Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosco52
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-03 08:14
Ik maak al vele jaren -naar tevredenheid- gebruik van Norton Internet Security.

Ieder jaar koop ik een nieuw jaarabonnement op het internet bij de goedkoopste aanbieder.
Ik verleng op een eenvoudige wijze mijn abonnement. door het nieuwe serienummer in de bestaande app te kopieren.

Alleen dit jaar lukte mij dit niet. Groot schetst mijn verbazing dat ik, mijn zojuist nieuw
aangeschafte Norton Internet Security -uitsluitend via een website van Norton- kan verlengen. Verlengen kan dan uitsluitend als ik ook mijn bankrekeningnummer en andere persoonsgegevens opgeef. Het is slikken of stikken.

Bij de aankoop van Norton had ik geen weet van deze nieuwe werkwijze. Dit wordt nergens inleider geval niet door de verkoper van mijn nieuwe serienummer aangegeven. Ik krijg hier nou niet niet een prettig gevoel van!

Ik vraag mij af of deze werkwijze wel kan en wat men met met deze gegevens (kan) doen en of dit in het kader van de wet op de Privacy wel mag / kan.

Graag jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo is dit "privacy"? De bestelling is toch niet anders dan Thuisbezorgd, Zalando of Azerty "kopen op afstand"?

Je kan ze ook even bellen waarom dit ineens is en/of je ergens nog een fysieke licentie kan kopen in een winkel: https://support.norton.co...ome/current/contact-phone

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rosco52
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-03 08:14
Hi Max
Nog bedankt voor de tip. Heb inmiddels gebeld. Als ik het goed begrepen heb heeft dit te maken met waar je je licentie aanschaft (sinds dit jaar wordt dit abonnement genoemd) .
Dit onderdeel is sinds dit jaar nieuw bij Norton. Men werkt uitsluitend met abonnementen. je dient je bankrekening op te geven ivm de aanschaf/ verlenging van je abonnement/ de licentie. Je kunt aangeven of je wel /niet gebruik wilt maken van een automatische voortgang van je abonnement. na 1 jaar -bij de afloop van je abonnement- krijg je bericht en een opgave van de kosten van verlenging bij Norton. Doe je dit bij Norton dan heb je recht op extra service/ondersteuning -waaronder virus verwijdering- Schaf je de licentie aan via een ander bedrijf dan werkt Norton wel maar heb je geen recht op die extra service (norton virus protection promille).
Tot zover.... nogmaals bedankt voor de tip MAX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als Norton over gaat op een abonementsysteem voor de licenties is het niet heel gek dat ze wat gegevens nodig hebben hiervoor, tenzij ze om een kopie ID kaart oid vragen is daar niet zo snel iets illegaals aan ;)

Als jij daar niet in mee wilt gaan is het tijd om een andere AV te kiezen (of Microsofts ingebouwde Security Essentials/Defender te gebruiken voor 0,- per jaar, prima zolang je geen gekke dingen doet).

Fixing things to the breaking point...