Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:22
Is het mogelijk om de Windows 10 via Remote Desktop iemand toegang te geven tot enkel 1 applicatie? Dus dat de externe persoon in kwestie niet mijn gehele PC kan overnemen maar enkel toegang heeft tot 1 specifieke applicatie?

Zover ik begrijp kun je met de standaard Windows 10 Remote Desktop enkel inloggen en de gehele PC overnemen. Dit is dus niet gewenst.

Ik heb al gezocht naar alternatieve opties, maar daarmee kun je niet bijv de toegangsrechten beperken tot 1 applicatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even ad-hoc met Windows remote desktop ga je dit kunnen doen nee.
Citrix heeft daar bijvoorbeeld oplossingen voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tuurlijk kan dat. Even een mandatory profile, file screen & applocker GPO inrichten en klaar.

Of Remote Apps publiceren over je RDS Gateway.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:43:
Tuurlijk kan dat. Even een mandatory profile, file screen & applocker GPO inrichten en klaar.

Of Remote Apps publiceren over je RDS Gateway.
Haha, bedankt voor de reactie maar mijn kennis is beperkt. Deze termen zeggen mij niet veel. Mag het iets specifieker? :*)

De PC draait op Windows 10 Pro en wordt verder ook prive gebruikt. Het bedrijf dat extern de PC moet kunnen benaderen mag dus niet op het bureablad uitkomen, maar enkel een remote connectie maken om het desbetreffende applicatie te kunnen bedienen.

[ Voor 27% gewijzigd door jojoba007 op 27-05-2019 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jojoba007 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:52:
[...]

Haha, sorry maar mijn kennis is beperkt. Deze termen zeggen mij niet veel. Mag het iets specifieker? :*)
Nee, want dat is de enige oplossing. Als het niet duidelijk / Google is, dan moet je er ook niet aan beginnen :)

Simpeltjes gezegd; als je geen "geavanceerde" kennis van Windows 10, Windows 2012 (of hoger) hebt en geen AD hebt, houdt je vraagstelling vrij rap op.

Allicht kan het wel met andere tooling maar die zijn niet Microsoft-native dus zal je even anders / verder moeten Googlen.

/edit: onder toezicht zou je via Skype Screensharing wel 1 applicatie kunnen delen. Maar RDP werkt eenvoudigweg niet voor je vraag.

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 27-05-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:54:
[...]

Nee, want dat is de enige oplossing. Als het niet duidelijk / Google is, dan moet je er ook niet aan beginnen :)

Simpeltjes gezegd; als je geen "geavanceerde" kennis van Windows 10, Windows 2012 (of hoger) hebt en geen AD hebt, houdt je vraagstelling vrij rap op.

Allicht kan het wel met andere tooling maar die zijn niet Microsoft-native dus zal je even anders / verder moeten Googlen.

/edit: onder toezicht zou je via Skype Screensharing wel 1 applicatie kunnen delen. Maar RDP werkt eenvoudigweg niet voor je vraag.
Ik zit nu inderdaad even in te lezen op een Madatory Profile. Maar als ik het zo even snel bekijk heeft de derde partij bij inloggen nog wel toegang tot het bureaublad. En dat is juist niet de bedoeling. De PC wordt verder privé gebruikt, maar de externe PC moet dus enkel toegang hebben tot een enkele applicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jojoba007 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:01:
[...]

Ik zit nu inderdaad even in te lezen op een Madatory Profile. Maar als ik het zo even snel bekijk heeft de derde partij bij inloggen nog wel toegang tot het bureaublad.
Mijn eerdere reaktie is wel: mandatory profile + filescreen + applocker.

Niet of of ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:02:
[...]

Mijn eerdere reaktie is wel: mandatory profile + filescreen + applocker.

Niet of of ;)
Duidelijk! Bedankt voor het aangeven van de juiste richting. Ik ga hier even verder op Googlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:29
Volgens mij kan je het met de Classic Skype cliënt

(zie https://answers.microsoft...-a84b-5a08409e2eaf?page=1)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het kan ook met de nieuwste Skype uit Office 365. Weet even niet of je er een specifieke abo van moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
MAX3400 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:13:
[...]

Het kan ook met de nieuwste Skype uit Office 365. Weet even niet of je er een specifieke abo van moet hebben.
Oh, dat maakt het nog een stuk eenvoudiger. Maar kan deze verbinding met Skype dan ook constant open staan? Of moet ik de inkomende verbinding ieder keer opnieuw accepteren? De externe partij moet kunnen inloggen ook als ik van huis ben.

[ Voor 3% gewijzigd door jojoba007 op 27-05-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

jojoba007 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 18:23:
[...]

Oh, dat maakt het nog een stuk eenvoudiger. Maar kan deze verbinding met Skype dan ook constant open staan? Of moet ik de inkomende verbinding ieder keer opnieuw accepteren? De externe partij moet kunnen inloggen ook als ik van huis ben.
MAX3400 in "Remote Desktop enkel toegang geven tot 1 applicatie" ?

Als je selectief leest, blijven we zaken herhalen.

Sowieso, waarom zou je een ander toegang geven tot je prive-apparatuur als je er niet bent? Want je hebt een waterdicht en zeeer bindend contract met dat bedrijf dat als er "iets" fout gaat, ze alles vergoeden & herstellen?

Pagina: 1