Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-11 09:58
Hallo,

Ik heb een email domein, in mijn email programma op de PC heb ik (Thunderbird) de instellingen gewijzigd naar IMAP van het domein.

Op de telefoon (android ) heb ik Nine geïnstalleerd (omdat deze goed overweg kan met HTML handtekening) (mocht er een ander/beter programma zijn hou ik me aanbevolen) ook via dezelfde IMAP instellingen.
Ik heb echter de volgende problemen met het synchroniseren :

Als ik een mail eerder ontvang in TB dan krijg ik hem op de telefoon niet meer te zien?
Als ik een mail op de telefoon ontvang en deze verwijder, staat deze nog steeds in TB? (als ik hem in TB verwijder word deze wel in de Nine verwijderd?)

Als ik een email verzend vanaf de telefoon dan zie ik hem in TB niet terug bij verzonden items en vanaf TB ook niet bij verzonden items in de telefoon?

Wat doe ik vaut of moet ik anders instellen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Activate op 28-05-2019 12:58)

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Activate schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:11:
Word idd een nieuw acount dus alle mails ed maar even overslepen ben ik bang voor?
Yes, werkte bij mij prima (maar je moet er niet op moeten wachten).

Alle reacties

• Activate
Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Knipseltb_zps7pjc4rdk.jpg
Zo heb ik nu het verwijderen ingesteld zodat ik ze op beide binnen krijg...nu de rest nog...

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
Waarom maak je geen gebruik van beveiliging? SSL of TLS. Dit is niet aan te raden zo :-). Kan je daarnaast een screenshot delen van je server instellingen? Want de optie "berichten op de server laten" indiceert dat je nog gebruik maakt van POP in plaats van IMAP. Voor IMAP maak je normaliter gebruik van poort 143 of 993.

Voor je e-mail client op je telefoon kan je eens kijken naar Spark https://play.google.com/s...ails?id=com.readdle.spark

• Activate
Hallo Robbie,

Ik heb de beveiliging aangepast, ik had het helemaal niet gezien.

Ik heb als server Imap ingevuld, het vreemde is echter dat TB meld dat het een POP server is zie voorbeeld :

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v140/activate1/Knipseltb2_zps4qzix535.jpg

Ik kan dat ook nergens anders instellen?

• Activate
Spark geïnstalleerd lijkt goed te werken alleen natuurlijk de sync problemen nog.

• desmond
  • Niet online
Activate schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:19:
...
Ik heb als server Imap ingevuld, het vreemde is echter dat TB meld dat het een POP server is zie voorbeeld :

[Afbeelding]

Ik kan dat ook nergens anders instellen?
In je screenshot staat nog servertype = POP. Dat is nog geen IMAP ook al luidt de servernaam wel imap.etc.etc

Even opnieuw configureren dmv nieuwe account wellicht:

Afbeeldingslocatie: https://kbimages.dreamhosters.com/images/2018-07_thunderbird_06.png

• Activate
Dank je!

Word idd een nieuw acount dus alle mails ed maar even overslepen ben ik bang voor?

Acties:
  • Beste antwoord

• desmond
  • Niet online
Activate schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:11:
Yes, werkte bij mij prima (maar je moet er niet op moeten wachten).

• Activate
Dank je, maar even bezig....

Nog een vraagje over Spark, in TB heb ik verschillende submappen, deze heb ik op sync gezet, ik zie echter in Spark niet terug?

Bedankt maar weer!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:56
Activate schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:58:
Dank je, maar even bezig....

Nog een vraagje over Spark, in TB heb ik verschillende submappen, deze heb ik op sync gezet, ik zie echter in Spark niet terug?

Bedankt maar weer!
Heb je deze submappen in je pop account of in je imap account?

Binnen spark klik je rechts op het hamburgermenu en vervolgens scroll je naar je mail account waar je je account uit klapt en je mappen zichtbaar moeten zijn.

Anders in tb Controleren of het imap mappen zijn door op de naam van je mail account te klikken en rechts te klikken op imap mappen.

• Activate
Ik had ze in mijn POP en heb ze nu naar Imap gekopieert.

Ik kan ze nu zien bedankt maar weer!!
Pagina: 1