Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een home server voor: Plex met encoding, cloud service, back-up server, game host server en VM's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga mijn huidige systeem hergebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Componenten:
CPU: I7-4790K
MOBO: Asus Z97 Maximus VII Hero
RAM: Corsair LPX 16GB 1600MHz
Koeler: CM V8 GTS
Kast: CM HAF X
Opslag: 2TB Seagate SSHD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4x 4TB seagate ironwolf zo uit mijn hoofd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enigste eis wat ik heb is dat mijn server snel moet zijn/blijven, en ik wil de schijven in RAID 5 zetten
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Is dit een beetje server? ik heb al wel op het internet gekeken maar de meningen zijn echt behoorlijk verdeeld, de ene adviseert een i7 de ander weer een xeon en weer iemand anders zegt een celeron is meer dan voldoende. Dus ik weet het niet meer, naar mijn idee is dit een leuke/aardige server voor wat ik wil bereiken maar ben gaan twijfelen over mijn systeem dus vraag ik jullie mede tweakers het.
Het wordt een home server voor: Plex met encoding, cloud service, back-up server, game host server en VM's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga mijn huidige systeem hergebruiken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Componenten:
CPU: I7-4790K
MOBO: Asus Z97 Maximus VII Hero
RAM: Corsair LPX 16GB 1600MHz
Koeler: CM V8 GTS
Kast: CM HAF X
Opslag: 2TB Seagate SSHD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
4x 4TB seagate ironwolf zo uit mijn hoofd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De enigste eis wat ik heb is dat mijn server snel moet zijn/blijven, en ik wil de schijven in RAID 5 zetten
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Is dit een beetje server? ik heb al wel op het internet gekeken maar de meningen zijn echt behoorlijk verdeeld, de ene adviseert een i7 de ander weer een xeon en weer iemand anders zegt een celeron is meer dan voldoende. Dus ik weet het niet meer, naar mijn idee is dit een leuke/aardige server voor wat ik wil bereiken maar ben gaan twijfelen over mijn systeem dus vraag ik jullie mede tweakers het.