Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Degelijke, portable game laptop <€2000

Pagina: 1
Acties:

• Captain_Code
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-11 15:19
Beste Tweakers,
Ik voel me de zoveelste maar ik ben opzoek naar een degelijke, portable game laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en werken, (beetje 3D CAD/ voornamelijk office werkzaamheden)

Wat is je budget?
Ik heb een realistisch budget van ~1800 euro, ik zoek tot 2000 euro en bid op een korting, want elke euro gespaard is prettig natuurlijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben veel op reis, verblijf overal en nergens en heb dus niks aan een game PC.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben nog wel eens onder de mensen en heb een leeftijd bereikt dat in koeieletters REPUBLIC OF GAMERS en doorzichtige WASD echt niet meer kan.

De minimale specs:
I7 8750H
2x8GB RAM (dus geen single channel)
GTX 1060 / GTX 1070 / GTX 1660 Ti / RTX 2060
Opslag SSD, mag 128 GB maar dan moet er wel 1TB HDD bij zitten, grotere SSD is fijner.
Batterijduur moet met licht werk/browsen/video kijken wel minimaal de 4u aantikken (reizen)
Behuizing moet enigszins stevig zijn, kan soms een beetje lomp zijn, maar moet wel portable blijven ~<25mm dik

Begrijp dat bij dit formaat laptops de koeling echt een ding is, maar dat met undervolt een hoop mogelijk is en sommige het niet eens zo slecht doen.

Nu heb ik mijn huiswerk goed gedaan en een lijstje met laptops gemaakt die in aanmerking komen, met voor en nadelen/specs etc.

Nu springen 2 eruit die qua specs niet veel verschillen:
ASUS FX505 vs MSI GS65
- Beide GTX 1060 6GB & I7 8750H & 2x8GB RAM
Opslag
- MSI is 512 GB SSD
- ASUS is 128 GB SSD + 1000 GB HDD
Behuizing
- De MSI is 0,5 cm dunner
- De MSI is aluminium, maar de ASUS is (deels) MIL gecertificeerd
Prijs
- De ASUS is 1099 euro bij BOL, de MSI is 1699 bij coolblue.

De vraag:
Waar betaal ik de 600 euro extra voor bij MSI en waarom ben ik dat serieus aan het overwegen?
Voor een goeie vergelijking heb ik 1 YTer gevonden die ze beide heeft getest:

ASUS FX505:
YouTube: ASUS TUF FX505 Gaming Laptop Review
MSI GS65:
YouTube: MSI GS65 Stealth Thin 8RE Gaming Laptop Review and Benchmarks

Lees dat de MSI “slecht gebouwd” is maar is dat “slecht gebouwd voor het geld” of “slecht gebouwd, punt”

Ik vraag niet om het goede antwoord en ook niet naar de ultieme laptop, ik ben benieuwd of ik dingen mis die belangrijk zijn in mijn overweging.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Captain_Code op 28-05-2019 21:07 ]

• Captain_Code
Voor de geïnteresseerden hierbij de lijst met andere laptops die ik overweeg:

MSI GS65 8SE (schijnt beter gebouwd te zijn, 2019 RTX versie)
BTO X-Book 15x882 (waardeloze accu?)
Acer Predator triton 500 (beetje schreeuwerig)
Dell G5 (new) (single channel)
Clevo P960ED (best duur nog in beetje goeie spec)
Tongfang GK5CP6Z (geen fan van het luide mechanische keyboard)
Medion Erazer X6807 (‘””)
Lenovo Legion Y740 (relatief duur, lip achter het scherm wat raar design)
Lenovo Legion Y540 (lip wat raar, geen reviews te vinden)

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21-11 10:04
Ik vind de bto het meest aantrekkelijk voor de prijs. Eigenlijk nog nooit problemen gehoord met accu's van bto. Maar zou kunnen dat deze iets heeft. Vraag is hoeveel zal je hem op accu gaan gebruiken. Met zware werkzaamheden gaat elke laptop natuurlijk vrij vlot leeg.

• Captain_Code
JDV808 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:03:
Ik vind de bto het meest aantrekkelijk voor de prijs. Eigenlijk nog nooit problemen gehoord met accu's van bto. Maar zou kunnen dat deze iets heeft. Vraag is hoeveel zal je hem op accu gaan gebruiken. Met zware werkzaamheden gaat elke laptop natuurlijk vrij vlot leeg.
Als de BTO een beetje gespect word naar de ASUS en de MSI dan kom je al snel rond de 1500 euro.

De BTO is in principe dezelfde als de TongFang en de Medion, dus eigenlijk ook niet zon fan van het keyboard.
van de accu snap ik het niet zo goed, 48 Wh in deze tegen 82 Wh in de MSI.

En inderdaad ben ik niet van plan zware taken "on the move" te ondernemen, maar licht werk/browsen/video kijken voor 4 uur lijkt me met deze hardware en 48 Wh een stretch... of dat deze na 1 jaar zijn lading niet meer vasthoud, maar ik weet niet of dat verband houd

• Captain_Code
Iemand bekend met Alienware m15?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 11:55
Captain_Code schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:34:
Voor de geïnteresseerden hierbij de lijst met andere laptops die ik overweeg:

MSI GS65 8SE (schijnt beter gebouwd te zijn, 2019 RTX versie)
BTO X-Book 15x882 (waardeloze accu?)
Acer Predator triton 500 (beetje schreeuwerig)
Dell G5 (new) (single channel)
Clevo P960ED (best duur nog in beetje goeie spec)
Tongfang GK5CP6Z (geen fan van het luide mechanische keyboard)
Medion Erazer X6807 (‘””)
Lenovo Legion Y740 (relatief duur, lip achter het scherm wat raar design)
Lenovo Legion Y540 (lip wat raar, geen reviews te vinden)
Ik heb de Clevo P970 gehad, het iets grotere maar een stuk goedkoper broertje van de P960. De laptop was heel snel en vrij goed gekoeld. Als er geen probs met het scherm was (gebogen) had ik hem gehouden.

Ik heb nu de Tongfang in bestelling staan, wederom een 17". Normaal zijn de huidige versies met de bruine switchen en die waren helemaal niet luid in de winkel. De 15" kan je ook met blauwe krijgen en dat is een hels lawaai ja.
De Dell G5 zou ik (net als alienware) rond lopen, beide hebben problemen met de koeling.

• Captain_Code
Engineer Stewie schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Ik heb de Clevo P970 gehad, het iets grotere maar een stuk goedkoper broertje van de P960. De laptop was heel snel en vrij goed gekoeld. Als er geen probs met het scherm was (gebogen) had ik hem gehouden.

Ik heb nu de Tongfang in bestelling staan, wederom een 17". Normaal zijn de huidige versies met de bruine switchen en die waren helemaal niet luid in de winkel. De 15" kan je ook met blauwe krijgen en dat is een hels lawaai ja.
De Dell G5 zou ik (net als alienware) rond lopen, beide hebben problemen met de koeling.
Bedankt voorde info! Ben jaloers dat de 17 inch een optie is, maar is helaas niet te doen dat ding mee te zeulen.
Ik kan nergens goed vinden welke toetsen er nou precies op zitten, er schijnt in geval van blauw wel een huis tuin en keuken fix naar bruin te zijn, maar voor 1500 euro moet ik dat eigenlijk niet willen.
Koelen de Dell en Alienware in jou ervaring meer dan bv een GS65?

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 22:45
Deze dan, die ik zelf in bezit heb: https://www.coolblue.nl/p.../hp-omen-15-dc0982nd.html

GTX 1070, G-Sync en 144 hertz scherm.
Snelle NVMe-SSD.

• Captain_Code
unimatrix zero schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:31:
Deze dan, die ik zelf in bezit heb: https://www.coolblue.nl/p.../hp-omen-15-dc0982nd.html

GTX 1070, G-Sync en 144 hertz scherm.
Snelle NVMe-SSD.
Die kom ik steeds vaker tegen! Hoe is de accuduur met die G-Sync? Want die kan niet uit of wel?
ik ben niet zo'n fan van de styling van het ding maar zou ik overheen kunnen komen als het verder de beste optie voor mij is...

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 22:45
In het NVIDIA configuratiescherm kan ik G-Sync uitschakelen.

Accuduur kan ik niet zoveel over zeggen, als ik niet aan het gamen ben, dan doe ik dat zoveel mogelijk op de accu, om deze leeg te krijgen. Als ik game dan heb ik de laptop aan de stroom.

Het is echt een top ding, supersnel. Wat ik vooral aangenaam vind is dat alle warme lucht er aan de achterkant uitgaat. Bij mijn vorige game laptop (Asus) zat de luchtafvoer aan de linkerkant, en ik ben zelf ook links, en dat was op den duur best vervelend qua warme hand.

Het is wel een game laptop, maar schreeuwt het hiet van de daken. Geen super grote oplichtende logo's of teksten.
Vergeet de dunne bezels ook niet van het scherm, maakt het best wel compact.

• Captain_Code
Captain_Code schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:31:
Nu springen 2 eruit die qua specs niet veel verschillen:
ASUS FX505 vs MSI GS65
- Beide GTX 1060 6GB & I7 8750H & 2x8GB RAM
Opslag
- MSI is 512 GB SSD
- ASUS is 128 GB SSD + 1000 GB HDD
Behuizing
- De MSI is 0,5 cm dunner
- De MSI is aluminium, maar de ASUS is (deels) MIL gecertificeerd
Prijs
- De ASUS is 1099 euro bij BOL, de MSI is 1699 bij coolblue.

De vraag:
Waar betaal ik de 600 euro extra voor bij MSI en waarom ben ik dat serieus aan het overwegen?
Iemand hier ideeën over?

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 20:59
Ik heb zelf 2 maanden geleden de BTO 16X885 gehaald met de RTX2060, Intel 660p 1TB NVME SSD, 16Gb RAM, liquid metal cooling optie en 120Hz 16.1 inch scherm. Voor die configuratie ben je zo'n 1500 euro kwijt.

Tot nu toe zeer goede ervaringen met de laptop. De laptop is net zo groot als een forse 15.6 inch laptop, is net 2kg zwaar en 2cm dun. En voor een gamelaptop heeft hij een mooi incognito uiterlijk. Het scherm is een prima tussenmaat, ik vind 15.6 inch soms net iets te klein voor een gamelaptop en 17.3 wat log om mee te nemen. Onder load blijft alles rond de 65 graden, de fans maken en wat lager geluid dan wat ik meestal gewend ben van laptopfans. Hij is wel echt hoorbaar onder load, maar door het lage toongeluid valt het erg makkelijk weg tegen de achtergrond. Al met al ben ik zeer tevreden, zeker een aanrader.

Het verschil tussen deze en de 15.6 inch BTO die je noemde is dat deze de optie tot liquid metal cooling heeft (enorme prestatieverbetering tov reguliere cooling pastes), net wat groter scherm, net wat dunner en groter formaat, en een grotere accu (62Wh tegenover 46.7Wh). Hij komt alleen niet met een mechanisch toetsenbord.

• Captain_Code
tenhagen12500 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:06:
Ik heb zelf 2 maanden geleden de BTO 16X885 gehaald met de RTX2060, Intel 660p 1TB NVME SSD, 16Gb RAM, liquid metal cooling optie en 120Hz 16.1 inch scherm. Voor die configuratie ben je zo'n 1500 euro kwijt.

Tot nu toe zeer goede ervaringen met de laptop. De laptop is net zo groot als een forse 15.6 inch laptop, is net 2kg zwaar en 2cm dun. En voor een gamelaptop heeft hij een mooi incognito uiterlijk. Het scherm is een prima tussenmaat, ik vind 15.6 inch soms net iets te klein voor een gamelaptop en 17.3 wat log om mee te nemen. Onder load blijft alles rond de 65 graden, de fans maken en wat lager geluid dan wat ik meestal gewend ben van laptopfans. Hij is wel echt hoorbaar onder load, maar door het lage toongeluid valt het erg makkelijk weg tegen de achtergrond. Al met al ben ik zeer tevreden, zeker een aanrader.

Het verschil tussen deze en de 15.6 inch BTO die je noemde is dat deze de optie tot liquid metal cooling heeft (enorme prestatieverbetering tov reguliere cooling pastes), net wat groter scherm, net wat dunner en groter formaat, en een grotere accu (62Wh tegenover 46.7Wh). Hij komt alleen niet met een mechanisch toetsenbord.
Bedankt voor je reactie. Klinkt echt heel goed inderdaad. Dit is de Clevo P960 klopt dat?
Het lijkt een mooi comleet plaatje, hoe is de afwerking/stevigheid?
En blijven deze goed ondersteund met firmware updates enzo?
En hoe is het 120Hz scherm?
Je merkt dat je me enthousiast hebt gemaakt _/-\o_

• tenhagen12500
Captain_Code schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Bedankt voor je reactie. Klinkt echt heel goed inderdaad. Dit is de Clevo P960 klopt dat?
Het lijkt een mooi comleet plaatje, hoe is de afwerking/stevigheid?
En blijven deze goed ondersteund met firmware updates enzo?
En hoe is het 120Hz scherm?
Je merkt dat je me enthousiast hebt gemaakt _/-\o_
Yes, gaat om de P960 barebone, specifiek de P960ED versie. Er zijn een mooi aantal reviews over deze barebone op youtube te vinden, zoals: YouTube: Metabox P960ED Gaming Laptop Review - RTX 2060.

De stevigheid is prima in orde, het enige wat mij direct op viel toen ik het scherm voor de eerste keer openklapte is dat de overgang van de metalen behuizing aan de buitenzijde naar de plastic bezel wat goedkoop aanvoelt. Verdere afwerking is echt prima, bijna volledig metaal, stevig scherm en nauwelijks comprimeerbaar toetsenbord.
Over de ondersteuning, dat durf ik je niet precies te zeggen maar zoals ik het op de overzichtspagina van BTO kan zien houden ze hun drivers wel up to date.
Over het scherm, ik was voorheen zeer sceptisch over 60+Hz monitoren vanwege de claim dat je ogen toch niet sneller kunnen waarnemen oid. Maar het is echt zo fijn om een 120Hz scherm te hebben. In Overwatch bijvoorbeeld merk je dat het tracken van enemies veel makkelijker gaat omdat een snel bewegende enemy in de hoek van het scherm er veel organischer uit blijft zien dan op een 60Hz scherm. Je wil niet meer terug. De helderheid van het scherm is overigens niet heel erg fantastisch, maar zeker voldoende.

Een beetje afhankelijk van welke games je wil gaan spelen zou je kunnen wachten tot de laptops die op Computex zijn geïntroduceerd verkrijgbaar gaan worden. Je zou bijvoorbeeld voor een net wat mooiere formfactor, betere batterylife of 9e gen intel CPU kunnen gaan met iets minder stevige grafische kaart oid. Maar 120Hz scherm, RTX 2060 en 1TB NVME SSD voor 1500eu is wel een no-brainer mijns inziens

• Captain_Code
tenhagen12500 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Een beetje afhankelijk van welke games je wil gaan spelen zou je kunnen wachten tot de laptops die op Computex zijn geïntroduceerd verkrijgbaar gaan worden. Je zou bijvoorbeeld voor een net wat mooiere formfactor, betere batterylife of 9e gen intel CPU kunnen gaan met iets minder stevige grafische kaart oid. Maar 120Hz scherm, RTX 2060 en 1TB NVME SSD voor 1500eu is wel een no-brainer mijns inziens
Dit is inderdaad waar ik mee zit, ik neem hem in ieder geval serieus in overweging.
bevalt het toetsenbord? en zit die windows hello uit de video er ook in?
Ik ga geen raytracing gebruiken dus een RTX kaart voelt onnodig, maar lijkt aardig vergelijkbaar met gtx 1070/1660ti.

• Captain_Code
tenhagen12500 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Yes, gaat om de P960 barebone, specifiek de P960ED versie. Er zijn een mooi aantal reviews over deze barebone op youtube te vinden, zoals: YouTube: Metabox P960ED Gaming Laptop Review - RTX 2060.

De stevigheid is prima in orde, het enige wat mij direct op viel toen ik het scherm voor de eerste keer openklapte is dat de overgang van de metalen behuizing aan de buitenzijde naar de plastic bezel wat goedkoop aanvoelt. Verdere afwerking is echt prima, bijna volledig metaal, stevig scherm en nauwelijks comprimeerbaar toetsenbord.
Over de ondersteuning, dat durf ik je niet precies te zeggen maar zoals ik het op de overzichtspagina van BTO kan zien houden ze hun drivers wel up to date.
Over het scherm, ik was voorheen zeer sceptisch over 60+Hz monitoren vanwege de claim dat je ogen toch niet sneller kunnen waarnemen oid. Maar het is echt zo fijn om een 120Hz scherm te hebben. In Overwatch bijvoorbeeld merk je dat het tracken van enemies veel makkelijker gaat omdat een snel bewegende enemy in de hoek van het scherm er veel organischer uit blijft zien dan op een 60Hz scherm. Je wil niet meer terug. De helderheid van het scherm is overigens niet heel erg fantastisch, maar zeker voldoende.

Skikk heeft tegenwoordig al samengestelde modellen, de 16.1 base hebben ze nu ook staan voor +- 1500 maar dan met de 9th gen en de 1660Ti:
https://www.skikk.eu/lapt...um=link&utm_campaign=base
alleen is de SSD hier 500GB en de RAM is 16GB "skikk selected"
maar lijkt me misschien nog wel een betere deal?
weet alleen niet hoe het dan zit met de repaste

• tenhagen12500
Captain_Code schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Skikk heeft tegenwoordig al samengestelde modellen, de 16.1 base hebben ze nu ook staan voor +- 1500 maar dan met de 9th gen en de 1660Ti:
https://www.skikk.eu/lapt...um=link&utm_campaign=base
alleen is de SSD hier 500GB en de RAM is 16GB "skikk selected"
maar lijkt me misschien nog wel een betere deal?
weet alleen niet hoe het dan zit met de repaste
Dat is zeker een mooie deal. De cooling zal misschien net iets minder zijn, maar met undervolt zal het vast en zeker nog ruim voldoende zijn om niet continu de fans op max te hebben draaien. Ik denk dat je het verschil tov liquid metal niet heel erg zult gaan merken, bij gamen draaien de fans toch wel, no matter what.

Die selected RAM doen ze bij BTO ook, bij mij zit er Team Group Elite RAM in, dus dat zal daar vast ook het geval zijn. Hangt er dus een beetje vanaf of je graag de 9e gen CPU wil en daarbij genoegen neemt met wat minder SSD ruimte, of dat je toch graag die NVME SSD 1TB wil en daarbij de I7-8750H voor lief neemt. Je zal hoe dan ook een prima laptop krijgen. 1660Ti vs 2060 zijn vrijwel identiek in performance en stroomgebruik

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Captain_Code schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:18:
Iemand bekend met Alienware m15?
Zeker. Heb de laptop zelf op het moment.
Tot zover erg prettige laptop dat ongeveer een tank is.
Als je specifieke vragen hebt, zet ze hieronder of pm mij.

Een echt nadeel van deze laptop is de fan. Gaat bij veel taken meteen aan.
Zo te zien komt er ook een nieuw model van de M15. Dus misschien hebben ze het dan beter opgelost.

• Captain_Code
YDeciever schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:48:
[...]

Zeker. Heb de laptop zelf op het moment.
Tot zover erg prettige laptop dat ongeveer een tank is.
Als je specifieke vragen hebt, zet ze hieronder of pm mij.

Een echt nadeel van deze laptop is de fan. Gaat bij veel taken meteen aan.
Zo te zien komt er ook een nieuw model van de M15. Dus misschien hebben ze het dan beter opgelost.
Wat is je config?
Er was een mooie aanbieding vandaar dat ik geïnteresseerd raakte.
Die komt vast terug nu de nieuwe aangekondigd zijn, dus ben nogsteeds enigszins benieuwd.
Hoe is de koeling van het ding, want daar hoor ik conflicterende verhalen over...

• YDeciever
Mijn config:
- 8th Generation Intel Core i7-8750H
- 15.6" UHD (3840 x 2160) 60Hz IPS, 400-nits, sRGB 100% color gamut
- 16GB (2x 8GB) DDR4 at 2666MHz
- 512GB PCIe M.2 SSD + 1TB (+8GB SSHD) Hybrid Drive
- NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1060 with 6GB GDDR5
- Killer 1550 802.11ac 2x2 WiFi and Bluetooth 5.0

Hiernaast heb je ook mijn review van de laptop: productreview: Dell Alienware M15 review door YDeciever

De laptop wordt gewoon bij een echt lange sessie gamen wel goed warm. Ben je links- of rechtshandig met gamen? Zolang je rond het gebied van WSDA blijft, heb je niet veel problemen met warmte.

• Captain_Code
YDeciever schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:14:
Mijn config:
- 8th Generation Intel Core i7-8750H
- 15.6" UHD (3840 x 2160) 60Hz IPS, 400-nits, sRGB 100% color gamut
- 16GB (2x 8GB) DDR4 at 2666MHz
- 512GB PCIe M.2 SSD + 1TB (+8GB SSHD) Hybrid Drive
- NVIDIA(R) GeForce(R) GTX 1060 with 6GB GDDR5
- Killer 1550 802.11ac 2x2 WiFi and Bluetooth 5.0

Hiernaast heb je ook mijn review van de laptop: productreview: Dell Alienware M15 review door YDeciever

De laptop wordt gewoon bij een echt lange sessie gamen wel goed warm. Ben je links- of rechtshandig met gamen? Zolang je rond het gebied van WSDA blijft, heb je niet veel problemen met warmte.
Wow dat zijn wel stats! Ik ga je review vanavond lezen, thanks!
Denk dat ik voor een 144Hz display zou gaan ipv 4k.
Maar de laptop s dus zeer stevig, ook het scherm met die grote shiny plastic bezel eromheen?
Ik ben rechtshandig, maakt dat uit, want zie links en rechts exhausts?

• YDeciever
Met rechtshandig gebruik je waarschijnlijk wsda. Dat is het gebied wat prima gekoeld blijft.
Youtuber Mathew Moniz vond de laptop niet prettig, want hij is linkshandig en het gedeelte wat hij gebruikte werd erg warm.

Helaas heeft het scherm ook de shiny bezel.

• Captain_Code
Even een update:
de skikk base heeft standaard single channel, deze valt dus af.
Dan word het zelf samenstellen bij BTO toch weer aantrekkelijker...

Ja die shiny bezel is wel een struikelpunt voor dat geld

Moeilijk, moeilijk

• YDeciever
Ik vond het eerst ook een struikelpunt, maar ik kon de Alienware lekker configureren zoals ik het wil.
Op de koeling en het glossy materiaal, vind ik het echt een fijne laptop.
Je kan ook even een doorkijkje maken naar de nieuwe modellen van de alienware m15/m17. Die zullen niet lang van nu gaan verschijnen bij dell.

Heb je een specifieke body die je interessant lijkt van BTO?

• Captain_Code
Ja die nieuwe m15 ziet er ook wel gaaf uit, maar denk dat die helemaal niet te betalen word.

Ik heb nu de X•BOOK 16X885 op het oog, dat is de clevo p960, mede op aanraden van tenhagen door de 1TB nvme actie erg aantrekkelijk!
https://bto.eu/product/bto-x-book-16x885-rtx/
Moet binnenkort wel de knoop gaan doorhakken want mijn huidige laptop ligt nu echt op zijn sterfbed.

Maar nogsteeds wacht ik stiekem op een aanbieding van de 2019 versie van de MSI GS65.

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Captain_Code schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:45:
Even een update:
de skikk base heeft standaard single channel, deze valt dus af.
Dan word het zelf samenstellen bij BTO toch weer aantrekkelijker...

Ja die shiny bezel is wel een struikelpunt voor dat geld

Moeilijk, moeilijk
Zal vast een mouw aan te passen zijn door het 2x8GB te maken :)

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• Captain_Code
laptopplus schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:55:
[...]

Zal vast een mouw aan te passen zijn door het 2x8GB te maken :)
Er zijn dus nog wel dingen bespreekbaar over het vooraf samengestelde base model?
Want dan moet ik toch weer de Skikk erbij pakken...

Meanwhile in mijn verder verdieping in BTO:

De X•BOOK 15X882 (https://bto.eu/product/bto-x-book-15x882-rtx/) heeft nu ook de 1TB erbij, waardoor deze nog eens 100 euro goedkoper uitpakt dan de X•BOOK 16X885 (https://bto.eu/product/bto-x-book-16x885-rtx/) met dezelfde specs.
Deze 15 claimt de brown (silent) switches te hebben, ik ben heel benieuwd of dit een betere ervaring zou zijn dan de 16. Ik haat namelijk het geluid van een blue toetsenbord, maar het voelt wel beter.
De 15 heeft daar tegenover dan wel weer ~10Wh mindere accu.

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
is deze
pricewatch: HP Omen 17-cb0700nd

ook geen optie? 17 inch, recente 9750h cpu, volwaardige (geen max q) gtx 2070, 16gb ram, 512 ssd + 1tb hdd
binnen je 2k euro budget en van een A merk (HP).

Ik vind er wel (nog) geen reviews van op het internet... raar

edit: toch wel, hier https://laptopmedia.com/r...ide-a-very-strong-laptop/

[ Voor 27% gewijzigd door Sjoepap op 07-06-2019 22:09 ]

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Sjoepap schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:03:
is deze
pricewatch: HP Omen 17-cb0700nd

ook geen optie? 17 inch, recente 9750h cpu, volwaardige (geen max q) gtx 2070, 16gb ram, 512 ssd + 1tb hdd
binnen je 2k euro budget en van een A merk (HP).

Ik vind er wel (nog) geen reviews van op het internet... raar

edit: toch wel, hier https://laptopmedia.com/r...ide-a-very-strong-laptop/
17,3" en 3.3kg klinkt niet heel fijn als het op portability aankomt ;)

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Captain_Code schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:06:
[...]

Er zijn dus nog wel dingen bespreekbaar over het vooraf samengestelde base model?
Want dan moet ik toch weer de Skikk erbij pakken...
Hij komt deze week nog als barebone beschikbaar, hij gaat de 17RC97 heten.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 20:02
Captain_Code schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:14:
Ja die nieuwe m15 ziet er ook wel gaaf uit, maar denk dat die helemaal niet te betalen word.

Ik heb nu de X•BOOK 16X885 op het oog, dat is de clevo p960, mede op aanraden van tenhagen door de 1TB nvme actie erg aantrekkelijk!
https://bto.eu/product/bto-x-book-16x885-rtx/
Moet binnenkort wel de knoop gaan doorhakken want mijn huidige laptop ligt nu echt op zijn sterfbed.

Maar nogsteeds wacht ik stiekem op een aanbieding van de 2019 versie van de MSI GS65.
Je kan op dit moment een Lenovo y540 met:
I7 8750H
16 gb dual channel
gtx 1660 TI
144 hz scherm
kost via lenovo met kortingscode minder dan 1400.

• Captain_Code
laptopplus schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:33:
[...]

`
Oke, komt die dan tegen dezelfde prijs beschikbaar?

• Captain_Code
timetje100 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Je kan op dit moment een Lenovo y540 met:
I7 8750H
16 gb dual channel
gtx 1660 TI
144 hz scherm
kost via lenovo met kortingscode minder dan 1400.
Dat is wel een mooie config, kan er helaas geen enkele review van vinden dus ben een beetje afwachtend daarin. Maar bedankt voor de tip!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 20:02
Captain_Code schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:35:
[...]

Dat is wel een mooie config, kan er helaas geen enkele review van vinden dus ben een beetje afwachtend daarin. Maar bedankt voor de tip!
Review van? Ik heb zelf 4 weken geleden de y530 gekocht prima laptop

• Captain_Code
laptopplus schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:33:
[...]

Dit is niet dezelfde laptop:
https://www.skikk.eu/laptops/17rc97

het betreft de base:
https://www.skikk.eu/laptops/skikk/base

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-11 14:04

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Deze laptop is zelf samen te stellen als de SKIKK 16RC96

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Captain_Code schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:35:
[...]

De Y540 moet nog uitkomen dus er zijn inderdaad geen reviews van. Volgensmij zit er niet heel veel verschil (behalve de nieuwe hardware) tussen deze en de huidige Y530. Je zou met reviews van die een indicatie kunnen krijgen van hoe de Y540 is.

• Captain_Code
SKIKK schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:15:
[...]

Deze laptop is zelf samen te stellen als de SKIKK 16RC96
Heb hem gevonden!
Ik kom echter met praktisch dezelfde config op ongeveer 100 euro meer uit dan de skikk base, wat ik wel veel geld vind voor 2x8gb ipv 1x16gb en verder dezelfde laptop. maar dat betaal je voor de keuze vrijheid neem ik dan maar aan...

• Captain_Code
Miyazono schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:24:
[...]

De Y540 moet nog uitkomen dus er zijn inderdaad geen reviews van. Volgensmij zit er niet heel veel verschil (behalve de nieuwe hardware) tussen deze en de huidige Y530. Je zou met reviews van die een indicatie kunnen krijgen van hoe de Y540 is.
Ja maar je kunt hem al wel bestellen dus 8)7
Ik denk dat er ook niet veel verschil is met de y530 en als er een verschil is zal het wel niet veel slechter zijn.
Alleen blijft koeling een ding, qua bouwkwaliteit en dergelijke kan ik wel naar de y530 kijken denk ik.

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Captain_Code schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:03:
[...]

Heb hem gevonden!
Ik kom echter met praktisch dezelfde config op ongeveer 100 euro meer uit dan de skikk base, wat ik wel veel geld vind voor 2x8gb ipv 1x16gb en verder dezelfde laptop. maar dat betaal je voor de keuze vrijheid neem ik dan maar aan...
Het verschil is dat we onderdelen voor vooraf geconfigureerde samenstellingen groter en daarmee voordeliger kunnen inkopen, dit voordeel geven we graag door aan de gebruiker.

Maar als de enige wens/aanpassing 2x 8GB SKIKK selected ipv 1x 16GB SKIKK selected is ... maak ik in dit geval graag deze opmerking voor je bij de bestelling als je de SKIKK Base kiest.

• Captain_Code
SKIKK schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:44:
[...]

Maar als de enige wens/aanpassing 2x 8GB SKIKK selected ipv 1x 16GB SKIKK selected is ... maak ik in dit geval graag deze opmerking voor je bij de bestelling als je de SKIKK Base kiest.
Dat zou fantastisch zijn!
Nog 1 laatste vraag dan: waarom word de aanwezigheid van een vingerafdrukscanner als 'onbekend' betiteld? Deze zit er in toch?

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Captain_Code schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:09:
[...]

Dat zou fantastisch zijn!
Nog 1 laatste vraag dan: waarom word de aanwezigheid van een vingerafdrukscanner als 'onbekend' betiteld? Deze zit er in toch?
Dat klopt we hebben dit op de website aangepast.

• Amplus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik zie dat jij opzoek bent naar dezelfde soort laptop als ik. Heb jij toevallig al een keuze maakt?
Door de Medion Erazer ben ik naar de BTO X•BOOK 15X882 aan het kijken. Deze twee laptops lijken dezelfde behuizing te hebben maar heeft nu ook een 1TB deal + 2070 RTX kaart.

Zelf vind ik de MSI GS65 ook erg mooie laptop, maar de prijs verhouding met een BTO laptop is nu wel erg groot.

Discord: HotS Pals

• Captain_Code
Amplus schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:03:
Ik zie dat jij opzoek bent naar dezelfde soort laptop als ik. Heb jij toevallig al een keuze maakt?
Door de Medion Erazer ben ik naar de BTO X•BOOK 15X882 aan het kijken. Deze twee laptops lijken dezelfde behuizing te hebben maar heeft nu ook een 1TB deal + 2070 RTX kaart.

Zelf vind ik de MSI GS65 ook erg mooie laptop, maar de prijs verhouding met een BTO laptop is nu wel erg groot.
Helemaal mee eens, ik heb intussen de Skikk Base in bestelling.
De Medion Erazer en de 15x882 zijn beide een Tongfang gk5cp6z. Die van BTO was eerder ook leverbaar met een RTX 2060. Vond deze alleen een te kleine accu hebben voor mijn gebruik.
Als ik er tijd voor kan maken zal ik hier wat ervaringen delen.
Pagina: 1