Newdotnet spyware: waar zit het bij?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Ad Aware 5.5b (final) vond by mij de newdotnet3_14.dll spyware

Verwijderen van de regkeys lukte maar de dll bleef. ook na reboot opnieuw geprobeerd en zelfs in veilige modus gestart: adaware kreeg hem niet weg.

Dus gereboot naar dos en gewist: resultaat geen internet meer!!! via de palm en gsm het net op en gezocht. Deze site had een simpele uninstall: http://www.cexx.org/main.htm

Maar daarvoor had ik de dll weer nodig. Alles afgezocht maar kon hem niet vinden....

gelukkig een undelete tool voor w2k, dll hersteld en netjes gedeinstalleerd met:
rundll32 c:\winnt\newdotnet3_14.dll,NewDotNetUninstall

Vraag is nu: waar zit dit klerepakket bij? ik vermoed bearshare maar de lijst op de adaware site noemt by bearshare alleen een ander spyware pakket. hoe kom ik erachter waar dit bij zat?

• jaspov
niemand?

• jaspov
Ben teruggemaild door new.net. Bearshare is er inderdaad 1, rest van de partners ken ik geen software van. Pas op met bearshare/adaware

adaware wist de registry keys maar krijgt de dll niet weg. resultaat: het pakket blijft draaien en je uninstall is wel weg!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
Wat ongelooflijk toevallig, vanmorgen nog kreeg ik bij het opstarten een foutmelding van diezelfde dll.

Ik heb bearshare nooit geinstalleerd dus ik moet hem ergens anders vandaan hebben gekregen. Dat klote spyware ook, het zou verboden moeten worden.

• jaspov
Het is geen echte spyware. De nieuwe versie van adaware pakt hem ook niet meer (moet nog uitkomen)

Hij voegt extra domeinopties to aan je pc als .shop enzo......

Maar ja als ik er niet om vraag moet ik die troep niet hebben!