Data van harde schijf halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn laptop wilde kort geleden niet opstarten (kreeg blauw scherm met dan de 'pc kan niet worden hersteld met automatisch herstellen'. Online las ik dit waarschijnlijk te maken heeft met de harde schijf.
Ik heb geprobeerd deze te herstellen, maar dat lukt niet, waarschijnlijk ook omdat die te vol staat.
Ik heb de harde schijf uit de laptop gehaald en met een gekoppeld aan een andere laptop. Echter als ik de schijf wil openen krijg ik het bericht dat de schijn niet toegankelijk is en toegang is geweigerd. Ik probeerde de bij Geavanceerde beveiligingsinstellingen bij 'Eigenaar' de huidige eigenaar te wijzigen, met 'Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen', maar na zo'n 12 uur lang machtigingen veranderen loopt het vast op de melding:
'U bent niet gemachtigd om de inhoud van de map F:\Windows\SysWOW64\nl-NL te lezen. Wilt u de machtigingen voor de map vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen?
Alle machtigingen worden vervangen als u op Ja klikt.'
Ik klik dan op Ja en vervolgens blijft de melding in beeld dat hij het bestand van machtiging aan het wijzigen is. Na zo'n 8 uur wachten had ik niet het idee dat er echt iets gebeurde en dat het was vastgelopen.

Kan iemand mij helpen hoe ik de data van mijn harde schijf haal?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:23:
met een gekoppeld aan een andere laptop.
Waarmee?

Als je hem koppelt, komt er dan niet 'gewoon' een schijf bij in File Explorer die je dan kunt openen en op de normale manier bestanden van/naar kunt kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de harde schijf uit de kapotte laptop gehaald en gekoppeld met een draadje aan een andere laptop met via usb. Ik krijg dan wel de schijf in File Explorer, maar dan niet gemachtigd om de de schijf te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Booten met een USB Linux distro? Heb je geen NTFS-permissies nodig zolang de oude laptop geen Bitlocker aan had staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 18:55
Ik heb zelf goeie ervaringen met Q-Dir. Weet niet of dat in dit specifieke geval ook werkt, maar ik had een keer een rechtenprobleem met een image die wel kon mounten, maar verder niet benaderen.

url: http://www.softwareok.com/?Download=Q-Dir

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dan deze melding
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cghoq0.jpg
Dus foutmelding.. doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:42
Je kunt toch gewoon je laatste backup pakken? >:)

Maar even serieus, ik vermoed een defecte schijf.
Mogelijk kun je met bijvoorbeeld EaseUS datarecovery nog wat redden.

En dan puur focus op je persoonlijke data, OS lekker laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ff met hiren boot cd starten en dan de schijf koppelen. Dan heb je geen last van machtigingen.of wat hierboven al is vermeld met een en Linux distro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen ervaring met hiren boot cd.. maar bedoelen je daarmee mijn gecrashte laptop te starten met hiren boot cd of de laptop waar ik de harde schijf mee heb gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Is de schijf encrypted door Windows?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schijf is niet encrypted door Windows, maar ik heb geen machtiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Als ik teruglees, denk ik dat er met de harddisk niets aan de hand was, maar dat Windows zodanig beschadigd was dat het niet meer opstart.

Je hebt m.i. ook nu nog de beste kansen als je de harddisk terugzet in de oorspronkelijke laptop waarin hij thuishoort. Vervolgens start je op vanaf een CD/DVD of USB-stick, bv. met Linux Mint daarop: dat start op als Windows en je kunt dan op je gemakje rondkijken op de harddisk wat daarop staat (als mijn redenering klopt, staat er alles nog op). Als je dan ook nog een USB-harddiskje aansluit met genoeg vrije ruimte, kan je alle data meteen kopiëren (of desnoods alles op de harddisk).
Vervolgens post je hier de SMART-data zoals je die ziet in Mint en dan weet je of de harddisk gewoon nog in orde is.
Daarna installeer je Windows opnieuw op die harddisk (als dat een legale Windows 10 was, kan je tijdens de installatie het licentiescherm overslaan (skippen), zodat je je eigen legale Windows 10 weer terugkrijgt. Tijdens de installatieprocedure verwijder je in het partitiescherm eerst alle partities en begint zo op een verse, lege harddisk, want je hebt inmiddels toch een kopie van alle data op de USB-harddisk.
Nadat Windows 10 het weer doet, kopieer je alle data terug op de harddisk vanaf de USB-harddisk.
En ben je weer in business met een verse datakopie op de USB-harddisk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:04
Toegangsrechten aanpassen, check hier:
Raymond.cc: 6 Tools To Take Ownership and Get Full Control Of Files and Folders
Met Total Commander kan je ook met eenvoudig Admin rechten copieeren/aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En-Cryption
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 16:19
of cgsecurity testdisk / photorec gebruiken
Pagina: 1