Beste Tweakers,
Ik voel me de zoveelste maar ik ben opzoek naar een degelijke, portable game laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en werken, (beetje 3D CAD/ voornamelijk office werkzaamheden)
Wat is je budget?
Ik heb een realistisch budget van ~1800 euro, ik zoek tot 2000 euro en bid op een korting, want elke euro gespaard is prettig natuurlijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben veel op reis, verblijf overal en nergens en heb dus niks aan een game PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben nog wel eens onder de mensen en heb een leeftijd bereikt dat in koeieletters REPUBLIC OF GAMERS en doorzichtige WASD echt niet meer kan.
De minimale specs:
I7 8750H
2x8GB RAM (dus geen single channel)
GTX 1060 / GTX 1070 / GTX 1660 Ti / RTX 2060
Opslag SSD, mag 128 GB maar dan moet er wel 1TB HDD bij zitten, grotere SSD is fijner.
Batterijduur moet met licht werk/browsen/video kijken wel minimaal de 4u aantikken (reizen)
Behuizing moet enigszins stevig zijn, kan soms een beetje lomp zijn, maar moet wel portable blijven ~<25mm dik
Begrijp dat bij dit formaat laptops de koeling echt een ding is, maar dat met undervolt een hoop mogelijk is en sommige het niet eens zo slecht doen.
Nu heb ik mijn huiswerk goed gedaan en een lijstje met laptops gemaakt die in aanmerking komen, met voor en nadelen/specs etc.
Nu springen 2 eruit die qua specs niet veel verschillen:
ASUS FX505 vs MSI GS65
- Beide GTX 1060 6GB & I7 8750H & 2x8GB RAM
Opslag
- MSI is 512 GB SSD
- ASUS is 128 GB SSD + 1000 GB HDD
Behuizing
- De MSI is 0,5 cm dunner
- De MSI is aluminium, maar de ASUS is (deels) MIL gecertificeerd
Prijs
- De ASUS is 1099 euro bij BOL, de MSI is 1699 bij coolblue.
De vraag:
Waar betaal ik de 600 euro extra voor bij MSI en waarom ben ik dat serieus aan het overwegen?
Voor een goeie vergelijking heb ik 1 YTer gevonden die ze beide heeft getest:
ASUS FX505:
YouTube: ASUS TUF FX505 Gaming Laptop Review
MSI GS65:
YouTube: MSI GS65 Stealth Thin 8RE Gaming Laptop Review and Benchmarks
Lees dat de MSI “slecht gebouwd” is maar is dat “slecht gebouwd voor het geld” of “slecht gebouwd, punt”
Ik vraag niet om het goede antwoord en ook niet naar de ultieme laptop, ik ben benieuwd of ik dingen mis die belangrijk zijn in mijn overweging.
Alvast bedankt!
Ik voel me de zoveelste maar ik ben opzoek naar een degelijke, portable game laptop.
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen en werken, (beetje 3D CAD/ voornamelijk office werkzaamheden)
Wat is je budget?
Ik heb een realistisch budget van ~1800 euro, ik zoek tot 2000 euro en bid op een korting, want elke euro gespaard is prettig natuurlijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben veel op reis, verblijf overal en nergens en heb dus niks aan een game PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben nog wel eens onder de mensen en heb een leeftijd bereikt dat in koeieletters REPUBLIC OF GAMERS en doorzichtige WASD echt niet meer kan.
De minimale specs:
I7 8750H
2x8GB RAM (dus geen single channel)
GTX 1060 / GTX 1070 / GTX 1660 Ti / RTX 2060
Opslag SSD, mag 128 GB maar dan moet er wel 1TB HDD bij zitten, grotere SSD is fijner.
Batterijduur moet met licht werk/browsen/video kijken wel minimaal de 4u aantikken (reizen)
Behuizing moet enigszins stevig zijn, kan soms een beetje lomp zijn, maar moet wel portable blijven ~<25mm dik
Begrijp dat bij dit formaat laptops de koeling echt een ding is, maar dat met undervolt een hoop mogelijk is en sommige het niet eens zo slecht doen.
Nu heb ik mijn huiswerk goed gedaan en een lijstje met laptops gemaakt die in aanmerking komen, met voor en nadelen/specs etc.
Nu springen 2 eruit die qua specs niet veel verschillen:
ASUS FX505 vs MSI GS65
- Beide GTX 1060 6GB & I7 8750H & 2x8GB RAM
Opslag
- MSI is 512 GB SSD
- ASUS is 128 GB SSD + 1000 GB HDD
Behuizing
- De MSI is 0,5 cm dunner
- De MSI is aluminium, maar de ASUS is (deels) MIL gecertificeerd
Prijs
- De ASUS is 1099 euro bij BOL, de MSI is 1699 bij coolblue.
De vraag:
Waar betaal ik de 600 euro extra voor bij MSI en waarom ben ik dat serieus aan het overwegen?
Voor een goeie vergelijking heb ik 1 YTer gevonden die ze beide heeft getest:
ASUS FX505:
YouTube: ASUS TUF FX505 Gaming Laptop Review
MSI GS65:
YouTube: MSI GS65 Stealth Thin 8RE Gaming Laptop Review and Benchmarks
Lees dat de MSI “slecht gebouwd” is maar is dat “slecht gebouwd voor het geld” of “slecht gebouwd, punt”
Ik vraag niet om het goede antwoord en ook niet naar de ultieme laptop, ik ben benieuwd of ik dingen mis die belangrijk zijn in mijn overweging.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Captain_Code op 28-05-2019 21:07 ]