Toon posts:

spellen blijven crashen geen bsod

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

ik heb sinds kort een zelf gebouwde pc.
en nu is het zo dat elke keer mijn spellen crashen soms na 2 minuten spelen al en soms na 10 minuten.
bij elk spel dat ik speel crashed het.
apex legend
tom clancy's division 2
playerunknown battleground
world war Z

mijn opstelling is:

Processor
AMD Ryzen 7 86 °C
Summit Ridge 14nm Technologie

RAM
16,0GB Dual-Kanaal Onbekend @ 1599MHz (16-18-18-38)
Moederbord

Gigabyte Technology Co. Ltd. X470 AORUS ULTRA GAMING-CF (AM4) 36 °C
Grafisch

B24W-5 ECO (1920x1200@60Hz)
8192MBATI Radeon RX 590 Series (MSI) 33 °C

Opslag
223GB KINGSTON SA400S37240G (SATA-2 (SSD)) 45 °C
223GB KINGSTON SA400S37240G (SATA-2 (SSD)) 49 °C
111GB Patriot Pyro (SATA (SSD)) 42 °C
931GB Western Digital WDC WD10EZRZ-00HTKB0 (SATA ) 37 °C
232GB SAMSUNG SP2504C (SATA ) 45 °C

Geluid
Realtek High Definition Audio

Voeding
Corsair VS650 (2018) 650W ATX23

de temperatuur van mijn CPU is 86 graden in speccy maar als ik in mijn bios kijk is het maar 37 °C.

wat zou hier de boosdoener kunnen zijn

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 Pro 64-bit

ik heb alles al geüpdatet van drivers via driver booster Pro dus de gekochte versie.

als ik iets moet doen of moet opzoeken ik hoop dat het lukt met de dingen die ik weet van de pc ik ben niet de meest slimme met pc's dus graag uitleg hoe ik dingen voor elkaar kan krijgen. _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2019 11:11 . Reden: wat vergeten in te vullen ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:46
Wat zijn de temps tijdens de crash? Laat bijvoorbeeld een coretemp en een GPU-Z lopen op de achtergrond terwijl er een game draait, misschien dat een te hoge temp fouten veroorzaakt?

Hoe crasht je PC? Komen er foutmeldingen? Start Windows opnieuw op?

Weet je zeker dat je alle stekkers goed hebt aangesloten? Niet dat je GPU een stekker mist en daardoor misschien niet genoeg stroom krijgt onder belasting?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie.

ik heb de programma's gedownload en ga er even mee aan de slag heb daar nog geen antwoord op.

als die crasht dan gaat die gelijk naar mijn bureaublad en krijg ik geen melding. 1 keer heb ik gehad dat het een blauw scherm was. maar dat was echt eenmalig.

ik heb zeker alle stekker goed aangesloten daar ben ik echt 100% zeker van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:29
Driver booster pro?

Dan kan je waarschijnlijk het beste Windows opnieuw installeren, omdat dat programma conflicten heeft veroorzaakt door allerlei waardeloze drivers te installeren.

Dat soort programma's is helemaal nergens voor nodig, en doet meer kwaad als goed.

Helemaal met Windows 10 hoef je praktisch geen drivers meer te installeren. Puur alleen voor de videokaart, omdat je daar de meest recente driver van wil. De rest word allemaal automatisch geregeld.

Ik zou ook eens naar de temperaturen kijken met een ander programma. Speccy geeft wel vaker foute waardes door. Maar als je processor echt 86c is, is dat veel te heet.

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan gaan we dat gewoon is proberen. moet ik dan al de gegevens verwijderen of echt alleen windows opnieuw installeren.
ik heb wel een screenshot gemaakt van mijn laatste crash net met de programma's open. ik weet alleen niet hoe ik dat moet uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wat bedoel je?

Foto's kan je uploaden op imgbb, imgur, whatever, en dan kan je ze hier linken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Zo te zien word die ook veel te heet. De hele grafiek van temperatuur is rood, dat is 100C. Veel te heet, dan heb je kans dat ze in de beveiliging schieten.

Welke kast heb je? Ventilatoren?

Download eens HWmonitor, start een spel op, en dan kan je na de crash precies zien wat de max temperaturen waren. Processor en videokaart.

[ Voor 42% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2019 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:46
Je CPU heeft een nette temp, niks mis mee, maar je GPU wordt echt heet, zoals @WEBGAMING ook al aangeeft is dat 100C en de kans dat ie dan in stopt is groot.

Zitten er wel andere fans in de case?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Draaien de fans van de GPU überhaupt?
Toelichting: heb zelf al 2 MSI kaarten gehad waarvan de fans super zwaar werden, tot op het punt dat bij '100%' fan speed slechts 1 fan nog langzaam draaide, terwijl de monitoring het wel aangaf.
Kennelijk zijn de fans van MSI niet hun sterkste punt.

Kijk even fysiek in je kast of de waaiertjes draaien, hoe hard ze draaien en of ze geen rare geluiden maken.

[ Voor 82% gewijzigd door Wintervacht op 27-05-2019 12:00 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb in totaal 3 fans in de case zitten. en die heb ik in de bios op maximale toeren gezet. en die draaien ook allemaal. ik heb er 2 aan de voorzijde en 1 aan de achterzijde zitten
.

ik zou er eventueel nog 2 - 140mm fans bij kunnen plaatsen aan de bovenzijde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Welke kast? Voorste ventilatoren blazen gewoon naar binnen, en de achterste naar buiten?

@SgtElPotato Oh ja, de cpu temperatuur was me niet eens opgevallen in die grafieken. Dat ziet er inderdaad wel prima uit.

[ Voor 42% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2019 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:59:
ja ik heb in totaal 3 fans in de case zitten. en die heb ik in de bios op maximale toeren gezet. en die draaien ook allemaal. ik heb er 2 aan de voorzijde en 1 aan de achterzijde zitten
.

ik zou er eventueel nog 2 - 140mm fans bij kunnen plaatsen aan de bovenzijde
Meer fans gaat niet helpen, de temperatuur van je CPU is wel normaal dus dat betekent in elk geval dat er voldoende airflow is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fractal D. Define C Window zo staat het op de factuur ik heb er zelf 2 fans bijgezet aan de voorzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wintervacht schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:01:
[...]

Meer fans gaat niet helpen, de temperatuur van je CPU is wel normaal dus dat betekent in elk geval dat er voldoende airflow is.
Mwa. Genoeg oem kasten die alleen maar een ventilator achter hebben als uitlaat, dan heb je ook gewoon redelijke temperaturen op de cpu. Dat zegt niet zo veel over de airflow in de hele kast.

Kast die helemaal dicht zit aan de voorkant, ik had al zo'n vermoeden. Welke ventilatoren heb je er in gestopt? En die ventilatoren blazen wel gewoon naar binnen toch?

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2019 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

WEBGAMING schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:03:
[...]

Mwa. Genoeg oem kasten die alleen maar een ventilator achter hebben als uitlaat, dan heb je ook gewoon redelijke temperaturen op de cpu. Dat zegt niet zo veel over de airflow in de hele kast.

Kast die helemaal dicht zit aan de voorkant, ik had al zo'n vermoeden. Welke ventilatoren heb je er in gestopt? En die ventilatoren blazen wel gewoon naar binnen toch?
Er zitten gewoon front fans in, en al waren die er niet, zou de GPU nog steeds geen 100 graden moeten bereiken.
Zie:
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:03:
Fractal D. Define C Window zo staat het op de factuur ik heb er zelf 2 fans bijgezet aan de voorzijde.
Rest mijn vraag nog: draaien de gpu fans überhaupt wel? Als in je plaatje de temperatuur op idle 60 graden is en er zijn gewoon 3 of 4 case fans aanwezig moet er ergens anders iets mis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wintervacht schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:07:
[...]

Er zitten gewoon front fans in, en al waren die er niet, zou de GPU nog steeds geen 100 graden moeten bereiken.
Zie:

[...]

Rest mijn vraag nog: draaien de gpu fans überhaupt wel? Als in je plaatje de temperatuur op idle 60 graden is en er zijn gewoon 3 of 4 case fans aanwezig moet er ergens anders iets mis zijn.
Dat zegt nog steeds vrij weinig over de airflow in de kast.

Als er geen voor ventilatoren in zitten, gaat praktisch elke kaart gewoon 100C worden, gegarandeerd.

Dat is zo ongeveer de meest onzuinige moderne kaart, waar een hoop normale kasten al problemen mee hebben om het koel te houden, en die zit nu in een kast waar de voorkant helemaal van dicht zit. Dat is gewoon geen goede combinatie.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2019 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:43

ResuCigam

BOFH

WEBGAMING schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:00:
Welke kast? Voorste ventilatoren blazen gewoon naar binnen, en de achterste naar buiten?
@Verwijderd Controleer dit ook even aub :)

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 stuks van deze aan de voorzijde Aerocool Shark Fan 14cm Black Edition case fan
achterzijde is de standaard fan die bij de behuizing zat.
als ik in mijn bios kijk zie ik dat alle fans draaien in ieder geval hoeveel rotaties die maakt dus ga ik ervan uit dat ze het wel doen. toen ik ze harder heb laten draaien hoorde ik het geluid ook omhoog gaan. dus dat is dan zeker dat ze draaien
. en ik zie ze ook draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja, maar als je ze er verkeerd om ingestopt hebt, gaat het niet helpen. Er staan pijltjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de voorste 2 blazen naar binnen en de achterste naar buiten dus dat zit ook goed aangesloten.
het is inderdaad wel een videokaart die heel warm word daar had ik beter over na moeten denken. maar de prijs die trok me wel. denk toch een fout gemaakt te hebben door geen gtx kaart of rtx kaart te hebben genomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Haal het voorste paneel is los, zodat de ventilatoren makkelijker frisse lucht kunnen pakken. Kijk eens wat er gebeurt.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2019 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:14:
de voorste 2 blazen naar binnen en de achterste naar buiten dus dat zit ook goed aangesloten.
het is inderdaad wel een videokaart die heel warm word daar had ik beter over na moeten denken. maar de prijs die trok me wel. denk toch een fout gemaakt te hebben door geen gtx kaart of rtx kaart te hebben genomen
We weten nog steeds niet of het niet gewoon aan de brakke drivers ligt. Ja, het ding wordt heet, maar dat betekent niet dat elke game ineens zonder enige melding afsluit. Mijn RX 570 werd in een krappe behuizing te warm en schakelde daarom naar 2D-modus over om even bij te komen, dat zorgde voor heel nare framedrops, maar nog niet voor gamecrashes. Ik zou eens beginnen het opnieuw installeren van Windows (volledig schone drive) en het instellen van je fanprofiel, je fan gaat nu te laat hard draaien als je 't mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:41
Speel eens met je kast open. Dan kan je uitsluiten of het aan je airflow/warmteophoping ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Booster pro en speccy is onzin rommel, en kun je beter niet gebruiken.
Heb je de RX590 goed aangesloten, welke heb je ?
Waarom alle fans op high-speed
zit de koeler goed op de CPU ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hierbij weer een crash tijdens het spelen van apex. ik kreeg nu wel een melding voor de eerste keer.
ik heb zelf de msi Radeon RX 590 8BG videokaart.
en ik heb alle fans op high staan omdat ik vond dat mijn videokaart te warm werd en ik gewoon een goede koeling in mijn behuizing wilde hebben. is dat nodig of moet ik ze gewoon op auto hebben staan

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:08
Verwijder eerst eens al die rommel die je op je pc hebt staan. (Driver booster & Advanced system care)
Haal vervolgens DDU ( https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html ) over je pc heen en installeer de nieuwste versie van je videokaart drivers( https://www.amd.com/en/su...-500-series/radeon-rx-590 ).

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:49

KipCurreh

Nightcrawler

Ik zie dat je Steam net naast de Epic Store launcher hebt staan, das vragen om problemen ;)
/jk

- Als je OC't, ermee kappen
- Update je drivers naar de laatste correcte versie
- Update of reinstall de laatste Direct X versie

Wat ik ook ben tegengekomen is je FPS in Apex proberen locken en kijken hoe lang hij het trekt.. Dan stelselmatig omhoog gaan tot hij crasht en dan terug naar de laatste FPS limit gaan waar hij stabiel blijft..
Dus begin bij 60, en ga zo naar omhoog en kijk eens hoe lang hij het trekt..
Het lijkt te werken bij sommige mensen, dus misschien wel het proberen waard.

Verder zie ik ook hetzelfde probleem bij enkele RTX kaarten, waar men dan terugrolt naar een vorige versie van Windows (dus 1 update terug). Dat lijkt ook te helpen

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:40:
hierbij weer een crash tijdens het spelen van apex. ik kreeg nu wel een melding voor de eerste keer.
ik heb zelf de msi Radeon RX 590 8BG videokaart.
en ik heb alle fans op high staan omdat ik vond dat mijn videokaart te warm werd en ik gewoon een goede koeling in mijn behuizing wilde hebben. is dat nodig of moet ik ze gewoon op auto hebben staan
590 aangesloten met 8 pin kabel naar voeding ?
Heb je in BIOS (zitten klooien met overclock ?)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja de 590 is aangesloten met 2 x 8 pins kabels en ik heb nooit mijn bios overgeclockd.

ik ga vanmiddag gewoon proberen om mijn windows opnieuw te installeren en ik haal al mijn programma's eraf dat ik zeker weet dat ik helemaal opnieuw begin en dan weer is verder kijken.
ik hou jullie op de hoogte.
bedankt in ieder geval voor de snelle reacties allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik zie dat je fans ook pertinent niet harder willen dan 50%, maak anders voor de warmteafvoer met MSI Afterburner een fan profiel aan voor gaming, waarbij ze in ieder geval de temp lager houden (dus dat ze bijvoorbeeld bij 65-70 graden op 100% draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 12:04
Iemand die foutcode al gegoogled? Vind verschillende resultaten, de meeste fixes zijn drivergerelateerd.

https://www.reddit.com/r/...7a0006_dxgi_error_device/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou weer even een update.
ik heb windows helemaal opnieuw geinstalleerd en alle oude bestanden weg gedaan door in de installatie alle schijven te formateren.

ik heb de drivers van de videokaart gedownload via de amd site.
de rest allemaal via windows update.
driver booster en speccy en die andere heb ik niet meer geinstalleerd.
alleen nog maar msi afterburner om alles in de gaten te houden van de videokaart.

dus ik had gehoopt dat het niet meer zou gebeuren maar dan toch nog en dan heb ik het nu bij world war Z en bij apex legend.

hebben jullie nog meer ideeen die het kunnen zijn.
ik ben gisteren nog naar alternate gegaan om mijn videokaart te laten testen. die zeggen dat hij het gewoon goed doet. en dat de hoge temps normaal zijn voor deze videokaart. (78C) ik vind het toch een beetje aan de hoge kant. ik heb er nog een extra fan in gezet voor de afvoer. die heb ik aan de bovenzijde van mijn behuizing gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou het niet kunnen zijn dat mijn voeding dat kapot is. of zou dan heel de pc crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Heb je toevallig een wireless receiver of iets qua hardware in die kast?
Bij mijn kast toen kwam het door een WIFI receiver.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een asus wifi ontvanger via een usb aangesloten.
ik zal hem is verwijderen en via de kabel gaan proberen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem ook niet helaas. iemand nog meer opties
Pagina: 1