Kan ik Whatsapp gebruiken met 097-aansluiting (KPN)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-03 14:05
Simpele vraag, maar lastig om antwoord te krijgen. Voor een projectje wil ik een data-only sim aanschaffen om mee te kunnen whatsappen (hoef niet gebeld te worden). Via KPN krijg je dan een 097 nummer toegewezen (ipv 06). Nu lees ik wisselende, maar hoofdzakelijk negatieve ervaringen over het gebruik van Whatsapp icm een 097 aansluiting. Heeft iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via jch88 op 27-05-2019 15:39)

• serefjr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:35
ik zit bij t-mobile heb zonder problemen whatsapp op data nr
jch88 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:28:
[...]

Ok, en jij zit ook bij KPN? En je hebt dus je 097 nummer gekoppeld aan een Whatsapp account? Ik wil dus niet alleen de 097 aansluiting gebruiken voor de data, ik wil er ook op bereikbaar zijn per Whatsapp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

jch88 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:54:
Simpele vraag, maar lastig om antwoord te krijgen. Voor een projectje wil ik een data-only sim aanschaffen om mee te kunnen whatsappen (hoef niet gebeld te worden). Via KPN krijg je dan een 097 nummer toegewezen (ipv 06). Nu lees ik wisselende, maar hoofdzakelijk negatieve ervaringen over het gebruik van Whatsapp icm een 097 aansluiting. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kunt Whatsapp volgens mij activeren met een normale SIM en daarna verder met de data only SIM. Daarnaast kun je nog heel creatief doen op Android, maar op iOS is dat het volgens mij wel.

Je hebt dus een nummer nodig waarop gebeld/geSMSt kan worden, eenmalig. Met het 097 nummer gaat het niet werken en kom je de autenticatie niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jch88 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:54:
Wil je dit nummer gaan gebruiken of alleen data voor bestaand account ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Kan je SMS-en naar zo'n 097 nummer? WhatsApp gebruikt dat om het account te verifieren.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Je weet dat het nummer dat je gebruikt om te activeren niet per se hetzelfde hoeft te zijn als waarmee je het gebruikt, he? Dus je kunt hem registreren en activeren met een of ander prepaid nummer, en vervolgens het data-only simmetje erin schuiven, en dan blijft het gewoon werken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serefjr
ja dat kan zonder problemen heb goede ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jch88
Acid_Burn schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:22:
Kan je SMS-en naar zo'n 097 nummer? WhatsApp gebruikt dat om het account te verifieren.
Volgens KPN wel (https://forum.kpn.com/mob...nline-ook-whatsapp-445125), maar ik lees ook veel berichten dat het niet kan of dat Whatsapp een 12-cijferig nummer niet accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
Hann1BaL schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Je kunt Whatsapp volgens mij activeren met een normale SIM en daarna verder met de data only SIM. Daarnaast kun je nog heel creatief doen op Android, maar op iOS is dat het volgens mij wel.

Je hebt dus een nummer nodig waarop gebeld/geSMSt kan worden, eenmalig. Met het 097 nummer gaat het niet werken en kom je de autenticatie niet door.
Ik heb een Android. Wat bedoel je met creatief doen? :)

Wat betreft het SMS'en, volgens KPN kan het (https://forum.kpn.com/mob...nline-ook-whatsapp-445125), maar volgens anderen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je een van de e-mailadressen van de contact pagina van Whatsapp of de support van KPN gecontacteerd voordat je het abonnement afsloot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jch88
serefjr schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:26:
ja dat kan zonder problemen heb goede ervaring
Ok, en jij zit ook bij KPN? En je hebt dus je 097 nummer gekoppeld aan een Whatsapp account? Ik wil dus niet alleen de 097 aansluiting gebruiken voor de data, ik wil er ook op bereikbaar zijn per Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
SeatRider schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:25:
Je weet dat het nummer dat je gebruikt om te activeren niet per se hetzelfde hoeft te zijn als waarmee je het gebruikt, he? Dus je kunt hem registreren en activeren met een of ander prepaid nummer, en vervolgens het data-only simmetje erin schuiven, en dan blijft het gewoon werken.
Weet ik inderdaad, maar ik wil dus ook het 097 nummer gebruiken voor Whatsapp (en moet met het nummer dus door de verificatie komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42
Zoals al aangegeven hoef je de registratie niet via het 097 nummer te doen, je kan daar een werkend telefoonnummer kiezen. Bijvoorbeeld een ander mobiel nummer of zelfs een vast telefoonnummer (daar wordt je dan op gebeld).

Daarna kun je gewoon WhatsApp gebruiken i.c.m. het 097 nummer.

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +3 Henk 'm!

• serefjr
jch88 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:28:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 18:03
serefjr schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:33:
[...]
097 nummers zijn niet per definitie 'data only' in tegendeel. 097 nummers zijn bedoeld voor M2M of M2H toepassingen. Denk aan een simkaart in een lift, auto of slagboom. Een simkaart met 097 nummers moet dezelfde functies hebben als een 06 simkaart.
Pagina: 1