Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Vraag
Alle reacties
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dit is wat ik zou doen. Geen slapende honden wakker maken zolang zij het jou nog moeilijk kunnen maken. Lekker sabbatical opnemen en dan kort daarna die ontslagbrief inleveren. Vertel gewoon dat je die beslissing tijdens de sabbatical genomen hebt.MrAngry schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:24:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het werkt natuurlijk ook omgekeerd. Gebruik die sabbatical om nog eens op een rijtje te zetten of je echt ontslag wilt nemen en wat je daarna wilt doen.
Nu al uit dienst gaan "per >62 werkdagen" (om het maar zo even te zeggen), zal niet standaard zonder morren geaccepteerd worden, maar ook dat is afhankelijk van je (verhouding met je) werkgever.
De sleutel zit hem in ieder geval in het gesprek, en niemand weet hou jou verhouding met je werkgever is
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Sabbatical staat in de cao als in overleg, maar is in principe ruimte voor. Sterker nog, de grootste component in die 500 uur is een lang houdbaar type verlof dat speciaal is bedoeld voor dit soort dingen (sabbatical, extra lang ouderschapsverlof etc)
edit: CAO even op nageslagen, maar als de werkgever tegen stribbelt ben ik te laat voor de sabbatical optie, die dien je 4 maanden van te voren aan te vragen. Snel maar even in gesprek gaan.
[ Voor 32% gewijzigd door MrAngry op 27-05-2019 20:50 ]
[ Voor 9% gewijzigd door marshallq op 27-05-2019 20:48 ]
Netto een stuk minder dan vakantiedagen opnemen, dus met zon grote hoeveelheid niet interessant denk ik.GlowMouse schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:54:
Als je ontslag neemt, heb je recht op uitbetaling van je verlofuren inclusief het werkgeversdeel van de pensioenpremie en verlof-op-verlof.
Zucht...
Volgens mij is dat nogal afhankelijk van de waarde die je hecht aan je vrije tijd, maar misschien begrijp ik je verkeerd?SgtElPotato schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:
[...]
Netto een stuk minder dan vakantiedagen opnemen, dus met zon grote hoeveelheid niet interessant denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 27-05-2019 21:07 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Het verschil in belastingdruk zit in de belasting op het werkgeversdeel van de pensioenkosten. Die wordt nu belast in plaats van wanneer je het pensioen ontvangt. Je kunt niet zomaar stellen dat de belastingdruk op de pensioendatum hoger ligt. Dat hangt onder meer af van de ontwikkeling van de belasting op arbeid (gaat mogelijk omlaag) en de hoogste belastingschijf waarin TS valt (nu en tijdens zijn pensioen).SgtElPotato schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:
[...]
Netto een stuk minder dan vakantiedagen opnemen, dus met zon grote hoeveelheid niet interessant denk ik.
Je geeft aan dat je je schepen niet achter je wil verbranden, dus dan ga je toch niet onderhandelen met eventuele regels in je handen, helemaal niet als het maar om een klein gedeelte (pensioenopbouw) gaat, toch?
Ah, dus de werkgever keert het uit in plaats van het als een soort eindstorting in het pensioenfonds te storten? (Ik kan het trouwens lastig online terugvinden). Maar top, als het klopt zit ik me dus eigenlijk zorgen te maken over wat geneuzel in de marge.GlowMouse schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:10:
[...]
Het verschil in belastingdruk zit in de belasting op het werkgeversdeel van de pensioenkosten. Die wordt nu belast in plaats van wanneer je het pensioen ontvangt. Je kunt niet zomaar stellen dat de belastingdruk op de pensioendatum hoger ligt. Dat hangt onder meer af van de ontwikkeling van de belasting op arbeid (gaat mogelijk omlaag) en de hoogste belastingschijf waarin TS valt (nu en tijdens zijn pensioen).
Mijn ervaring is dat niemand bij ons de regels - en vooral de mogelijkheden - goed weet, dus dan kan ik ze maar beter zelf weten.ZieMaar! schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:13:
Mijn aanpak zou overigens zijn om gewoon in overleg te gaan. Jij wil graag een kwartaal verlof nemen en het liefst pas uit dienst als je verlof op is, maar wel snel stoppen met werken.
Je geeft aan dat je je schepen niet achter je wil verbranden, dus dan ga je toch niet onderhandelen met eventuele regels in je handen, helemaal niet als het maar om een klein gedeelte (pensioenopbouw) gaat, toch?
[ Voor 29% gewijzigd door MrAngry op 27-05-2019 21:15 ]
Ok helder, jij kent jouw werkgever het besteMrAngry schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:14:
[...]
Ah, dus de werkgever keert het uit in plaats van het als een soort eindstorting in het pensioenfonds te storten? (Ik kan het trouwens lastig online terugvinden). Maar top, als het klopt zit ik me dus eigenlijk zorgen te maken over wat geneuzel in de marge.
[...]
Mijn ervaring is dat niemand bij ons de regels - en vooral de mogelijkheden - goed weet, dus dan kan ik ze maar beter zelf weten.