Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Headset uitgang uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
In mijn PC zit een headset uitgang, ingebouwd in de kast. Deze headset uitgang is fysiek kapot, waardoor het moederbord cq de software blijft denken dat het geluid niet via de boxen moet lopen.

Is die headset uitgang op één of andere manier uit te schakelen? ik heb al naar de bedrading zitten kijken, maar het zit helemaal boven in de kast en ik zie niet welke draad van die headset zou zijn.

Zou het eventueel in de software kunnen (Realtek)? In apparaatbeheer wordt het als één apparaat gezien.

Anders wordt het een extra geluidskaart er in en de Realtek compleet uitschakelen.

Beste antwoord (via pegagus op 27-05-2019 16:45)

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Stekker uitrekken uit het moederbord. Maar dan doet de mic het ook niet meer voor

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Stekker uitrekken uit het moederbord. Maar dan doet de mic het ook niet meer voor

• pegagus
Dat zou niet erg zijn (die is een usb), maar dan moet ik uitvogelen welke stekker het is. Moederbord is al een jaar of vijf oud. Boekje heb ik vast niet meer.

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Je kan toch de kabel van de headset uitgang volgen naar je moederbord? Dan kan je hem er gewoon uithalen.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.87b9

Of type moederbord zoeken (staat er vast wel op) en even Google aanslingeren?

null

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Of het bijschrijft bij de headers lezen, je moet de kabeltjes naar de "front audio" header los trekken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TommyboyNL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:22:
Of het bijschrijft bij de headers lezen, je moet de kabeltjes naar de "front audio" header los trekken.
Of HD-audio, of bij heel oud spul AC'97 audio.

Maar kan inderdaad niet missen. Daarbij zit 't ding vaak in de buurt van je audiochip.

• pegagus
Kabel volgen gaat niet, die gaat ergens achter langs. Het is waarschijnlijk ook een gebundelde kabel. Maar ik heb wel een foto gemaakt van het moederbord: MSI Z87-G55. Nu nog een plaatje welke stekker het is. Ooit heb ik het geweten, want ik heb mijn pc zelf gebouwd.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Die kabel loopt naar een rits pinnetjes op je moederbord
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/hs-wordpress/wp-content/uploads/2017/12/13165813/mb171.jpg
Meestat staat er iets van audio op de stekker, maar anders Zoek even in je handleiding op welke pinnen het meoten zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• pegagus
Ik heb inmiddels online de handleiding gevonden. Bedankt zover.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
pegagus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:39:
Kabel volgen gaat niet, die gaat ergens achter langs. Het is waarschijnlijk ook een gebundelde kabel. Maar ik heb wel een foto gemaakt van het moederbord: MSI Z87-G55. Nu nog een plaatje welke stekker het is. Ooit heb ik het geweten, want ik heb mijn pc zelf gebouwd.
blz 43 van de handleiding:

http://www.manualsdir.com...5.html?page=43&original=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VXl3czdjoFsiZVXS2Ielj7eb/medium.png

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1