben ik alleen gegaan. Tijdens die reis (6,5 jaar geleden) heb ik mijn vrouw ontmoet (die ook mee was met die reis) waardoor het daarbij gebleven is. Sindsdien gaan we samen op vakantie (en sinds vorig jaar ook met ons zoontje)

Ik heb steeds sportievere reizen geboekt (Wintersport Oostenrijk, Wintervakantie Zweden en een rondreis door Costa Rica) en daardoor zit je eigenlijk altijd wel in een groep mensen met dezelfde interesses. Ik heb wel altijd reizen geboekt voor een specifieke leeftijdscategorie, maar dat was mede vanuit het sportievere oogpunt. Als 25 jarige sportieve man wil je niet opgehouden worden door een oud besje die het nog wel aan kan, maar in een heeeeel rustig tempo.

Reden voor de eerste 2 wintervakanties was eigenlijk dat ik en die vriend van me de enige in de vriendengroep waren die wel van de sneeuw zijn en we vonden het leuk om met een groep op pad te gaan.
Zoals al eerder aangegeven is lang niet iedereen vrijgezel op die reizen. Bij alle 3 de reizen waren steeds minimaal 2 mensen die elkaar al kenden. Gelukkig nooit meegemaakt dat die zich afzonderden van de rest van de groep.

De meeste reisorganisaties richten zich op een bepaalde doelgroep en je kunt altijd van te voren leeftijden en geslacht van reisgenoten opvragen. Veel organisaties hebben ook een forum waarop reizen al besproken worden en mensen die meegaan zichzelf al even kort introduceren.

Ik heb zelf nooit problemen gehad om met een groep (onbekenden) op een kamer te liggen. Vroeger ook vaak met grotere groepen op een kamer geslapen in hostels. Juist erg leuk, want je ontmoet mensen uit allerlei verschillende landen en iedereen vindt het leuk om een praatje te maken. (Anders boek je wel een kamer voor jezelf)
Kortom boek waar jij je prettig bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brvlaeth
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik heb zelf ook al 5 keer deelgenomen aan een single-reis.
Aangezien ik < 30 jaar ben, waren dat nu wel allemaal reizen specifiek gericht op jongeren tot 30 jaar. Door het feit dat iedereen van dezelfde generatie was, waren die reizen echt super.

Eens je boven de 30 komt, loop je idd een risico dat je voornamelijk met oudere mensen op reis gaat (toch voor dure / culturele reizen, voor de actieve reizen iets minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Interessant topic. Ben zelf ook een beetje aan het kijken nu m'n relatie over is, maar weet echt niet waar ik moet beginnen. Een vriendin wees me op Women Only reizen, dat lijkt me op zich wel prettig. Zolang er iig genoeg excursies zijn lijkt het me nog best leuk.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
Ik heb net mijn eerste singlereis geboekt naar Thailand. Je kon de groep samenstelling bekijken en heb er dus ook 1 genomen waar de verhouding man/.vrouw wat gelijker lag en de leeftijd ook van alles wat was. Dezelfde reis een maand eerder was dan weer anders samen gesteld. Of heel veel vrouwen, of heel veel ouderen.

Wel een eigen kamer. Ik ben een moeilijke slaper en wil toch ook wat rust hebben. Voor de reis zelf heb ik ook gekeken naar iets wat niet iedere keer 8 uur in een bus zitten is. Die ik heb uitgekozen heeft vaak 2 dagen in een plaatsje en dan weer reizen. En dan meestal max 6 uur waarvan een paar uur met een boot.

Dus hopelijk een hoop zien en toch nog wat rust kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Quintillius schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:14:
Wat zijn jullie ervaringen met singlereizen? Wat was de samenstelling van de groep? Waarom heb je het gedaan en zou je het weer doen? Heb je een eigen kamer genomen of een gedeelde? Zijn het gezellige groepen?

Let's discuss :) .
Ik heb twee keer een single reis genaakt met Fox en dit is prima bevallen. 1 maal naar de USA en 1 maal naar Canada. De samenstelling van de groep kan nog wel eens verschillen per reis. Bij de USA was het meer 25 tot 45 jaar en in canada 25 tot 70. Mijn groepen waren eigenlijk iedere keer 30 personen. Qua hotels heb ik op beide reizen altijd een eigen kamer gehad.

Ik heb zelfs mij huidige vrouw ontmoet op de vakantie naar canada :+ uiteraard is er ook een nadeel van dit soort vakanties en dat is dat alles al vast staat en je weinig eigen keuze hebt in hoelang je ergens blijft.

In Canada zijn we bijvoorbeeld gestopt bij een mooie grote waterval waar we maar 20 minuten bleven... om vervolgens na een uur 2 uur langs de snelweg bij een restaurant te staan omdat de buschauffeur moest rusten.

Maar goed daar moet je je niet door laten tegenhouden, gewoon je reis zoeken de samenstelling bekijken en gaan. Ik heb mij altijd prima vermaakt met alle leeftijden 8)

[ Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 28-05-2019 10:53 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
HKLM_ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Ik heb twee keer een single reis genaakt met Fox en dit is prima bevallen. 1 maal naar de USA en 1 maal naar Canada. De samenstelling van de groep kan nog wel eens verschillen per reis. Bij de USA was het meer 25 tot 45 jaar en in canada 25 tot 70. Mijn groepen waren eigenlijk iedere keer 30 personen. Qua hotels heb ik op beide reizen altijd een eigen kamer gehad.
Ik heb ook naar deze reizen zitten te kijken, maar wat mij er van weerhield is de reistijd iedere dag. Staat vaak iets van 8 uur in een bus bij. Klopt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
SCraane schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Ik heb ook naar deze reizen zitten te kijken, maar wat mij er van weerhield is de reistijd iedere dag. Staat vaak iets van 8 uur in een bus bij. Klopt dat ook?
Busritten zijn vaak wel lang maar je zit niet alleen maar in de bus. Je vertrekt bijvoorbeeld om 08:00 smorgens en komt rond 16:00 aan. Onderweg heb je meerder malen gestopt in National parken, stranden, museums, steden etc. Mijn ervaring is dat je max twee tot drie uur in de bus zit voordat er weer gestopt ging worden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:17
Bij mijn reis met Sawadee door Canada ook gekeken naar de groepssamenstelling. Deze was gemiddeld mijn leeftijd en dat is goed bevallen (de oudste was +10 jaar ouder en de jongste 10 jaar jonger). Daar had je ook lange reisdagen maar die voelde niet zo lang omdat je gedurende die dag nog een aantal keer uitstapte en bezienswaardigheden ging bekijken. Wel extra betaald voor een eigen kamer, lekker slapen is belangrijk. Vooral toen er nachten in tentjes waren was een eigen tentje erg fijn. Kamers/tenten werden ingedeeld op geslacht.

Ook een aantal keer met NoSun op pad geweest (puur kamperen), daar krijgt iedereen standaard een eigen tent. Ook altijd leuke groepen gehad (dat heb je al snel als je een specifiek soort vakantie boekt) en iedereen gaat heen met het idee een leuke vakantie te hebben. Ook bood NoSun nog voldoende vrijheid in het programma om met de deelnemers andere activiteiten te ondernemen of af te wijken van het programma en soms zelfs de groep op te splitsen (een helft wilde de stad in en de andere helft wandelen).

Heel vroeger met Mambo op pad geweest (ook actieve vakanties) ook beide keren leuke groepen gehad en leuke activiteiten.

En zoals al eerder genoemd is zijn het mensen die alleen op vakantie gaan (maar niet alleen op reis willen zijn) en is het geen dating gebeuren. Natuurlijk kan er altijd een klik ontstaan :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:47
Dit jaar ook voor gekozen om met een single reis mee te gaan naar Peru, ik vond het wel lastig om die stap te durven maken maar eindelijk er toch voor gekozen om het te gaan ervaren. Wat iedereen hier al aangeeft ligt per groep, de leeftijd liggen tussen 25 en 32 dus dat maakt het wel stuk leuker.
De mannen slapen bij elkaar en de vrouwen slapen bij elkaar.. normaal ben ik daar ook geen voorstander van dus ik ga mijn volledige open stellen.

Iedereen komt voor het zelfde een mooie reis te maken.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
LordSinclair schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:04:

En zoals al eerder genoemd is zijn het mensen die alleen op vakantie gaan en is het geen dating gebeuren. Natuurlijk kan er altijd een klik ontstaan :)
Inderdaad, vaak denken mensen dat wel maar het is niet de insteek. Ik heb mijn vrouw dan wel zo leren kennen maar de rest van de groep is net zo relaxed.

Je kan altijd wel ergens aansluiten. Gaan er 10 naar een museum en heb jij daar geen zin in? Dan ga je niet mee dan ga je met de groep mee die naar het strand gaan bijvoorbeeld. Met het avond eten net zo. Gaan er 5 naar de Mexicaan en wil je dit niet dan ga je met de rest naar de italiaan. Iedereen komt voor een mooie vakantie en iedereen hangt de vlag uit en doet lekker waar hij zin in heeft voor een mooie vakantie.

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 28-05-2019 11:08 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-07 01:51
Buizerd__NL schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:04:
De mannen slapen bij elkaar en de vrouwen slapen bij elkaar.. normaal ben ik daar ook geen voorstander van dus ik ga mijn volledige open stellen.
Ik ook niet, slaap liever bij de vrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik ben nu al drie keer met zo'n reis mee geweest. Naar Amerika, Canada en IJsland. Alle drie de keren via Fox Vakanties via de ANWB en dat is alle drie de keren heel goed bevallen. Normaal gaat zo'n reis pas door als de groep van 30 personen vol is, maar de eerste twee keren was de groep wat kleiner. De eerste reis was met 12 mensen. Voordeel is dan wel dat je meer dingen kunt doen als groep. Met 30 mensen is de groep te groot om bijvoorbeeld samen uit eten te gaan, dus moet je gaan in groepjes.

Bij de eerste twee reizen was het ook zo geregeld dat je een hotelkamer voor jezelf had, een twee persoonskamer voor alleen gebruik. Tegenwoordig is dat optioneel. Ondanks dat het bij de reis naar Canada iets van 800 euro extra koste heb ik er toch voor gekozen, omdat je al de hele dag met elkaar optrekt. Dan is het wel fijn om je even terug te kunnen trekken in je eigen hotelkamer. Dat is mij wel wat waard.

Bij de eerste reis was het ook ontmoeten op Schiphol en dan als groep het vliegtuig in. Ook dat is veranderd. Ik zag de mensen bij de laatste reis pas in Canada. Op zich geen probleem. Het loopt wel los.

De samenstelling van de groep is ook heel divers. Dat loopt van 18 tot 56. En de verdeling mannen en vrouwen verschilt ook. Zo waren er bij de laatste reis veel meer vrouwen dan mannen. 7 mannen en het dubbele aantal vrouwen. Niet verkeerd. Ik heb een paar keer met alleen dames gedineerd. _/-\o_

Alle keren was de samenstelling van de groep genoeg divers zodat er altijd wel iemand bij zit waar je mee op kunt trekken en iedereen gaat ook met dezelfde instelling mee, dus ik heb me nog nooit 1 moment verveeld bij al deze reizen. De volgende staat al op de planning: Nieuw-Zeeland.

Ik kan het zeker aanraden! Het is het meer dan waard. Ik heb geen ervaringen met andere reisorganisaties, maar Fox zit aan de wat duurdere kant, maar daar staat tegenover dat de reizen ook wat luxer zijn. Ik heb dit vernomen van een reisgenootje van een eerdere reis die ook wel eens met shoestring zo'n reis gemaakt heeft.

O ja, om maar even de koe bij de horens te vatten. Er is geen date uit 1 van de reizen ontstaan, helaas. Maar dat is ook niet de insteek van deze reizen. Het is gewoon gezellig samen op vakantie. Het is leuk als er wat bloeit, maar met die insteek moet je de reis niet boeken. Dan heb je misschien meer kans bij een partybus-singlereis naar Ibiza oid. :)

[ Voor 8% gewijzigd door rimave op 28-05-2019 11:45 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Het lijkt mij een sneue bedoeling bij de start maar snel vergeten zodra je vrienden maakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
MrJayMan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:45:
Het lijkt mij een sneue bedoeling bij de start maar snel vergeten zodra je vrienden maakt.
Compleet foute aanname 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-07 23:46
Ik heb 1x een actieve vakantie gedaan voor singles, via Labyrinth vakantiebureau. Dit was alweer 16 jaar geleden. We gingen toen met zo'n 12 man naar Oostenrijk, voor sportieve dingen zoals mountainbiken, abseilen, parapente, etc. We zaten daar in een hostel gerund door een Nederlander en volgens mij sliepen we met meerdere op een kamer. Wel gescheiden voor mannen en vrouwen.

Het was een zeer leuke vakantie, de groep klikte enorm goed en we waren van opstaan tot slapen gaan bij elkaar. Géén één persoon viel buiten de groep, het klopte allemaal. Zelfs de eigenaar van het hostel was verbaasd over de harmonie. Na terugkomst hebben we nog veel foto's uitgewisseld en ik had zelfs een DVD voor iedereen gemaakt met een compilatie van alle foto's en video's (bedenk dat dit was voor de smartphone en social media).

Ik denk dat het over het algemeen mee zal vallen. Het hangt af van hoe flexibel je jezelf opstelt en meegaand bent. Omdat het allemaal vreemden zijn en de tijdsperiode kort, ga je niet zo gauw aan elkaar irriteren (iets wat je sneller zult doen met een partner / vriend). Althans, ik zie het nut er niet van in om mezelf aan het gedrag van een ander te irriteren, aangezien die ik na 1-2 weken toch nooit meer ga zien.
En omdat de anderen jou ook niet kennen, accepteren ze ook meer is mijn mening.

Nu weet ik niet of ik hedendaags nog zo'n soort reis zou doen. Ik ben tegenwoordig toch vooral gewend alles zelf alleen te doen, op mijn tempo en ik vrees dat ik mezelf kan gaan vervelen en ik liever dingen doe die buiten de bezienswaardigheden vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het valt me op dat hier groepen van +/- 30 mensen genoemd worden. De 3 reizen die ik gemaakt heb waren 2x Mambo en 1x NoSun en steeds +/- 10, max 13 mensen.
Als ik 3 weken met een reis mee ga zou ik echt niet zo'n grote groep willen. Nu was de groep klein genoeg om met z'n allen op pad te kunnen, maar we hebben toen ook regelmatig de groep in 2 of 3 kleinere groepen gedeeld die elk een eigen activiteit gingen doen. Leuke is ook dat je nog gezamenlijk in 1 busje past tijdens reizen.

Groepssamenstelling wisselde. Ene reis 4 mannen op 11 vrouwen en op een andere reis juist precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Voordeel van een kleine groep is inderdaad ook de kleinere bus. De reis naar LA was een groep van 15 mensen. Daardoor hadden we een kleinere bus (een Ford F150 truck met bus opbouw), daardoor konden we de berg op naar het Griffith Observator. Waren we met een touringcar dan had dat niet gekund. Het is namelijk een kronkelweg omhoog. Da's niet te doen met een grote bus.

Voordeel van de grote bus in Canada was dan wel weer dat er een toilet aan boord was. Die hadden we in de kleine Ford bus niet. Niet onontkoombaar, maar toch. Want met een kleine grope kun je sneller stoppen en makkelijker stoppen onderweg.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56

Mickey77

Allround ICT-er

SmurfLink schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:42:
Interessant topic. Ben zelf ook een beetje aan het kijken nu m'n relatie over is, maar weet echt niet waar ik moet beginnen. Een vriendin wees me op Women Only reizen, dat lijkt me op zich wel prettig. Zolang er iig genoeg excursies zijn lijkt het me nog best leuk.
Ik moet er niet aan denken om een Men Only reis te boeken. Ik kijk graag sport en kijk dagelijks op tweakers.net maar ik zou niet een hele reis lang alleen over onderwerpen willen kletsen waar mannen over kletsen (wellicht ben ik teveel metro man, niet kwa uiterlijk maar qua interesses). Met een gemengd gezelschap heb je volgens mij toch veel meer diversiteit in gespreksonderwerpen.

Ik lees hier op het forum wel vaak gelijkgestemden en in dit topic komen dus ook wel; mensen met interesse voor single rezen.... mmm. Ik ben bang dat we hier iets te weinig dames hebben om een tweakers singlereis te organiseren. Of heb ik dat mis? Maarja, met tweakers op pad gaan dan is de kans groot dat men in de bus of op een balkon de laptop erbij pakt en gaat gamen... dat is nu weer niet mijn ding. :F

Ik ben afgelopen zomer met mijn vriendin (nu ex) een weekend naar Schiermonnikoog geweest en dat was echt heeeeerlijk. Als er een tweakers single weekend op een waddeneiland zou komen (met voldoende dames dus), zou ik direct intekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 16:37
Mickey77 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:52:
[...]

Ik lees hier op het forum wel vaak gelijkgestemden en in dit topic komen dus ook wel; mensen met interesse voor single rezen.... mmm. Ik ben bang dat we hier iets te weinig dames hebben om een tweakers singlereis te organiseren. Of heb ik dat mis? Maarja, met tweakers op pad gaan dan is de kans groot dat men in de bus of op een balkon de laptop erbij pakt en gaat gamen... dat is nu weer niet mijn ding. :F

Ik ben afgelopen zomer met mijn vriendin (nu ex) een weekend naar Schiermonnikoog geweest en dat was echt heeeeerlijk. Als er een tweakers single weekend op een waddeneiland zou komen (met voldoende dames dus), zou ik direct intekenen!
Lang niet alle Tweakers zijn ook gamers, ik vind dit ook niet als een slecht idee klinken. Met een diverse groep kan dit wel een succes worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Beetje jammer van die discriminatie naar niet-singles die dat ook leuk lijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

dit is mijn persoonlijke voorstelling omdat ik me altijd bezwaard voel het ijs te breken , geforceerd kennismaken op feestjes. maar ook wetende dat het nodig is om een gesprek op gang te krijgen waarna het meestal enorm meevalt en gezellig kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
MrJayMan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:21:
[...]

dit is mijn persoonlijke voorstelling omdat ik me altijd bezwaard voel het ijs te breken , geforceerd kennismaken op feestjes. maar ook wetende dat het nodig is om een gesprek op gang te krijgen waarna het meestal enorm meevalt en gezellig kan worden.
Scheelt natuurlijk wel dat iedereen alleen gaat. Ben er zelf ook helemaal niet van om zo maar met vreemden kennis te maken, maar met singlereizen heb ik daar nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
[...]

Ik lees hier op het forum wel vaak gelijkgestemden en in dit topic komen dus ook wel; mensen met interesse voor single rezen.... mmm. Ik ben bang dat we hier iets te weinig dames hebben om een tweakers singlereis te organiseren. Of heb ik dat mis?
Waarom zou je per se vrouwen nodig hebben om een singlereis te kunnen organiseren? Een singlereis betekent, in mijn ogen in ieder geval, enkel en alleen dat je elkaar nog niet kent voordat je aan de reis begint. Of je dat nou met 20 mannen, 20 vrouwen of 10 mannen en 10 vrouwen doet, dat doet er verder toch niet echt toe?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56

Mickey77

Allround ICT-er

Hahn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 01:50:
[...]

Waarom zou je per se vrouwen nodig hebben om een singlereis te kunnen organiseren? Een singlereis betekent, in mijn ogen in ieder geval, enkel en alleen dat je elkaar nog niet kent voordat je aan de reis begint. Of je dat nou met 20 mannen, 20 vrouwen of 10 mannen en 10 vrouwen doet, dat doet er verder toch niet echt toe?
Lees mijn post nog even en dan vind je mijn antwoord: gespreksonderwerpen. Ik vind dat erg belangrijk. Ik vind het best leuk om een avond op stap te gaan met alleen mannen, maar een weekend of langer is andere koek. Dan wil ik meer diversiteit in mensen, in gespreksonderwerpen en sfeer.

Maar uiteraard heb ik niets tegen Women Only of Men Only reizen, maar daarin ben ik niet of veel minder geïnteresseerd. Ieder zijn ding. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Heb diverse groepsreizen gemaakt, waarvan er slechts 1 een singlereis was.
Zo ben ik met mijn toenmalige vriendin naar Brazilië geweest. Conclusie: komende 30 jaar geen Kras meer, gezien de gemiddelde leeftijd in de bus: wij waren midden 30, op een ander stelletje na was de rest van de bus +/- 30 jaar ouder!
Verder heb ik diverse groepsreizen gemaakt, een stuk of 8. Op de reis naar Marokko na was ik bij al die reizen single.
De enige singlereis die ik gemaakt heb was een skivakantie naar Italië.
Belangrijkste drijfveer voor mij om dergelijke reizen te boeken is dat je enerzijds de gezelligheid van een groep hebt, terwijl je anderzijds ook echt wat ziet: je moet iedere dag (of om de andere dag) je spullen inpakken want je gaat weer door naar de volgende plek.

Doorsnee: in iedere groep zitten altijd wel mensen waarmee je leuk op kan trekken. Iedereen komt toch met het idee om lekker op vakantie te gaan, dus aansluiting is makkelijk te vinden. Groepsgroottes varieerden van 6 personen (Maleisië, iets te klein, maar wel beregezellig) tot ruim 40 (Brazilië, gevoelsmatig een bejaardenbus), leeftijden varieerden van 10, 15 jaar jonger tot ruim 50 jaar ouder. Slechts in 1 reis heb ik een stelletje zien ontstaan die nu samenwonen en kinderen hebben. En dat was niet eens bij de singlereis :)
Heb ondertussen wel besloten dat ik alleen nog maar een kamer voor mezelf boek: na een hele dag met een groep optrekken is het gewoon lekker om even een rustpuntje te hebben. :)

Voor dit jaar ben ik aan het kijken wat ik ga doen: Vietnam lijkt een optie (Sawadee of Shoestring), maar ik krijg in september mijn leaseauto dus zit er ook aan te denken mijn tent achterin de auto te gooien en naar ZuidFrankrijk te karren...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Mickey77 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 05:38:
[...]

Lees mijn post nog even en dan vind je mijn antwoord: gespreksonderwerpen. Ik vind dat erg belangrijk. Ik vind het best leuk om een avond op stap te gaan met alleen mannen, maar een weekend of langer is andere koek. Dan wil ik meer diversiteit in mensen, in gespreksonderwerpen en sfeer.

Maar uiteraard heb ik niets tegen Women Only of Men Only reizen, maar daarin ben ik niet of veel minder geïnteresseerd. Ieder zijn ding. ;w
Dude, jij bent degene die over 'men only' reizen begint...

Edit: Je wekt een beetje de indruk alsof het hele draadje erover gaat namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Testert op 29-05-2019 08:18 ]

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MrJayMan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:21:
dit is mijn persoonlijke voorstelling omdat ik me altijd bezwaard voel het ijs te breken, geforceerd kennismaken op feestjes. maar ook wetende dat het nodig is om een gesprek op gang te krijgen waarna het meestal enorm meevalt en gezellig kan worden.
Feestjes en dates voelen voor mij ook oncomfortabel. Dat heb ik met een groepsreis nog nooit gehad. Spannend, ja dat wel, maar oncomfortabel/geforceerd, nee dat niet.

Omdat je het dus nog nooit meegemaakt hebt weet je niet precies wat je kan verwachten, dat snap ik, maar het is wel een verkeerde voorstelling van zaken. Het is geen date, het is een groep mensen die allemaal alleen zijn en allemaal dezelfde vakantie geboekt hebben (juist omdat ze niet alleen wilde zijn tijdens de vakantie) en na een aantal weken weer uit elkaar gaat.

Je komt niet binnen in een groep die elkaar al kent maar je kom samen met allemaal onbekenden van elkaar. Je schudt elkaar de hand stelt jezelf voor. Je heb al een onderwerp om over te praten en dat je je vakantie. Meestal is iedereen ook benieuwd naar wat de ander in het dagelijks leven doet. Daar kan je zoveel over vertellen als waar jij je comfortabel bij voelt. Daarbij heb je altijd dat de een eerst meer de kat uit de boom kijkt terwijl een ander al voluit praat, niks bijzonders aan. Iedereen komt met de instelling om het met elkaar een leuke en gezellige vakantie te maken.
[...]

Voor de groepsdynamiek heb ik ook liever een gemengde groep. Het lijkt mij niks om met alleen maar vrouwen op pad te gaan en ook met alleen maar mannen is ook anders.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 29-05-2019 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
[...]

Volgens mij gaat een single reis erom dat je single bent, dus geen relatie hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
segil schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:57:
Volgens mij gaat een single reis erom dat je single bent, dus geen relatie hebt.
Nee.

Ik heb meerdere singlereizen gedaan terwijl ik thuis een gezin heb. En daar was ik vaak niet de enige in. Ik wilde graag wintersporten, en met vrienden lukte het steeds niet om het voor elkaar te krijgen. Daarbij komt dat het ontmoeten van nieuwe mensen leuk is voor mij.

Heb ook nooit echt een 'dating sfeer' gevoeld bij die reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Cubix schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:04:
[...]

Nee.

Ik heb meerdere singlereizen gedaan terwijl ik thuis een gezin heb. En daar was ik vaak niet de enige in. Ik wilde graag wintersporten, en met vrienden lukte het steeds niet om het voor elkaar te krijgen. Daarbij komt dat het ontmoeten van nieuwe mensen leuk is voor mij.

Heb ook nooit echt een 'dating sfeer' gevoeld bij die reizen.
Dan wisselt het per organisatie. Mijn single reis gold alleen voor singles, en was ook geen dating reis oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
segil schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Dan wisselt het per organisatie. Mijn single reis gold alleen voor singles, en was ook geen dating reis oid.
Dat is zo, ze zijn er zeker. Maar het is dus niet per definitie dat singlereizen puur voor relatie-lozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Cubix schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Dat is zo, ze zijn er zeker. Maar het is dus niet per definitie dat singlereizen puur voor relatie-lozen is.
Volgens mij gaat het er meer om dat je op reis zonder relatie bent. Dus prima als iemand meegaat die een relatie heeft, maar dan is het niet de bedoeling dat diens partner meegaat. Dat verandert dan weer de groepsdynamiek.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

SmurfLink schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Volgens mij gaat het er meer om dat je op reis zonder relatie bent. Dus prima als iemand meegaat die een relatie heeft, maar dan is het niet de bedoeling dat diens partner meegaat. Dat verandert dan weer de groepsdynamiek.
Klopt, dan wordt het een gewone groepsreis. :)
Tegelijkertijd vraag ik me af of de dynamiek van een groep singles nu echt zoveel anders is als de dynamiek in een gewone groepsreis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben tweemaal op singlereis geweest met Shoestring. Beide keren heb ik een bergwandeling gemaakt en vrij sportieve reizen (Nepal) gemaakt. Ik kan beamen dat ik denk dat daardoor de groep in elk geval met sportieve mensen die niet al teveel zeuren wordt bevolkt. Eén reis waren we met 24 man en hadden we een subgroepje dat s'avonds vaak ook nog biertjes ging drinken en waar we enorm veel mee hebben gelachen. Met die mensen heb ik nog wel een jaar lang contact gehad. De groep viel inderdaad uit elkaar, maar dat leek wel redelijk naturel te verlopen.

De 2e keer was met 10 man, iets sportiever groepje, maar niet zo'n ultra gezellig borrelgroepje erbij (of ik hoorde daar niet bij :P). Dat was op zich prima, want we gingen een trektocht van 15 dagen door de bergen doen.

Ik zou het iedereen aanraden die open staat voor contact, graag wat van de wereld wil zien. Je moet wel een beetje flexibel zijn (zeker met bergtochten), want de reisleider bepaalt en de groep volgt.

Ik vond het heel erg leuk. Er hing zeker geen date sfeer. Ik heb wel een vriendin overgehouden aan de 2e reis waar ik 3 jaar een relatie mee gehad heb. Dus dat kan wel, maar is zeker niet het doel.
Pietervs schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:50:
[...]

Klopt, dan wordt het een gewone groepsreis. :)
Tegelijkertijd vraag ik me af of de dynamiek van een groep singles nu echt zoveel anders is als de dynamiek in een gewone groepsreis?
Jazeker. In een groepsreis boeken mensen vaak met duo's die elkaar al kennen en heb je kans dat als je alleen boekt, je de enige bent die alleen boekt en dan heb je minder aan "de groep" voor al je gezelligheid. Als je meer samen met de groep wilt doen, is een single reis leuker (waarbij single in de gevallen dat ik ging alleen stond voor het 'solo boeken' en niet voor relatiestatus, al ging het wel vaak samen).
MrJayMan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:45:
De eerste 5 minuten is mogelijk wat onwennig, maar iedereen is er om open te zijn, dus de gesprekken zijn zo op gang. Ik zou dat niet als sneu willen benoemen.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 30-05-2019 17:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:27
Ik heb vorig jaar een single reis met shoestring naar Thailand gemaakt, en beviel me super goed! Ik had er ook mijn twijfels bij van te voren, maar als het goed is gaat iedereen de reis aan met het idee er een gezellige tijd van te maken. We hadden voor de reis al een Whatsapp groep gemaakt om een beetje kennis te maken, daardoor was de 'echte' eerste keer dat we elkaar zagen ook minder ongemakkelijk. We spreken nog steeds wel eens af met een deel van de groep :)

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

JvS schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:29:

[...]
Jazeker. In een groepsreis boeken mensen vaak met duo's die elkaar al kennen en heb je kans dat als je alleen boekt, je de enige bent die alleen boekt en dan heb je minder aan "de groep" voor al je gezelligheid. Als je meer samen met de groep wilt doen, is een single reis leuker (waarbij single in de gevallen dat ik ging alleen stond voor het 'solo boeken' en niet voor relatiestatus, al ging het wel vaak samen).
Ik moet zeggen: ik heb met de groepsreizen die ik heb gemaakt eigenlijk nooit het idee gehad er niet bij te horen. Er zijn altijd andere reizigers die ook alleen reizen, en anders waren er altijd wel mensen waar ik bij aan kon sluiten.

Maar ik vroeg het me gewoon af, ook omdat ik voor het najaar zit te twijfelen of ik een groepsreis ga maken, een singlereis of toch de tent achterin de auto gooi en naar ZuidFrankrijk rij... (ook omdat ik dan een nieuwe leaseauto krijg, die is vorige week besteld :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:42
Ik heb zelf een keer een singlereis gedaan en dat is goed bevallen, maar heb ook diverse gewone groepsreizen gemaakt en eigenlijk zit er niet heel veel verschil tussen (behalve dan dat je bij gewone groepsreizen ook gezinnen en koppels erbij hebt). Mij maakt dat weinig uit omdat het voor mij primair om de bestemming en het programma gaat en in grote groepen vind je altijd wel iemand met wie het klikt. Wel kijk ik altijd even naar de leeftijdsverdeling als die bij een reis staat, zodat ik niet met alleen bejaarden op stap ga.

Wel pak ik altijd een kamer voor mezelf, omdat ik het gewoon fijn vind om wat rust te hebben, zeker op een lange vakantie is het ook belangrijk dat je dat kan pakken.
Pietervs schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:08:
Heb diverse groepsreizen gemaakt, waarvan er slechts 1 een singlereis was.
Zo ben ik met mijn toenmalige vriendin naar Brazilië geweest. Conclusie: komende 30 jaar geen Kras meer, gezien de gemiddelde leeftijd in de bus: wij waren midden 30, op een ander stelletje na was de rest van de bus +/- 30 jaar ouder!
Maar lag dat aan Kras, of aan de bestemming, of de periode waarin jullie reisden? Ik heb zelf ook een aantal reizen met Kras gemaakt, en daar was de leeftijdsverdeling een stuk gelijkmatiger, maar dat waren reizen net buiten het hoogseizoen binnen Europa. Ook daarbij lag de gemiddelde leeftijd wel iets hoger, maar er waren ook genoeg mensen mee van de leeftijd +-30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 23:47
Geinig topic wel!
Ik zit ook wel eens te kijken naar single- of groepsreizen.
Eén keer met een groepsreis naar Egypte gegaan... daar was ik de enige eehhmm alleenboeker, de rest was stellen en gezinnen. Voelde ik me af en toe toch een beetje ... de schlemiel (terwijl ik dat volgens mamma zeer zeker niet ben ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Transportman schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:10:
<knipje>
[...]

Maar lag dat aan Kras, of aan de bestemming, of de periode waarin jullie reisden? Ik heb zelf ook een aantal reizen met Kras gemaakt, en daar was de leeftijdsverdeling een stuk gelijkmatiger, maar dat waren reizen net buiten het hoogseizoen binnen Europa. Ook daarbij lag de gemiddelde leeftijd wel iets hoger, maar er waren ook genoeg mensen mee van de leeftijd +-30.
Geen idee. Was een reis naar Brazilië, redelijk buiten het seizoen. Gezien de bar slechte ervaring heb ik het daarna niet meer aangedurfd om nog eens met Kras te boeken... :)

@zetje01 met welke organisatie was je? Ik ben met Djoser naar Egypte geweest. Inderdaad wel een aantal stelletjes, maar ook 3 andere singles in de bus.

[ Voor 10% gewijzigd door Pietervs op 02-06-2019 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Wat ik als single reiziger altijd tof vond is een hostel boeken. En er gewoon alleen naar toe reizen. Leert altijd leuke internationale mensen kennen. En je kan doen wat je wilt zonder verplichtingen van een groepsreis. In de hostels hebben ze altijd info over activiteiten wat je kunt doen met andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
In het verleden wel eens single en groepsreizen gedaan. 20 jaar geleden met Club Escolette (vooral feesten) en met Djoser naar Cuba. Is allemaal meer dan 15 jaar geleden. Daarna meestal alleen op pad geweest. Ik heb het geluk van een internationale vrienden kring (die ook nog eens op mooie plekken woont) dus dan ging ik daar een paar dagen op bezoek en daarna met de lonely planet op pad. Je komt altijd wel mensen tegen.

Ik wilde altijd nog een keer naar Thailland, veel goede verhalen gehoord over dat land en ik wilde een vriendin opzoeken die in Bangkok woont. Het slaat nergens op maar het voelde gewoon niet goed om als man alleen op vakantie te gaan naar Thailland dus bedacht om met een singlereis (rondreis) mee te gaan, was me in het verleden ook goed bevallen.

Dat voor mij de laatste keer. Misschien is het de leeftijd (al lees ik hier dat vooral ouderen met singlereizen meegaan) maar ik vind het lastig te accepteren dat voor je bepaald wordt hoe je dagindeling is.Ook kom je eigenlijk alleen maar bij touristenfuiken langs (zal verschillen per reisorganisatie). Ik ben dol op pittig thais eten maar dat heb ik de eerste week niet gehad. Met een singlereis mee is erg veilig.

Dat veilige trekt ook veilige reizigers aan. Ik mag graag lokaal en op straat eten of een lokale bar opzoeken, in mijn groep was ik de enige :-)

Voor mij dus dit:
Voordelen.
- Je hoeft niet zelf na te denken, alle highlights ga je bij langs.
- Veilig
- Gemeleerd gezelschap. Jongste was 19, de oudtse 56. Kapsters, automonteurs, architecten en een wetenschapper op een universiteit. Alles door elkaar.

Nadelen:
- Je mag niet zelf nadenken
- Groepsdruk
- veel vroeg opstaan (rondreis)
- Erg toeristisch

Ik vond overigens Thailland erg tegenvallen, met alle mooie verhalen had ik er meer van verwacht. Ik had de vlucht los geboekt (wilde een vriendin op zoeken en ik vind 2 weken vakantie ook gewoon te kort) en had na de rondreis nog 5 dagen over. Ben naar Singapore gegaan. Singapore is een aanrader. Gave stad.

Ik doe het de volgende keer weer zoals prutzertje, alleen op pad met een lonely planet en een mix tussen luxe hotels en simpele hostels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:27
[Roland] schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:21:
In het verleden wel eens single en groepsreizen gedaan. 20 jaar geleden met Club Escolette (vooral feesten) en met Djoser naar Cuba. Is allemaal meer dan 15 jaar geleden. Daarna meestal alleen op pad geweest. Ik heb het geluk van een internationale vrienden kring (die ook nog eens op mooie plekken woont) dus dan ging ik daar een paar dagen op bezoek en daarna met de lonely planet op pad. Je komt altijd wel mensen tegen.

Ik wilde altijd nog een keer naar Thailland, veel goede verhalen gehoord over dat land en ik wilde een vriendin opzoeken die in Bangkok woont. Het slaat nergens op maar het voelde gewoon goed om als man alleen op vakantie te gaan naar Thailland dus bedacht om met een singlereis (rondreis) mee te gaan, was me in het verleden ook goed bevallen.

Dat voor mij de laatste keer. Misschien is het de leeftijd (al lees ik hier dat vooral ouderen met singlereizen meegaan) maar ik vind het lastig te accepteren dat voor je bepaald wordt hoe je dagindeling is.Ook kom je eigenlijk alleen maar bij touristenfuiken langs (zal verschillen per reisorganisatie). Ik ben dol op pittig thais eten maar dat heb ik de eerste week niet gehad. Met een singlereis mee is erg veilig.

Dat veilige trekt ook veilige reizigers aan. Ik mag graag lokaal en op straat eten of een lokale bar opzoeken, in mijn groep was ik de enige :-)

Voor mij dus dit:
Voordelen.
- Je hoeft niet zelf na te denken, alle highlights ga je bij langs.
- Veilig
- Gemeleerd gezelschap. Jongste was 19, de oudtse 56. Kapsters, automonteurs, architecten en een wetenschapper op een universiteit. Alles door elkaar.

Nadelen:
- Je mag niet zelf nadenken
- Groepsdruk
- veel vroeg opstaan (rondreis)
- Erg toeristisch

Ik vond overigens Thailland erg tegenvallen, met alle mooie verhalen had ik er meer van verwacht. Ik had de vlucht los geboekt (wilde een vriendin op zoeken en ik vind 2 weken vakantie ook gewoon te kort) en had na de rondreis nog 5 dagen over. Ben naar Singapore gegaan. Singapore is een aanrader. Gave stad.

Ik doe het de volgende keer weer zoals prutzertje, alleen op pad met een lonely planet en een mix tussen luxe hotels en simpele hostels.
toon volledige bericht
Ik ben dus ook naar Thailand geweest met een single reis en heb een hele andere ervaring gehad dan jij. Met welke organisatie ben jij geweest? Ik met shoestring, die al meer op jongeren is gericht. We waren met een groep van 12, waarvan er 10 in de leeftijd 25-35 zaten.

Ook hadden wij juist veel vrijheid om zelf de dag in te plannen. Van de 14 dagen van de reis waren er denk ik 3 of 4 waar de planning al vast stond, de rest was voor eigen invulling. Ook qua eten was dit zo, het avondeten was bijna de hele reis voor eigen keuze. De nadelen die jij noemt herken ik dus ook niet :)

Offtopic: overigens vond ik Bangkok ook tegenvallen, maar de rest van Thailand was super!

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tosemime schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Ik ben dus ook naar Thailand geweest met een single reis en heb een hele andere ervaring gehad dan jij. Met welke organisatie ben jij geweest? Ik met shoestring, die al meer op jongeren is gericht. We waren met een groep van 12, waarvan er 10 in de leeftijd 25-35 zaten.

Ook hadden wij juist veel vrijheid om zelf de dag in te plannen. Van de 14 dagen van de reis waren er denk ik 3 of 4 waar de planning al vast stond, de rest was voor eigen invulling. Ook qua eten was dit zo, het avondeten was bijna de hele reis voor eigen keuze. De nadelen die jij noemt herken ik dus ook niet :)

Offtopic: overigens vond ik Bangkok ook tegenvallen, maar de rest van Thailand was super!
Gaat nu offtopic:
FOX. 2 weken waarvan 5 dagen op de eilanden en dus vrij. De rest was georganiseerd. Hoort natuurlijk ook bij een rondreis waar de bus op een bepaald moment vertrekt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
[Roland] schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:21:

Dat voor mij de laatste keer. Misschien is het de leeftijd (al lees ik hier dat vooral ouderen met singlereizen meegaan) maar ik vind het lastig te accepteren dat voor je bepaald wordt hoe je dagindeling is.Ook kom je eigenlijk alleen maar bij touristenfuiken langs
Precies! Beter kan ik het niet verwoorden. :)
Er is meer dan singel reis orginisaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Onder de 30 heb je vaak nog jongerenreizen. Die groepen gaan vaak tot 30 en singlereizen is dan bijv 25+, daarom zal je dus niet veel jongeren tegen komen.

[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 02-06-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genetai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 20:19
HKLM_ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Maar goed daar moet je je niet door laten tegenhouden, gewoon je reis zoeken de samenstelling bekijken en gaan. Ik heb mij altijd prima vermaakt met alle leeftijden 8)
Mag ik vragen welke organisatie(s) dit aanbied(en)? Met mijn geluk zou ik tussen de bejaarde mannen komen dus ben wel benieuwd hoe ik toch nog een beetje invloed kan uitoefenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Genetai schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:41:
[...]

Mag ik vragen welke organisatie(s) dit aanbied(en)? Met mijn geluk zou ik tussen de bejaarde mannen komen dus ben wel benieuwd hoe ik toch nog een beetje invloed kan uitoefenen :P
Ik heb alleen ervaring met Fox als je op een reis klikt (bijvoorbeeld deze: https://www.fox.nl/thaila...en-zuiden/data-en-prijzen)

Dan zie je onder prijzen en inbegrepen groepsinfo staan. Daar kan je zien wat er al geboekt is door man/vrouw en welke leeftijd categorie.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HKLM_ schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:44:
[...]

Ik heb alleen ervaring met Fox als je op een reis klikt (bijvoorbeeld deze: https://www.fox.nl/thaila...en-zuiden/data-en-prijzen)

Dan zie je onder prijzen en inbegrepen groepsinfo staan. Daar kan je zien wat er al geboekt is door man/vrouw en welke leeftijd categorie.
In Thailand weet je nooit of het mannen of vrouwen zijn ;)

Maar inderdaad; veel sites vermelden de samenstelling wel. Helaas zie ik in mijn omgeving dat vaker toch vrouwen "ineens" afhaken. Niet dat daardoor je vakantie minder leuk wordt maar de groep is ineens wel anders.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
Ik heb een aantal keer aan de telefoon gehangen met de vraag naar de geslachten en leeftijden. Aangezien het om een substantieel bedrag gaat lijkt me dat een hele normale vraag.

Uiteindelijk een reis geboekt met de gewenste samenstelling :)

[ Voor 15% gewijzigd door fonsoy op 02-06-2019 21:50 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genetai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 20:19
Nooit helemaal een garantie natuurlijk, en bellen is opzich ook wel een goed punt ja, dat kan altijd lijkt mij :) Heb totaal 0,0 ervaring met zulke reizen maar lijkt mij wel leuk. En ja in mijn geval stiekem ook de hoop dat er een leuk vrouwtje bij zit maar dat is niet het doel. Zie vooral een voordeel dat je met een groep mensen zit die specifiek gekozen hebben voor die locatie (zonder de druk van partner oid).

Ik hou het topic in de gaten, iig bedankt voor de snelle reacties (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
fonsoy schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:50:
Ik heb een aantal keer aan de telefoon gehangen met de vraag naar de geslachten en leeftijden. Aangezien het om een substantieel bedrag gaat lijkt me dat een hele normale vraag.

Uiteindelijk een reis geboekt met de gewenste samenstelling :)
Tegenwoordig hebben de meeste organisaties van single reizen het op hun website. Hebben ze het niet dan is het zeker een minpunt voor mij. Vroeger hadden minder het, en toen inderdaad meerdere keren gewoon gebeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paultje1983
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 13:00
Ik ben vroeger (voordat ik een vaste relatie had) veel op vakantie geweest met een paar organisaties, deze organisaties wil ik graag aanbevelen (leeftijdsgroep t/m 35 jaar):

- Zomervakanties:
https://mambo.nl
Hiermee naar Slovenië geweest, was een actieve vakantie met Kanoën, Mountainbike, Raften, Rots Klimmen en een 2 daagse toch naar de hoogste berg van Slovenië. Alles was goed geregeld met die reis.

https://ripstar.nl/ en https://www.saiko.com/
Beide hebben in de zomer golfsurf vakanties, beide zijn aan te raden, maar Ripstar heeft mijn voorkeur nadat ik met beide mee ben geweest.

Voor de wintersport ben ik diverse keren ook mee geweest met:
https://ripstar.nl/ en https://www.saiko.com/

Ripstar: Dit zijn meer de offpiste reisjes, ze gaan van Beginner tot Expert.
Dit zijn zeer toffe reizen op diverse locaties, zeker aan te raden als kennis wilt maken offpiste gaan en/of meer hierover wilt leren.

Saiko: Heeft een groot huis in Mayerhoven, waar over het algemeen alleen maar Jongere komen, top sfeer, s'ochtens goed ontbijt, daarna lekker de hele dag de berg op, avond eten wordt verzorgt door een kok. En een paar keer per week een feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:21
Ik ben sinds een jaar zo single als het maar zijn kan, en zie in de corona periode hier ook niet zo heel snel verandering in komen. Dus ik denk misschien moet ik maar een single reis proberen. Wat zijn hier op dit moment goede bureaus voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik heb zelf het voornemen om ergens in mei (afhankelijk van Corona en het seizoen) met Kilroy een groepsreis naar Canada te boeken. Naar wat ik begrijp is dit wel een chille club hoewel ik voor mijn gevoel wel aan de oude kant ben. Ik hoor van vrienden dat ze in het verleden wel positieve ervaringen hiermee hebben.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-07 20:55

Mach

[END]Avengers

Beavbusi schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:33:
Ik ben sinds een jaar zo single als het maar zijn kan, en zie in de corona periode hier ook niet zo heel snel verandering in komen. Dus ik denk misschien moet ik maar een single reis proberen. Wat zijn hier op dit moment goede bureaus voor?
Ben in mijn single periode meermaals met villavibes op vakantie gegaan. Meer dan prima bevallen met name omdat het geen pure koppel reizen zijn. Mijn ervaringen zijn wel van een jaar of 9 geleden.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03

Stoney3K

Flatsehats!

Wintervacht schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:56:
Het wil ook wel eens voorkomen dat iemand 'singles reizen' verwart met 'hookup reizen' en het gemunt heeft op mensen van het andere (of hetzelfde) geslacht. Niks.mis mee alsndat de wederzijdse insteek is dus, maar iets om op te letten ;)
Ik vraag me ook af of er überhaupt organisaties zijn die het op die manier aanbieden. Misschien dat je dan heel snel het verkeerde soort publiek aantrekt.

Het zal ook een hoop verschillen of je iets aanbiedt voor het 'zuipen en feesten' publiek van 18-25 of voor 25+.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:54
Ik ben oa met Fox, Sawadee, Estivant geweest en dat is goed bevallen. Het ligt eraan welke bestemming je interesse heeft. Ik ben een keer naar de zon (zonpubliek), Azoren (mix) en IJsland/Noorwegen (avontuurlijker publiek) geweest. Als je een flexibele instelling hebt dan gaat het al snel goed. Er zit altijd wel iemand bij die minder bevalt maar ik kan persoonlijk altijd wel met mensen opschieten.

En het zijn zeker geen dating reizen. Al is het fijn om mensen wat langer te leren kennen, de kans is altijd aanwezig dat je een leuk iemand tegenkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door TacoTaco op 04-01-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Michael_OsGroot schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:13:
Ik heb zelf het voornemen om ergens in mei (afhankelijk van Corona en het seizoen) met Kilroy een groepsreis naar Canada te boeken. Naar wat ik begrijp is dit wel een chille club hoewel ik voor mijn gevoel wel aan de oude kant ben. Ik hoor van vrienden dat ze in het verleden wel positieve ervaringen hiermee hebben.
Wat is dan de gemiddelde leeftijd bij die reizen? Ik kom er niet zo gauw uit op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

segil schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:15:
[...]

Wat is dan de gemiddelde leeftijd bij die reizen? Ik kom er niet zo gauw uit op hun website.
Het verschilt een beetje van groep-tot-groep, ik heb ze gemaild destijds en kreeg dit antwoord:
De doelgroep is voornamelijk 18-39 jarigen, maar er is geen strikte leeftijdslimiet dus ouder mag ook. Het is vaak een hele leuke mix van leeftijden en nationaliteiten.

Bij de rondreis zit het vervoer, je overnachtingen (gedeelde kamers in hostels)
Moet zeggen dat ik dit een paar maanden geleden had uitgezocht en alles op een laag pitje heb gezet vanwege de reisbeperkingen. Ik weet even zo snel niet meer wie ik allemaal heb gesproken. Mijn plan was sowieso last minute nog een keer echt er voor te gaan zitten

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Michael_OsGroot schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Het verschilt een beetje van groep-tot-groep, ik heb ze gemaild destijds en kreeg dit antwoord:

[...]

Moet zeggen dat ik dit een paar maanden geleden had uitgezocht en alles op een laag pitje heb gezet vanwege de reisbeperkingen. Ik weet even zo snel niet meer wie ik allemaal heb gesproken. Mijn plan was sowieso last minute nog een keer echt er voor te gaan zitten
Okay... dan zou ik met mijn 44 jaar nog wel erbij passen. Afhankelijk van de groep. Om alleen maar 20 jarigen in de groep te hebben, zou me nu niet meer zo trekken. Die hebben over het algemeen andere interesses en energieniveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

segil schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Okay... dan zou ik met mijn 44 jaar nog wel erbij passen. Afhankelijk van de groep. Om alleen maar 20 jarigen in de groep te hebben, zou me nu niet meer zo trekken. Die hebben over het algemeen andere interesses en energieniveau :)
Ha, dat was precies mijn overweging. Nou ben ik 30 dus val ik daar preceis tussen. Het stappen tot 4:00 hoeft voor mij echt niet meer in een club met muziek, maar een keertje stevig afpilsen in de kroeg lijkt me bij afwisseling wel leuk. Met wat drank erbij vind ik kennismaken met groepen soms toch wat makkelijker :P :+ Nou moet ik zeggen dat mijn interesse ook uit ging naar een rondreis door de natuur in het Noorden, dus dat trekt denk ik sowieso niet hetzelfde publiek dat bijvoorbeeld naar Thailand gaat voor de full moon party's. Anyway, als ik verder ben in het uitzoeken en boeken dan drop ik wel een link met wat ik gevonden heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf twee jaar geleden een singlereis door Nepal gemaakt met Shoestring. Voor je definitief boekt kun je het reisgezelschap zien (geslacht / leeftijd) en kun je dus een overweging maken of de demografische eigenschappen bij je passen.

Ik vond het zelf een erg geslaagde reis met genoeg afwisseling tussen ontspannen / tochten door de berg / cultuursnuiven. Leeftijd was 25 - 35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Singlereizen zijn leuk!
Zelf 2x gegaan met Mambo (Nederlandstalig, echt gericht op jongeren 18~32), naar Cuba en naar Sri Lanka.
En een keer, 2 weken van een 4 weken durende reis, met G-Adventures (internationaal, bieden echt van álles aan over de hele wereld) Thailand&Laos. We waren toen met mensen uit Amerika, Noorwegen, NL, Belgie, Duitsland, Nieuw Zeeland en Australie.

Zodra reisbeperkingen weer wat zijn opgeheven en als ik dan nog single ben ga ik zeker kijken voor weer een reis. Ik overweeg dan weer G-Adventures want ik vond die internationale groep wel wat hebben en dan waarschijnlijk ook weer gecombineerd met 1 of 2 weken zelf rondreizen, voor het extra avontuur :)

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Thompson schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:52:
Zodra reisbeperkingen weer wat zijn opgeheven en als ik dan nog single ben ga ik zeker kijken voor weer een reis. Ik overweeg dan weer G-Adventures want ik vond die internationale groep wel wat hebben en dan waarschijnlijk ook weer gecombineerd met 1 of 2 weken zelf rondreizen, voor het extra avontuur :)
Ik ben voor Kerst een week gaan zeilen met G-Adventures bij de Canarische Eilanden (=Spanje), aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben met Djoser op groepsreis door Jordanië geweest. De groep was wisselend samengesteld: was zelf een van de jongste, de helft 30/40, andere helft 50/60 met een ouder echtpaar. Uiteindelijk met 30 man op reis al sloot ik vooral aan bij de groep 30/40. Die gingen na het dagprogramma na het avondeten nog mooi door in allerlei kroegen en cafe's. De meeste 50/60 doken het hotel in en vonden het wel prima.

Overdag net zo. De ene groep ging bij Petra kiezen voor allerlei heuvelachtige routes, de andere groep maakte gebruik van de kamelen / ezels en deden het rustig aan. Richting dagtochten met in begrip van de mozes berg + dode zee was de groep gewoon een geheel. Na afloop in NL nog foto's over en weer uitgewisseld en das dat. Weinig waren echt single laat staan dat er dates uit gevolgd zijn.

Ik vond de groepsreis gewoon handig voor een land als Jordanië in mijn uppie toen ik 22 was. Mocht ik nou richting Canada, VS, Australië of Nieuw Zeeland gaan dan ga ik gewoon alleen. Met Engels kan ik beter over weg dan Arabische taal. Maargoed richting Cuba ging ik dan ook weer de hort op in mijn eentje zonder echt Spaans te kunnen.

Het heeft allebei wel wat. En juist in mijn eentje ben ik aardig wat keren toeristen tegen gekomen in dezelfde b&b waarbij we dezelfde route namen. Heb vaak zat zo een lift gehad (ik pakte de toeristenbus in Cuba + trein/boot/bus in Schotland) van toeristen met huurauto. Gewoon vantevoren navragen wat de groepssamenstelling is. Maar in mijn beleving bij een grote club valt het vanzelf uiteen in groepjes van ongeveer dezelfde leeftijd. De ouderen gingen in Akaba liever bakken in de zon, de jongeren pakten een boot het water op om te gaan duiken bij het koraal. Zulke dingen gebeuren natuurlijk: niet iedereen wil een 'actieve' vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Ik heb er ooit wel eens naar gekeken, single reizen. Zelf ga ik eigenlijk nooit op vakantie, vroeger met m'n ouders wel. Mijn vakantie is nu voornamelijk als groepsleider op scouting kamp, met de oudste groep zijn we in 2019 4 dagen met de backpack op door Zweden gewandeld en gekanoëd, eten voor 4 dagen en hangmatje en zeiltje mee in de tas, was super. Dit jaar is de bedoeling om naar Oostenrijk te gaan en een bergroute te lopen van een paar dagen, van trekkershutje naar trekkershutje.

Maar zoiets hoef ik voor mijn vakantie niet. Ik vind lekker chillen wel fijn, maar wil ook niet iedere dag languit in het zwembad liggen. Maar dat lijkt wel een beetje wat de keuze is; of een chill vakantie waar je amper wat doet, of een vakantie waar je zowat olympisch kampioen voor moet zijn, mountainbiken, raften, abseilen, parachute springen, mij niet gezien. Heb ik ook de conditie absoluut niet voor. Buiten Europa op vakantie eigenlijk ook geen behoefte aan.

Roadtrips vind ik leuk, met de auto en tent op pad, 2x gedaan met Citroën-forum.nl, door de Italiaanse Alpen en door de Duitse Harz. En vorig jaar met een gehuurde camper door Zweden gecrossed.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 04-01-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:33
Ik heb vroeger met Fox en Sawadee single reizen gedaan. Dit waren rondreizen. Over Villavibes heb ik toen gelezen dat dat meer een "dating-vakantie" was.
Mijn insteek wat betreft vakantie was dat ik dingen wilde zien, en niet de geile single uit wilde hangen, dus vandaar mijn keuze voor Fox en Sawadee. De medereizigers die ik daar ontmoet heb dachten daar ook zo over, hoewel ik wel eens een verdwaalde "dater" in de groep tegen ben gekomen. Dat gaf dan toch een beetje een awkward dynamiek rondom die persoon, zeker wanneer deze de hints van "geen interesse" niet oppikte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvvoorst
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 14:05
Ik ben wel single, maar ik heb nog geen ervaring met single reizen.

Ik kwam deze website tegen
https://www.funbreaks.nl/

Van wat ik zie zijn het kleine groepen en zijn het vooral midweek, lange weekenden en dag activiteiten.

Voor elke reis is er van te voren een leeftijds boven en onder grens en staat er per reis de man/vrouw verhouding vermeld.

Wellicht een leuke site als je iets zoekt wat dichtebij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
@jvvoorst En lekker in Nederland ook, daar ga ik eens kijken. Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvoorst
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 14:05
@FastFred Graag gedaan.

De weekenden en midweken in de Ardennen lijken mij wel leuk.

Helaas zijn er even andere dingen die mijn financiële aandacht vragen.

Veel plezier met uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:23
Vorig jaar zomer ben ik weekje met Villavibes mee geweest (Limburg), was erg goed bevallen. Met name s avonds zijn er een hoop feestvierders die op meer uit zijn, maar overdag is ook genoeg leuks te doen. Zelf ben ik die week oa gaan mountainbiken, wandelen, fietstochtje, klimbos, workshop vlaaien bakken, van alles wat dus. Ook genoeg die het wat rustiger aan deden met spelletje spelen en boekje lezen. Het avondeten is ook echt top geregeld, bij deze reis waren er 2 koks mee en elke avond was er een zeer goed en luxe 3 gangen diner.
Vond het zelfs zo leuk dat ik me als crew heb opgegeven, deze maand eerste weekend mee als begeleider naar de Ardennen :)
Ik ken ook mensen die mee zijn gegaan op hun weekenden en de Rhodos reis, ook allemaal prima.

En heb ook een paar vrienden die paar keer met NoSun zijn mee geweest, die zijn daar ook erg tevreden mee! Zat zelf ook nog te kijken naar die reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:52
Afgelopen jaar ben ik voor het eerst ook op singlereis geweest. Eerste met Villavibes een weekend Ardennen gedaan, en dat beviel goed! Aantal maanden later nog een weekendreis Vechtdal gedaan bij Villavibes, was ook leuk. Ga komend jaar eens kijken voor een iets langere reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ivo001 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:59:
Afgelopen jaar ben ik voor het eerst ook op singlereis geweest. Eerste met Villavibes een weekend Ardennen gedaan, en dat beviel goed! Aantal maanden later nog een weekendreis Vechtdal gedaan bij Villavibes, was ook leuk. Ga komend jaar eens kijken voor een iets langere reis.
Wat hebben jullie dan zoal gedaan in het weekend bij de Ardennen? Opzich is de locatie prima, alleen weekend, allemaal onbekende, sommige kijken de kat uit de boom, dan is het weekend zo om,, hoe gaat dat zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:52
Chip. schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Wat hebben jullie dan zoal gedaan in het weekend bij de Ardennen? Opzich is de locatie prima, alleen weekend, allemaal onbekende, sommige kijken de kat uit de boom, dan is het weekend zo om,, hoe gaat dat zoal?
Het staat op hun site wel redelijk omschreven. (link) (activiteiten)

Bij aankomst is het een beetje aan jezelf om je kamer en reisgenoten te leren kennen. Echter ga je al snel richting het eerste diner en wordt er een voorstelrondje gedaan. Na het eten gaat vaak de muziek aan dus dan kan je een dansje wagen of je gaat gewoon met wat mensen praten of een spelletje spelen. Ben de zaterdag gaan wandelen (daar kan je wat makkelijker contact leggen dan bij mountainbiken). De zondag was er wat regen voorspeld. Ben met een groepje (ongeveer 6 personen) die geen activiteit gepland hadden toen een nabijgelegen dorpje gaan verkennen en lekker lunchen en een drankje drinken.
Focus van de reis ligt vooral op doen waar je zelf zin in hebt en samen plezier hebben. Het is niet gericht op daten, al kan het natuurlijk zo zijn dat je een hele goede klik met iemand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374460

heeft iemand nog recente ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theconsul
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-01 08:49
*knip* Dit soort vormen van reclame is hier niet de bedoeling

[ Voor 83% gewijzigd door Touchdomex op 29-01-2025 09:16 ]

Pagina: 1