Vraag

• Devindegroot
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 15:02
Ik ben op dit moment nog eigenaar van een Google Pixel 2 XL. Nou loopt mijn Sim Only af en sta ik voor de keus, verlengen met telefoon of weer sim only gaan.

Nou wil ik ergens niet van Google af, omdat naast de camera ook de kleine functies zoals Now Playing en AOD echt te gek zijn, maar ik ben ook wel weer toe aan een nieuwe telefoon. Nu kan ik dus voor een redelijk aanbod de OnePlus 7 Pro in combinatie met een abonnement nemen. ( 100 eu betalen en dan twee jaar 35 euro de maand bij t-mobile ) . Ergens kan ik ook nog surviven met mijn Pixel 2 XL doormiddel van een maandelijks opzegbare sim only en dan in oktober de Pixel 4 aanschaffen. Ik vraag me echter sterk af in hoeverre ik zo'n zelfde deal ( zeg 100 eu zelf betalen en max 38 eu de maand inclusief minimaal 4gb )

Ik heb even de blik van iemand anders nodig hierop. Ergens denk ik dat twee jaar met de OnePlus 7 Pro een hele fijne ervaring wordt, maar ergens anders weet ik dat ik Google zijn visie te gek vind en graag met hun flow mee ga...

Beste antwoord (via Devindegroot op 27-05-2019 21:13)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wat betaal je per maand als je SIM Only blijft, en wat betaal je inclusief toestel per maand plus de eenmalige betaling, hoe kom je dan over 2 jaar uit?
Mijn advies, rek het tot de Pixel 4 bekent is, dan komt de Oneplus 7T ook, en heb je lekker kunnen door sparen.
Vergeet ook niet, een toestel boven de 250 Euro op afbetalingen is een lening, en eentje die grof meetelt zou je bijvoorbeeld een hypotheek willen, dus bedenk of je je voor 2 jaar vast wil leggen, ik kan niet zo ver vooruit kijken.

Alle reacties

Verwijderd

Kop is oneplus
Munt is google.

Best of 3.

Kop
Kop
Munt.

Gefeliciteerd met je nieuwe OnePlus

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wat betaal je per maand als je SIM Only blijft, en wat betaal je inclusief toestel per maand plus de eenmalige betaling, hoe kom je dan over 2 jaar uit?
Mijn advies, rek het tot de Pixel 4 bekent is, dan komt de Oneplus 7T ook, en heb je lekker kunnen door sparen.
Vergeet ook niet, een toestel boven de 250 Euro op afbetalingen is een lening, en eentje die grof meetelt zou je bijvoorbeeld een hypotheek willen, dus bedenk of je je voor 2 jaar vast wil leggen, ik kan niet zo ver vooruit kijken.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 19:04
Als je dan toch niet van google af wil wacht je rustig de pixel 4 af en blijf je bij de google pixel 2 voorlopig.

En de aanbieding die je nu hebt gekregen is vrij standaard dus die zal voor de pixel niet veel afwijken. Komt er eigenlijk simpelweg op neer of je nu al een nieuwe telefoon wil of nog even wil wachten....

Kun je toch niet kiezen ga dan voor de kop/munt methode zoals eerder genoemd... Val ons dus niet lastig met vragen waar je simpelweg het beste antwoord in de winkel kan vinden door zelf het toestel uit te testen 8)7

Gamertag: timmie271

• Devindegroot
swhnld schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:23:
Dat is een goed punt..

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29

XallaX

Meow

2 jaar Youfone (KPN) 6GB en onbeperkt bellen/sms 12,50 = 300 euro, scheelt je 912-300=612 euro + 100 euro voor je toestel dus 712 euro.
Je betaald dus bij T-mobile gewoon je toestel (bijna) zelf.

Daarnaast krijg je waarschijnlijk een T-Mobile versie van de OnePlus.

Dus als er verder geen voordelen aanzitten behalve een geregistreerde lening zeg ik, los kopen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Devindegroot ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Verwijderd

Ergens denk ik dat twee jaar met de OnePlus 7 Pro een hele fijne ervaring wordt, maar ergens anders weet ik dat ik Google zijn visie te gek vind en graag met hun flow mee ga...

Dit laatste is een gevoel en je gevoel geeft veeal het antwoord al. Los hiervan kan je eenvoudig, rationeel, een kosten/baten analyse maken. In mijn optiek is het vaak de vraag, wil je een nieuw toestel (met alle nieuwe gadgets) en wil je hiervoor betalen, of ben je tevreden met de goedkopere oplossing, omdat je misschien stiekem toch niet zoveel met die nieuwe gadgets doet. Er is feitelijk niet echt 1 antwoord, denk dat het belangrijks is, kan je het betalen, of ga je een verplichting aan financieel die misschien niet handig is! Succes!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:40
In plaats van xx euro vooraf te betalen en daarna te kijken naar de maandbetaling, zou ik proberen het toestel in 1x te betalen. Scheelt iedere maand weer een beetje én je krijgt geen BKR notering op een relatief goedkoop product.

Zet de boel gewoon even in een Excelletje en kijk wat het prijsverschil is + wat je 'over' hebt voor toestel A en toestel B.
XallaX schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:17:
2 jaar Youfone (KPN) 6GB en onbeperkt bellen/sms 12,50 = 300 euro, scheelt je 912-300=612 euro + 100 euro voor je toestel dus 712 euro.
Je betaald dus bij T-mobile gewoon je toestel (bijna) zelf.
Dat klopt natuurlijk wel, aan de andere kant is het maar net afhankelijk van je verbruik. Daarbij kan je bij Youfone over je bundel gaan qua MB's, T-Mobile gaat onbeperkt traag door - dat soort verschillen hebben wel waarde.
Plus T-Mobile vast, kan het rekensommetje best anders uitpakken.
Plus cashback, die zijn altijd hoog bij abo + toestel.
Daarnaast krijg je waarschijnlijk een T-Mobile versie van de OnePlus.
Bij Mobiel.nl heb ik mijn OP7 Pro besteld icm 1-jarig T-Mobile (die ik anders ook genomen had; vrijwel minimaal abo omdat ik alleen bel en mijn MB's via een zakelijke sim kan doen).
Dit was geen branded toestel. Ik betwijfel of die überhaupt bestaan van OnePlus.
Dus als er verder geen voordelen aanzitten behalve een geregistreerde lening zeg ik, los kopen.
Lenen altijd -1 inderdaad :P

[ Voor 61% gewijzigd door Richh op 31-05-2019 15:16 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Devindegroot
Richh schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:06:
In plaats van xx euro vooraf te betalen en daarna te kijken naar de maandbetaling, zou ik proberen het toestel in 1x te betalen. Scheelt iedere maand weer een beetje én je krijgt geen BKR notering op een relatief goedkoop product.

Zet de boel gewoon even in een Excelletje en kijk wat het prijsverschil is + wat je 'over' hebt voor toestel A en toestel B.

[...]

Dat klopt natuurlijk wel, aan de andere kant is het maar net afhankelijk van je verbruik. Daarbij kan je bij Youfone over je bundel gaan qua MB's, T-Mobile gaat onbeperkt traag door - dat soort verschillen hebben wel waarde.
Plus T-Mobile vast, kan het rekensommetje best anders uitpakken.
Plus cashback, die zijn altijd hoog bij abo + toestel.

[...]

Bij Mobiel.nl heb ik mijn OP7 Pro besteld icm 1-jarig T-Mobile (die ik anders ook genomen had; vrijwel minimaal abo omdat ik alleen bel en mijn MB's via een zakelijke sim kan doen).
Dit was geen branded toestel. Ik betwijfel of die überhaupt bestaan van OnePlus.

[...]

Lenen altijd -1 inderdaad :P
Sowieso als ik het doe, dan doe ik het abonnement zo afsluiten dat ik geen BKR heb, oftewel onder de 250 euro terug betalen en de rest in een keer aftikken. Voor nu staat mijn gevoel op het volgende plan:

Maandelijks opzegbaar sim only en dan in oktober even kijken wat Google gaat doen en wat het gaat kosten ( release in NL of niet ? ). Dan in oktober de beslissing maken, OnePlus 7 pro of de nieuwe Google Pixel!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 23:44
Als je het kan permitteren zou ikzelf het toestel in 1x kopen en een goedkope sim only deal nemen. Dat scheelt 9 van de 10x gewoon geld en ook best veel. Enige nadeel is dat je even 500 euro in één keer moet aftikken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Devindegroot
Daniel. schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:39:
Als je het kan permitteren zou ikzelf het toestel in 1x kopen en een goedkope sim only deal nemen. Dat scheelt 9 van de 10x gewoon geld en ook best veel. Enige nadeel is dat je even 500 euro in één keer moet aftikken.
750 euro in een keer in het geval van de 7 Pro en de grap is dat in combinatie met een abonnement is de totaal kosten na twee jaar 660. Misschien dat ze die andere 100 verwerkt hebben in een kleine verhoging van de MB kosten maar dat is misschien te ver gedacht.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 23:44
Devindegroot schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:04:
[...]

750 euro in een keer in het geval van de 7 Pro en de grap is dat in combinatie met een abonnement is de totaal kosten na twee jaar 660. Misschien dat ze die andere 100 verwerkt hebben in een kleine verhoging van de MB kosten maar dat is misschien te ver gedacht.
Ook al bij een budget provider gekeken?
Dan is het abonnement voor een 10tje per maand te fixen. Onbeperkt bellen en 4gb internet als voorbeeld. En vaak liggen de prijzen lager dan de adviesprijs van de toestellen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Devindegroot
Daniel. schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:55:
[...]

Ook al bij een budget provider gekeken?
Dan is het abonnement voor een 10tje per maand te fixen. Onbeperkt bellen en 4gb internet als voorbeeld. En vaak liggen de prijzen lager dan de adviesprijs van de toestellen.
Een tele2 zou ik nog durven te overwegen, maar een Ben klinkt in mijn oren al kut 😅..

Verder vind ik 420 eenmalig en dan zonder bkr twee jaar afbetalen vele malen beter klinken dan in een keer 750 eu betalen!
Pagina: 1